Interjúk

Hooded Menace Interjú

(scroll down for English Version)

A kérdésekre Lasse Pyykko válaszolt.

Lasse, köszöntelek a KME nevében. Mindenekelőtt gratulálok az új lemezhez, briliáns lett! Igaz az első meghallgatás után elment mellettem, utána viszont nagyon bejött.

Üdv és kösz! Örülök, hogy így a szívedhez nőtt a lemezünk.

Mikor álltatok neki az új dalok megírásának? Hol és hogyan zajlottak a felvételek illetve mennyi idő állt rendelkezésetekre felvenni az új anyagot?

Arra nem emlékszem pontosan, hogy mikor kezdtem neki az albumon lévő dalok írásának, de ha minden igaz, nagyjából 6 hónapomba telt megírni mindent. A felvételek elkészítésénél rengeteg időnk volt. Valamikor 2011 vége felé kezdtünk bele, és 2012 elején fejeztük be a munkálatokat. A gitár, basszus és vokál részeket a saját stúdiónkban, Horrison Studios-ban csináltuk, ami nagyjából nem más, mint néhány hangrögzítő felszerelés a próbatermünkben. Nem visszük túlzásba. A dobot az SF Sound-ban vettük fel. Remekül felszerelt stúdió nem messze a városunktól, Joensuu-tól. A hangmérnökünk, Mikko Saastamoinen is részt vett a felvételek és keverések készítésében, és ő csinálta a remasterelést is.

Az előző, zseniális Never Cross The Dead-hez képest szerinted mennyit fejlődtetek? Vannak-e alapvető különbségek illetve hasonlóságok az új anyag és az előző album között?

Úgy vélem, hogy kicsivel dallamosabb lett meg egy kicsit tempósabb is, bár még mindig nem mondanám rá azt, hogy pörgős. Az „Effigies of Evil” az eddigi leglendületesebb és legváltozatosabb próbálkozásunk, szóval talán mondhatom azt, hogy látható némi „fejlődés”, vagy aminek te akarod nevezni. Egyébként semmi eget rengető változás.

Saját szavaiddal hogyan jellemeznéd az új anyagot?

Ezt szerintem meg is válaszoltam az előző kérdés során.

Ami engem illet, az Unholy, az Asphyx és az Autopsy hatásai tagadhatatlanok.

Az Autopsy és az Asphyx az rendben, de Unholy? Mindig is tiszteltem az eredetiségüket, emlékszem is, mikor velük és a régi bandámmal, a Phelegethon-al, együtt léptünk színpadra 1991-ben, de még így sem sorolnám őket azok közé, akik nagy hatással lettek volna a Hooded Menace-re. A Candlemass a nyolcvanas évekből, a korai Katedrális, a régi Paradise Lost, az első Amorphis albumok és a fentebb említett Asphyx és Autopsy az, amikre egyértelműen rá tudnék mutatni a zenénkben. Ötletet merítesz valahonnan és azt a sajátodévá alakítod. Ez az összhatás pedig a Hooded Menace hangja.

Teemu Hannonen gitáros személyében új ember csatlakozott hozzátok. Hogyan akadtatok rá Teemu-ra? Állandó tag lett vagy kisegítő jelleggel vettétek be?

Hogy akadtam rá? Teemu-val alapítottam életem első komoly bandáját, a Phlegethont, még 1988-ban, így igen mélyre visszanyúlik közös múltunk. Aztán ő elköltözött Helsinkibe, én pedig itt maradtam Joensuu-ban. Ezután volt egy időszak, amikor egyáltalán nem tartottuk a kapcsolatot, de amikor igazán szükségünk volt egy második gitárosra a Hooded Menace-be, felhívtam, ő pedig abszolúte vevő volt rá. Először még csak az élő fellépéseken vett részt, de később teljes értékű tagunkká vált. Mindig is tehetséges dalszöveg író volt, és már írtunk is párat közösen. A ténylegesen legújabb tagunk Markus Makkonen (élőben vokál és basszus, stúdióban basszus).

Az Effigies Of Evil-en kívül idén még két anyagotok jött ki a Necrotic Monuments Ep és a Horse Latitudes-szel közös split. Ezekről mit kell tudnunk? Amennyiben nem tévedek a Necrotic… a lemez bakelit változatának bónusz anyaga, igaz?

A „Necrotic Monuments” az „Effigies of Evil” delux változatával együtt jön. A kiadónk felvetette, hogy toldjuk meg még pár dallal az albumot, így úgy döntöttünk, hogy csinálunk néhány feldolgozást az Eternal Darkness-től és a Witchfinder General-tól. Hamar végeztünk ezekkel, de jól sikerültek. A Hooded Menace/Horse Latitudes splittel kapcsolatban pedig csak annyit mondok, maradt még pár kópia, szóval nézzetek fel nyugodtan a http://hoodedmenace.bigcartel.com oldalra gyorsan, amíg még van. Bizony kiváló munka mindkét banda részéről, melyet a mindig stílusos Doomentia Records adott ki.

Demigod, Demilich, Abhorrence, Convulse – hogyan folytatnád a sort?

