Day Six Interjú

(scroll down for English Version)

Mikor és hogyan jött létre a csapat? Mit mondanátok zenei múltatokról?

1993-ban kezdődött, mikor Dolf van Heugten (szinti) és én (Robbie van Stiphout – gitár/vocal) megalapítottuk a King of Darkness nevű bandát. Fiatal korunk ellenére (10/11) már sokat játszottunk a bandával. Daan Liebregts, a dobos 1997-ben csatlakozott. Akkor elhatároztuk, hogy a nevünket megváltoztatjuk Peanuts-ra. Az utolsó változás a felállásban 1999-ben történt, mikor a basszeros, Nick Verstappen csatlakozott. Ebből a négy tagból áll ma is a banda. Az évek során, a zenénk lassan és természetes módon változott szimfonikus metálból progresszív rock/metálra. Ezért 2002-ben Day Six-re változott a nevünk. Ez a név jobban illik a zenénk hangulatához.

Mindannyiotoknak a Day Six az első zenekara? Beszélnétek korai kiadványaitokról?

Igen, a Day Six (korábban Peanuts és King Of Darkness) az első és egyetlen banda, amiben a tagok játszottak. A King of Darkness és Peanuts bandákkal számos albumot és promot adtunk ki. 2003-ban debütált a Day Six az “Eternal Dignity”-vel. Nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk világviszonylatban. Az albumnak van egy kis egyiptomi beütése. Szerintem nagyon jó album, mely logikusan a “the Grand Design”-t követi.

2004 nagyon sikeres éve volt a zenekarnak, hiszen megnyertetek két holland versenyt is, a Metalbattle-t és az Aardschok Metal Bash-ét, mekkora segítséget, promóciót nyújtott ez a bandának?

Valóban nagyon sikeres volt, sok bulit csináltunk és rengeteg interjút adtunk. Mivel két “metál” versenyt is megnyertünk, általában csak metál fesztiválokon játszottunk. A visszajelzések nagyon jók, de szerintem más stílusokkal is ötvözhető a zenénk.

A demón szereplő két nóta a The Grand Design konceptalbumon is szerepel, mikor kezdtetek el dolgozni az új anyagon? Hogyan folyik a dalszerzés nálatok?

Az egyik díj egy pár napos felvétel egy stúdióban.
Mivel sokat játszottunk abban az évben, nem igazán írtunk elég számot egy teljes albumhoz. Úgy döntöttünk, felveszünk egy két számos promo anyagot, amit szétküldhetünk a kiadóknak. 2006-ban elkezdtük írni az album többi részét. A számokat együtt írjuk. Gyakran felvesszük a jammeléseket is. Mikor készen van néhány szám, elkezdjük az előgyártást, hogy kiderüljön, miken kell változtatni. A felvétel kezdetéig tartó utolsó másodpercig változtatunk a dolgokon.

A The Grand Design egy konceptalbum lett, elmesélnéd nekünk a szorit? Hogyan írnád le zeneileg a dalokat?

A történet öt olyan tudós szemszögéből készült, akik az Antarktisz alatt egy földönkívüli űrhajóra bukkannak. Ebben a hajóban olyan bizonyítékokat találnak, melyekből kiderül, hogy a földönkívüliek már évezredek óta beavatkoznak az emberi evolúcióba. Olyan dolgokat, melyek megmagyarázzák a vallások kialakulását, és segítik az emberiség további fejlődését. Hogy megelőzzék a világméretű lázadásokat és más okokból is, a kormányzati elöljárók megvitatják, hogyan tussolják el az ügyet. A tudósokat külön pszichiátriai osztályokon helyezik el és azt mondják nekik, hogy valaki átverte őket, miközben az ügynökök azon fáradnak, hogy kimossák az agyukból a felfedezést. Elszigetelten a kórházi szobákban, a tudósok telepatikus képességek birtokába jutnak, ami által üzennek és tartják egymásban a reményt. Kapcsolatba lépnek az idegenekkel is, akik segítenek az igazság terjesztésében. A zenénket progresszív rock/metálként lehet jellemezni, de más stílusokat is felvonultat, mint a szimfonikus, funk és jazz.

A zenekart progresszív rock/metalként deffiniálják, de a hatásaitok széles skálát ölelnek fel, egyetértesz ezzel? Melyek a legfontosabb hatásaitok, ami a muzsikátokat illeti?

Igen, egyetértek, hogy a zenénkben a progrock/metálon kívül más stílusok is keverednek. Az olyan bandákon, mint a Porcupine Tree, Opeth, Pink Floyd, Muse és Dream theater, más zenéket is hallgatunk. A dobosunk, Daan nagy rajongója a súlyosabb dolgoknak, mint a Pantera, Nevermore, Annihilator és Volbeat. A basszerosunk, Nick pedig olyan zenéket hallgat, mint a Devin Townsend/Strapping Young Lad, Pain of Salvation, Simple Minds, Groundation és Jamiroquai, a billentyűsünk, Dolf pedig New Cool Collective, Santana, The Roots és Triggerfinger. Én pedig szeretem a Radioheadet, Blackfieldet és Coldplayt, valamint a súlyosabbak közül a Black Stone Cherry-t és az Alter Bridge-t. Szerintem a zenénk ezekből adódik össze.

Mennyit változtatok, fejlődtetek a korábbi kiadványaitokhoz képest?

Először is, a zenénk sokkal érettebb lett. Mi is felnőttünk és más zenéket kezdtünk hallgatni. Ez tükröződik a dalszerzésben, ami sokkal változatosabb. A “The Grand Design” sokkal dinamikusabb és progresszívebb album (bár inkább a koncepcióra összpontosítottunk), ezen van a leglágyabb és a leghangosabb számunk is. A hangzás is sokat javult. A “The Grand Design”-nál, Jochem Jacobs-szar dolgoztunk (Split Second Sound/ Textures) és elképesztően fantasztikus munkát végzett. A keverés után minden kijött, amit ki akartunk hozni az albumból. A hangzás, amit elért egy új szintre emelte az albumot.

Ami engem illet, az idei legjobb progresszív anyagának tekintem a The Grand Designt…

Nagyszerű, köszönöm szépen! Örülök, hogy a kemény munka meghozta a gyümölcsét!

Mik a terveitek a jövőt illetően? Mentek-e turnézni, felbukkantok-e nyári fesztiválokon?

Jelenleg kapcsolatban állunk néhány irodával és más bandákkal is. Szeretnénk sok bulit szervezni a promotálásra. Tavaly volt a 10 éves bulink, amire sok vendégzenész is meghívtunk, és videókat is kivetítettünk. A jövőben is szeretnénk használni ezeket a vizuális effekteket, hogy profi bulit tudjunk adni. Eléggé lefoglal most a dalszerzés, mert nem akarunk megint hét évet várni az új albumra!

Köszönöm az interjút, mit szeretnél még hozzáfűzni, ami kimaradt a beszélgetésből?

Köszönöm az érdeklődést! Remélem annyira fog tetszeni a “The Grand Design”, amennyire mi élveztük elkészíteni azt!

—————————

ENGLISH VERSION:

When and how did you formed? Please tell us something about your musical past.

It all started back in 1993 when Dolf van Heugten (synths) and I (Robbie van Stiphout) (guitars/vocals) started the band called King of Darkness. Despites our young age (10/11) we already performed many times with the band. Drummer Daan Liebregts joined the band in 1997. At that time we decided to change the bands name into Peanuts.
The last line-up change was in 1999 when bass guitar player Nick Verstappen entered the band. These four musicians now form the current band line-up. Over the years, our music slowly and naturally changed from symphonic metal to progressive rock/metal. That”s why in 2002 we”ve changed the name into Day Six. A name that has got a better feel to our music.

Is Day Six the first band of the members? Would you speak about your earlier albums?

Yes Day Six, (formally Peanuts and King Of Darkness) is the first and only band our members have played in. With the bands King of Darkness and Peanuts we”ve released several albums and promo”s. In 2003 we”ve released the debut of Day Six. “Eternal Dignity”. We received very positive reviews on ‘Eternal Dignity’ on a worldwide scale. The album has a kind of a Egyptian feel on it. For that moment, we did the best we could. I think it”s a pretty good album which logically is being followed by “the Grand Design”

2004 was a successfull year for the band, since you won 2 dutch competitions, the Metalbattle and the Aardschok Metal Bash. How much did this help the band?

It was indeed a very succesfull year and afterwords we”ve played many shows and did several interviews. Because we won two “metal” competitions we pretty much always played on metal orientated festivals. The responds to our music is very good but I also think our music can be combined with several other music styles.

The two tracks on the demo can also be found on The Grand Design concept album. When did you start to work on the new stuff? How do you write songs?

One of the prices of the band competitions was a few day”s recording in a studio.
Because we”ve played a lot in that following year we hadn”t wrote enough songs for a complete album. We decided to record a promo with two songs to get some attention of the record companies. In 2006 we began to write the rest of the album.
Writing songs is really a group effort with us. During the rehearsals one of us comes with an idea we can jam on to write it out further. We often record our jam sessions to work individual parts out at home. When a number of tracks are ‘finished’ this way, we do pre-productions of them to see which details need to be changed. We keep adjusting our work until the last second before recording.

The Grand Design is a concept album, please tell us about the story. How would you describe the songs musically?

The story is written from the point of view of five scientists who discover an extraterrestrial spaceship under the ice of Antarctica. Inside this ship they find artefacts and proof of extraterrestrial intervention in our evolution as a species from thousands of years ago – things that would explain all of our religions as they are today, and also the means to help the human race on its further evolution.
To prevent a worldwide revolution and for other reasons, the government elite debate on how to cover up this discovery. The scientists are locked up in separate psychiatric hospitals and are being told they are deluded, while agents try to erase these monumental discoveries from their minds.
While alienated away in their hospital rooms, the scientists develop telepathic capabilities. They use this way of communicating to send words of hope to the others and to talk to the extraterrestrial beings who are offering help to spread out the truth.
I think our songs can be described as progressive rock/metal but it also contains several other styles like, sympho, funk and jazz.

The band is defined as a progressive rock/metal band, though you move on a wide musical scale, do you agree? What are your main influences regarding your music?

Yes I agree that our music also has got other influences than progrock/metal.
Besides bands like Porcupine Tree, Opeth, Pink floyd, Muse and Dream theater we all listen to several other bands. Our drummer Daan for example is a big fan of the heavy stuff. He likes bands like Pantera, Nevermore, Annihilator and Volbeat.
Bass player Nick on the other hand listens to Devin Townsend/Strapping Young Lad, Pain of Salvation, Simple Minds, Groundation and Jamiroquai. Keyboard player Dolf enjoys bands like New Cool Collective, Santana, The Roots and Triggerfinger. And I often listen to the more mellow bands like Radiohead, Blackfield and Coldplay, and also more heavier work from Black Stone Cherry and Alter Bridge.
I think our music is a mixture of all these influences

How much have you changed, improved comparing to your earlier releasings?

First of all the music sounds more mature. We ourselves have of course grown older and started listening to other music. This is reflected in our song writing, making it more diverse. “The Grand Design’ is a more dynamic and progressive album (although focused on the theme of the concept) – it contains our most mellow as well as our loudest track ever.
And also the sound of the album has improved much more. For “the Grand Design” we”ve worked with Jochem Jacobs (Split Second Sound/ Textures) and he did an absolutely amazing job at that; the mix really conveys all that we’ve put into our music. I think the sound he made has brought the album to a higher level.

For me, The Grand Design is the best progressive stuff of the year…

Great, thanks a lot! It”s very nice that all our hard work is being appreciated!

What are your future plans? Any tours or festival shows?

At the moment we”re in touch with a few bookings agency”s, and some other bands. We try to book many shows to promote our album. Last year during our 10 Anniversary Show we used, besides guest musicians, video footage we projected on a big screen. In the future we want to use those visual effect more often to give a professional show. Furthermore we”re also very busy writing new songs, because this time we don”t want to wait another seven years before releasing a new album!

Thanks for the interview, please feel free to add anything you wish to the interview!

Thank for the interested in Day Six! We hope you’ll enjoy ‘The Grand Design’ like we did creating it!

WEB: http://www.day-six.com/

Kapcsolódó cikkek

DAY SIX – The Grand Design

Dr. Feelgood

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár