Abomination Interjú

(scroll down for English Version)

A kérdésekre Paul Speckmann válaszolt.

Paul, emlékszel még arra, mikor és hogyan kerültél be a metal körforgásba? Hogyan kapott el ez a muzsika és mi volt benne a vonzó, esetleg izgalmas?

Persze, a bátyám szobájában voltam és az igen masszív zenei gyűjteményét nézegettem, mikor megakadt a szemem a Black Sabbath Bloody Sabbath albumán, ami megváltoztatta az életem és elkezdtem kutatni hasonló zenék után, így jött a képbe a Zeppelin. A főiskolás éveim elején jártam, mikor találkoztam Ron Cooke-kal a Thrustból, aki hallotta, amint eléneklem a Yes-től az All Good People-t és megkérdezte, lenne-e kedvem énekelni a White Cross nevű bandájában. A többi már történelem és sosem nézek vissza. Izgalmas volt koncerteket adni a fiataloknak a közeli városokban.

Chicago-ban születtél, ott nőttél fel és lettél a chicagoi metal mozgalom tagja, majd később egyik kultikus figurája, meséljél légy szíves azokról az időkről! Milyen volt a chicagoi metal színtér (pl. Zoetrope, Trouble, Slaughter Xstroyes stb.) akkoriban?

Nos az biztos, hogy a bandám és az említett bandák haverok. A korai időkben gyakran lógtunk együtt és támogattuk egymást a bulikon, mikor a színtér kialakult. A kiadók és a szerződések szakították szét a bandákat. Valójában persze sok banda csak úgy eltűnt az évek során. Csak a Trouble és a Master zenélnek a mai napig is. Sajnálatos, hogy az a sok tehetség így kárba ment. Nem mindenki élt a Rock and Rollnak, sokaknak csak időtöltés volt. A chicagói metál színtér csak úgy lángolt azokban az időkben olyan bandákkal, mint a Warcry, Paradoxx és Hammeron, csak úgy mint a Heavy Metal színtér. Sok jó Zoetrope bulin voltam. Ezek a srácok gyilkosak voltak az utcai metáljukkal, ahogy ők nevezték. Szomorú nap volt a metál világában, mikor elvesztettük Berry Stern-t. Hiányzik Kenny Black is, azok voltak a szép idők.

1987-ben hoztad létre az Abominationt, emlékszel még arra, hogyan találtad meg a tagokat? Játszottak-e korábban más zenekarokban, mielőtt csatlakoztak az zenekarhoz?

Tulajdonképp, az Abomination már létezett Mike Pahl, Chaz és Nickeas, a dobos tagokkal. Akkoriban a Funeral Bitch-el játszottam és rögzítettem. Nickeas és én gyorsan barátok lettünk, miután láttam játszani. Meghívtuk Mike shafer-t az Impulse Manslaughterből és elkezdtünk próbálni. Néhány hét után kiléptem a FB-ből, Aaron pedig kilépett az Abomination első inkarnációjából és magával vitte a nevet is, mert szerinte az övé volt. Ekkor kezdődött.

Az Abomination két demót rögzített, mekkora hírverést, publicitást adtatok ezeknek a felvételeknek?

Csak csináltunk néhány másolatot és a kazettacserélős hálózaton küldözgettük világszerte. Így ment ez régen, nem volt internet.

A demók alapján kerültetek annak idején a Nuclear Blasthez? Rajtuk kívül más kiadó is érdeklődött az Abomination iránt?

Igen, Joe Caper a Righteous Pigsből odaadta ezt a Nuclear Blastnak és Slatko leszerződtette az Abomination-t és a Master-t is néhány héttel ezután a Napalm Death-es Mitch Harris javaslatára.

Idén a Nuclear Blast egy dupla cd-n újra megjelentette az első két Abomination korongot a The Final War Ep-vel és demo felvételekkel megtoldva, gyakorlatilag a komplett Abomination életművet adták ki, ezek szerint ezek az anyagok beszerezhetetlenek voltak már? Ki vetette fel az újrakiadás lehetőségét?

Az ötlet Markus Staiger, elnöké. Igen, ez már valóban régóta esedékes volt.

Véleményem szerint az Abomination zenéje sokkal összetettebb és komplexebb volt mindannél, amit korábban játszottál, egyetértesz ezzel? Zeneileg, játékban sokat fejlődtél?

Buta kérdés, csak nézd meg az eddigi felvételeimet, mind gyilkosak. Minden zenész fejlődik, vagy rosszabb lesz az évek során.

Szerinted az Abomination és a Tragedy Strikes között vannak-e lényeges különbségek?

Igen, az első albumnál tanulgattunk és kerestük a helyünk. Elég punkos, őrült album volt, hogy mást ne mondjak. A Tragedy Strikes albumot én gyártottam le és szerintem sokkal érdekesebb stílusa van.

A Blood For Oil vagy az Oppression riffjei, gitártémái markáns Slayer hatásokat hordoznak magukon, amelyek az első korongon nem nyilvánultak meg, ugyanakkor az első albumon több a doom téma, mint a másodikon, erről mi a véleményed?

Véletlen. Elsősorban mindig magamnak írtam zenét és reméltem, hogy az embereknek tetszik majd. Ez ma sincs másképp. Valójában én egyáltalán nem hallok Slayer hatást az albumon.

Összességében hogyan foglalnád össze az Abomination pályafutását? Büszke vagy a csapat kiadványaira?

Minden felvett albumra büszke vagyok. Beleadod a szíved és lelked mindabba, amit írsz. Némelyik sikeres lesz, némelyik nem. Ez a zeneipar.

Idén nemcsak az Abomination anyagok kerültek újrakiadásra, hanem a Fuckin’ Death is (cd-n és bakeliten egyaránt) a Dark Descent kiadó jóvoltából erről mit kell tudnunk?

Az újrakiadásokat megvásárolhatjátok a speckmannpaul@hotmail.com címen Paypalon keresztül.

Paul, köszönöm szépen az interjút és további szép napot kívánok!

—————————–

ENGLISH VERSION:

Answered by Paul Speckmann.

Paul, do you remember when and how did you get into metal? What did you like in this music, what did you find exciting about it?

Sure I was poking in my older brother John’s bedroom looking through his massive record collection, and stumble upon an album called Black Sabbath Bloody Sabbath. this record changed my life and I began searching for more of these records. then Zeppelin came into the picture. I was just starting in high school and met a cat name Ron Cooke of the Thrust fame later on. He had heard me singing a song from the band called Yes, called All Good People and asked me to come for an audition for his band called White Cross. The rest is history and I never looked back. The exitement came when we began playing concerts to crowds of young people around the towns we lived nearby.

You born and raised in Chicago and became the member and later a cultic figure of the Chicago metal movement. Please tell us about these times! What was the Chicago metal scene like (eg. Zoetrope, Trouble, Slaughter Xstroyes etc.) back then?

Well for one thing, all these bands and my bands were comrades for sure. In the early days we all hung out and supported one another at shows as the scene was beginning. When the record deals came that’s when the rift between the bands came. But to be realistic many of the bands just disappeared after years. Only Trouble and Master still continue these days. It’s a real pity that all the talent from those days went to waste. But not everyone was cut out for Rock and Roll as it was just a passing phase for many. The Chicago Metal scene was bursting at the seems in the early days with Warcry, Paradoxx and Hammeron as well in the Heavy Metal scene. I caught many great shows with Zoetrope. These guys were killer with their Street Metal as they called it. It was asad day when the Metal wolrd lost Berry Stern. I really miss Kenny Black as well those were the days my friend.

You created Abomination in 1987. Do you remember how did you find the members? Have they played in other bands before they joined the band?

Actually Abomination already existed with Mike Pahl and Chaz and Nickeas on drums. I was playing and recording songs with Funeral Bitch at the time. Nickeas and I became fast friends in those days after I saw hi m play. We began cheating on our spouses as in Funeral Bitch and Abomination. We recruited Mike Shafer from Impulse Manslaughter and began rehearsing after our practices with our bands. After a few weeks I left FB and Aaron left the first incarnation of Abomination and took the name as he said it belonged to him. We began at this point.

Abomination recorded two demos. How did you promote these records, if you did at all?

We just made copies and sent them out through the tape-trding network across the world. This is how you did things back in the day. No internet.

Did you end up at Nuclear Blast based on the demos? Have you had other label offers as well?

Yes Joe Caper from Righteous Pigs gave this to Nuclear Blast and Slatko signed Abomination and Master a few weeks later on the recommendation of Mitch Harris from Napalm Death.

This year Nuclear Blast released the first two Abomination album in a double cd format and added The Final War Ep and demo recordings. We can say they released the full Abomination biography. Were these stuffs out of stock? Whos idea was the re-releasing?

This idea was from the president Markus Staiger. Yes this was long overdue for sure.

In my opinion Abomination’s music was more complex than you played before, do you agree? Have you improved musically a lot?

Silly question check all the albums I have recorded in the last years they all kill for sure. Every musician improves or gets worse with age.

Do you think there are significant differences between Abomination and Tragedy Strikes?

Yes the first album we were just learning and figuring where we were. It was a really punky crazy album to say the least. The Tragedy Strikes album was produced by me and has a more interesting style to it I guess.

The riffs and guitar themes of Blood For Oil or Oppression bear some Slayer influence which were not that obvious on the first album, in the contrary the first album had much more doom theme than the second one. What’s your opinion?

Coincidence budsy. I have always written music for myself first and hoped that the people like it. I write the same way today. I don’t hear a Slayer influence in Abomination at all really.

How would you summarize the career of Abomination? Are you proud of the releases?

I am proud of every record I ever recorded. You put your heart and soul in everything you write. Some are winners and some are losers. this is the music business.

This year not only Abomination stuffs hit the shelves but Fuckin’ Death as well (on CD and vinyl) thanks to the label Dark Descent. What can you tell us about this?

You can buy all the re-issues at speckmannpaul@hotmail.com Paypal.

Paul, thanks a lot for the interview, i wish you all the best!

Kapcsolódó cikkek

ABOMINATION – Abomination / Tragedy Strikes

Dr. Feelgood

Hot News – Abomination: Tour Dates!

NorthWar

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár