A CRADLE OF FILTH, az Egyesült Királyság egyik legpokolibb csapata bemutatta »Hammer Of The Witches« című közelgő, sorban a tizenegyedik albumának derűs és csábító, ugyanakkor szívszaggató borítóját.
Az ördögi frontember, Dani Filth így beszélt a provokatív képekről:
“A »Hammer Of The Witches« artworkje a lett Arthur Berzinsh művész munkája, és egyben a szövegek pazar bemutatása, nagyban merítve a reneszánsz stílusból, gyönyörű és egyben felzaklató képekbe öntve. A részletes képek fele direkt a kiadáshoz készült, a többi pedig Berzinsh klasszikusa ravaszul az album témájára formálva, mely a boszorkánysággal foglalkozik – legyen az az üldöztetés, megtorlás vagy a béklyók nélküli spirituális felszabadulás. A nő forma végigkíséri az egész artworköt, szégyentelenül ábrázolva klasszikus szépségében… és szörnyűségében.”
Arthur Berzinsh leginkább neo-szimbolista raszteres grafikáiról és olajfestményeiről, a klasszikus mitológia posztmodern értelmezéséről és a kortárs művészet játszóterén tett kifinomult huliganizmusáról ismert. Hívták már a „lett posztmodernizmus szent szörnyetegének” is. Vizuálisan kifejező és kifinomult munkái mocorgásra késztetik gondolatainkat és érzelmeinket, kényelmes helyet hiába keresve a kapott impulzusok után. Kreatív munkásságát a buja erotika, intenzív képek, álomszerű helyszínek és pazar díszítettség jellemzi, vizuális metaforákkal és a szimbolizmus határán egyensúlyozó kontrasztokkal terhelve.
Arthur Berzinsh így kommentálta képeit és koncepcióját:
“Hangulatilag a faust-i romanticizmusban, a középkor után következő pogány mitológiát életre keltő ambivalens reneszánsz művészetben és persze a remeték rituáléival gazdagított goetia-beli hagyományok sötét szépségében és elragadó lelkületében kerestem inspirációt. Egyéni koncepcióm vezérmotívuma a szabad gondolkodás és a totalitarizmus konfliktusa, ahol a nyers erő mindig felülkerekedik az individualizmuson. A művészet művelése egy csodatévő tett, mely teremtő erővel bír a platonikus realitás mezején – az ötletek realitásában. Így legalább ebben a platonikus dimenzióban adjuk meg az elnyomottaknak a megtorlás lehetőségét. Számomra Mendes Kecskéje a borítón egy bűnbakot szimbolizál, aki megunta ezt a megalázó szerepet, és bosszúra vágyik. Ez a karakter a libidó és az emberi lény egyéb ösztöneinek és elemi erőinek tipikus szimbóluma. Ezek az erők pedig mindig is árnyakként tornyosultak azok felett, akik uralkodni akartak másokon, ahogyan azt George Orwell „1984”-e is vázlatosan leírja.”
A CRADLE OF FILTH az elmúlt pár hétben kreatív purgatóriumba fészkelte be magát a sötét vidéki Suffolkban, ahol éppen albumukat rögzítik az állítólagosan kísértett Grindstone stúdióban. Három év telt el a legutóbbi album után – a banda történetének leghosszabb szünete. A várakozásnak pedig hamarosan vége.
A »Hammer Of The Witches« ördögi vállalkozásuk gyümölcse, melynek nemzetközi kiadása idén júliusra várható a Nuclear Blast gondozásában.
A CRADLE OF FILTH:
Dani Filth – ének
Richard Shaw – gitár
Ashok – gitár
Daniel Firth – basszus
Martin Skaroupka – dob
Lindsay Schoolcraft – billentyűk & női vokál
www.cradleoffilth.com | www.facebook.com/cradleoffilth | www.nuclearblast.de/cradleoffilth