Evocation Interjú

(scroll down for English Version)

Sziasztok! Üdvözlet Magyarországról! Nem mindennapi zenekartörténetet mondhattok magatokénak. 1992-ben megjelent demótok alapján nagy jövőt jósoltak nektek, amit némiképp hátráltatott, hogy a rá következő évben zenei nézeteltérések miatt feloszlott a csapat. Mégis 2004-ben szinte a teljes eredeti tagsággal folytak a próbák. Rengeteg idő az a 12 év, sok minden történt a színtéren. Minek köszönhető, hogy a régi zenei nézetkülönbségek ellenére mégis együtt folytattátok? Nem gondolkoztatok azon, hogy esetleg másik név alatt kéne visszatérni?

Vesa, Janne és Marko rengeteget beszélt arról, hogy kéne valamit kezdeni a régi anyagokkal, de soha nem jutottak el a megvalósításig. Aztán egyszer Markos-ék egy bulijában úgy gondolták, elküldik a felvételeket néhány lemezkiadóhoz, csak hogy lássák, mi lenne a reakció. Breath of Night/Merciless Records érdekesnek találták az úgymond retro „Swedeath” kiadást, egyszerűen imádták a régi anyagainkat. Így kiadtuk a régi felvételeket CD-n és LP keretében. A legérdekesebb az egészben az, hogy rengeteg jó visszajelzést kaptunk ezekről a 12-13 éves felvételekről, ezzel szinte az árnyékba taszítva azokat a nagy Death Metal zenekarokat, akik ugyanabban az évben adták ki lemezeiket. Ezután felkérték a barátaimat, hogy zenélgessenek kicsit a Lake of Tears próbatermében, és a második alkalom után kifejezetten élvezték, ezért rákérdeztek nálam, hogy nem akarok-e újra csatlakozni a bandához. Én meg persze igent mondtam, ha más nem, jó móka lesz. Eltelt hét év, és még mindig elszántan űzzük az ipart, és még mindig imádjuk. Olyan ez, mint valami drog. Újraalapításnál csak egyetlen egy kőbe vésett szabályt hoztunk meg. Kristálytiszta Death Metal, se nem több, se nem kevesebb. Vissza az 1992-es gyökerekhez. Emiatt nem éreztük szükségességét, hogy ne Evocation-ként zenéljünk, mára pedig szinte eggyé váltunk a névvel.

Szerintetek mennyiben más a mai Evocation az 1992-eshez képest? Mit gondoltok, zeneileg ugyanitt járnátok, ha nincs az a bő egy évtizedes szünet?

Hát, végül is úgy döntöttünk, hogy visszatérünk oda, ahonnan jöttünk, mikor újra alakultunk. Vissza 1991-92-be, ahol az egész kezdődött. De az a Death Metal, amivel én nőttem fel rengeteget változott, és ezt nem sok banda élte túl, még kevesebb maradt ezen a vonalon. Személy szerint, már teljesen más világszemléletünk van a bandán belül. Felveszünk minden ötletet, és a kommunikáció is gördülékenyebben zajlik egymás között. Az önzőség és a teljesen különböző vágyak miatt oszlottunk fel a múltban. Ezt a hibát most megpróbáljuk nem elkövetni újra. Szerintem ha akkor és ott folytattuk volna, akkor is feloszlottunk volna előbb utóbb, vagy ha más nem, sokkal kisebb lett volna az összhang köztünk. Talán ha akkor összetartunk és csapatként dolgozunk, akkor most nem kellene 4-5 napot rendes melóban dolgoznunk.

Nyáron jött ki Evoked from Demonic Depths címmel egy lemezetek, ami a híres 92-es demóitokon kívül próbatermi és koncert felvételeket tartalmaz a korai időkből. A demós felvételek egy az egyben az eredetiek, vagy technikáztatok valamit velük? Miért volt szükség erre a kiadásra, hiszen 2004-ben ezek a demók már megjelentek?

