A franciák a nyolcvanas évek elején kerültek fel az Oi! világtérképre. A Camera Silens, a Komintern Sect és a többi zenekar a „Chaos en France” kultikus válogatásról, majd négy évtized után is az oi!/punk zene legjobbjai közé tartoznak, ami az angol nyelvterületen kívül létrejött. A francia szcena a következő időszakokban is szolid Oi! hangzást kínált, de valamivel több mint egy évtizeddel ezelőtt fordulat következett be: a jól értesült ínyencek csemegéjéből a francia bandák váltak a modern Oi! szcena vezetőivé.
Ahhoz, hogy nyomon követhessük, hogyan következett be ez a változás, vissza kell mennünk az évezred első évtizedének utolsó éveire. 2008-ban fiatal párizsi skinheadek megalapították a Street Kids zenekart. Feszes, kortársabb oi/street-punk hangzás volt, nagyon meggyőző interpretációban. Egyetlen albumot hagytak maguk után, és nem sikerült komoly áttörést elérniük országuk határain túl.
Körülbelül ugyanebben az időben (vagyis egy évvel később) csapattársaik visszavágtak, így megszületett a Maraboots. És ez a banda is rövidre nyírt fiatalokból állt Párizs külvárosából, akik közül néhányan még tinédzser korukban jártak. A Maraboots sokkal sikeresebb volt: a nyolcvanas évek francia oi! bandáihoz hasonlóan szóltak (mindennel, az adott szcenára jellemző szaxofonnal), de friss energiával.
Új skinhead szcena kezdett gyülekezni a párizsi Street Kids és a Maraboots körül, és hamarosan egy új projekt is alakult: a Street Kids gitárosa, Louis és a Maraboots énekese (Victor, de ismertebb Wattie becenéven, amit a kedvenc bandájának frontemberéről kapott), megalakítják a Lion’s Law-t, amihez csatlakozik a Maraboots basszusgitárosa, valamint Tomoi, egy jóval idősebb srác, a Burning Heads és a Komintern Sect kultikus zenekarok dobosa. Bár a banda már jó ideje rendszeresen ad ki albumokat és impresszív turnékon játszik szerte a világon, ha a kezdeti időszakukról beszélünk, nem kerülhetjük el a „projekt” szót. Az első „Watch ‘Em Die” című EP felvételekor, amely hamarosan a modern műfaj klasszikusává vált, a tagok többsége még az anyabandáival volt elfoglalva. A három explozív Oi! sláger hamar felkeltette a közönség figyelmét. Wattie korábbi bandájától eltérően most angolul énekeltek, és a hangzás inkább az Oi!/streetpunk későbbi képviselőinek nyomdokain volt, mint az Oxymoron és az Alternate Action.
Hamarosan világossá vált, hogy a Lion’s Law olyan zenekar lesz, amely teljes elkötelezettséget követel meg a tagoktól. Számos fellépési felhívás következett és sorra sorakoztak a kiadványok. Már 2013 végén kiadták debütáló teljes lemezüket, az „A Day Will Come” című albumot. Két évvel később a zenekar kiadta a második albumát „Open Your Eyes” címmel, és már 2016-ban megjelent a zenekar harmadik albuma „From The Strom” címmel. A zenekar termelékenysége, amely magas szinten volt, nem befolyásolta negatívan zenéjük minőségét. Ellenkezőleg, a banda minden albummal egyre meggyőzőbben szólt, és számos, a banda által kiadott EP-t figyelmesen követték, ezek közül kiemelten a kultikus, amerikai Stars & Stripes együttessel kiadott 2017-es split kislemeze és a „Zonard” EP, amely hozott egy változást: mindhárom dalt anyanyelven énekelték. Az angol dalszöveg a Lion’s Law egyik jellemzője volt, az énekes Wattie elmagyarázza, hogyan történt a lépés:
Ezelőtt csak egy dalunk volt franciául: a „Damain” a „From the Storm” albumon. Nagyon jó reakciót kapott a francia tömegtől, így sok barátunk ragaszkodott hozzá, hogy készítsünk még dalokat az anyanyelvünkön. Mintha a közönség szívesen hallaná ezt az erőteljes hangzást francia énekléssel kombinálva.”
A Lion’s Law jól beolajozott gépként működött az azóta eltelt években. Dühös energiájukat 2018-ban az „Exit”-en is láthattuk. Ezt követően a banda szinte folyamatosan turnézott, többek között olyan fesztiválokon is fellépett, mint a francia Hellfest és az angliai Rebellion.
Elmondható azonban, hogy a járvány a Lion’s Law terveinek jó részét meghiúsította. 2020 márciusában adják ki a „The Pain, The Blood And The Sword” című albumukat, amely kiváló kritikákat kapott. A korábbi albumokkal ellentétben több tiszta hardcore dalt is tartalmaz. Terveztek egy turnét, ahol a zenekar népszerűsíti az albumot az Exploited társaságában, de következett a korona első hulláma Miközben a zenekar türelmesen várta a lehetőségeket, hogy újra normálisan működhessen, nagy változás érte őket: Louis gitáros, a zenekar egyik kezdeményezője és a a legtöbb dal szerzője úgy dönt, hogy abbahagyja a zenélést. Ez a váratlan lépés csak rövid időre állította meg a Lion’s Law-t, és Louis helyét hamarosan a Komintern Sect gitárosa váltotta fel, majd a banda újra folytatta.
Köszönet Migenek a munkáért!