Carach Angren Interjú

(scroll down for English Version)

Legelső munkáik óta legnagyobb kedvenceim közt tartom számon a holland mester-triót, akik idén a bűvös harmadik nagylemezhez érkezve sem torpantak meg a minőségi rátán. Ahogyan azt a kritikámban is leírtam, a Where The Corpses Sink Forever ismételten új szintre emelte nem csak a black metal, de önmagában a nagyzenekari betétekkel operáló zenék teljes színterét, így nem hagyhattam ki az alkalmat, hogy feltegyek pár kérdést a mostanában rendkívül elfoglalt csapatnak, akik közül a villámkezű dobos, Ivo Wijers, aka Namtar beszélt egy rövid kérdez-felelek keretein belül a friss opuszról, munkamorálról, és az élő vadászatok sajátos kivitelezéséről:

Hello srácok! Minden elismerésem a tiétek, a Corpses album zsinórban a harmadik mesterművetek, csontnélküli tízből tízes anyag. Mi a titkos recept? Honnan ez a rengeteg elképesztő, őrült ötlet?

Üdv! Köszönjük a dícséretet! Először is, egyszerűen olyan zenét írunk és veszünk fel, ami saját magunknak is tetszik. A szövegek és az artwork főként Ardek és Seregor munkái, mindketten elég intenzíven érdeklődnek mindenféle horror iránt. Nincs semmilyen konkrét módja annak, ahogy dolgozunk, szimplán csak mindenkinek megvan a befolyása a bandában, ahogyan az ötleteiről is mindenki szabadon beszélhet. Több ötlet, többre megy.

Sokan (köztük jómagam is) a 21. század black metaljának úttörőiként, a stílus régóta várt messiásaként tekintenek rátok. Mi volt a gyújtólángja anno ennek a teljesen más, egyedi, operatikus megközelítésnek?

Egyszerűen csak kedveljük ezt a fajta zenei megközelítést, és persze, mindenki elégedett azzal, ahogy játszik a hangszerén. Azt hiszem, ez a két dolog lehet az alapja.

Biztosan számtalanszor mondták már, de a szövegeitek valami egészen emberfeletti módon elképesztőek! Ezúttal több helyen hangzik el a második világháborúra való utalás. Miért éppen ezt a témakört választottátok most a szövegi koncepcióhoz, mondjuk egy újabb misztikus mondakör helyett?

Mindenek előtt, a lemez nem teljes egészében a második világháborúról szól. Minden szám más sztorit mesél, úgy ámblokk, háborús sziutációkról. Ezúttal nem igazán volt egy olyan legenda, ami mindnyájunkat megfogott volna… Úgy emlékszem, Ardek vetette fel, hogy nézzük meg, mit tudunk kihozni egy háborús tematikából.

Viccen kívül, a temérdek pozitív visszajelzésen felbuzdulva, nem gondolkodtatok még esetleg könyv, vagy legalábbis valamilyen terjedelmesebb olvasmány megjelentetésén, akár a Carach eddigi életútjának kapcsán?

Mindig felemelő érzés mesélni a saját munkádról, de jelen pillanatban még úgy gondolom, hogy a közönség inkább további albumokra és élő fellépésekre kíváncsi tőlünk.

Külső szemmel nézve úgy tűnik, a zenekaron belül mindenkinek pontosan megvannak a saját maga területei a dalszerzés folyamán. Foglalkoztok aktívan egymás témáinak elkészítésével, alakításával, vagy jobbára mindenki szabad kezet kap a hatáskörében?

Természetesen mindenkinek megvannak a maga elképzelései, hogy hogyan írjunk meg és tökéletesítsünk egy-egy dalt. Ardek elkezdi a munkát a nagyzenekari részek megkomponálásával, és többnyire szintén hoz pár ötletet a dobtémákhoz, illetve néha a gitárokhoz is, úgyhogy át tudom nézni a dolgokat, hogy felhasználjam-e ezeket vagy sem, esetleg itt-ott változtassak rajtuk stb. Seregor szintén a saját ötletein dolgozik, de a legvégén, mikor mindennek passzolnia kell egymáshoz, még előfordul, hogy közösen alakítunk a részleteken valamit.

Az íráskor általában milyen szisztémát alkalmaztok? Először nagy vonalakban kitűzitek az album tartalmi háttérének témáját, vagy mindez a hangszerelés után, netán azzal párhuzamosan történik?

Igen, többnyire inkább azzal párhuzamosan, miközben írjuk a dalokat. Szerintem a kész zenék egy része eleve segít megtalálni a témát.

Nikos Mavridis-szel ugye már a debüt óta együtt dolgoztok. Ezúttal is volt szerepe a lemez hegedűs részeinek feljátszásában? Neki egyébként volt valami köze a The Funerary Dirge Of A Violinist ihletéséhez?

Több helyen is újra velünk dolgozott, de nem, nem igazán volt semmilyen kapcsolata ezzel a szerzeménnyel.

Hollandia mára gyakorlatilag szimfonikus nagyhatalommá vált a metal színtéren. Mit gondolsz, miért éppen a műfaj ezen ága fekszik ennyire az ottani zenekaroknak?

Nem tudom, hogy így van-e, de ha igen, őszintén fogalmam sincs, hogy miért…

Bár a magam részéről a kezdetek óta nagy rajongótok vagyok, élőben ezidáig még nem volt alkalmam találkozni veletek, ám az a szóbeszéd járja, hogy színpadon is páratlan élményt nyújtanak a szerzemények. Hogy néz ki általában egy Carach Angren performansz (díszlet, dalok, ilyesmi)?

Mindig igyekszünk egy „valóságos” showt kihozni a dalokból. Nem az a fajta banda vagyunk, akik kijönnek, eltolják a szettet és befejezik a műsort. Szóval elég sokminden történik az egyes dalok között, na meg itt van nekünk Seregor, akinek a színpadi mozgások terén megvan a maga meglehetősen sajátos stílusa, egyedi módja a felkonferálásra, és ehhez hasonlók.

Június 1-jén volt ugye egy speciális lemezbemutató koncertetek egy heerleni klubban. Mesélj egy kicsit arról az estéről! Hogy éreztétek magatokat, milyenek voltak az első reakciók?

Egyetlen szóval: bámulatosak! Nagyon messziről jöttek emberek, hogy lássanak minket és részesei legyenek ennek az egésznek, mi pedig hasonlóan sok mindennel készültünk erre az estére. Nikost megkértük, hogy hegedűn közreműködjön velünk a teljes játékidő alatt, úgyhogy Ardek az összes nótát átszervezte egy kicsit, és végül minden nagyszerűen működött! A közönség úgyszint elképesztő volt, sokan már most velünk üvöltötték az új szerzeményeket, mindenki rendkívül lelkes volt.

Egy esetleges turnét és a fesztivál fellépéseket illetően mik a terveitek? A lelkemet eladnám egy magyar Carach Angren buliért…

Pillanatnyilag nincs ilyesmi kilátásban, szóval ha vannak arrafelé szervezők, akiket érdekelnénk, csak szóljatok!

Köszi a türelmedet, örültem a lehetőségnek! Remélem még sok éven át kísérteni fogtok bennünket, és hamarosan mi is testközelből szemtanúi lehetünk majd a hírhedt élő vadászatnak. További sok sikert!

Nagyon szívesen, és köszönjük! Minden jót!

————————————–

ENGLISH VERSION:

Since their very first releases, I consider the Dutch master-trio as one of my biggest favorites, who successfully did the magick again with their mesmeric third full-lenght material. As I already wrote it down in my review, Where The Corpses Sink Forever put not only black metal to a new level of quality, but did the same with the whole symphonic scene as well, so I simply couldn’t miss the chance to ask some questions from the nowadays quite busy guys. So then, Ivo Wijers aka Namtar told me a bit about the new album, the way how they work, and about the special live performances within a quick Q&A:

Hi all! All due respect to you, the Corpses album is your third masterpiece in a row, a simple perfect material. What secrets are you hiding from us? Where do these many amazing insane ideas come from?

Cheers, thanks for the compliment! We just create/record anything what we like ourselves in the first place. Talking about lyrics/artwork, it’s mainly because of Ardek and Seregor. They’re both very interested in any kind of horror. There isn’t a certain way how we work, everyone just has his input in the band. Everyone can also talk about his ideas, the more information the better.

Many people (including me) consider you as the pioneers of the 21st century’s black metal, the long awaited messiahs of the style. What was the pilot light, the first fire to play this music in such a different, unique, and a bit operatic way?

We all just like this kind of music. And of course everyone is satisfied with how he can use his instrument. I think those are the 2 basic things.

