Entrench Interjú

Print Friendly, PDF & Email

2015. Már 1, 11:23 :

(scroll down for English Version)

Srácok, köszöntelek benneteket webzine-ünk nevében és mindenekelőtt fogadjátok őszinte részvétemet. Dobosotok Victor Holmström pár hónappal ezelőtt elhunyt, mi volt halálának oka? Feldolgoztátok-e már a tragédiát?

Kösz haver.
Öngyilkosság. Hogy lehet feldolgozni az ilyet!? Ketten maradtunk, és próbáljuk folytatni a zenélést. Azt hiszem mi így dolgozzuk fel.

Találtatok már helyette új ütőst?

Nem. Meghallgattunk párat de különböző okok miatt nem működött.

Kanyarodjunk akkor vissza egy kicsit az időben, ugyanis itthon nem ismernek titeket a thrasherek. 2005-ben alakultatok és úgy gondolom ez volt egyben az első zenekarotok is, tehát korábban nem játszottatok más csapatokban, mi motiválta az Entrench létrejöttét? Mi volt a célkitűzésetek a zenekarral kapcsolatosan?

Mindnyájan játszottunk bandában az Entrench előtt de a korai cucc nem igazán jutott el sok helyre és akkoriban nem igazán tudtuk mi sem, hogy mit is csinálunk. Amikor otthagytam az első bandámat úgy döntöttem, hogy olyan bandát alapítok ami azt a zenét játssza amit akartam játszani, szóval lényegében meg kellett találni a megfelelő embereket akik ezt a fajta metált szerették. A céljaink az évek során folyamatosan változtak, de a fő cél az volt, hogy írjunk és játsszunk zenét, miközben fejlődünk. Megpróbálni ahhoz a bizonyos elégedettséghez minél közelebb kerülni. Maga a dalszerzés volt mindig is a fő fókuszban.

Első lemezetek, a 2011-ben megjelent Inevitable Decay előtt öt demót is rögzítettetek, ezekről összefoglalóan mit mondanátok? Önmagatoknak vettétek fel őket vagy promóciós, kiadó keresési célokat is szolgáltak ezek a felvételek?

Mindegyik ennek a küldetésnek a kezdete volt, hogy alkossunk valami kielégítőt. Itt most nem zenei tökéletességről beszélek, hanem inkább a személyes ízlésnek való megfelelésről és mérvadó szintek eléréséről. Többségüket mi magunk vettük fel, csakúgy mint az albumjainkat, különböző módokon mielőtt megvettük a stúdiófelszerelésünket.

Eddig két tagcserétek volt: Victor Holmströmöt egy ideig Joel Gustafsson váltotta a dobfelszerelés mögött, míg az alapító tag Hannes Lindkvist gitáros 2010-ben hagyta el a fedélzetet. Ezeknek mik voltak az okai? Nem gondoltatok arra, hogy Hannes helyére bevegyetek egy másik gitárost?

Azt hiszem azért távozott hogy a tanulmányaira koncentrálhasson, és valami kevésbé degenerált úton folytassa az életét. Elvesztette az érdeklődését is a metál felé, vagy legalábbis a metálzenélés felé. Tudtommal viszont még mindig játszik akusztikuson és hasonlókon.
Igen, gondolkodtunk rajta de nehéz olyan új tagot találni aki beleillik a csapatba, és volt egy pont amikor egyszerűen úgy voltunk szarunk bele, és hármas felállásban folytatjuk.

Bemutatkozó lemezetek a fentebb említett Inevitable Decay 2011-ben jelent meg az Abyss Records gondozásában, így négy év elteltével, elégedettek vagytok vele vagy változtatnátok rajta valamit?

Túlnyomó részt eléggé elégedett vagyok vele, az egyetlen dolog amit megváltoztatnék rajta az a gyártással kapcsolatos bizonyos problémák.
De semmi nagy dolog, sokat tanultunk a felvételek és a keverés alatt (amit mi magunk végeztünk), és ha nem tettük volna, akkor ez az új album közel sem hangzana ilyen jól, mint most.

Milyen visszajelzéseket kaptatok az anyagra illetve van-e információtok arról, hány példányban kelt el a korong?

Az Inevitable Decay-re gondolsz!? A visszajelzés elég jó volt, sok ember szerette az anyagot, volt pár gond a gyártással és a borítóval. De legalább azok a gondok kommunikációt szültek, ami mindig jó dolog.
Fogalmam sincs, annyit tudunk, hogy a CD-k 1000 példányban készültek és a Blood Harvest általi bakelitből 300 készült el, de nem tudom mennyi kelt el belőlük. Szerintem még kaphatóak!

Voltak-e koncertjeitek, esetleg turnéitok az albumot támogatandó, promotálandó?

Nem, amikor az ID végre kijött 2011 novemberében hárman voltunk tagok, és csak én és Joel maradtunk azokból akik az albumon játszottak, szóval elég feleslegesnek tűnt akkor, inkább a Violent Procreation albumon dolgoztunk. Most többé-kevésbé hasonló helyzetben vagyunk, voltak olyan terveink, hogy koncertezünk az új album népszerűsítésére de Victor eltávozott közülünk a 2014 novemberi kiadás előtt, és mint fentebb említettem, még nem találtunk a helyére tagot.

Tavalyi Violent Procreation és a debütáló lemezetek között három év telt el, mi történt veletek eme időszakban?

Dobos váltás, az Insane-nel közös 7” split felvételei, és az új album megírása és felvételei. Pár show Svédországban.
Egy másik splitet is rögzítettünk, de most úgy tűnik nem kerül kiadásra. Valamikor a jövőben előáshatjuk azt a két dalt egy splithez vagy single-ként vagy valami. Felvettünk egy kiadatlan négy számos demót is Joel G-vel a dobok mögött 2011-ben.

Mikor álltatok neki az új anyag megírásának? Hogyan folyt a dalszerzés?

Az ID felvételei előtt elkezdtük a dalszerzést, azt hiszem legalább egy számot el is próbáltunk Hannes-szel mielőtt távozott 2010 decemberében.
Én nem az a fajta dalszerző vagyok aki leül és azt mondja, na most írok egy dalt. Néha jól megy néha pedig egyszerűen kifogynak az ötleteid és egy ideig nem tudsz előjönni semmivel. Hazudtam! Volt egy dal amit Joel és én leültünk „megírni”, és ezalatt leginkább sörözést értek.
Ez az egyetlen dal amit mi ketten együtt írtunk eddig, szóval ez elég király!

Változtattatok-e valamit a munkamódszereteken az első albumhoz képest?

Nem igazán, legalábbis most nem jut eszembe semmi. Inkább csak ott voltunk és úsztunk az árral.

A Violent Procreationt megelőzően tavaly májusban kijött egy 500 példányszámra limitált, az Insane-nel megosztott 7” Ep-tek. A 7”-en szereplő dalok kifejezetten erre az anyagra íródtak? Kapható még ez a kiadvány?

Nem, az első dal rajta aminek Deprived Youth a címe az új albumra íródott, de úgy éreztük nem illik oda annyira, szóval inkább tartogattuk erre a kiadásra.
A második dal, a Sacrificial Mound, 2012 elején lett felvéve a Bombs of Hades bandával közös splitünkre két másik dallal, egyikük a régi helyi death metál banda, az Abhoth egyik feldolgozása.

A Violent Procreation felvételei mikor kezdődtek el? Hogyan és hol történtek a stúdiós munkálatok? Milyen szisztéma szerint dolgoztatok?

2012 novemberében kezdtük a felvételeket. A munkálatok többnyire úgy folytak mint az első albumon, a saját stúdiónkban, de jobb felszereléssel és több tudással.

Ez a korong 10 perccel hosszabb lett, mint a debüt, ez azt jelenti, hogy valamelyest komplexebbek lettetek?

Nem igazán. Azt hiszem épp az ellenkezője. Az Inevitable Decay egy egyenes album volt de így is sok komplex elemet és ötletet tartalmaz ha beleásod magad. Ezzel az albummal nem igazán ezt a receptet akartuk követni. Az, hogy 10 perccel hosszabb, inkább csak véletlen.

A magam részéről megállapítottam, hogy a Pleasure To Kill/Terrible Certainty korabeli Kreator a fő csapás irány, gyilkos, intenzív, de változatos, old school thrash metalt kínáltok, erről mi a véleményetek?

Nos, ezt sokat halljuk, és persze szeretjük a Kreatort, mint minden magát valamire tartó metált szerető ember is! A behatások változnak de a hangzás valahogy mindig Kreatoros lesz, de ez jó. A Terrible Certainty egyike a valaha kijött kedvenc thrash albumaimnak.

A Violent Procreationt már a War Anthem Records adta ki, miért jöttetek el az Abysstől? A War Anthem több, jobb promóciót, támogatást biztosít a számotokra?

Néhány helyen jobb a helyzet, jobb lett a gyártás és a hatásfok például. Kicsit talán változatosabb is.
Úgy gondoltuk, kipróbálunk egy másik kiadót aminek több európai kapcsolata van, és így mi lehetett volna jobb mint az a kiadó aki történetesen Európa egyik legkirályabb kültéri fesztiválját is magáénak mondhatja és hatalmas online kereskedelme van!? Azt hiszem jobb a promóció és az eladás a War Anthemmel. De ez az album a gyártás szempontjából is sokkal elérhetőbb. Van aki nem bírja az igazán karakán cuccot! Ők jobban teszik ha a rádió kókadt szarát hallgatják!

Svédországban mindig is kiváló old school thrash bandák működtek, mint a Maze Of Torment, a Hypnosia, a Guillotine stb. jelenleg mi a helyzet nálatok old school thrash fronton? Mely bandákat ajánlanád a magyar fanatikusok figyelmébe?

Hát, még él! Az már valami! Pár jobb mai underground banda a Tyranex, Hypertension, Immaculate és persze az Insane!

Köszönöm szépen az interjút és további sok sikert kívánok!

—————————–

ENGLISH VERSION:

Greetings guys in the name of our webzine, and before anything, accept my sincerest condolences. Your drummer, Victor Holmström passed away a couple of months ago, what was the cause? How have you dealt with the tragedy? 

Thanks mate.
Suicide. How could you ever deal with this sort of things!? The two of us that remains is trying to continue and create music. That’s how we deal with it i suppose.

Have you found a new drummer yet?

No. We’ve tried out a few but it haven’t worked out for various reasons.

Let’s turn back a bit in time, as thrashers around here don’t really know you. The band was formed in 2005, and as far as I know this was the first band for all of you, so you guys haven’t played in other bands before. What motivated you to start Entrench?
What was your goal with making a band?

We all had bands before Entrench but the earlier stuff didn’t really get anywhere and we didn’t really know what we were doing then. I decided, when i left my first band, to start a band that played the type of music that i wanted to play, basically finding the right people who shared an interest in this type of metal. The goals have developed through the years but the main thing is to write and record our music and somehow evolve while doing it. Trying to get to that point of satisfaction or as close as possible.
The actual songwriting is and always have been the main focus.

Before your first album, Inevitable Decay, you have recorded five demos, how would you summarize them? Were they recorded for yourselves, or did you make them to promote yourselves and find a label?

They were all the beginning of this quest for creating something satisfactory. We’re not talking about musical perfection or anything like that, more of personal taste and standards to reach up to. We recorded most them by ourselves, just like our albums, in different sort of ways before we bought our own studio equipment.

So far you had two line-up changes: Victor Holmström was temporary replaced by Joel Gustafsson, and the founding member and guitarist Hannes Lindkvist left in 2010. What was the reason? Haven’t you thought about recruiting another guitarist in the place of Hannes?

I think he left because he wanted to pursue his studies and do something less degenerate with his life. He also lost his interest in metal, or at least playing metal guitars. To my knowledge he still plays acoustic and other stuff though.
Yeah, we thought about it but it’s hard to find new members that fit right in and at some point we just said “fuck it” and continued as a three piece.

Your debut album, the aforementioned Inevitable Decay was published in 2011 under Abyss Records.
Looking back after four years, are you happy with it or would you change anything about it?

I’m overall quite happy with it, the only thing i’d like to go back and change about it is some issues with the production.
But it’s not a big deal, we learned alot from recording and mixing it on our own and if we hadn’t done it like we did this new album wouldn’t sound nearly as good as it actually does.

What feedback did you get on the material, and do you have any information about the number of copies sold?

For Inevitable Decay!? The feedback was pretty good, lots of people seemed to like the material, some had issues with the production and some with the cover art. At least those issues made up for discussion which is always a good thing.
No idea, for all we know the cd’s were printed in 1000 copies and the LP by Blood Harvest in 300 copies but i have no idea how many either of them have sold to this point. I think it’s still available though!

Did you have any concerts or tours to support and promote the album?

No, when ID was finally released in november of 2011 we were a three piece and only me and Joel remained of those that played on the album so it felt quite obsolete at the time, we just continued working on the Violent Procreation album. Now we’re more or less in the same situation, we had plans about doing some gigs in supoort of the new album but Victor passed away before its release in november 2014 and as i mentioned a replacement is yet to be found.

Three years have passed between last year’s Violent Procreation and your debut album, what has happened you in this time period?

A switch of drummers, the recording of the 7″ split with Insane and the recording and writing of the new album. Some gigs around Sweden.
Also another split was recorded but as it looks right now it will not see a release, we might dig up those two songs in the future for a split or single release or something. We also recorded an unreleased four song demo with Joel G on drums in 2011.

When did you start writing the new material? How did songwriting go?

We started writing even before ID was recorded, we rehearsed at least one song i think with Hannes before he left in december 2010.
I’m not this type of songwriter that sit down and say, now let’s write a song, sometimes it goes well and sometimes you’re just drained of ideas and you can’t come up with anything for a while. I lied! One song me and Joel had a few writing “sessions” for, meaning mostly beer.
It’s the only song we’ve written together up to this point so that is cool!

Did you change anything about your working method since the last album?

Not really, can’t think of anything right now at least. We’ve always just kind of hung in there and gone with the flow.

Before Violent Procreation, you have released a split 7” Ep with Insane, limited to 500 copies. Were the songs on this material specifically written for this occasion? Can it be still bought?

No, the first song on it called Deprived Youth was written for the new album but we felt it didn’t fit in there as well so we saved it for this release.
The second song on it, Sacrificial Mound, was recorded in early 2012 for a split release with Bombs of hades along 2 more songs, 1 of them being a cover of the old local death metal band Abhoth.

When did the recordings for Violent Procreation start? How and where did the recordings happen?
What was your method of producing?

We started the recording in november 2012. We recorded it more or less just like the first album in our own studio but with upgraded equipment and knowledge this time.

This disc is 10 minutes longer than the debut, does this mean you guys have become more complex? 

Not really. I think it is quite the opposite actually. Inevitable Decay was a straight forward album but it still contains alot of complex structures and ideas if you dig into it. We actually planned to focus a little less on that formula with this album. The reason it is 10 minutes longer is more or less a coinsidence.

As far as I’m concerned, your main path follows that of  Pleasure To Kill/Terrible Certainty-era Kreator, with an intense but diverse, killer old school thrash metal style, what do you think about that?

Well, we hear that a lot and of course we love Kreator as every self respecting human into metal should do! The influences vary quite much but the sound always seems to end up in Kreator’s court, but that’s all good. Terrible Certainty is one of my favorite thrash albums ever.

Violent Procreation was published under War Anthem Records, why did you leave Abyss? Does War Anthem provide a better promotion and more support?

In some departments think we have, a lot of improvements in the performance and production for example. It might be a little more varied as well.
We thought we’d try another label with more connections to promoters in europe, what could then be better than a label that also hosts one of europes coolest outdoors festivals and runs a huge online distro!? I think it’s better promotion and distribution with War anthem. But this album is also a lot more accesible in terms of production. Some people can’t handle the real gritty shit! They’re better off listenting to the numb shit on the radio!

There have always been excellent old school thrash bands in Sweden, like Maze Of Torment, Hypnosia, Guillotine, etc. What is the current situation in the old school thrash scene? Which bands would you recommend for Hungarian fanatics?

It’s alive at least! That’s always something! A few good underground bands today would be Tyranex, Hypertension, Immaculate and of course Insane!

Thanks for the interview and wish you guys all the best!

WEB: https://www.facebook.com/entrench

Ezt a cikket eddig 222 alkalommal tekintették meg.

Szólj hozzá!