Szerintem ez remek lehetőség volt számunkra, hogy másképp is bemutassuk a múltunkat, ne csak úgy, ahogy Breath of Night/Merciless Records csinálta. A legtöbb fiatal rajongónknak elképzelése sincs arról, hogy kik vagyunk mi valójában, honnan jöttünk és mekkora befolyásoló tényezői voltunk a műfajnak a 90-es években. A legtöbben még mindig azt hiszik, hogy egy friss banda vagyunk, ahol néhány trottyos próbál régimódi metált játszani, de most bizony megtudják mi az igazság, és rájönnek, hogy jóval régebbre nyúlunk vissza, mint pár mostani példaképük. Amikor elhatároztuk, hogy lesz egy újra-újrakiadás, azt akartuk, hogy több legyen rajta mint a régi felvételek. Újradolgoztuk az összes dalt, találtunk pár régi próba és élő felvételt, és élő filmfelvételeket 1992 legjobb fesztiváljáról. Dismember, Ceremonial Oath, Dark Tranquility, Exempt és Caedes (Evergrey) mind felléptek ezen a varázslatos éjszakán. Keresztre feszítettünk egy lányt és megkorbácsoltuk, igazi disznóvért használtunk, aminek bizony őrjítő volt az íze. Ráadásul sokkal több emléktárgyat adtunk el, mint a többi zenekar, hehe. Ennek emlékére csináltunk a rajongóknak egy 30 oldalas könyvet tele jópofa, érdekes és beteges sztorikkal és képekkel. Ráadásul, mikor megtaláltuk az élő felvételeket, megtaláltunk egy régi dalt is amiről teljesen elfelejtkeztünk, a Genesis-t. Újravettük a dalt, és azt is rátettük az albumra. Az egyik legjobb dal, amit 1992-ben csináltunk, és mégis teljesen kiment a fejünkből. „Evoked from the Demonic Depths – The Early Years”, nézzétek meg mindenképp, cseszett jó kiadvány.

Nemrég jelent meg immár negyedik lemezetek az Illusions Of Grandeur. Számomra ez az album képviseli a mai svéd death metal esszenciáját. Minden benne van, amit imádok a műfajban, és ezek az összetevők remek egyensúlyban vannak egymással, így folyton fenntartja a zene az izgalmat. Milyen visszajelzéseket, kritikákat kaptatok a lemezről? Elégedettek vagytok a reakciókkal?

Hát az eddigiek alapján, az összes főbb magazin imádja, de a végszóval még várunk addig, amíg a független újságok is megírják a véleményüket.

Milyen előzetes elképzelésekkel vágtatok neki a dalírásnak és a felvételeknek? Mennyire sikerült megfelelnetek ezeknek a terveknek?

Szerintem egyikünknek sem volt még a leghalványabb elképzelése sem, hogy hogyan fog alakulni az album, amikor elkezdtünk dolgozni rajta. Az egész úgy kezdődik, hogy vannak gondolatok itt is, ott is. Az egyetlen dolog, amit igazán akartunk, az a jobb hangzás, nagyobb produkció és alapjáraton egy sokkal fennköltebb megvalósítás. Sokkal hatásosabb dalokat akartunk, letisztult ötleteket és sötétebb vokálokat. Mikor lejárt a szerződésünk a Cyclone Empire-el és aláírtunk egy újabbat a Century Media-val, úgy éreztük, hogy itt az ideje újítani az elképzeléseinket, természetesen úgy, hogy mindeközben igazak maradunk a gyökerekhez. Mikor meghallgatom az albumot, úgy érzem, tényleg sikerült ez a terv, és nagyon elégedettek vagyunk a végeredménnyel. Vegyük hozzá a borítót és az elrendezését, és tökéletes.

Milyen volt a stúdió munka? Roberto Laghi-t mi alapján választottátok? Van valami bevett nótaírási metódusotok?

Alapesetben Vesa, Janne és Marko szerzik a dalt, én pedig megírom a dalszöveget és kitalálom a beosztást, hogy melyik vokál hol legyen, vagy épp ne legyen. Van egy saját stúdiónk, tehát minden riff és ötlet egyből felvételre kerül, egyetlen egy ötlet sem hagyja el a stúdiót rögzítetlenül. Vesa a fő munkás, ő dolgozik az alapjaitól kezdve a zenéken, és Marko és Janne az ő kegyetlen bírái. Ők is felhoznak rengeteg ötletet és riffet, sokszor teljes dalokat is. Az egész tényleg olyan, mintha egy házat építenénk, darabról darabra haladva építünk fel mindent. Mikor elkészültek pár kidolgozott dal ötlettel, azt felveszik és átadják nekem. Mihelyst hazaérek az új anyaggal meggyújtok pár gyertyát, előkapom a repülőszőnyegemet és elmegyek az én különleges kis helyemre, ahol a legtöbbet szenvedek. Mikor úgy érzem elég volt a kínokból, visszamegyek a stúdióba, bedugom a fejem a nyaktilóba és megmutatom könyörtelen bíráimnak az ötleteimet. Hála istennek legtöbbször tetszik nekik!
Roberto Laghi sosem csinált igazi régimódi Death Metal albumot ezelőtt, viszont varázslatos fülei vannak, ha a hangok széles skálájáról van szó. Kötekedős alak tud lenni, az tény, de ki volt éhezve az új albumunk elkészítésére. Így ahelyett, hogy a nyakunkra hoztunk volna egy első perctől kezdve parancsolgató diktátort, szereztünk egy nagyon nyílt gondolkodású embert. Remek volt vele dolgozni, nyugodtan lehetett mellette csinálni a dolgunkat, tényleg egy nagyon jó része volt az az életemnek. Janne összehozta a dobos részeket három nap alatt, nekem a vokál pedig nagyjából négy és fél napig tartott, ami szerintem sok mindent elárul az akkor minket körülvevő hangulatról. Persze, mint szoktuk, megint felkészülten álltunk hozzá a dolgokhoz, de szinte hihetetlen, hogy mennyire gördülékenyen ment minden. Roberto egyáltalán nem próbálta lelőni az ötleteinket, helyette értelmezte mit akarunk, és kihozta belőlünk a legjobbat. Mindig is nagy rajongója voltam az ő munkásságának, főleg rock’n’roll terén. Nem is kérdéses, ha oda kerül a sor, megint vele szeretnék együtt dolgozni. Egy producernek a hatodik tagnak kell lennie a bandában, és legyen élvezetes vele együtt dolgozni. Ő mind ez egy személyben.

Ezen a lemezen is több vendégzenész is szerepel. Mesélnél róluk kik és melyik dalokban hallhatók? Nekem elsőre Johan Hegg tűnt fel, de csak azért mert bizonyos részeknél erősen Amon Amarth-osnak éreztem a zenét. 🙂 Nehéz volt velük egyeztetni a munkát, vagy fizikálisan nem is voltak jelen a felvételeknél?

Haver, egyetlen egy vendégzenész van ezen a lemezen, és az nem más, mint Hegg az Amon Amarth-ból. Egy nap csak úgy lejött hozzánk a stúdióba, és a föld beleremegett. Hihetetlen nagy megtiszteltetés volt, ő az egyik legjobb frontember a jelenlegi extrém metál iparban, egyszerűen tökéletes a hangja. Mocskos és kifacsart és büszkeséggel teli, pont amilyennek egy Death Metal vokalistának lennie kell. Mondhatni ő a vihar istene. 🙂 Az előfelvételeken minden számnak átmeneti címet adunk, és az „Into Submission” akkori címe Amon Amarth volt, így úgy gondoltuk, itt a remek alkalom, hogy Johan énekeljen. Megkérdeztük, hogy vállalja-e, ő pedig habozás nélkül beleegyezett.

Ami számomra meglepő volt az Illusions Of Grandeur-n, hogy a göteborgi és svéd death metal mellé, ha mondhatom így, némi viking hatás is vegyül. Persze ez nem lehet véletlen, hiszen Svédországról van szó. Talán ennek is köszönhető Johan vendégszereplése?

Viking hatás? Mi a bánatos ég a viking hatás, ha nem használunk ilyet sem a dalszövegben sem a borítón? Amon Amarth és Evocation is ugyan abból a korszakból való ha old-school death metálról beszélünk, ez bennünk a közös. Vesa, Janne és Marko Finnországból való csak úgy mint Oli az Amonból. Ugyan az a hátterük és ízlésük a nyomasztó dalok terén, de hogy viking elemeket használnánk, komolyan hehehe.. Johan vendégszereplése világos mint a nap, remek a hozzáállása, kiváló vokál és lenyűgöző személyiség. Ennyi az egész!

A lemezborító is telitalálat lett. Ez most kinek a munkája? Kapcsolódik a festmény a lemez dalaihoz, vagy csak az összhatás miatt döntöttetek mellette? Mesélnél a képről, mit akartatok vele kifejezni? Ez a Necronomikon hatású pentagram már az Apocalyptic borítón is megjelent, van jelentősége ennek a visszatérő szimbólumnak?

Megint Xaay-t (Behemoth, Nile, Vader stb) kértük fel, mert ő átérzi, hogy az Evocation miről szól valójában. Az Apocalyptic után úgy éreztük, hogy részévé vált ennek a hatalmas körnek, egy nagyon okos és tehetséges ember, akivel nagyon könnyű együtt dolgozni. Mindkét album esetén csak odaadtuk neki az albumcímet, a dalszövegeket és a fő dalt. Ő pedig megcsinálja úgy, ahogy jónak látja, és szinte minden esetben első pillantásra elégedettek vagyunk a legelső elképzelésével. Ő felelős az ajándéktárgyaink terveiért és a webdizájnért is, minden tekintetben lenyűgöző. A pentagramot már a kezdetektől, 1991-től fogva használtuk, és szerintem a Necronomicon könyvből jöhet, ez az egyetlen kép, amink van. 🙂

Ha már itt tartunk. Van valami koncepció, ami összefogja a lemezt? Miről szólnak a dalok? Van valami kedvenc téma köztük?

Ez most itt szigorúan csak az én elképzelésem, szóval egyáltalán nem biztos, hogy a való életben ez így is zajlana. Igen, lehet kicsit paranoiás vagyok az országaink felett álló kétes elemekkel kapcsolatban, és SEMMILYEN pozitív elvárásom nincsen azzal kapcsolatban, hogy a vezetők/bankok/kormányok milyen jövőképet szánnak nekünk. Gyűlölöm ezt a patkány fajt és az egész mentalitást, amit magával hurcol. Mindig a gyengébbek mellett harcoltam. Bosszant és feszélyez, ahogy az egész média, a hírek és a vallások is, amerre csak lehet, fröcskölik a tébolyt és a hazugságokat. A legtöbb ember teljesen be van tompulva, és már nem lát tovább a saját orránál sem. Én így mondom el a véleményemet anélkül, hogy diliházba zárnának a kormányok. Legtöbbször lendületből írok, és ami a zenék hallgatása közben kijön belőlem azok az én saját, legigazabb gondolataim. Ez nem csak amolyan szófordulat, ezekben a legsötétebb pillanatokban tényleg megzakkanok. Viszont tényleg nyílt vagyok bármilyen beszélgetésre, szeretek provokálni. Leginkább az emberek sötét oldala az, ami igazán lenyűgöz engem, és gyakran szeretem megkérdőjelezni saját magamat. Tényleg ennyi az egész, amit ebből az életből ki tudok hozni, és mi történt a szabad világgal?

Készül klip valamelyik dalhoz? Melyiket tartjátok erre a legesélyesebbnek? Esetleg van valami ötlet, milyen jellegű filmet forgatnátok mellé?

Igen, a „Divide & Conquer”-nek. Mikor volt pár fellépésünk Németországban, csináltunk pár videót Carlo Upperman-al és csapatával az egyik pihenőnapunkon. A legtöbben olyan zenekarokkal készült videók alapján ismerhetik, mint például a Terror, Evergreen Terrace, Trypticon (azt hiszem) és még sokan mások. Őt kértük fel, mert szerettünk volna új ötleteket behozni, és egy éhes producernek jobb érzéke van megragadni a megfelelő pillanatot. Remek munkát végzett. Szerintem hamarosan meg is fog jelenni. A mögötte álló ötletekről még nem beszélhetek, de úgy érzem ez lesz az eddigi legjobban sikerült videónk.

Turnétervek vannak már? Merre felé lehet titeket elcsípni? Milyen zenekarokkal fogtok koncertezni?

Rengeteg tervünk és álmunk van, de jelen pillanatban még semmi sem biztos. Annyit tudok, hogy a foglalásokkal megbízott cégünk, a Continental Concerts azon van, hogy a közeljövőben összehozzon nekünk valami nagy durranást, de ahogyan az előbb is mondtam, szokás szerint még semmi sem 100%-ig biztos.

Köszönöm a válaszokat! További remek lemezeket és forró hangulatú koncerteket kívánok!

Én köszönöm, tartsd életben ezt a lelkesedést, a többieknek pedig üzenném… ne hagyjátok, hogy a bolondok vakon vezessenek titeket!

Thomas/Evocation

———————————————

ENGLISH VERSION:

Hi! Greetings from Hungary! Your musical history can be considered quite unordinary. Based on the demo you’ve released in 1992, you’ve faced a great future, which was somewhat hindered, when next year you’ve disbanded because of musical disagreements. Still, in 2004, with almost all of the original members, you’ve continued rehearsals. 12 years is lot of time, and quite a few has happened since. What’s the reason that, despite the old differences, you’ve continued together? Have you ever considered returning under a new name?

Vesa, Janne & Marko have several times talked about doing something with the old material but never got to the point. One time though at a party at Markos place they decided to send the old material to some record companies, just to see the reaction. Breath of night/Merciless records found it really interesting as a so called retro Swedeath release and they really loved the old material. So we released all the old recordings, finally on a cd and LP. The interesting part was that we got such god reviews on a 12-13 year old recordings and big Death Metal bands that released albums that year had to stand in the shade. After that they used our friends in Lake Of Tears rehearsal room just for fun and found it really enjoyable already after the second time, so they asked me if I would be interested in rejoining the group and of course I did it was just fur fun. 7 years later it is still deadly serious and still today we love it the most, it’s like a drug. When we reformed the band we did it on one rule only, pure Death Metal nothing more nothing less and back to our roots from 1992. Since Evocation is our name under that flag there is no reason to change it, today it has become our license plate.

What do you think is different between Evocation today and in 1992? If not for the decade long break, do you think you’d still be where you are now?

Well we decided to go back to the roots when we started the band again. Back to 1991/92 were we once started the whole thing. But the Death Metal I grew up with has changed alot, not that many bands survived or kept their feets to it´s trails. On a personal level within the band we think totally different nowdays. We try to record all ideas and the communication is much better than before. Egoism and a wide range of different inspirations split us up back then; we will try not to do this mistake again. If we would have continued back then I guess we would split up anyway or perhaps a bit uncontrolled at least. But if we would have stick to our guns and would work as one team all the way, I guess we would not have to work 9-5 normal day to day work.

This summer you’ve released your disc titled “Evoked from Demonic Depths”, which contains your 1992 demos, and live and recorded sessions from your early era. Are the demo recordings the same, or have you changed something in them? You’ve already released the demos in 2004, why the re-release?

I think this was a perfect way to introduce our history on a totally different level than Breath of Night/Merciless records did. Most young fans have no idea who we really are, were we come from or what big influence we have been to the scene in the early 90´s. Most people think we still are a new band with a couple of grandad´s trying to play metal the old way, now they will get the true history world wide and accept the fact that we were way earlier than most of their idols. When we decided to do a re-release we wanted it to contain more than just the old recordnings. We remastered all songs, found some old rehearsals tapes, live recordnings and filmed live recordings from the best festival in 92. Dismember, Ceremonial Oath, Dark Tranquility, Exempt and Caedes (Evergrey) were bands on the bill this magical night. We crucified a girl and whipped her and we used real pig´s blood and it tasted fucking insane. We actually sold more merch then all the other bands together haha. To this we also have a 30 page booklet of funny, interesting and insane stories and pictures for you. Also when we got the live recordings we found an old song that we all have forgotten about, Genesis. We recorded the song again and put it into this album as well. One of the best songs we ever did back in 92, and we totally forgot about it. Evoked from the demonic depths the early years, check it out it is a killer release.

You’ve recently released your fourth disc, titled “Illusions of Grandeur”. For me, this album is basically the essence of Swedish death metal. It has everything I love in this genre, and all of them are exceptionally well balanced with each other, keeping musical tension at a constant hight. What sort of reviews and criticism did you receive about it? Are you satisfied with the reception?

As it looks so far the most and major magazines love it, we are still waiting for all the final results from all independent magazines though.

What kind of preliminary ideas did you have when you began writing songs and recording? Did you manage to fulfill these plans?

I guess none of us had the slightest idea on how the whole album would turn out like when started working on the new material. It starts with bits and pieces here and there. The only thing we wanted was a better sound, bigger production and a whole lot more majestic approach. We wanted more effective songs, clean ideas and darker vocals, of course. We felt since we ended up the contract with Cyclone Empire and got signed to Century Media, that it was time to refresh the whole concept, of course without leaving our roots. When I listen to the album I think we really did fullfill the plan, we are very pleased with the final result. Together with the artwork and the layout it´s just perfect.

How was the studio recording? Why did you choose Roberto Laghi? Do you have an established method for writing?

Normally Vesa, Janne & Marko is writing the music and I do all the lyrics and arrangements for when and where there should be vocals or not. We have our own studio so every riff and idea is recorded instantly, no idea gets out of the studio before it is recorded. Vesa is the main man on the whole ground construction of the songs and Marko & Janne are his fearsome judges, they too make a lot of ideas and riffs and sometimes full songs. It is all built up on bits and pieces almost like building a house brick by brick. When they have a couple of complete ideas for some songs they record them and handle it over to me. As soon as I get new material I head back home and lit some candles, bring out my flying carpet and go to that special place where I suffer the most. When I think I had enough of the torture I head back to the studio and under the blade I show those fearsome judges what I think. Normally they love my ideas, thank god!!

Roberto Laghi has never produced an old school Death Metal album to the fullest before and he has magic ears when it comes to build a wideranged sound. He is a punk dude from the start though but he was really hungry on doing our new album. So instead of using a dictator behind the wheels we took one open minded. It was great to work him, we felt very relaxed and the whole procedure was a really great moment in life. Janne did all the drums in 3 days and I did all the vocals in 4.5 days, I think that says a lot on how the atmosphere was like. Of course we all were well prepared as usual but actually it was amazing on how smooth it went. Roberto did not try to kill our ideas instead he understood the whole thing and took the best part out of us. I have always been a huge fan to his other productions, mainly rock n roll. I would like to work with him again, no doubt. A producer should be like the 6th member of your band and it should be fun to work, he is all that!

There are several guest musicians on this disc. Can you tell me more about them, who are they and where can they be heard? To me, Johan Hegg was the most prominent, mostly because the song felt really “Amon Amarth-y” at some points. Did you have a hard time harmonizing work with them, or they weren’t even there during recordings?

Dude, there is only one guest musician on the album and that is Mr Hegg of Amon Amarth. He camed down to our studio one day and the earth was shaking. It was an honour of course, he is one of the best front mans in todays extreme metal scene and he has that perfect voice. It is dirty and distorted and with a majestic approach just like a Death Metal vocalist should have, he is the god of thunderJ. We use working titles on our songs when we pre record them to remember them and “Into Submission” had Amon Amarth working title so we thought that it would be awesome to use Johan on that one. We asked him about it and he said yes on the spot.

In Illusions of Grandeur, the most surprising thing to me was how you mixed, how should I say, Viking elements to the Swedish and Götebord death metal. Of course this can’t be a coincidence, we are speaking about Sweden. Can this be one of the reasons for Johan’s guest appearance?

Viking elements, what the hell is Viking elements when you dont use it in your lyrics or have it as your image? Both Amon Amarth and Evocation is from the same kind of era when it comes to old school death metal ad that is what we have in comment. Vesa, Janne & Marko is from Finland and so is Oli in Amon. They have the same background and same taste in depressive melodies but if we use Viking elements, come on hahaha. Johans appearance is plain simple and it is a great approach, lovely vocals and a wonderful personality. That’s why!

The album cover is on the spot. Whose work is it? Is it in some way connected to the songs or did you choose this for the overall effect? Can you tell me more about it, what did you try to express with it? This Necronomicon themed pentagram already appeared on the cover of Apocalyptic. Is there a specific meaning to this recurring symbol?

We used Xaay (Behemoth, Nile, Vader etc) once again, because he understands what the hell Evocation is all about. We felt after Apoclayptic that he is a big part of the whole chain, he is very smart and talented and very easy to work with. On both albums we just gave him the album title, the lyrics and the main song.  Then he just works out of his own perspective and we are almost instantly satisfied on the first drafts. He is also doing the layout for some of our merch and also the web design, he is outstanding in every way. We have used that pentagram since the start in 1991 and I thik its comes from the Necronomicon book, it is our only image we have 🙂

Speaking of which, is there a central theme that holds the songs together? What are the songs about? Do you have a favorite theme amongst them?

This is my way of thinking so it does not have to be like this in the real world. Yes I might be a bit paranoid to the elements above the state and I have NO what so ever good expectations of what leaders/banks/governments arround the world have in mind for the future. I hate this rat race and the whole mentality that comes with it. I have always been fighting alongside the underdog. My frustration towards media, news and religion and its way of bombing out pure madness and lies is making me upset. Most people are zombified and they can´t see further than his own hands. This is my way of speaking without being locked up in a mental institution by the establishment. Mostly I write on impulse, everything than comes out of me while Im listening to the music is my own most honest thoughts. It is not an image I have I am actually that crazy during my darkest hours. But I really like to open up for discussion and to upset. Mostly the dark side of man fascinates me and I really like to question my self several times, is this only what I get out of life and what happened with the free word?

Will there be a music video for any of them? If yes, which one is the most probable? Are there any ideas? What kind of video will you shoot?

Yes, Divide & Conquer. When we did some gigs in Germany some while ago we did shoot the video with Carlo Opperman and his team during a day of. Most people know him through videos with bands such as Terror, Evergreen Terrace, Trypticon (I think) and many more. We used him because we wanted fresh ideas and a young and hungry pruducer wich has that feeling of catching the right moments, he is great in his work. I think it will be released any day now. The ideas behind it is yet no to be revealed but I guess this will be our best video so far.

Any plans for tours? Where can we find you? Which bands will you tour with?

We have many plans and dreams but nothing is certain yet, I know our booking company Continental Concerts is working to hook us up with something great soon but as I said, nothing is 100% as usual!
Thank you for your answers! I wish you more great releases and awesome
concerts!

Thank you man, keep the spirit alive and to you people out there …don´t let the fools guide you blind!

Thomas/Evocation

WEBhttp://www.evocation.se/

Kapcsolódó cikkek

Hot News: Evocation – Premieres cover version of Carcass’ “Corporal Jigsore Quandary”

NorthWar

Hot News: Evocation – New EP to be released in August; post new lyric video for “I’ll Be Your Suicide”

NorthWar

Hot News: Evocation – New Video!

NorthWar

EVOCATION – Illusions Of Grandeur

Saint-Savin

Hot News: Evocation – New Album “Illusions Of Grandeur” Available Now!

NorthWar

Hot News: Evocation – 2nd Part Of Studio Report For “Illusions Of Grandeur” Online

NorthWar

Hot News: Evocation – Studio Report For “Illusions Of Grandeur” Online

NorthWar

Hot News: Evocation – Song Of New Album Launched / Tour In Autumn

NorthWar

Hot News: Evocation – Announce Release Of New Album “Illusions Of Grandeur”

NorthWar

Hot News: Evocation – Release Of Demo Compilation

NorthWar

EVOCATION – Apocalyptic

Dr. Feelgood

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár