Interjúk

King Goat Interjú

(scroll down for English Version)

Helló, hogy vagytok?

Joe: Most adtuk ki a második albumunkat, és túl vagyunk a visszajelzéseken… szóval elég jó.
Jon: Jól vagyok, köszönöm.

A King Goat a második LP albumát, a Debt of Aeons-t adta ki. Hogyan született meg?

Jon: Ezt az albumot egészen 2015-ig lehet visszavezetni, azt hiszem, először egy dalt játszottunk 2015 végén, szóval azt mondhatjuk, hogy elég hosszú folyamat volt. De azt hiszem, sokkal jobban szeretjük ezt így, mint a rohanást. Aztán 2017 elejéig írtuk a dalokat, majd elkezdtük a felvételeket. A felvétel hosszabb folyamat ezúttal – közel egy hónap összesen.

Le tudnád írni pár szóban a zenéteket?

Jon: Nehéz, széleskörű, dinamikus. Azt hiszem, nem sok ember csinálja pontosan azt, amit jelenleg csinálunk, ami áldás és átok egyszerre. Magát a műfajt progresszív doom-nak nevezzük, és mindkét dologból egyszerre táplálkozik, de azt hiszem, van ennél azért egy kicsit több, ami egyedülállóvá teszi számunkra ezt az egészet.

Melyek a legfontosabb eltérések a korábbi albumhoz képest?

Joe: a Debt of Aeons lényegesen sötétebb, mint a Conduit, zeneileg is, és a szövegeiben is.
Jon: Bonyolultabbak a szerkezetek is, úgy érzem, amikor zenekarként játszunk. Sokan megjegyezték, hogy ritkábbak az időzítések, és sokkal gyakoribbak a tempóváltások a Debt of Aeons-on, különösen a Doldrum Sentinels-en, bár jelen vannak – ha kevésbé észrevehetőek is – az egész albumon. Talán azért gondolok erre többet, mert én vagyok a dobos…

A Debt of Aeons-t az Aural Music adta ki. Hogyan indult ez az együttműködés?

Jon: Nem hiszem, hogy sok történet van mögötte, tényleg. Az Aural Music-osok hallottak a Conduit-ről, és nagyon tetszett nekik, ezért úgy döntöttek, hogy kapcsolatba lépnek velünk. Talán van még egyéb része is ennek a történetnek, de ha van is, én nem tudok róla.

El kell ismernem, hogy a Debt of Aeons volt az első találkozásom a zenétekkel, és nagyon lenyűgözött! Ki a fő zeneszerző? Hogyan írja a zenekar a dalokat?

Joe: Mindenki hoz ötleteket a próbatermébe, és ott összerakjuk őket. Gyakran a kiindulási ötletek még csak nem is hasonlítanak a végeredményre, de mi csak folytatjuk, és megyünk tovább. Hozzáadjuk ezt, elvesszük azt, módosítjuk amazt, finomítgatjuk, különböző dolgokat kipróbálunk, egészen addig, amíg nem vagyunk elégedettek.

Az album borítóját Travis Smith tervezte. Tudnál erről egy kicsit többet mondani?

Joe: Nagyszerű volt dolgozni Travisnél. Nyilvánvalóan mindannyian tisztában vagyunk a korábbi munkájával, és nagyon boldogok vagyunk, hogy ez kiderült. A hangulat nagyon jól illeszkedik az album témáihoz.

Együtt turnéztatok a metál műfajában legendás Paradise Lost-tal az új albumuk, a Medusa bemutatóján. Milyen tapasztalat volt? Lehetséges, hogy a jövőben valamilyen módon együtt dolgoztok?

Joe: Hihetetlen élmény lett volna még az is számunkra, hogy egyszer együtt játszhassunk velük, de hogy egy egész turnén? Szürreális volt. Reméljük, hogy lesz folytatása a jövőben is, különösen, mivel baromi jól éreztük magunkat!

Mi a helyzet a koncertekkel? Hol találkozhatnak veletek a rajongók?

Jon: Az Egyesült Királyságban egy rövid túrát csinálunk, az év hátralévő részét meg még tervezzük. Ja, és mi is bejelentkeztünk a Riffmass 2018-at! Évente felkerestük a Riffmass-t – ez egy egész napos rendezvény, ahol olyan zenekarok lépnek fel, amiket mi is nagyon szeretünk –, tehát az emberek nem csak minket láthatnak, hanem olyan válogatott zenekarokat is, akiket nagyon kedvelünk.