I’m sure that you hear it quite often, but the lyrics are superhumanly awesome! This time, you’ve made some reference for the Second World War. Why did you choose exactly that theme for the lyrical conception instead of another mysterious legend? I bet you know many more…

First of all, the cd isn’t completely about WW2. Every track tells a different story (war situation). There wasn’t really a legend at that moment which we all liked… I think it was Ardek’s idea to see what we could do with te war theme…

Apart from joke, didn’t you think about to write a book, or at least, release some longer reading, maybe about the work of the band up to now, or something like that?

It’s always nice to talk about your own work, but in this stadium, I think people rather want to see us create albums and play live.

Looking from outside, it seems like that within the band, everyone has got his own field during the songwriting process. Do you usually deal with the making or forming of each other’s themes, or mostly any of you creating freely within his own scope?

Of course everyone has his own ideas in how to create and complete the songs. Ardek starts of with writing of orchestra stuff and in most of the time also ideas for drums and sometimes guitars. So I can see if I will use these ideas or not or change them etc. Seregor works also on his own ideas, but in the end, when everything has to fit into each other, we might change stuff.

When you writing the songs, which system are you following? Do you decide the main theme of the album’s content before anything, or is this happening after or during the orchestration?

It most of the time happens while we’re already writing music. I even think some parts of written music also help by picking a subject.

You’re working with Nikos Mavridis since your debut release. Did he have part in the recording of the violin parts on this album too? Anyway, does he have any connection/inspiration about that song called The Funerary Dirge Of A Violinist?

He did several parts and no, he doesn’t have any real connection to that track.

Nowadays, the Netherlands are like the biggest sypmhonic empire in the metal scene. What do you think, what’s the reason of this? What can you tell us about the Dutch history of classical, orchestral music?

I don’t know if that’s true. If it is true, I really don’t have a clue why…

Even though I’m a huge fan of you since your very first tunes, I didn’t have the chance yet to see you guys live, but based on the rumors, the songs are making a very unique, sick impression on stage too. How can you describe a Carach Angren performance (scenery, setlist and things like that)?

We always try to make a “real” show out of it. We’re not just the band which starts, plays the songs and finish their concert. So there can be all kinds of stuff going on between the songs. And we have Seregor, who has his very own unique style of movements on stage, his own way to announce track etc.

There was a special album release party in Heerlen on the 1st of June. Let’s talk a bit about that event! How did you feel yourselves, how was the first reactions from the audience?

In one word: awesome! People came from very far to see us there and be part of it. We prepared a lot of stuff for this one gig. For example, we asked Nikos to contribute with his violin the whole show, so Ardek re-arranged all songs. In the end, it worked out great! The audience was great as well, a lot of people could already scream along with the new songs, everyone was very enthusiastic.

What are your plans for a possible European tour and festival actions? Honestly, I would sell my soul for a Hungarian Carach Angren show…

No plans at the moment, so if there are some bookers interested, please contact us!

Thank you very much for your patience, I’m glad to have this opportunity! I hope you’ll haunting us for many further years and we can see your live hunting as soon as possible. Respect and many success to you all!

No problem! Thanks and cheers!

WEBhttp://www.carach-angren.nl/

Kapcsolódó cikkek

Carach Angren – Charlie (official premiere)

NorthWar

Fleshgod Apocalypse, Carach Angren: extrém metal évnyitás a Dürer Kertben

NorthWar

Carach Angren – Killed and Served by the Devil dalpremier

NorthWar

Carach Angren – Dalszöveg videó premier, albumrészletek

NorthWar

Carach Angren – Dalpremier

NorthWar

Hot News: Carach Angren stream tracks from forthcoming reissues!

NorthWar

Hot News: Carach Angren’s first two albums to be reissued in July!

NorthWar

Septicflesh, Fleshgod Apocalypse, Carach Angren, Descending, The Konstellation – Koncertbeszámoló

Gwanath

Hot News: Carach Angren announce Japanese tour, European festival dates

NorthWar

Hot News: Season of Mist news – Ken Mode, Imperium Dekadenz, Complete Faillure, Carach Angren, Arckanum

NorthWar

Hot News: Season of Mist news: New Signing, A Life Once Lost, War From A Harlots Mouth, Khonsu, Carach Angren

NorthWar

Hot News: Season of Mist news: Eths, Carach Angren, Black Sheep Wall

NorthWar

CARACH ANGREN – Where The Corpses Sink Forever

Jillian

Hot News: Season of Mist news: Vulture Industries, Carach Angren

NorthWar

Hot News: Season of Mist news: Hell Militia, Carach Angren, Saint Vitus

NorthWar

Hot News: Season of Mist News – Inquisition, Blacklodge, Engel, Carach Angren, Black Sheep Wall

NorthWar

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár