Gorement Interjú

(scroll down for English Version)

Srácok, a Gorement 1991-ben alakult, de létrejöttetek gyökerei 1989-ig vezethetőek vissza, amikor is Testicle Perspirant néven kezdtetek el zenélni, majd Executioner-re illetve Sanguinary-ra változtattátok neveteket és utána lettetek Gorement (először Gorement Death lett volna), igaz?

Patrik: Bizony ám! Látom jól utánanéztél a dolgoknak! Egy rövid ideig „Decay” név alatt futottunk és aztán váltottunk „Gorement”-re, de ezt leszámítva teljes mértékben helyes amit írtál!

Mennyi idősek voltatok akkoriban? Milyen célokkal hoztátok létre a zenekart?

Patrik: 1998-ban, mikor megalapítottuk a bandát, amiből később a Gorement lett, mindannyian 14 évesek voltunk. Az elején tényleg csak arról szólt az egész, hogy jól érezzük magunkat, és hogy megtanuljuk, hogy valójában hogy is megy ez a zenélés. Csináltunk pár ócska thrash és punk feldolgozást, meg bepróbálkoztunk pár saját anyaggal. Remek lehetőség volt a fejlődésre, mivel egyikünk sem játszott előtte más zenekarban, mindezek mellett pedig jó szórakozás is volt. Úgy emlékszem az akkori célkitűzésünk egy helyi szereplés és egy demó felvétele volt. Viszont ténylegesen komoly előrelépések a bandában csak 1990-től voltak, mikor újraalakultunk „Gorement” néven. Megkezdtük a demó felvételeket, terjesztettük az igét az underground-ban.

Hogyan emlékeztek az akkori svéd death metal színtérre?

Patrik: Tulajdonképpen izgalmas volt, a kazetták csereberéje, mindenhol új bandák bukkannak fel, a zenéikkel kapcsolatos élmények. Kifejezetten könnyű volt akkoriban Svédországban ismertté tenni magad, rengeteg ezzel foglalkozó magazin volt. Fellépéseket viszont nehezebb volt szervezni. Szerintem lemaradtunk az egész szcénáról cirka egy évvel, mert 1990-91 körül szinte minden hétvégén fellépett valami death metál zenekar. Alapjáraton viszont szerintem remek korszak volt, a közeg is jó volt, aminek túl korán vetett véget az 1992-93-as black metál trend.

Mielőtt a The Ending Quest bemutatkozó anyagotok megjelent két demót és két 7” Ep-t adtatok ki, ezek milyen fogadtatásban részesültek az undergroundban?

Patrik: Szerintem így összességében egész jók a vélemények ezekről a kiadványokról. Az első demó megkapta a gyenge vokálok miatt, a második demó pedig a lapos hangzásért, de az „Into Shadows” EP jó fogadtatásban részesült. Néhányan talán panaszkodhattak, mert túl doom-os és dallamos volt, de mi pont ezt akartuk kihozni belőle. Nagyon elégedettek vagyunk az iránnyal amerre ez a kiadvány térített minket.

1993-ban rögzítettétek lemezeteket, melyet a német Crypta Records gondozott. Emlékeztek-e még a felvételekre? Hogyan, mennyi idő alatt vettétek fel a korongot? Milyenek voltak a körülmények a stúdióban stb.?

Patrik: Ó arra mérget vehetsz, hogy emlékszek! Delta Studio egy lenyűgöző stúdió volt, komolyan felszerelt, és az egésznek volt egy olyan kisugárzása, amit le sem tudok írni. Maradjunk inkább annyiban, hogy jó hogy egyáltalán „szóba álltak velünk”, hehe! Mindössze 11 nap kellett a dalok rögzítésére és a mixeléshez. Sajnos egy olyan producert kaptunk, akit nem nagyon érdekelt az egész felvétel, magasról tett az ötleteinkre, ezért rengeteg düh és feszültség volt bennünk felvételek során. Emlékszem, Mattias egy nap alatt lezavarta a dobokat mind a 10 számhoz, ami igen szép teljesítmény, és hogy esténként mindig ivással vertük el az időt. A stúdió a városon kívül volt, valahol a puszta közepén, szóval nem nagyon volt lehetőségünk mást csinálni, hehe.

A kialakult szituáció vezetett Mattias Berglund dobos kiválásához, akit Robin Bergh váltott, aki csatlakozásával megváltoztatta a stílusotokat, a hangzásotokat, ami Jimmy Karlsson énekes kilépését eredményezte. Erről mit mondanál? Szerinted is egy dallamosabb irányba mozdultatok el a ’95-ös promóval?

Patrik: Tény, hogy abban az időben egy elég súlyos személyiség zavarokkal küzdő banda voltunk. Értsd ezalatt azt, hogy két és fél év telt el a „The Ending Quest” felvétele óta, ahányan voltunk annyiféle zenei ízlés volt, és még személyiségben is teljesen mások voltunk. Mattias a Crypta Records miatti rengetek civódás miatt ment el, Jimmy-nek pedig nem tetszett az ahogy ráerőltettük az éneklést a ’95-ös promó felvételei során. Nem mondanám, hogy sokkal dallamosabb stílust vettünk volna fel, de akkoriban a probléma az 1995-ös promóval és alapjáraton a bandával az volt, hogy zeneileg teljesen szétszórtak voltunk. A zenék nem függtek össze, emiatt az egész szalag kicsit skizofrén hangulatú volt.

A Gorement végül feloszlott, majd Petra Albrecht belépésével Pipers Dawn-ra változtattátok neveteket. Két demót is felvettetek, ezekről mit érdemes tudnunk?

Patrik: 1996-ban adtuk ki az első demó CD-nket, a „Moonclad”-et, amin 3 doom-os heavy metál volt. Az egyik dal, „Seasons of Ending” tulajdonképpen egy régebbi Gorement szám volt amit újrahasznosítottunk, mert bizony igen nagy kár lett volna kidobni. Még mindig imádom azt a számot, mindenképp egyike a jobb pillanatainknak és jól tudom, hogy Jimmy az életét adná, hogy újravegyük az egészet az ő vokáljával. A demót közepesen fogadták és kaptunk egy ajánlatot egy olasz kiadótól, de sajnos nem lett belőle semmi. A második demót nem véglegesítettük, mert Petra soha nem tudott időt szorítani a két dal vokáljaira. Ez persze ahhoz vezetett, hogy Petra is kilépett a bandából, így végül úgy döntöttünk, hogy egyik számot sem adjuk ki.

A Gorement illetve a Pipers Dawn megszűnése után mi történt veletek? Benne maradtatok a zeneiparban? Követtétek az undergroundban bekövetkező eseményeket?

Patrik: Daniellel 2000-ben nyugovóra küldtök a „Pipers Dawn”-t. Én a „Genuflection to Limbo” nevezetű brutal mathcore bandában folytattam, akikkel 2001-ben felvettünk egy demót, aztán 2003-ban az is feloszlott. 2010 végén belekezdtem a „Dukes of Grit”-be pár barátommal, ami egy ’70-es hard rock banda, eddig összesen 2 demót adtunk ki. Robin úgy 2000 elején becsatlakozott az „Amaran”-hoz, akiknek egy lány a frontembere, de pár évvel később kirakták onnan. Mostanság az „Airoa”-ban és dicső death/doom rokkek között a „October Tide”-ban zenél. Mattias elköltözött Göteborgba nem sokkal azután, hogy kilépett a „Gorement”-ből, és egyike a „First Band from Outer Space” space/stoner banda alapítóinak. Azóta már visszaköltözött Nyköpingbe és pár átdolgozás zenekarban zenélget.

Bevallom, nem igazán követtem a svéd death underground történéseit a „Gorement” feloszlása után. A death metál színtér a black metál érkezése után egyébként is haldoklott, ami eléggé szomorú. Még mindig követek néhány jó öreg ’90-es bandát akik még ma is fennállnak, és megmondom az igazat, az újraalakult Autopsy legújabb kiadványa zseniális!

Idén a Century Media megjelentette a Within The Shadows Of Darkness – The Complete Recordings duplaanyagot, de ezt megelőzően a Necroharmonic Records is megjelentette a Gorement majd’ összes felvételét 2004-ben Darkness Of The Dead címmel. Úgy vélem előbbi kiadvány sokkal ”igényesebb” és jobb kiállítását tekintve, mint az utóbbi…

Patrik: Daryl Kahan (Morbid Wrath Records) közreműködésével igen keményen dolgoztunk a Necroharmonicus kiadáson, és a végeredmény teljesen jó lett, ha figyelembe vesszük a rendelkezésünkre álló büdzsé méretét. A Century Media-nak természetesen több pénze volt, ami lehetővé tette, hogy tegyünk az albumra egy tekintélyes borítót, felbéreljük Dan Swanö-t a remastereléshez és ezt az egészet egybe csomagoljuk háttéradatokkal és egyéb ritkasággal, mint például képek, szórólapok, magazinokból kihagyott részek és élő felvételek. Rettentő büszke vagyok arra a kiadványra, arra ahogyan a végén kikerekedett és hogy végre, mint a „Gorement” utolsó kiadott lemeze, egy méltó véghez érhetett a banda.

Mai fejjel hogyan gondolsz vissza a Gorement pályafutására? Melyek voltak a legjobb és legrosszabb pillanatok? Min változtatnál rajta, ha lehetne?

Patrik: Tudod hogy van ez, jól éreztük magunkat rövid pályafutásunk során, és szerintem magunk után hagytunk pár jóféle death metál dalocskát, amit majd az utókor hallgathat és amiből ihletet meríthet. Egyetlen dolog ami tényleg zavart e rövid út alatt, hogy milyen nehezen tudtunk összehozni fellépéseket, és hogy soha nem játszottunk Svédország határain túl, amit igen igen sajnálok. Szerintem a legjobb és egyben legrosszabb pillanat a banda életében a „The Ending Quest”-el kapcsolatos. A legjobb, hogy megtapasztalhattuk milyen az, amikor az embernek lehetősége van felvételeket készíteni egy olyan stúdióban, mint a Delta Studio, ráadásul a végeredmény is egy remek kis death metal darabocska lett, ami valóban kiállta az idő próbáját. Nagyon büszkék vagyunk rá. A legrosszabb viszont az, hogy a kiadó cég teljesen lehúzott minket, és mint később kiderült, ez az album jelentette a banda végének a kezdetét. Ha változtathatnék valamin, akkor nem írnám alá a szerződést a Crypta Records-al. Bár akkor soha nem látott volna napvilágot a „The Ending Quest”. Nem tudom. Most inkább csak kiélvezem a pillanatot, mert végre kiadtuk a gyűjtemény albumot, rengeteg dicséretet kapunk a sajtótól és a sok death fanatikustól, így nincs szükség arra hogy hátratekintgessek és bánkódjak.

Köszönöm szépen az interjút, további szép napot kívánok! Utolsó gondolataidat oszd meg kérlek olvasóinkkal!

Patrik: Köszi szépen az interjút és a töretlen lelkesedést! Csekkoljátok a gyűjtemény albumunkat „Within the Shadow of Darkness – The Complete Recordings” a Century Media Records által lemezen, CD-n és digitális formában, és tudassátok velünk hogy mit gondoltok róla a Facebook vagy MySpace oldalunkon! El ne felejtsétek még megnézni a „Dukes of Grit”-et, az új bandám! (http://www.myspace.com/dukesofgrit or http://www.youtube.com/user/DukesOfGrit). És üzenném az összes death metal őrültnek a nagyvilágban: maradjatok brutálisak!!

——————————————

ENGLISH VERSION:

Hello guys! Gorement formed in 1991, but your real formation’s roots reach back into 1989, when you had started playing music under the name Testicle Perspirant. Later, you had run under the name Executioner, then Sanguinary and after that you took the name Gorement (planned to be Gorement Death originally). Is this correct?

“Patrik: Hi! Yepp, you´ve been doin your homework really well, I see! We were called DECAY though for a short while before we took the name GOREMENT, but otherwise you´re totally correct!”

How old were you back then? Why did you form this band, what were your goals with it?

“Patrik: We were all 14 years old when we formed the formation of what was to become GOREMENT, back in ´89. In the beginning it was all about just having fun and just learn how to play basicly. We did lousy thrash and punk covers and also tried to put together some of our own material. It was a great learning process, since none of us had seriously played in a band before and we had great fun! I think our biggest goal back then was just to get a local gig and record a demo. But it was only when we reformed as GOREMENT in late ´90, that we seriously started to make things happen with the band, in terms of recording demos and spreading the word in the underground scene.”

Thinking back, what are your thoughts about the Swedish death metal scene back in those days?

“Patrik: Well, it was an exiting time with tape trading and alot of new exiting bands popping up everywhere, that you listened to and took influnces from. It was quite easy to spread the word around about your band in Sweden at this time, with all those ´zines that was active. It was harder to get gigs though, I think we entered the scene a year to late or so, because in ´90/´91 we just went to see death metal gigs each and every weekend. But overall, it was just a great time and a great scene that ended to soon with the Black Metal trend in ´92/´93.”

Before your introductory “The Ending Quest” was published, you had released two demos and two 7’’ Ep-s. How did the underground scene receive these?

“Patrik: I would say that we got fairly good reviews for those releases overall. The 1 first demo got a bit critizised for the poor vocals and the second demo for the dry sound we got, but the overall response for the “Into Shadows” EP was good though. Maybe some people complained about it for being to doomy and melodic, but that was exactly what we wanted it to be. We were very pleased with the direction that we took the band with that release.”

You recorded your album in 1993 in the German studio Delta Studio, for Crypta Records. Do you still remember those recording sessions? How long did it take to record the whole album? What was the studio like, how were the conditions, etc?

“Patrik: Oh yeah, I defenitely remember! Delta Studio was an impressive studio, really professional and it had an atmosphere around it that I just can’t describe. Let just say that the studio was totally out of our league, ha ha! We recorded and mixed the album in just 11 days. Sadly we got a producer who didn´t really care about the recording and did not listened to our ideas at all, so there was alot of anger and frustration from us during the recording. I remember Mattias nailing the drums for the 10 tracks in just one day, which was very impressive, and the band wasting time during the evenings just drinking. The studio was located in the countryside in the middle of nowhere, so there was just nothing you could do really, ha ha.”

Things happened, which caused drummer Mattias Berglund to leave, his place taken by Robin Bergh, whose joining changed your style and sounding, which led to singer Jimmy Karlsson’s departure from the band. What are your thoughts on this? Would you also say that with your 1995 promo, you took a more melodic path?

“Patrik: Well, during this time we were definitely a band with a severe identity crisis. I mean, two and a half years had past since we recorded the “The Ending Quest” album, we listened to other kinds of music and we were just different as persons. Mattias left because of all the struggle we had with Crypta Rec. and Jimmy did not feel comfortable with the way we forced him to sing during the recording of “Promo ´95”. I would not say that we took a more melodic path, but the problem with “Promo ´95″ and the band overall at that time, was that we were all over the place musicwise. The tracks were not connected at all and it just made the tape feel a bit schizofrenic.”

Gorement later disbanded, and with the addition of Petra Albrecht, you’ve changed your name to Pipers Dawn. You’ve made two demos, what should we know about these?

“Patrik: The first demo-CD “Moonclad” was released in ´96 and it contained 3 tracks of doomy heavy metal. One of the tracks “Seasons of ending” was acctually an old GOREMENT track that we re-used, basically cause it was to damn good to waste. I still love that track, it´s defenitely one of our finer moments and I know that Jimmy would die to re-record that track with him on vocals. The demo got an OK response and we got an offer from an Italian label, but nothing really happened with that sadly. The second demo was not finalized, cause Petra just couldn´t find the time to put down the vocals for 2 of the tracks. This of course led to Petra quiting the band and we decided not to release any of these tracks.”

What happened to you after disbanding Gorement and Pipers Dawn? Did you remain in the music industry? Did you follow the changes which took place in the underground?

“Patrik: Daniel and I laid PIPERS DAWN to rest in 2000. I then continued in a brutal mathcore band called GENUFLECTION TO LIMBO in 2001 and we recorded one demo before disbanding in 2003. In late 2010 I started a 70ies hardrock band with some friends called DUKES OF GRIT and we have released two demos to this date. Robin continued to play in the girl fronted metal band AMARAN in the early 2000ies, but was kicked out a few years later. Nowadays he is playing with AORIA and the mighty death/doom rockers OCTOBER TIDE. Mattias moved to Gothenburg soon after he had left GOREMENT and was one of the founding members in the space/stoner band FIRST BAND FROM OUTER SPACE. He has now moved back to Nyköping and is now playing in some various cover-bands.

I have to admit that I did not follow the swedish death underground scene that much after Gorement split-up. The death metal scene was quite dead there for awhile after the black metal trend struck the scene, which was just sad. I still follow some of the good old 90ies band that´s still around and I have to say that the reformed Autopsys latest releases are just awesome!”

This year Century Media released “Within the Shadows of Darkness – The Complete Recordings” double disc, but back in 2004, Necroharmonic Records published almost all of Gorement’s works under the name “Darkness of the Dead”. I feel that the latter is of a much higher standard with a much better presentation than the former…

“Patrik: Well, Daryl Kahan (Morbid Wrath Rec.) and I really worked hard with the Necroharmonic release and I think the final result came out totally OK, regarding the budget that we had for that release. With Century Media of course we had a bigger budget, so that made it possible to give the release a mighty front-cover, hire Dan Swanö for the remastering job and then just pack the release with info and rare material, such as pictures, flyers, zine-outakes and live-tracks. I´m so damn proud of how this release turned out and also having this final release out with GOREMENT, making it a worthy ending for the band.”

After all these years, what would you say about Gorement’s career? What were the best and the worst moments? If you could, what would you change?

“Patrik: Well, you know we had a great time during our short career and I think we left some great Death Metal-tunes for the afterworld to hear and get inspiration from. The only thing that was really frustrating during our short existence, was that we had such a hard time getting gigs and we never payed outside Sweden, that´s a real pitty. I would say that the best and worst moment in our career was the album “The Ending Quest”. The best, because it was a very cool experience to get the chance to record in a studio like Delta Studio and the endresult became damn fine and proved to be a timeless piece of Death Metal. We´re very proud of it. The worst, because we got ripped-off by the record company and the album proved to be the beginning of the end for the band. Well, if I could change anything, it would probably be not signing with Crypta Rec. But then “The Ending Quest” would not have seen the light off day, so I don´t know. I just enjoy this moment know, with the comp-album out and all the kind words that we get from the press and all the Death-maniacs out there, so there´s just no need to look back and regret anything then.”

Thank you for the interview, I wish you the best. Please share some of your final thoughts with the readers!

“Patrik: Well, thanks alot for the interview and your support for the band! Check out our comp-album “Within the Shadow of Darkness – The Complete Recordings”, out now on Century Media Rec on vinyl, CD and digita and please let us know what you think by dropping us a line on our Facebook or MySpace sites! Please, also check out my new band DUKES OF GRIT (http://www.myspace.com/dukesofgrit or http://www.youtube.com/user/DukesOfGrit). And to all you Death Metal-freaks out there, stay brutal!”

Kapcsolódó cikkek

GOREMENT – Within The Shadow Of Darkness – The Complete Recordings

Dr. Feelgood

Hot News: Gorement – Complete Recordings To Be Released In September

NorthWar

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár