Interjúk

Divinity Interjú

(scroll down for English Version)

Üdv srácok! Idén tizenegy éve annak, hogy megalakultatok. Hogyan vélekedsz erről az időszakról? Elégedett vagy az eddig elért eredményekkel és a banda jelenlegi státuszával?

A Divinity határozottan meghaladta az elvárásainkat már ha a zenéről és a koncertekről beszélünk. Kezdetben tudtuk, hogy jó banda lehetünk, de nem volt ötletünk, hogy juthatunk arra a szintre, ahol már vannak rajongóink és kiadtunk pár albumot. Rájöttünk, hogy ezt csak rohadt kemény munka árán érhetjük el. Ragaszkodtunk ahhoz a zenéhez, amit szerettünk volna játszani és hajtottuk magunkat előre a zenekari lét minden szempontjából. De visszatekintve van néhány dolog, amiről úgy gondoljuk, bárcsak hamarabb megtettünk volna, mint például, hogy aláírunk egy szerződést egy kiadóval és az elővigyázatossággal nem törődni, ahelyett, hogy mindent stratégiailag megtervezünk előre, a végén meg azon kapjuk magunkat, hogy már 10 éve egy zenekar vagyunk! Hol van a Benz-em?

Ritkaság, hogy egy országnak két azonos nevű csapata legyen, de tudomásom szerint nálatok volt erre példa. Miért ragaszkodtatok mégis ehhez a névhez? Volt emiatt bármilyen nézeteltérésetek a ‘másik’ Divinity-vel?

Évekkel ezelőtt, amikor rájöttünk, hogy van még egy Divinity az országban, megpróbáltunk módot találni rá, hogy csak a miénk lehessen a név. Erről kiderült, hogy túl sok pénzbe kerülne és csak egy púp lenne a hátunkon. Szóval küldtünk egy mailt azzal a szöveggel, hogy mi alakultunk először, a mi nevünket használjátok. Ha jól emlékszem azóta sem kaptunk választ. De aztán egy kis nyomozás után kiderült, hogy ők is csak egy szar black metal zenekar voltak. Úgy értem a zenéjük enyhén szólva meglehetősen gyenge volt. Néhány évvel később aztán elkapták őket a határnál egy csomó droggal, ezzel kettétörve karrierjüket, szóval jó nekik. Biztos vagyok benne, hogy kemény lenne vissza szerezniük a nevüket ezek után. Nagyon szeretjük a Divinity nevet és úgy tűnik, hogy furcsa módon passzol ahhoz amit csinálunk. Úgyhogy nem fogjuk csakúgy megváltoztatni a nevünket. Ez a mi nevünk!

Rövid múltidézés gyanánt, milyen emlékeid vannak még az első kiadványotokról, a 2002-es Intensify EP elkészítéséről? Más zenét toltatok akkoriban, mint amit ma megszokhattunk tőletek?

Hmm, Intensify? Mi is az… Ja! Az Intensify-ra gondolsz! Azt elfelejtettem. Honnan tudsz róla?
Viccet félretéve, akkoriban nagyon büszkék voltunk azokra a dalokra. Az volt, amik mi voltunk. Nem hiszem, hogy bármelyikőnknek is a zenekarból volt egyáltalán fogalma arról, hogy mi az igazi death metal. Vagy, hogy hogyan kell játszani. Emlékszem, hogy az egyik haverunkra néztem, aki éppen megnyitotta az új stúdióját és megkérdezte, „OK, hol vannak a click track-jeitek?”, én meg azt mondtam, „Nemtudom, Mi az a click track?” Manapság már nem játszunk nélkülük. Se stúdióban, se élőben.

A friss munkátokra térve, igaz az, hogy teljesen önállóan, külső segítség nélkül rögzítettétek a lemezt? Honnan van ilyen téren tapasztalatok?

Igen, a Singularity teljesen saját produkció. Sacha (gitár) a felelős a Divinity hangzásért. Valójában ő vesz fel, kever, masterel, meg minden. Már amikor 8 éve belépett a bandába, sokkal nagyobb tudása volt a hangzásról és a hangszínről, mint bárki másnak a csapatból. Az elmúlt néhány évben egyre jobban elmerült a hang kreálás menetében, arra pontra jutott, ahol már ő csinálja a 99,99%-át ennek a résznek. Olyan jó hangzásokat talált ki, amit épp ehhez az albumhoz képzeltünk el, nincs szükségünk Tue Madson-ra. Sacha ugyanolyan jó hangzást tud előállítani és még a gatyánk sem megy rá, hogy fizetni tudnjunk a lemezért. Sacha ingyen dolgozik. Még a mindennapi munkájában is. Ր ilyen rendes gyerek.

Egyébként csak nekem tűnik úgy, hogy elődjéhez képest kevésbé dallamos album lett a The Singularity, vagy ezúttal tényleg nagyobb teret engedtetek a durvább témáknak?

Ezt nehéz megmagyarázni. A számok természetesen jöttek ezúttal. Az előző lemez 5 év hegyre felkapaszkodás eredménye volt. A Singularity egy nagyon jó cuccokal teli év eredménye. Aláírtunk egy szerződést a Nuclear Blast-tel, végigcsináltuk a Summer Slaughtert a Necrophagist-tal és a Dying Fetus-sal, és rohadt sok nagyszerű szám és riff ötletünk volt. Csak játszottunk és hagytuk, hogy maguktól jöjjenek a dolgok. A végén úgy éreztük, hogy ez egy erősebb album az Allegory-nál és, hogy ez egy kicsit jobban kifejezi az ötleteinket és az érzéseinket.

A zene mellett egészen komoly tartalommal felruházott háttér húzódik a dalok mögött. Mit érdemes tudnunk ezekről a szövegekről? Mi inspirálta ezt a témakört?

Próbáltunk mélyebb és elgondolkoztatóbb témákat kitalálni ezúttal. Az Allegory személyes tapasztalatokról szólt a Singularity pedig az emberiség tapasztalatait tükrözi. A cím a technológiai rendkívüliségre (szingularitás / Singularity) vonatkozik. Ez egy teória arról, hogy a mesterségs intelligenciák folyamatosan fejlődve egyre inteligensebbé válnak, ami végül az emberi faj kiírtásához vezet. Vagy legalábbis az eddigi életmódunk végéhez. Szóval felhasználtunk egy kicsit a Terminátor témából és hozzá került még némi érdekes és időszerű ötlet, mint például a maják az egyedi kultúrájukkal és szörnyű jóslataikkal az eljövendő generációk számára; 2012; eljutás az emberi öntudat felsőbb szintjeire; az emberiség bűne és bűnbánata a tettei miatt, amit a bolygója ellen elkövetett; a sötét és elképzelhetetlen tettek, amikre minden ember képes lehet; csillagképek és a napéj egyenlőség közeledése; a csődbe jutott és kölcsönfüggő társadalmunk; és még néhány másik téma. Szóval csakúgy, mint az előző album ez is inkább egy ötlet gyűjtemény, mint egy koncepciós lemez.

A borítótok az Allegory-éhoz hasonlóan ezúttal is kimondottan művészire sikeredett. Kivel dolgoztatok, illetve milyen koncepció rejlik a design mögött?

Rafal Tomal-nak hívják a srácot, aki a borítót tervezte. Sean megtalálta azt a képet, amit a borítón láthatsz a neten valami fórumon, aztán egy nap megláttuk a számítógépén. Sean tudta ki volt a srác ezért felvettük vele a kapcsolatot és ő csinált nekünk még 2 beteg képet. Ր egy nagyszerű művész és teljesen véletlenül találtunk rá.

A Plasma után idén a Beg To Consume c. nótára készült videoklip. Hol készült a felvétel és miért pont erre a dalra esett a választásotok?

Ez pontosan az ok, hogy miért nem szabad egy zenekarnak megengednie, hogy valaki csakúgy csináljon egy videót és utána odaadja, hogy használhassák. Ezt a videót pár srác csinálta, akik eljöttek a koncertünkre és felvettek egy kis anyagot. Elkészítették a videót aztán eljöttek hozzánk, hogy nesztek itt van! Mi azt feleltük, hogy nem igazán akarunk fizetni, mert ha mi akarunk csinálni egy videót, akkor azt majd a saját módunkon csináljuk. A Plasma egy minden szempontból professzionális clip volt és a producer Doug Cook utálná, ha valaki azthinné, hogy a Beg to Consume videójának köze van hozzá. Az igazi videót hamarosan leforgatják és a Lay in the Bed you’ve Made-hez fog készülni.

A friss korong limitált digipack verzióban is beszerezhető. Milyen különlegessége(ke)t tartalmaz ez a fajta kiadás?

Csak 100 másolat készült a digipak-ból. Több nincs belőle. A dvd-n helyet kapott az összes www.brokebands.com videó, amik dokumentálták az album felvételeit, Brett játszik néhány témát a dobokon és elmagyarázza a dobszerkója beállításait és néhány apróságot, ami irritálja őt. Továbbá a Plasma videó HD-ben. A cd-re 2 remixet (Lay in the Bed You’ve Made, Approaching the Singularity) pakoltunk. A remixek nagyon királyak, mert jobban megmutathatjuk a háttérbe szorult sávokat, mint a vonósokat, szintit, olyan hangokat, amik a fő keverésben nem igazán hallhatóak.

Pillanatnyilag így, néhány hónappal a megjelenés után, ha lenne rá alkalmad, változtatnál még bármin is a lemezzel kapcsolatosan? Legyen az a külcsín, maga a belbecs, vagy akár egyéb külső tényezők.

Nem. Ez a lemez az lett, amit akartunk és még egy kicsit több is. Nem változtatnék meg rajta semmit.

Alapjáraton miben látod a fő különbséget az ottani és az európai metal színtér között? Hol könnyebb érvényesülni?

Nem tudtunk eljutni Európába, de ez az első dolog a listánkon. Már azért is nagyon várjuk, mert itt Kanadában 8 órát kell vezetned minden koncert közöt.

A fentebb említett klip alapján iszonyat ütős koncert bandának tűntök. Mikor lesz alkalmunk ezt élőben is megtapasztalni? Tervben van egy tengerentúli turné, vagy egyelőre csak az Államok környékén lehet majd elcsípni benneteket?

Annyit fogunk turnézni amennyit csak az életünk és a bankszámlánk megenged nekünk. Vásároljatok párat a Singularity-ből ezzel is segítve az Európai turnénk megvalósulását! Imádunk élőben játszani és már 10 kibaszott éve beszélünk róla, hogy egyszer elmegyünk Európába!

Felétek Kanadában milyen fellépési lehetőségei vannak a helyi bandáknak? Mik a törzshelyek és a nyári szezon ismertebb fesztiváljai?

Nagyon sok zenekarunk van. Minden kölyök azt hiszi, hogy alapít egy zenekart és számokat ír és mást nem is kell tennie. Vannak mindenféle zenekarok de nem túl sok jó bár, vagy hely ahol fel lehetne lépni. Úgyhogy meglehetősen nehéz eljutni a nagyobb show-kra, ha nincs jó szerveződ vagy kiadód. Mi elég szerencsések voltunk ahhoz, hogy a kupac tetejére kerüljünk a kis színterünkön, szóval remélhetőleg mi játszhatunk minden nagy bulin. Legalábbis addig, míg rá nem jönnek, hogy milyen idősek vagyunk.

Tavaly tízéves fennállásotok alkalmából volt valamiféle ünneplés?

Mi csak elmentünk próbálni aztán megint próbálni! Komolyan. Mi nem bulizunk többet. Időnk nagy részét arra fordítjuk, hogy valamit csináljunk a bandának. Azt hiszem ez az, ami itt tartott minket ennyi ideig. De örülök, mert vannak olyan emberek, mint te, akik észreveszik, hogy mi nem egy új zenekar vagyunk, mi nem 20 éves kölykök vagyunk, akik nem ismerik a Slayert. Mi már itt vagyunk egy ideje és sok mindent elértünk az elmúlt 10 évben. Ez a zenekar az életünk és nem hagyjuk abba még egy jó darabig.

Köszi a válaszokat és az interjú lehetőséget! További sok szerencsét és újabb sikeres tíz évet kívánok nektek a magyar rajongók nevében is.

Köszönjük!
James Duncan – gitár – DIVINITY

——————————

ENGLISH VERSION:

Hail guys! This year, it’s been 11 years since you were formed. How do you view this period? Are you satisfied with the achievements and status of the band?

Divinity has definitely surpassed our expectations as far as the music and the shows we’ve been able to play. In the beginning we knew we could be a good band but had no idea how to get to the level where you have a fanbase and have a couple albums out. We found out that it is just a shitload of hard work! We stuck true to the music we wanted to play and kept pushing ourselves in just about every aspect of being in a band. But now looking back, there are things we wish we could have done sooner, such as signing with a label and being able to throw caution to the wind, rather than strategically plan how to do things, and then realize that we’ve been a band for over 10 years! Where is my Benz?

It’s a rare thing to have two bands in one country with the same name but as far as I know this is the situation with you. Why did you still stick to this name? Any disagreement with the other Divinity due to this so far?

Years ago when we found out that there was another Divinity, we looked into ways to own the name. That turned out to be too much cash and a pain in the ass. So we sent the other Divinity an email saying we formed first, you are using our name. As far as I remember, we got no response. But upon a bit of further investigation, we figured they were just another shitty black metal band. I mean their music was pretty weak to say the least. A couple years later they got busted at the border with a bunch of drugs and screwed up their career so good on them. Im sure they would have a hell of a time getting the name back now! We really like the name Divinity and it seemed to fit what we were doing in some wierd way. So we weren’t gonna just change the name. Its our name!

As a brief nostalgia, what memories do you have of your first release the Intensify EP from 2002? Was the music any different to what we are used to nowadays?

Umm, Intensify? What is that… Oh! you mean Intensify! I forgot about that. How do you know about that?
All joking aside, we were very proud of those songs at the time. It was who we were. I don;t think anyone in the band at the time even knew what real death metal was. Or at least how to play death metal. I just remembering looking at our buddy who just opened his new studio, turning to me and saying, „OK, where are your click tracks?” I said, „I don’t know. What is a click track?”
These days, we dont play without one. Studio and live.

Getting on to the new stuff of yours, is it true that you recorded the album by yourselves, without any external help? From where do you have experience for that?

Yes, The Singularity is fully self produced and recorded. Sacha (guitars) is the guy responsible for the Divinity sound. He is actually the one who records, engineers, mixes, masters, everything. When he joined the band 8 years ago, he already had a far superior knowledge base of sound and tone, than anyone else in the band. Over these last few years he has just become more and more involved in the sound creation process, to the point where now he does pretty much 99.99% of the work in that department. he was getting such good sounds that we just figured for this album, we don’t need Tue Madson. Sacha can get just as good a sound, plus we won’t have to sell the wife to pay for the album. Sacha works for free. Even at his day job. He is that nice a guy.

Anyway, is it only me thinking that The Singularity is a bit less melodic than its predecessor, or did you allow more space for rawer themes this time?

Its hard to explain that. The songs really just happened naturally this time. Last album was a result of 5 years of uphill climbing. The Singularity is a result of one year of really good shit. We got signed to Nuclear Blast, we did Summer Slaughter with Necrophagist and Dying Fetus, and we had a shitload of great song and riff ideas. We just pushed play and let it come out. In the end, we feel its a stronger album than Allegory, and it portrays our ideas and feelings a little better.

Besides the music. The concept behind the tracks is also noteworthy. What should we know about the lyrics? What inspired this theme?

We have tried to explore some deeper and more thought provoking themes this time around. Allegory was about personal experience and The Singularity reflects mankind’s experience. The actual title refers to the technological singularity. This is a theory proposing that artificial intelligence could become ever increasingly more and more intelligent, eventually leading to the „extinction” of mankind. Or at least an end to the way we live now. So we backed up a bit off the Terminator vibe and pulled out some other interesting and current ideas, such as the Mayans and their unique culture and their dire predictions for future generations; 2012; tapping into higher levels of human consciousness; mankind’s guilt and remorse for what we’ve done to our planet; the dark and unimaginable acts that all humans are capable of; star constellations and the precession of the equinox; our bankrupt and debt-dependant society, and a couple others. So just like the last album, it is a collection of ideas more than a concept album.

Just like Allegory, the cover artwork also turned out to be quite artistic. Who did this, and what”s the concept behind the cover?

Rafal Tomal is the guy’s name who did the artwork. Sean found the picture that you see on the cover on the web on some forum, and we saw it on his computer one day. Sean knew who the guy was so we contacted him and he did 2 more wicked pieces for us. He is a great artist and it was by total chance that we found him.

After Plasma, you made a video for the song Beg To Consume. Where did you record this, and why did you choose this particular track?

This is exactly why bands should not let someone just do a video and let you use it. That video was made by a couple guys who came to our show and filmed some stuff. They made the video and came to us saying here it is! We said, well we dont really want to pay you because if we want to do a video, we will do our video our way. Plasma was a professional video all the way, and the producer Doug Cook, would hate if someone thought he made the Beg to Consume video. The real video will be shot soon and will be for „Lay in The Bed You’ve Made”.

The new album is also available as a limited edition digipack. What extra(s) does this edition contain?

We only made 100 copies of the Digipak. No more are available. On the Dvd disc we included all the www.brokebands.com videos, which documented the recording of the album, Brett plays a couple tunes on the drums all the way through and also explains his drum setup and personal pet peeves. Also, the Plasma video, in HD. On the cd we put 2 remixes of Lay in the Bed You’ve Made, and Approaching the Singularity. The remixes were really cool because we got to show off the backing tracks more, including strings, synths, voices that you dont really hear in the main mix.

If you had the chance, now, some months after the release, would you change anything on the record? Be it cover, or any other things?

No. This album is everything we wanted it to be and then some. I wouldnt change anything.

Basically, in what do you see the difference between your local and European scenes? Where is it easier to achieve something?

We haven’t been able to get to Europe, but that is #1 on the list! We can’t wait to get over there simply because here in Canada, you have to drive 8 hours between each show.

Checking your already mentioned video, you seem to be an awesome live band. When can we have the possibility to check you out? Any tour in the plans over here, or will you play in the States first?

We will be touring as much as our lives and bank accounts will allow. Buy some copies of The Singularity and help fund our European tour! We love to play live and we’ve talked about going to Europe for 10 fuckin’ years!

In Canada, what live possibilities do local bands have? Any regular places, and more known summer fests?

We have a lot of bands here. Everyone’s kid thinks they can form a band and write a song and just do that. There are all kinds of bands but not a lot of good bars or venues for the bands to play. So its hard to get into the bigger shows if you dont have management or a label. We’ve been fortunate enough to get to the top of the pile in our small scene, so hopefully we’ll be playing all the big shows. At least until they find out how old we are!

Did you celebrate your 10th anniversary last year?

Ya we just went to practice and practiced again! Seriously. We don’t party much anymore. Most of our time is spent working on something for the band. I think that is what has kept us here so long. But I am glad that people like yourself recognize that we aren’t a new band, we aren’t 20 year old kids who don’t know who Slayer is. We’ve been around the block and have accomplished a lot in our 10 years. This band is what we live for and we aren’t quitting any time soon.

Thanks for the answers and interview! I wish you good luck and another successful ten years with the band on behalf of Hungarian fans!

Thank you.
James Duncan – guitars – DIVINITY

WEB: http://www.divinity.ca/

Kapcsolódó cikkek

DIVINITY – Singularity

Jillian

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Elfogadom Részletek