KILL WITH HATE – Voices Of Obliteration

Print Friendly

2012. dec 31, 8:20 :

Kiadó: -

Weboldal: www.killwithhate.com

Kiadás éve: 2012

Stílus: Death metal

Brief Sum: Brutal, fast and various, I recommend it to everyone who likes death metal with blast beats and powerful riffs.

 

 

Szerencsésen kis csúszással azért kiadásra került a magyar Kill With Hate bemutatkozó nagylemeze. A Brutal Death-ben utazó srácok kitettek magukért. A rövidke intro után rögtön beindul a darálás. Ami pedig azonnal feltűnik, hogy milyen jól szól a korong mely magyar viszonylatban pedig egyenesen kiemelkedő. Basszusgitár is jól hallható, kivehető és mégsem üt ki a zenéből. Két gyors téma között azért kapunk egy-egy gitárszólót melyek ugyancsak hozzák a zenéhez illő tempót és színvonalat.

A már régebbről ismert The Beast Within-ben pedig különösen tetszett az egy pillanatnyi cintányéros kiállás is. Egy szavunk nem lehet a dobtémákra, annyira vannak variálva ahogy csak lehet ezen keretek között.

Egy-egy szám előtt hallhatunk, filmekből vagy máshonnan lévő bejátszásokat bevezető gyanánt, ami megszokott ebben a stílusban is. Néhol azért szerencsére akad egy kis pihenés az agysejtjeink számára, egy kevéske lassulás, mint például a Servant of God című szerzeményben, mely egészen nyugodt a többihez képest. Senki se féljen ugyanazt a húzós, súlyos témákat hallhatjuk ebben is.

A következő nagyobb meglepetés, ami ért az a Doubt címre hallgató műben ért, mely sorban a hetedik a lemezen. Egy kis groove-os gitár dob kiállást hallhatunk, hangulatosra sikerült rész, majd vissza a zúzdába. Rögtön jön a következő váratlan fordulat, egy kis harang hangot kapunk pluszként a dara mellé kiegészítőként.

Az Imprisoned  névre keresztelt számban is érdemes odafigyelni a gitárok összjátékára. Szeretem amikor a szóló ráfekszik a vokál témákra amiket egyébként a Sin of Kain-ből és még sok helyről ismert Gyémánt Krisztián hoz elég változatosan. Szerencsére nem csak a stílusra jellemző mély hörgéseket hallhatunk.

Az utolsó előtti számban kapunk egy akusztikus gitár kiállást aztán pedig egy őrületes Kataklysm-re emlékeztető darát.

A lemez legvégén pedig egy Extreme Deformity feldolgozást hallhatunk, aminek az eredetijét nem ismerem, így nem tudok róla különösebben nyilatkozni.

Az album borító és maga a füzet belseje is igényes munka és illik a zenéhez teljes mértékben.

Akadnak nem annyira fogós témák a lemezen, de kiemelkedő munka, nem csak itthoni viszonylatban, úgyhogy reméljük marad ezen az úton a zenekar. Kill!!

——————————————————

Másik szemszögből (Dr. Feelgood):

A ’90-es évek legelején a death metal felfutása itthon nálunk, Magyarországon is erős, tehetséges zenekarokat felvonultató színtér kibontakozását tette lehetővé. Példának okáért a szombathelyi Extreme Deformity hazánk első death metal albumát, az Internal-t jelentette meg, míg a Subject Diaphanous Writhes Of A Soul Ep-je és az Intense Agonizing, a finn Necrobiosis-szal közös split anyaga kicsi, független, underground kiadóknál kerültek kiadásra. Előbbit a Lowland Records, utóbbit a Malodorous Mangled Innards Records jelentette meg. De ugyanilyen szívesen gondolok vissza pl. az Eczema, a Necrotomy vagy a Life Discussion felvételeire is és akkor a fanzine-ekről még nem beszéltem.

A ’90-es évek közepén egészen a 2000-es évek közepéig megtorpanás következett be death metal fronton. Voltak zenekarok, akik hátat fordítottak a műfajnak és egészen más zenei vonalon kezdtek el tevékenykedni, voltak, akik feloszlottak és kiszálltak az underground zenei körforgásból. Úgy érzem, hogy most 2012-ben tapasztalható újbóli erősödés idehaza ebben a durva metal zenei irányzatban. Vannak stabil, megbízható bandáink, pl. az Age Of Agony, a Gutted, a Depths Of Depravity (velük vajon mi lehet?) és van egy ún. „feltörekvő” generáció, melyet olyan csapatok képviselnek, mint pl. a Paediatrician, a Krampüs, az Effrontery, a Limb for A Limb vagy a Kill With Hate. Eme utóbbi zenekar sokat látott és tapasztalt muzsikusokat tömörít, akiknek nevei garanciát jelentenek a minőségi brutalitásra. Nevezetesen Gyémánt „Cathar” Krisztián énekes (pl. ex-Dawn Of Misery, Sin Of Kain) Marci (ex-Limb For A Limb) és Olt Ákos (ex-Archaic) gitárosok, Pornói Patrik (ő Kocsonyát (Disztraktor) váltotta) basszusgitáros és Turi (ex-Limb For A Limb) dobos. Két évvel ezelőtti, Evolution Of The Beast Ep-jük komoly reményekkel kecsegtetett, előrevetítette, hogy komoly potenciál rejlik a zenekarban, az albummal pedig bizonyított a csapat. Talán nem árulok el nagy titkot azzal, hogy a Voices Of Obliteration minden szempontból (dalok, hangzás, hangszeres tudás) kielégíti a brutális death metalra szomjazók igényét. És hogy mennyire death metal a banda, a www.metal-archives.com adatbázisban Turi-nál (R.I.P. 1988) tüntettek fel.

A csapat a death metalt technikás mi voltjában tálalja. Az amerikai színtér (szándékosan nem floridait írok) hatása érhető tetten muzsikájukon, a Cannibal Corpse, a Suffocation, az Immolation, a Morbid Angel befolyása hallható a felvételeken. Marci és Ákos sűrű, rétegezett riffjeire, vijjogó szólóira illetve Patrik és Turi változatos ritmusaira, alapjaira hörgi rá Cathar a szövegeket. A hangulatos intrót követően professzionális, minőségi death metal pusztításban részesül a hallgató, a dalok egyáltalán nem monotonak, egydimenziósak. A Servant Of God doom-os részei, a Doubt funky-s betétjei, a Submersion (remek basszusfutamokkal) vagy a The Beast Within intenzitása önmagukért beszélnek, egyben egy roppant tehetséges társaság képét domborítják ki. Nem érthetetlenül komplex, bonyolult a muzsika, az itt-ott felbukkanó dallamok, harmóniák, leállások kapaszkodót nyújtanak, segítik az anyag befogadását. A ’90-es évek (a legelejéről beszélek) hazai színtere előtt tisztelegve az Extreme Deformity Internal klasszikusának feldolgozását is feltette a zenekar a lemezre, mely bizonyítja, mekkora hatással volt (van) a szombathelyi banda alkotása a honi undergroundra. Cathar hörgése mellett helyenként spokent word betétek is felbukkannak, mintegy színesítve a dalokat. A Havancsák Gyula készítette borítót felvonultató, Simon István producer segítségével a No Silence stúdióban felvett korong töményen, vaskosan, brutálisan szólal meg, feltéve a koronát a lemezre.

Nem vitás, az idei esztendő legjobb hazai death metal alkotása a Voices Of Obliteration, amely nyugaton is megállja a helyét, verseny- és piacképes, köröket ver a tucat, jellegtelen, unalmas halál fém alkotásokra. Csak így tovább srácok, ne engedjetek a minőségből a jövőben sem.

SAMPLE:
YouTube link

Tracklist:

1. Submersion
2. The Beast Within
3. Servant Of God
4. Epistle Of Fire
5. Pray For War
6. Doubt
7. Imprisoned
8. Speeches Of The Defendant

Pontszám: 8.5

VN:R_U [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Ezt a cikket eddig 373 alkalommal tekintették meg.

Szólj hozzá!