Lehetséges, hogy Magyarországra vagy Szlovákiára látogatnátok?

Joe: Szeretnénk, és aktívan keressük a megfelelő turnélehetőségeket, hogy eljussunk Európába.

Tudnál mondani valamit a zenekar melletti életedről?

Jon: Petros írta a zenét az általam fejlesztett játékhoz, a Bomber Crew-hoz, amelyet a Steam tavaly adott ki, így együtt dolgozunk a zenekaron mellett is.
Joe: Mindannyian nagyon szeretjük burrito-t, kivéve a Trim-et.

Köszönjük az interjút!


Hi, how are you?

Joe: We’ve just released our 2nd album, and we’re taking in all the reviews & feedback… so, pretty good.
Jon: I’m fine, thanks.

King Goat has released their second LP album called ​Debt of Aeons. ​What was the process of creation?

Jon: We started writing this album all the way back in 2015 (I think we first played a track from it live in late 2015, actually) – so it’s fair to say it’s been a fairly long process. – but I think we’d much prefer that rather than having to rush. We wrote up until early 2017, when we started recording. Recording was a longer process this time around – nearly a month, in total, for recording.

Could you describe it in a few words?

Jon: It’s heavy, it’s wide-reaching, and it’s dynamic. I think, from what I see at least, there aren’t many people doing quite what we’re doing at the moment – which is both a blessing and a curse. We call it ‘progressive doom’, and it definitely takes its roots from both of those things – but I think there’s a little more to it making us unique than just that.

What are the main differences compared to your former album?

Joe: Debt of Aeons is notably darker than Conduit. – both musically and lyrically.
Jon: It’s more intricately structured, too, I feel. – in terms of how all of us play off each other and as a band. A lot of people have commented on the presence of more lesser used timings & signature/tempo changes on Debt of Aeons- especially on Doldrum Sentinels, although they’re present (if less noticeable at first) all across the album. Maybe I think about this more because I’m the drummer…

​Debt of Aeons ​has been released by ​Aural Music. ​How did this co-operation begin?

Jon: I don’t think there’s much of a story behind it, really. Aural Music had heard Conduit, and they liked it a lot, so they decided to get in touch. Perhaps there’s more to the story, but if there is, then I’m unaware.

I have to admit that ​Debt of Aeons ​was my first touch with your music, and I was really impressed by it! Who is the main author of the music? How does the band write songs?

Joe: Ideas are brought into the rehearsal room and pieced together. Quite often the starting ideas and the final product are nothing alike. We just keep going, and going. Adding, removing, modifying, refining, trying out different things- until we’re happy with it.

The album cover was done by ​Travis Smith. ​Could you tell us more about it?

Joe: It was great working with Travis. We were obviously all aware of his previous work, and we’re really happy with how this turned out. The mood of the art really sits well with the themes of the album.

You joined metal music legend ​Paradise Lost ​on their tour supporting the new album Medusa. ​What kind of experience was it? Is it possible that you will work with them sometime in the future in some way?

Joe: It an incredible experience for us to even play alongside them once, but a whole tour? It was surreal. We hope to be able to do so again in the future, especially after having such a great time with them.

What about your concerts? Where could people see you?

Jon: We’ve just done a short run of dates around the UK, and we’re looking at the rest of the year now. We’ve also just announced Riffmass 2018! Each year we’ve been putting on Riffmass – it’s an all-day event with a load of bands we like, essentially – so, people can not just see us there, but a selection of bands that we are in to.

Is it possible that you will visit Hungary or Slovakia?

Joe: We’d love to at some point. We’re actively looking in to the right touring opportunities to bring us further in to Europe.

Could you tell us something about your lives beside the band?

Jon: Petros composed & produced the soundtrack for a game I developed, Bomber Crew, which was released on Steam last year. – so, we’ve worked together outside of the band too. Joe: We all really like burritos, apart from Trim.

Ok, that was the last question. Thank you for the interview, and if you have a message for our fans now is the opportunity to share it.

WEBhttp://www.kinggoat.com/

Kapcsolódó cikkek

KING GOAT – Debt of Aeons

Ľuboš

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Elfogadom Részletek