Demigod és Abhorrence a legjobb bandák Finnországból, szorosan mellettük pedig Funebre, Xysma, Disgrace, Sentenced, Beherit és Amorphis.

A jelen finn underground metal színtérről mi a véleményed? Mely bandákat ajánlanád olvasóink figyelmébe?

Nem igazán követem, de abból, ami eljutott hozzám, azt mondanám, hogy rengeteg erős és érdekes zenekar bukkan ott fel, például Krypts, Swallowed, Forced Kill, Horse Latitudes, Lurk, Stench of Decay és még páran mások.

Köszönöm szépen az interjút, minden jót kívánok! 

Úgyszintén! Kösz az érdeklődést!

——————————————–

ENGLISH VERSION:

Answers by Lasse Pyykko

Hello Lasse, and greetings from KME. First, I’d like to congratulate you on your newest album, it’s great! Tough at first it just went by me, but I really came to like it.

Greets and thanks! Good to hear the album grew on you.

When did you start writing the new songs? How and where did the recordings happen? How much time did you have to record the new stuff?

I don´t remember exactly when I started writing songs for the album but I recall it took something like 6 months to write everything. I didn´t rush it. We had plenty of time to record everything. We started late 2011and finished early 2012 or something like that. The guitars, bass and vocals were recorded on our own at Horrisound Studios which is basically just some recording gear at our rehearsal place. Nothing too fancy. The drums were tracked at SF Sound. It´s a top-notch studio just outside of our hometown Joensuu. Our sound engineer Mikko Saastamoinen was involved again in the recording and mixing process. He also mastered the album.

“Never Cross the Dead” was brilliant, how much do you think you’ve developed since that? Are there any fundamental differences or similarities between that and the new album?

I think more melodies have crept in and there´s also a bit more uptempo stuff but of course it´s still not „fast” by any means. „Effigies of Evil” is our most dynamic and diverse effort to date so I suppose there´s been some „development” or whatever you want to call it. Nothing too radical though.

How would you describe this new release?

I pretty much described it in the previous answer.

I can say, the influences of Unholy, Asphyx and Autopsy are undeniable.

Autopsy and Asphyx yes but Unholy? I always respected their originality and I remember sharing a stage with them with my old band Phlegethon back in ´91 but I would not list them as an influence to Hooded Menace. 80´s Candlemass, early Cathedral, old Paradise Lost, first Amorphis albums and the aforementioned Asphyx and Autopsy are the influences I can pin point here and there in our sound. You draw it from somewhere and make it your own. The entirety sounds like Hooded Menace.

A new guitarist, Teemu Hannonen, is your newest member. How did you find him? Is he just a temporary member or he’ll stay?

How did I find him? Me and Teemu formed our first serious band Phlegethon back in ´88, so we have a long history. At some point he moved to Helsinki and I stayed here in Joensuu, there was a period we didn´t keep in touch in years but when we seriously needed a 2nd guitarist for Hooded Menace I called him up and he was totally into the idea. First he was only in the live line up but now he´s a full member. He has always had a talent for writing good lyrics and we´ve been penning some stuff together already. The newest member of the band is Markus Makkonen (live: vocals & bass, studio: bass).

Besides “Effigies of Evil”, you’ve got two new releases this year with “Necrotic Monuments Ep” and the joint split with Horse Latitudes. What should we know about these? Is it true, that “Necrotic Monuments Ep” is the bonus content for the bakelite disc release?

„Necrotic Monuments” comes with a deluxe version of „Effigies of Evil”. Our label proposed us to record some extra tracks and we decided to cover Eternal Darkness and Witchfinder General songs. We did it super-fast but it turned out just fine. As for the Hooded Menace/Horse Latitudes split we still have a few copies so navigate to http://hoodedmenace.bigcartel.com and grab one while you still can. It´s a fine release with long songs from both bands released by the always classy Doomentia Records.

Demigod, Demilich, Abhorrence, Convulse – how would you continue?

Demigod and Abhorrence are the best old bands from Finland along with Funebre, Xysma, Disgrace, Sentenced, Beherit and Amorphis.

What’s your opinion about the current Finnish underground metal scene? Which bands would you recommend for our readers?

I don´t follow it much but as far as I know it seems quite strong and interesting with bands like Krypts, Swallowed, Forced Kill, Horse Latitudes, Lurk, Stench of Decay and some others.

Thank you for the interview, and the best of wishes to you!

Likewise! Thanks for the support!

WEBhttp://www.myspace.com/hoodedmenace

Kapcsolódó cikkek

Hooded Menace interjú

KMZ

HOODED MENACE – Gloom Immemorial

Dr. Feelgood

Hooded Menace – Gyűjteményalbum bejelentése

KMZ

HOODED MENACE – Effigies of Evil

Dr. Feelgood

Hot News: Hooded Menace – Premieres „Crumbling Insanity” Video On Metal Injection

KMZ

Hot News – Hooded Menace: Enter The Studio

KMZ

Hot News – Hooded Menace: Sign To Relapse Records

KMZ

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Elfogadom Részletek