Fairytale Abuse Interjú

(scroll down for English Version)

A kérdésekre Morten Odgaard válaszolt.

Hello. Már elég régen megalakultatok, de sajnos eddig sokmindent nem lehetett hallani rólatok. 2004-ben jelent meg az első lemezetek, de már 1995-ben formálódott a zenekar. Beszélnél egy kicsit a ’95 és a 2004 közötti időszakról, hogy miért is kellett olyan sok idő az első album létrehozásához?

Nos, 1995 és 1999 között a Fairytale Abuse inkább csak hobbizenekar volt, a stílus pedig nagyon különbözött a mostanitól. Azokban az években a legkülönfélébb metál műfajokkal próbálkoztunk, és talán a nem annyira komoly hozzáállásunk és a kísérletezés iránti szenvedélyünk vezetett a mai zenénkhez. 1999-ben nevet is változtathattunk volna, annyira sok új tagunk lett, és a zenénk is drasztikusan változott; de szerettük a nevet, és a megtartása mellett döntöttünk. 1999-ben felvettük “Catharsis” címre hallgató első “valódi” demónkat. Több kiadóhoz is elküldtük, de úgy tűnt, nem kelti akkora érdeklődést, mint amekkorát reméltünk. Viszont 2000-2001 folyamán felraktuk a zenénket a mára már kifulladt mp3.com-ra. Akkoriban még mindig egy lemezszerződésben reménykedtünk. Az mp3.com által azonban új lehetőségek nyíltak meg számunkra, amikor “A forest of flames” c. dalunkkal megközelítettük saját műfajunk toplistáját. Rengeteg rajongói e-mailt kaptunk, egy srác pedig megkért minket, hogy vállaljunk néhány fellépést az USA-ban. Ezen elkezdtünk dolgozni, és végül 2001-ben csináltunk is egy rövid turnét néhány amerikai bandával. A Milwaukee-i metál fesztiválon is játszottunk.
A turné alatt egy kis amerikai kiadó is megkörnyékezett minket, és nagyon reméltük, hogy végül megkapjuk a szerződést, amiben reménykedtünk. Találkoztunk is a srácokkal, de sajnos aztán rossz irányba mentek a dolgok, és a kiadó egy évvel később lehúzta a rolót. Ettől elég frusztráltak lettünk, de azért folytattuk. Elkezdtünk gondolkodni egy teljes hosszúságú lemezen, de mivel nem volt sok pénzünk, ezzel várnunk kellett. 2003-ban végül elkezdtük a “The Spirit Tower” felvételeit. Nagy várakozással elküldtük számos kiadónak, és vártuk a választ. Telt-múlt az idő, és egyre rosszabbul éreztük magunkat, mert hónapok teltek már el, és senki sem válaszolt. Aztán 2004-ben egyszer csak felvette velünk a kapcsolatot a japán “World Chaos Productions”, ám ami eleinte komoly lehetőségnek tűnt, végül kidobott időnek bizonyult, mert a kiadó folyamatosan halogatta a kiadását. 6 hónappal később felmondtuk a szerződést, és mindent visszacsináltunk. Most már tudjuk, hogy ez volt a helyes döntés, mert később a dán Illnath-nak is meggyűlt a baja ezzel a kiadóval. Később, még mindig 2004-ben, a kolumbiai Hateworks keresett meg minket, és meg is jelentették a debüt albumunkat. Szóval az általad kérdezett periódust úgy lehet leírni, hogy egy hosszú és bosszantó fázisa volt az életünknek, amikor nagyon sokan nagyon sokmindent ígértek, és ebből alig valami vált valóra. Szerencsére a történet jól végződött. Azt hiszem, sok más banda már rég feladta volna. Mi azonban harcosok vagyunk, és hiszünk abban, amit csinálunk.

Már elég sokan játszottak a Fairytale Abuse-ban, pl. nem is olyan régen volt doboscserétek is. Mennyire stabil a jelenlegi felállás? Mi volt a probléma az előző dobosotokkal?

A jelenlegi felállás nagyon stabil. Most van a technikailag legjobb és legelkötelezettebb felállásunk évek óta. Előző dobosunktól, Dannitől elsősorban azért váltunk meg, mert messze élt, így problémás volt a próbálás. Új dobosunk, Marcelo (ex-Svartsot, Requiem Laus) viszont kitűnően illik a bandába.

Májusban jelent meg a második teljes albumotok. Hogyan készültek az új dalok? Mennyiben másabbak a korábbi szerzeményektől?

Először is, az új anyag sokkal sötétebb és brutálisabb, mint bármely korábbi számunk. Morten, Michael és én sok különböző riffel álltunk elő, és beletelt némi időbe, amíg ezek közül kiválasztottuk azokat, amelyekkel dolgozni akartunk. A zene természetes folytatása volt annak, ami a “The Spirit Tower”-en hallható. Ezért ki lehet mondani, hogy a “Perversion of Angel VI” jól megmutatja, miről is szól a Fairytale Abuse.

Most egy igazán nagy kiadónál vagytok, és úgy érzem, ők megfelelőek a számotokra. Teljesen elégedettek vagytok a munkájukkal? Mennyivel jobb egy ilyen kiadóval dolgozni?

Ezidáig a terjesztés kiváló volt. Csaknem 100 kritika született az albumról, és sok interjút is adtunk, ami nagyszerű. Minden tekintetben nagyon profik, ami azt hiszem, ritka a metál műfajban, úgyhogy nagyon elégedettek vagyunk.

Milyenek az eddig visszajelzések? Sokat koncerteztek? Melyik országban fogy legjobban a lemezetek?

Az eladási mutatókról egyelőre nem nagyon tudunk beszámolni, mert legalább 6 hónapnak kell eltelnie a megjelenéstől számítva, hogy erről mondani lehessen valamit. A visszajelzések viszont általában nagyon jók voltak, aminek nagyon örülünk. Különösen Németország és Nagy-Britannia mutat lelkesedést a zenénk iránt. Lesz néhány fellépésünk és turnénk is a következő évben két másik dán bandával. Jelen pillanatban nem tudok ennél konkrétabbat mondani, de biztosan király lesz.

A stílusotokat nem lehet egyértelműen bekategorizálni, de a gótikus, horror témák egyértelműen jellemzőek. Miről is szólnak nagyrészt a számok? Melyik a kedvenc témád?

Leginkább azáltal lehet megtudni, miről szólnak a szövegek, hogyha elolvasod őket. Röviden azt tudom válaszolni, hogy igyekszem kialakítani a saját képzeletbeli világomat, ahol a témák mind kapcsolódnak ahhoz, amit a nevünk is jelent: “Fairytale Abuse” (kb. Tündérmese-gyalázat).

Nem féltetek, hogy már elég sokan készítettek ebben a stílusban hasonló albumot és nem lesz túl nagy érdeklődés a lemez iránt? Vagy egyszerűen csak játsszátok, amit szerettek, és majd lesz valami?

Ezzel egyáltalán nem foglalkozunk. Igen, azt játsszuk, amit szeretünk, és reméljük, másoknak is tetszik. Azt hiszem, ma nagyon sokan becsmérlik ezt a műfajt. Csak azt nem veszik figyelembe, milyen hardcore vagy death metál banda van, amelyek szintén teljesen egyformák. Szerintem az a legnagyobb bajuk, hogy nem kedvelik a billentyűt ebben a műfajban. Félnek elfogadni, mert akkor ugye már nem is lehet az egészet olyan komolyan venni.
Nem sok album jut eszembe, amire hasonlítanánk. Minden egyes ilyen műfajú albumra 10-20 olyan jut, amit hardcore banda vett föl.

A bandádból tudnál mondani mindenkiről pár szót, hogy mi is jellemző rá, hogy milyen ember?

Nos igen, itt van először is Morten Odgaard (gitár). Ր nagyon jó minden fajta technikás dologban, és ez sokszor jól jön. Michael Alm a szólógitárosunk. Nagyon kedves ember, és bár brutális vikingnek néz ki, valójában rokonszenves személyisége van. Jonas Reif (billentyűk) a legfiatalabb tag, ennek ellenére nagyon tapasztalt zenész. Emellett szellemileg is érett, sok jó ötlete van. Morten Lykke (basszus) nyílt, beszédes, és nagyon jól jön ki az emberekkel. Marcelo Freitas a legújabb tag, és mint már mondtam, remek beszerzése volt a bandának. Nagyon jó dobos, és a banda szociális klímájába is jól beleillik.

Néha olyan nevek ugranak be a zene hallatán, mint a Cradle of Filth, Dimmu Borgir. Mit gondolsz erről? Mennyire voltak rád ezek a bandák hatással?

Néhánya közülünk hallgatják az említett bandákat, és azt hiszem, valamilyen módon hatottak is ránk. De számos más hatásunk is van. Zeneileg eléggé különbözünk egymástól. Nem mindannyian csak black metált hallgatunk, mindenkinek megvannak az egyéni kedvencei is.

Én úgy érzem, idővel sikeressé válhattok, ezért sok szerencsét kívánok és minden jót – vagy rosszat 🙂 -!

Köszönjük. A legjobbakat kívánjuk a Kronos Mortus olvasóinak.

——————-

ENGLSIH VERSION:

Hello. Your band has been founded quite a long time but until now not so many things can be heard about you. Your first album came out in 2004, but the band was formed back in 2004. Talk a bit, please about the interval between 1995 and 2004; why was such a long time needed for the first album?

Well, actually from 1995 to 1999 Fairytale Abuse was more of a “for fun project” and the style was a lot different from now. In those years we experimented with different metal genres and perhaps the not-so-serious attitude and the fondness of experimenting evolved our music to what it is today. We could have changed our name in 1999 because we had many new members and the music changed drastically, but we liked the name so we decided to keep it. In 1999 we recorded our first “real” demo “Catharsis”. We shipped it to different labels but it seemed like it did not catch the attention we had hoped for. However, in 2000 and 2001 we put our music up on the now expired mp3.com online music portal. We were still hoping for a record deal at that point. But mp3.com opened up some new opportunities as we approached the top chart within our genre with the song “A forest of flames”. We got a lot of fan mail and one guy asked us to come to USA to play some shows. We started working on that and we ended up doing a short tour in 2001 together with some American metal bands. We also played at the Milwaukee metal fest.
While touring we were also approached by a small American label and we hoped that we finally got the deal we hoped for. We met up with the guys but unfortunately something went wrong and the label closed later that year. So we were kind of frustrated at that point but we just kept going. We started to think of doing a full length on our own but we didn’t have a lot of money, so we had to wait some time. In 2003 we finally started the recordings of “The Spirit Tower”. Full of anticipation we shipped our new album to many different labels and we waited for a response. The time went by and we became more and more frustrated as the months passed by and no one seemed to respond. Suddenly in early 2004 we got contacted by Japanese “World Chaos production” and what seemed to be a great opportunity ended up taking a lot of time since the label just kept postponing the release. 6 months later, we cancelled the deal and pulled everything back. We now know from our Danish black metal brothers “Illnath” that that was a wise choice since they later really got into trouble with that same label. Later 2004 we were contacted by a Colombian based label called “Hateworks” and finally our debut could see the daylight. So the period you ask about is shortly described as a very long and frustrating phase where many people promised us a lot of things that never came to be. Luckily the story has a good ending. I guess many bands would have given up years ago. But we are fighters and believe in what we do.

Many people have played in the Fairytale Abuse, e.g. not so much time before you got a new drummer. How stable is the current line-up? What was the problem with the previous drummer?

The current line-up is very stable. We have the most technically strong and dedicated line-up for years. Our parting with our recent drummer Danni was mainly because he lived to far away so rehearsing with him became a problem for us. Our new drummer Marcelo (ex-Svartsot, Requiem Laus) is an excellent addition to the band.

Your second full-length album came out in May. How did you make the new tracks? In which points of view is it different than the previous tracks?

First of all is the new material more brutal and dark than any previous tracks. Morten, Michael and I came up with different riffs and we took some time where we sorted out what riffs we would work on. The musical process from The Spirit Tower up until now came quite natural for us. That is why you can say that for now, Perversions of Angel VI is a solid statement of what Fairytale Abuse is about.

You are currently at a really great label, and I feel, they are proper for you. Are you completely satisfied with their work? How much is it better to work at such a label?

The promotion has been excellent so far. We have seen almost 100 reviews of our album and done many interviews, so it is really great. They are very professional in any way and that I guess that is hard to come by within the metal genre so we are very satisfied.

What are the feedbacks like? Do you play many gigs? In what countries do you sell the most albums?

We don’t know anything about sales numbers yet because the album needs to be out for 6 months before you can say anything about that. The feedback however, has been mainly very good and we are really happy about that. Especially Germany and Great Britain seems to be quite fond of our music. We have some gigs/tour coming up next year with 2 other Danish bands. We cant say any more at the moment, but it will be great for sure.

Your style is impossible to categorise in an obvious way, but gothic and horror themes are characteristic. About what are the tracks? What is your favourite theme?

I guess the best way to get the idea about what the lyrics are about is to read them. I can shortly say that I try to write my own fictional universe where the themes are somewhat connected to the idea behind our band name “Fairytale Abuse.”

Don’t you have a fear that many similar albums were made in this style and there will be not a great interest abut your album? Or do you simply play what you like, and something will happen?

We didn’t really care a lot about that. Yes, we play what we like and hope that other people like it too. I think some people really come down hard on this genre. What they don’t consider is how similar many hardcore bands sound or how many death metal bands sound the same. I think that their biggest problem is that they just don’t like the genre with keyboards aso. They are just too afraid to admit it because then they won’t be taken serious.
I can’t think of that many albums that are similar to our. With every album that is released within our genre there will be 10 or 20 times that many released by hardcore bands.

Tell please some words about the members of the band, what is characteristic about each member, and what kind of people he is.

Well, yes we have Morten Odgaard (guitar). He is the tech freak in the band. He is really good at all sorts of technical stuff and this really comes in handy many times. Michael Alm (Guitar) is our lead guitarist. He is a very kind person and though he looks like a brutal Viking he has a very appealing personality. Jonas Reif (Keyboard) is the youngest member, but he is a very experienced keyboard player. He is also mentally mature and comes with many good ideas. Morten Lykke (Bass) is outgoing, talkative and has a great way with people. Marcelo Freitas is the newest member and as I said before he is a great addition to the band. He is a very good drummer and he fits very well with the social climate of the band.

When I listen to your music, sometimes such bands come into my mind like Cradle of Filth and Dimmu Borgir. What do you think about this? In what extent do these bands influence your music?

Some of us have been listening to the aforementioned bands and I think that we are inspired in some way. However, we have also many other influences. Musically we are quite different. We are not all listening to black metal only but all members have their own special favourite.

I feel that you can become a successful band, so I wish you good luck and all the best.

Thank you very much. Best regards to the readers of Kronus Mortus.

WEB: http://www.fairytale-abuse.com/

Kapcsolódó cikkek

FAIRYTALE ABUSE – Perversions Of Angel VI

Davkov

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár