Hades Interjú

(scroll down for English Version)

A kérdésekre Dan Lorenzo válaszolt.

Dan, a Hades 1978-ban alakult, emlékszel még arra, hogyan kezdődött el a csapat pályafutása? Mit kell tudnunk a zenei múltatokról?

1978 márciusában kezdtem el gitáron játszani. Azonnal ”Dan Hades-ből”-nek neveztem el magam. A Kiss miatt kezdtem el gitározni. Mire már tudtam gitározni, egy évvel később, a Kiss elkezdett rossz/gyenge albumokat kiadni. Tehát feldolgoztunk a Cheap Tricktől, Ted Nugenttől, Alice Coopertől stb. Ez akkor volt, mikor Paul Smith volt az énekesünk. Később egy halom Judas Priest dalt és a Maiden első három albumáról játszottunk. Ezután elkezdtünk több saját számra koncentrálni 1982-1983-ban.

Nehéz volt megtalálni a megfelelő muzsikusokat egy metal bandához? Ez volt mindnyájatoknak az első zenekara?

Hát, MINDIG nehéz, nem? Olyan embereket kell találnod, akik hisznek benned és megbízhatóak.

A korai demóitokról mit kell tudnunk?

Paul volt a vokalista, T. Coombs a dobos, Joe Casilli a gitáros és Lou Ciarlo a basszer. Lou végül csatlakozott az Attackerhez, de igazából eljött az utolsó Hades bulira Dingbatzban. Saját pénzből vettük fel a Fox Studios-ban, E.Rutherfordban (New Jersey). Ez előtt felvettük az első Hades 45 – Deliver Us From Evil 4 számát 1982-ben.

1984-ben egy rövid időre feloszlottatok, ennek mi volt az oka? Ez a Born To Metalize válogatás megjelenése előtt vagy után volt?

Lou csatlakozott az Attackerhöz és új embereket kellett találnom. A Born To Metalize már kinn volt. A “Metal Massacre 6” 1984 februárjában jött ki. Cliftonba kellett költöznöm egy illegális albérleti szobába és muszáj volt új embereket találnom. Tom Coombs még mindig “mellettem” volt… de alig beszéltünk. 1984 egy keserves év volt számomra. Arra gondoltam, hogy Los Angeles-be költözök.

Egy évvel később egy megváltozott felállással tértetek vissza, melléd és Tom Coombs doboshoz Alan Tecchio énekes, Jimmy Schulman bőgős és Scott LePage csatlakoztak, hogyan akadtatok rájuk? Beszállásuk után rögtön nekiálltatok új dalokon dolgozni?

Scottal a Paramus Parkban találkoztam. Ő mutatta be nekem Alant, akit megismertem. Ez a srác New York City-ben, Scott Koenig ajánlotta Jimmy-t.

Mikor kezdtétek el felvenni bemutatkozó albumotokat a Resisting Successt? Hogyan zajlott a stúdiózás? Mekkora költség állt rendelkezésetekre a felvételekhez?

Erről olvashatsz a Cyclone-os új újrakiadásban. A cd-n belül elmeséljük a sztori egy részét. A költségvetésünk 8.500$ volt. Megpróbáltam szerezni a kiadótól valamennyit, ami a mi költségvetésünkbe folyt be. Úgy gondolom, csak kevesebb, mint 7.000$-t költöttünk. Én nem is tudom, hogyan tartottuk meg a megmaradt pénzt!

A Masque Of The Red Death (Red Death – The Prince’s Master Plan – The Masquerade) egy háromrészes, 9 perces opusz, erről mit mondanál?

Ez igazából Jimmy ügye. Ő mindig lassabban mozgott, mint a többiek. Még nem fejezte be a dalt, mikor már a stúdióban voltunk.

A hangzásról mi a véleményed? Szerinted többet is ki lehetett volna hozni belőle?

Nem, a hangzás szar. Tényleg jobb lett az új Cyclone Empire verzión.

Milyen fogadtatásban részesült a lemez annak idején?

Az emberek szerették. Kitűnő kritikákat kapott. Kerrang 4,5 K-t adott rá. Helyileg nagynak számítottunk New Yorkban és New Jersey-ben. Mindenkinek nyitottunk a LaMournál, Brooklynban. Többet turnézhattunk volna, de olyan fiatalok voltunk és nem tudtuk, hogyan csináltuk mindezt.

Egy évvel később jött If At First You Don’t Succeed… album, valamelyest kapcsolódott a Resisting Successhez?

Nem igazán. A Resistingben a legtöbb énekdallamot én és Paul Smith adtuk. Alan írta az If At First összes dallamát. Az If At First hangzását jobban szeretem.

Hangzásilag sokkal jobb lett, mint elődje, zeneileg pedig változatosabb, komplexebb Anthrax és Over Kill hatásokkal fűszerezve, erről mi a véleményed?

Haha. Nem, mi nem találkoztunk velük. Talán Alant befolyásolta egy kicsit Joey Belladonna a Processből. Igazából mi előbb készítettük el a Time-ot az Anthraxnál. Sőt, ők láttak minket élőben, mielőtt ők megcsinálták.

Mennyire volt erős a new yorki/new jersey-i színtér a ’80-as években?

Nem olyan jó, mint a Nyugati Parton. Nem voltunk igazán jóban egy népszerű bandával sem.

Új gitáros volt ezen a korongon Ed Fuhrman, miért és mikor lépett ki Scott? Mi volt vele a probléma?

Scott és én még mindig jó barátok vagyunk. Csak ő iskolába akart menni és komolyabban venni az életet. Csak 19 éves volt és most már bánja. Ed egy ajtóval odébb lakott, mint Danny a Mucky Pupból. Ő egy eltérő stílust hozott. Mindketten nagyszerű gitárosok és kedves emberek.

A lemez megjelenését követően koncerteztetek, sőt nekiálltatok megírni a harmadik lemezt, de személyi ellentétek bukkantak fel, a zenekar feloszlott, mi történt?

1989 május-júniusi európai turnénk katasztrófa volt. Ha jobb turnénk lett volna, lehet, hogy jobban tovább tudtunk volna menni. Én többször akartam lejjebb hangolni – Jimmy és Ed nem. A Non-Fiction volt számomra az igazán a tökéletes zenekar. Alan a Watchtowerhöz akart csatlakozni és ő meg én nem mentünk együtt. Ez egy egyszerűen szörnyű turné volt. Kis közönség. A szervező állandóan eltűnt.

A Live On Locationnel tértetek vissza 1991-ben, melyet követően négy albumot, két válogatást és egy DVD-t adtatok ki, hogyan jellemeznéd a többi Hades lemezt? Fokról fokra lettetek egyre keményebbek? Tudatos fejlődésről beszélhetünk vagy ösztönösen jött belőletek?

Mindig természetes. Nem tudom “hamisítani” az új thrash dalokat. A szívemből írok. Nem tudok hamisítani semmit! Én a 3 Metal Blade-es cd-t preferálom, de megértem azokat, akik mindig a régi cuccainkat fogják jobban szeretni. Az új cuccok sokkal természetesebbek számomra. A The Downside, Saviorself és DamNation megtalálhatóak az iTunes-on.

Kinek az ötlete volt az első két album és a koncertlemez újra megjelentetése? Beszerezhetetlenek voltak?

Azt hiszem, Martin a Cyclone Empire-től vetette fel ezt az ötletet. Tudtuk, hogy játszani fogunk a Bang Your Head!-en és úgy láttuk, ez egy jó ötlet. Ők csináltak néhány NAGYSZERŰ grafikát a cd-kbe.

Miért pont a Cyclone Empire-re esett a választásotok az újrakiadást illetően? Limitált változatok jelentek meg?

Mivel százmillió dollárt ajánlottak nekünk. Emellett szeretjük, ahogy a lemezeik kinéznek. Ezek a kiadványok minden téren lesöprik az eredetieket.

Az újrakiadásoknak köszönhetően szerintetek esetleg többen is felfedezik a Hadest? Kizárólag az old school táborra koncentráltatok az újrakiadásokkal vagy esetleg újabb rajongókat avathattok?

Ebben reménykedünk. Jó lenne, ha lennének új rajongók és szeretjük a régieket is!

A jelenre illetve a jövőre vonatkozólag milyen terveitek vannak? Tervezitek esetleg egy vadonatúj album felvételét?

Dehogy. Az emberek csak letöltik ingyen, akkor minek kínlódjunk? Plusz nem írok thrash-t többet. Nemsokára egy vadi új dvd-t adunk ki.

Hogyan foglalnátok össze a Hades karrierjét?

Vidám, Szomorú, Vidám, Szomorú, Vidám, Vidám, Vidám. Fenn és lenn. Bárcsak több ember figyelt volna. Nagyon zavaró, sok ember azt mondja nekünk, hogy nagyon szeret… de nem adtunk el sok lemezt. Méltányoljuk az olyan embereket, mint te, akik életben tartják a nevünket. Örülünk, hogy néhány ember még mindig emlékszik ránk.

Köszönm szépen az interjút?

Köszönöm NEKED!

——————————-

ENGLISH VERSION:

Answers by Dan Lorenzo

Dan, Hades was formed in 1978. Can you remember how did you start? Please tell us about your musical history.

I started playing guitar in March of 1978. Right away I called myself “Dan from Hades.” I started playing guitar because of Kiss. By the time I could play a year later, Kiss started releasing bad albums. So we did covers by Cheap Trick, Ted Nugent, Alice Cooper etc. This was when Paul Smith was our singer. Later on we got into playing a lot of Judas Priest and the first 3 Maiden albums. Then we started to concentrate more on originals in 1982+1983.

Was it hard to find the suitable members for a metal band?

Well it’s ALWAYS hard in a way isn’t it? You have to find people who believe in you and are responsible.

Was Hades the first band for all of you?

Yes.

Please, tell us about your early demos.

Paul was on vocals, T.Coombs on drums, Joe Casilli on guitar and Lou Ciarlo on bass. Lou would eventually join Attacker, but he actually came to the last HADES show at Dingbatz. We recorded with our own money at Fox Studios in E.Rutherford NJ. Before thaat we recorded the first HADES 45 Deliver Us From Evil on a 4 track in 1982.

In 1984 you took a brake for a short time, what was the cause? Was this before or after the release of Born to Metalize?

Lou joined Attacker and I had to find new people. Born To Metalize was already out. Metal Massacre 6 came out in February of 1984. I had moved to Clifton in to an illegal gross apartment and I had to find new people. Tom Coombs was still “with” me….but we barely spoke. 1984 was a tough year for me. I had considered moving to L.A.

One year after this you returned with changes in the line up, Alan Tecchio singer, Jimmy Schulman bassist and Scott LePage joined you and Tom Coombs drummer. How did you find them? Did you start working on the new songs immediately after their join?

I met Scott in Paramus Park. He introduced me to Alan who I had sort of known of. This guy in NYC named Scott Koenig recommended Jimmy.

When did you start recording your debut album, Resisting Success? How was the studio work like? How much money did you have for the recordings?

You can read about this in the new re-release on Cyclone. Inside the cd we tell some of the story. Our budget was $8,500. I tried to save the label some money by coming in under budget. Stupid of me. I think we spent just under $7,000. I didn’t even know we could have kept the left over money!

The Masque of the Red Death (Red Death – The Prince’s Master Plan – The Masquerade) is a three-piece, nine miutes opus. Please tell us about this.

That’s really Jimmy’s thing. He always moved slower than the rest of us. He didn’t finish that song until we were already in the studio.

What’s your opinion about the sound? Are you satisfied with it or could you do better?

No-the sound sucks. It is better on the new Cyclone Empire version though.

How was the album’s reception like back then?

People loved it. It got amazing reviews. Kerrang gave it 4.5 K’s. Locally we were huge in NY/NJ. We opened for everybody at LaMour in Brooklyn. We should have toured more but we were so young and didn’t know how to make that happen.

One year later you released If At First You Don’t Succeed…, did it have connection with Resisting Success?

Not really. On Resisting most of the vocal melody lines were by me and Paul Smith. Alan wrote all of his melodies on If At First. I like the sound better on If At First.

It has an improved sound and is more diverse musically, spiced with complex Anthrax and Over Kill influences. What’s your opinion about this?

Ha Ha. No, they did not interview us. Maybe Alan was influenced a bit by Joey Belladonna on “Process”. We actually did “Time” before Anthrax. They even saw us play it live before they did it.

How strong the NY/New Jersey scene was back in the ’80s?

Not as good as the West Coast. We weren’t really friendly with any of the popular bands.

This album welcomes a new guitarist, Ed Fuhrman, why and when did Scott quit? What was the problem?

Scott and I are still great friends. He just wanted to go to school and take life more serious. He was only 19 and he regrets it now. Ed lived next door to Danny from Mucky Pup. He brought a different style. Both are great guitarists and nice people.

After releasing the new album you started giving shows and even started working on the new album, but the band broke up due to personal conflicts. What happened?

Our European tour in May/June of 1989 was a disaster. If we had a better tour maybe we would have got along better. I wanted to start tuning down more-Jimmy and Ed didn’t. NON-FICTION was really the perfect band for me. Alan wanted to join Watchtower and he and I were not getting along. It was just a terrible tour. Small crowds. The promoter was always getting lost.

You returned with Live on Location in 1991, and after this you released four albums, two collections and a DVD. How would you characterize these Hades albums? Have you gotten heavier step by step? Was this an intentional or natural evolve?

Always natural. I can’t “fake” new thrash songs. I write from the heart. I can’t fake anything! I prefer the 3 Metal Blade cds, but I understand people will always prefer the old stuff. The new stuff is more natural to me. You can find The Downside, Saviorself and DamNation on iTunes.

Who came up with the idea of re-releasing the first two albums and concert album? Were they sold out?

I think Martin from Cyclone Empire came up with the idea. We knew we were going to play at Bang Your Head! so we thought it was a good idea. They made some GREAT artwork inside the cds.

Why did you choose Cyclone Empire regarding re-releasing? Are there Limited Editions as well?

Because they offered us one hundred million dollars. Plus we like the way their other cds look. These rereleases blow away the originals in every way.

Do you think there is a chance for Hades to become more popular with re-releasing these albums? You concentrate only on oldschool fans or you wish to have some newcomers as well?

That is our hope. New fans would be great-and we love our old fans too!

What plans do you have on the present and the future? Any plans on recording a new album?

Nope. People just download it for free so why bother? Plus-I don’t write thrash any more. We do have a brand new DVD out now.

How would you summerize the career of Hades?

Fun. Sad. Fun. Sad. Fun. Fun. Fun. Up and down. I wish more people cared. It’s frustrating-so many people tell us they love us…but we don’t sell a lot of records. We appreciate people like you who keep our name alive. We are happy that some people still remember us.

Thanks a lot for the interview!

Thank YOU!!

WEB:

www.danlorenzo.net

www.myspace.com/hadesusa

Kapcsolódó cikkek

Hot News: March 2014 – the month of classic Norwegian Black Metal strike!

NorthWar

HADES – Resisting Success / If At First You Don’t Succeed / Live On Location (Reissues)

Dr. Feelgood

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár