Dysrhythmia Interjú

(scroll down for English Version)

Sziasztok. Bevallom még nem ismertem idáig a zenéteket túlzottan, de most többszöri hallgatás után megkedveltem az alkotásaitokat. Mondj néhány fontos infót a bandáról! Mit csináltok mostanság?

Kevin Hufnagel: Persze, 1998-ban, én és az eredeti basszeros, Clayton Ingerson, alapítottuk a bandát. Aztán 1999 márciusáig tartott, mire rátaláltunk a megfelelő dobosra, Jeff Eber személyében. Ekkora már az első albumunk a “Conradiction” nagy része már kész volt. Azóta pedig 5 stúdió albumot, 1 albumot, amin élőben játszunk és 3 split felvételt adtunk ki. Mindezeken felül, csatlakozott hozzánk még Colin Marston basszeros, Clayton helyére, akivel 2004-ben váltak szét útjaink. Jelenleg fellépéseket szervezünk az új albumunk, a “Psychic Maps” kapcsán, és elkezdtünk dolgozni az új anyagon is.

A kezdetben milyen zenét játszottatok? Mi változott a gyökerekhez képest?

Kevin Hufnagel: Azt hiszem a bandának sima és stabil útja volt a kezdetektől fogva. Nem érzem, hogy bármilyen jelentős, radikális változás állt volna be a stílust illetőn, inkább folyamatos finomítások és simítások történnek. Bár, ha összehasonlítjuk a 2003-as “Pretest” albumot, a jelenlegi “Psychic Maps”-vel, jelentős változásokat hallhatunk a hangzás terén… mint a hangunkon és az anyag tömöttségén is. Azt hiszem, idővel a zene egyre mélyebb lesz és, talán, egy kicsit sötétebb is.

Durván 3 év telt el az előző lemezetek óta. Hogyan értékeled az eltelt időszakot?

Kevin Hufnagel: Mind elég elfoglaltak voltunk a Dysrhytmia albumok közti három évben. Azon túl, hogy írtuk az anyagot a “Psychic Maps”-hez, Colin kiadott néhány albumot a másik bandáival (Kralice, Behold…, Arctopus, Indricothere). Jeff bandája, a Zevious is kiadott egy lemezt, valamint szeptemberben jön a következő is. Én is kiadtam egy szóló albumot, saját néven, ami a “Songs for the Disappeared”. Colinnal közösen is kiadtunk egy albumot, a “Viscera”-t, amely egy, az ambient gitár projectünk, a Byla és egy énekes, Jarboe közti együttműködés eredménye. Mi ketten mostanság csatlakoztunk Gorguts-hoz és azon is dolgozunk. Aktívak maradunk.

Mikor döntöttetek úgy, hogy elkezdjétek írni az új dalokat?

Kevin Hufnagel: A teljes albumot úgy 3-4 évig írtuk. A “Triangular Stare” c. dalt még 2005-ben. Bár az “Iron Cathedral” csak egy pár hónappal a lemez kiadása előtt írtuk meg. Általában szeretünk sok időt eltölteni egy szám megírásával és egy párszor eljátsszuk élőben, mielőtt lemezre kerülne. Ez alatt megtaláljuk a jó tempót és dolgozhatunk a kisebb hibákon.

Hol vettétek fel a “Psychic Maps”-et? Mi volt a cél a dalok kialakításában?

Kevin Hufnagel: A “Psychic Maps”-et Menegroth-nál, a Woodhaven Queens-i Thousand Caves-ben vettük fel, New York-ban, Colin, a basszerosunk által. Ott is élünk mindannyian, úgyhogy többé-kevésbé ott is vettük fel. Elég nyugodt környezet. Ehhez az albumhoz sokkal súlyosabb hangzást akartam, több sávot és jobb szerkezetet. Gitár szempontból, sokkal több réteggel játszunk és különféle erősítőkön, ládákon. Belekevertünk még akusztikus és 12 húros gitárt is, hogy még nagyobb mélységet és további erősítést adjanak néhány résznek. A basszusban is vannak részek, amiket megdupláztunk és egy esetben (Lifted by Skin vége) egyszerre két különböző basszus rész van. Ebben az esetben nem törődtünk annyira, hogy fog majd megszólalni élőben, ha kivesszük ezeket a részeket, mert a számok ezek nélkül is megállják a helyüket.

Kicsit bővebben beszélnél a zenétek stílusáról, mert annyi minden történik benne és olyan sok minden hallható. Talán egy hatalmas adag érdekes masszához tudnám hasonlítani!

Kevin Hufnagel: Úgy vettem észre, hogy amikor le szeretnéd írni a zenédet az embereknek és elkezdesz stílusokkal dobálózni, mint a progresszív, vagy metál, vagy akármi, annak a bizonyos személynek megvan az elképzelése arról a stílusról saját tapasztalatai és tudása révén. Pont ez az, ami miatt megpróbálom elkerülni, hogy leírjam másoknak a zenénket. Manapság már olyan könnyű kikeresni egy bandát a neten és azonnal meghallgatni vagy megnézni őket, így megtudod, hogy jó-e ez a banda neked vagy sem. Számomra a bandánk “instrumentális rock”-ot játszik.

Ha figyelmesen hallgatom a lemezt, nagyon izgalmas és nem fullad unalomba, de lehet lesz olyan ember, aki hiányolja a vokál témákat! Nem akartok a jövőben sem vokál részeket a szerzeményekbe?

Kevin Hufnagel: Biztos, hogy nem.

A borítótok sem mindennapi. Mit tudsz róla elmondani?

Kevin Hufnagel: Karlynn Holland tervező barátunk készítette. Ր rajzolta még az új logonkat is, ami fantasztikusan néz ki. Izgalmas, hogy van végre egy logónk és nem valami tömeg betűtípust kell használnunk. Alapjában véve mi csak odaadjuk neki az albumcímet, ő pedig azt csinál, amit csak akar. Jacob Speis, a Relapse-nél adta hozzá a kéket.

Kicsit beszélj a koncertekről! Mekkora közönséget vonz az effajta muzsika? Mitől érzed egyéninek Dysrhythmia-t?

Kevin Hufnagel: A hallgatóság folyamatosan épít ránk, de ez fokozatos folyamat. Még mindig nem voltunk Európában és ez eléggé idegesít. Nagyon kíváncsi vagyok, hogyan reagálnának ránk az emberek ott. A közönségünket “kultusz”-ként írnám le. Azt hiszem ez egy király alternatíva a “kicsi”-re. Ha-ha.

Gondolom a zene a mindened! Mennyire érdekelnek más dolgok? Miben leled még az örömödet?

Kevin Hufnagel: A zene az életem, ez biztos; és a bandában mindenkinek. Jómagam, a zenélésen kívül, szeretem a filmeket, művészetet, az emberiség sötét oldalát, emberi kölcsönhatásokat (néha), természetet, szeretek horgászni, tekézni, és új ételeket, illetve söröket kipróbálni. Az írás és rajzolás két külön dolog, egyszer próbáltam egy kék holdat rajzolni:). Évekig megtartom az álomnaplómat, aztán visszanézve elég durva dolgokra lelek benne.

Foglalkoztat a világvége?

Kevin Hufnagel: Naná. Szerintem mindenkit… bevallják, vagy sem, minden embert megigéz a halál és a világ végének fogalma. Az, hogy azonnal kipusztulhatunk borzalmas, de azt hiszem, sokkal inkább leszünk tanúi egy lassított apokalipszisnek, mintsem hogy egy égi villanástól annyi legyen nekünk.

Milyen ötleteid vannak a jövőre nézve zenével kapcsolatosan?

Kevin Hufnagel: Öt teljes album az rengeteg instrumentális számot jelent. Hogy őszinte legyek, egy pillanatra el is gondolkoztam, hogy lesz ezután még új albumunk. Nem akarom, hogy olyan banda legyünk, akik a csúcspont után is nyomulnak még. Nehéz kilépni önmagadból és objektíven szemlélni, csak a belső érzéseidre tudsz alapozni… ha inspirál még valami, éhes vagy-e még, vagy sem. Magunknak írjuk a zenéket; nem hoz nekünk pénzt a konyhára, úgyhogy meg sem éri ezért csinálni. Egészében, azt hiszem, az érzés, hogy van még mit jobban csinálni vagy kibővíteni, hajt minket tovább. Sosem vagyunk igazán megelégedve. Izgalommal várjuk, hogyan fog a következő album szólni.

Köszönöm az interjút!

Kevin Hufnagel: Köszönöm, neked is és az olvasó rajongóknak is hasonlókat kívánok.

——————————-

ENGLISH VERSION:

Hi, I have to admit that I wasn’t familiar with your music so far, but now listening to it a couple of times I got to really like it. Could you tell me some basic information about the band? What are you doing these days?

Kevin Hufnagel: Sure, we started in 1998 with me and our original bassist Clayton Ingerson. It took us until March 1999 to find the right drummer in Jeff Eber. By this time we had most of our first album “Contradiction” written. Since then we’ve released 5 studio albums, 1 live record, and 3 split releases. In addition, we added bassist Colin Marston to replace Clayton when we parted ways with him in 2004. Currently we are preparing to start playing live again to support our new release “Psychic Maps” and have already begun working on new material for whatever we do next.

What type of music did you play at the beginning? What has changed since then?

Kevin Hufnagel: I think our band has had a smooth and steady progression since the beginning. I don’t feel like there have been major, radical changes in style so much, but more of a constant refining of sound and arrangement. However, I think even just comparing our 2003 album “Pretest” to our newest “Psychic Maps” you can hear a big difference in the “sound” of the band… like in our tones and the density of the material. I think the music just keeps getting more intense, and maybe a bit darker as we go on.

More or less three years have passed since the release of your last album. What could you say about this period?

Kevin Hufnagel: We were all quite busy those three years between Dysrhythmia albums. Besides writing the material for “Psychic Maps”, Colin released a few albums with his other bands Krallice, Behold… the Arctopus, and Indricothere. Jeff’s band Zevious put out a record and has another on the way in September. I also put out a solo record under my own name called “Songs for the Disappeared”. Colin and I also put out an album called “Viscera” which was collaboration between our ambient guitar project called Byla, and vocalist Jarboe. The two of us also recently joined Gorguts and have been working on that. We stay active.

When did you decide to put new songs together?

Kevin Hufnagel: The whole album was written over a 3 to 4 year period. The song “Triangular Stare” actually dates back to 2005. However, “Iron Cathedral” was written just a few months before we recorded the album. In general though we like to spend a lot time with the songs and play them live a bunch first before recording them. This allows us time to find the right tempos and work on the little nuances.

Where did you record “Psychic Maps”? What did you aim at when composing the songs?

Kevin Hufnagel: “Psychic Maps” was recorded at Menegroth, The Thousand Caves in Woodhaven Queens, NY by our bassist Colin. This is also the building we all live in, so we recorded at home more or less. It was a pretty relaxed environment. For this album I wanted a more dense sound, more layers and textures on the recording. Guitar-wise there are a lot more overdubs and layering with different tones/amps. A good amount of acoustic guitar and 12-string electric guitar was mixed in as well to give it more depth and to further emphasize certain parts. Even bass-wise there are parts that were doubled and in one case (ending of “Lifted by Skin”) there are two different bass parts at once. We weren’t as concerned this time with having to pull off every single sound on the album in a live situation, because even without the extra parts the songs still stand on their own.

Could you describe the musical style, since it is very versatile and there are so many things in it. I don’t really know what it reminds me of…

Kevin Hufnagel: I find that when you try and describe music to people and start throwing around genre terms like “progressive”, or “metal” or whatever, that each person has their own idea of what those genres sound like to them based on their own musical experiences and knowledge. This is the reason I try to avoid describing our music to people. In this day and age (in most places) it is so easy to just look a band up on the internet and hear and/or see them instantly and decide for yourself what they are to you. To me I just think of our band as “instrumental rock”.

When I listen to the music carefully, I find it very exciting, it never gets any boring, but some listeners might miss the vocals. Do you plan to have vocals in the future?

Kevin Hufnagel: Absolutely not.

The album cover is pretty unusual too, what can you say about it?

Kevin Hufnagel: It was done by our artist friend Karlynn Holland. She also drew our new logo, which looks fantastic. It’s exciting to finally have a logo and not have to use some stock font. Basically we just gave her the album title and just let her do what she wanted. Jacob Speis over at Relapse added the blue color to it.

Tell me something about your concerts! How big is your audience? What makes your music unique?

Kevin Hufnagel: The audience keeps building for us, but it has been an extremely gradual process. We still have never been over to Europe and that bums me out. I’m really curious to see how people would react to us over there. I would describe our audience as “cult”. I guess that’s just a cool way of saying “small”. Ha.

I guess music is your life. What other things are you interested in? What else do you enjoy?

Kevin Hufnagel: Music is certainly my life; it is for everyone in the band. Personally, outside of music I’m interested in film, art, the dark side of humanity, human interaction (sometimes), nature, fishing, bowling, and trying new foods and beers. Writing and drawing are two things I dabble in once in a blue moon. I used to keep dream diaries for years and was looking through them again recently and there is some bizarre shit in there.

Are you interested in the apocalypse?

Kevin Hufnagel: Sure. I think everyone is… all humans are fascinated by death and the concept of the world ending whether they want to acknowledge it or not. The idea that we can all be wiped out in an instant is terrifying but I believe we will be witness to a more slow-motion version of the apocalypse than a flash in sky and we’re over.

What plans do you have for the future musically?

Kevin Hufnagel: Five full-length albums is a lot of instrumental rock songs. To be honest for a moment I was wondering if there would be another record after this one. I never want to be one of those bands that continue past our prime. It’s hard to step outside of yourself and look at it objectively, you can only base it on how you’re feeling inside… if you’re inspired and still hungry or not. We do this music for ourselves; we don’t make any money doing it, so really there is no reason to keep doing it for that reason. Overall, I think the feeling that something could’ve been done better or expanded upon keeps us going. We’re just never really satisfied. It will be exciting to see how the next record sounds.

Thanks for answering, all the best?

Kevin Hufnagel: Thanks, same to you as well and to all of those reading.

WEB: http://www.dysrhythmiaband.com/

Kapcsolódó cikkek

DYSRHYTHMIA – Psychic Maps

A honlap alapértelmezése

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár