King Of Asgard Interjú

(scroll down for English Version)

A kérdésekre Jonas Albrektsson válaszolt.

Sziasztok! Üdvözlet Magyarországról! Nagyjából két évvel ezelőtt készítettem veletek interjút, az akkoriban megjelenő Fimbulvintr kapcsán. Hogy alakult azóta a zenekar sorsa? Milyen fogadtatásra talált a zenétek?

Köszönöm, jó újra itt lenni. A dolgok remekül alakulnak a King of Asgard táborban, így jó idők járnak. Most abban a fázisban vagyunk, amikor népszerűsítjük a friss anyagot, és beszélünk az emberekkel, mint például veled, az új lemezről, ami épp csak megjelent, végül aztán kapunk pár visszajelzést, és a vélemények itt-ott már kezdenek kialakulni. A reakciók igazán jók, senki sem boldogabb, mint mi, akik minden energiánkat beleöltük ebbe. És még jobb, hogy az emberek értik, amiről a lemez szól, de időt kell adni neki, hogy kiteljesedhessen, ez fontos számunkra.

Nem sokkal a Fimbulvintr után a csapat új taggal bővült, Lars Tängmark személyében. Mivel az új lemezen a “…to North”-on is látom a gárdában, úgy gondolom személye bevált. Ezek szerint szilárdnak tekinthető a mostani felállás? Hogy oszlik meg a munka a tagok között, kik a fő zeneszerzők?

Igen, ő elég rövid idő alatt állandó tag lett. Így már van egy stabil felállás, a King of Asgard alapja tökéletesen szilárd. A kreatív munka nagyjából ugyanúgy működik. A debüt legtöbb dalát befejeztük és nem maradt túl sok idő változtatni a dolgokon, a csapat még friss volt. Manapság a különbség az, hogy sokkal több az, amit átdolgozunk, az oda-vissza átstrukturálásnak köszönhető a nagyobb perspektíva és az érdekesebb ötletek. Egy dal alapja Karltól és Jonastól származik és ők gondoskodnak róla a próbák során, otthon és így tovább. Tehát az alapötlet többnyire Karltól származik és az épül, míg mindenki elégedett lesz. Mindannyian teszünk javaslatokat, mondunk véleményeket és a legtöbb ötlet kipróbálásra is kerül, míg el nem éri tökéletességét. Legalábbis szerintünk az lesz. Lars is egyre inkább részt vesz a dolgokban és több szöveggel is hozzájárult a “…to North”-hoz. Eltérően a King of Asgard kezdetétől most egy egységben vagyunk és ez olyan, amivel törődni kell. Ez az egész csak most kezdődött.

Ha összehasonlítom a két lemezeteket, akkor minimális különbséget érezek köztük, szóval egyből felismerhető a King of Asgard, ugyanakkor tagadhatatlan a fejlődés, érettebb, egységesebb a lemez és a dalok is nagyobb mélységet kaptak. Változott valami a nótaírási technikátokban?

Mint már említettem, nem volt idő a Fi’mbulvintr-ba mélyebbre hatolni, a “…to North”-nál ez volt fókuszban az első pillanattól. Tehát ez természetes és egyben új munkamódszer. A dalok szilárd alapjaival kezdünk és innen a dallamok illesztése következik. Tégláról téglára építünk, hogy megkapjuk az érzést, amit keresünk, kitűzni és lehetőleg elérni a célt. Ez több figyelmet követel a dalírásban és a gondos szerkezetet többet igényel tőlünk. Rögzítjük a cuccot minden alkalommal az írás alatt és sokszor meghallgatjuk a folyamat során, hogy mikor végre a stúdióba lépünk, nem fordulhat elő semmi meglepetés. Innentől alapvetően kész, és az eredmény a munka számtalan órájának jutalma lesz. Andy a Sonic Train Stúdiónál szintén segít, ha úgy érezzük, valami elveszett, így ezért még mindig úgy döntünk, hogy továbbra is vele dolgozunk. Úgyhogy nem mondhatnám, hogy jelentősen változtunk, csak többé kevésbé.

Az első szembeötlő különbség a lemezek között, hogy komorabb lett a borító. Most ki követte el a képet? Megint zenekari ötletekből tevődött össze, vagy szabad kezet kapott a művész? Hogy köthető a festmény a lemez tartalmához?

A festményt Mattias Frisk, közeli barátunk és egyben nagy művész készítette. Ez olajfestmény vásznon, ami manapság nem túl elterjedt, és tartalmaz némi digitális utómunkát is. Az ötlet az együttműködésünkkel karöltve fejlődött, ezért szorosan együtt dolgoztunk azon, hogy kövesse a zene hangulatát. Valójában még része az inspirációnak és hangulatnak a nagy svéd művész, John Bauer, akit mi használtunk a debütálásnál is. Ő az a művész, akit csodálunk, és úgy érezzük ugyanazokat a kifejezéseket használja mint mi teszünk, vagy próbálunk tenni a King of Asgarddal. Szóval a “…to North” borítója rendelésre készült Mattiasnál, valamint ő gondoskodott a tervekről velünk karöltve a CD-nél és a bakelitnél. A látvány szabadon értelmezhető a néző által. Ezúttal nem akartunk egy nyilvánvaló mondanivalójú borítót. Mint az album címe a “…to North” homályos, ebbe az irányba akartunk elmenni a borítóval. Így a szemlélődők kicsit önállóan gondolkodnak és kialakítják a saját véleményüket és értéküket. Egyéb érdekesség Matthiassal kapcsolatban, hogy sokat segített nekünk a kezdetektől fogva, többek között a King of Asgard logóban és egyéb művészeti dolgokban. És nem utolsó sorban ő az énekese/gitárosa a svéd death metal csapatnak, a Vanhelgd-nek!

A dalok ismét mitológiai témákról szólnak? Ezúttal sincs koncepció a lemez dalai között? Miről szólnak a dalok, mit kell róluk tudni? Mi adja az inspirációt, hiszen a világból, ami körbevesz minket, egyre inkább eltűnik a varázslat, a mítosz. Vagy ezt másként látjátok?

Igen, a fő lírai forrás inspirációja az északi mitológián, legendákon és mondákon alapul, de nem teljesen. Ezt szem előtt tartva, nincs természetes koncepció a “…to North” mögött, ami végigmegy az egész lemezen. A fő témája északi mitológiai alapú, őskori mesék és hiedelmek, de nem több annál. Szóval minden dal/szöveg önmagában álló. A cím, “…to North”, egyfajta tükröződése, a skandináv örökségünk többértelmű dolgainak. Éreztük, ez rögtön tetszett, ahogy rátaláltunk. Nehezen látjuk, hogy valaha készíteni fogunk egy koncept albumot, érezzük, nem igazán illik hozzánk, de sose mondjuk, hogy soha. Ami a forrásokat illeti, leginkább irodalmi alapú a The Poetic Edda és hasonlók, de a szövegeinket nem olyan nehéz megérteni. Újra elmeséli, vagy egyszerűen visszatükröződése annak, hogyan éltek a régi korokban. Még mindig nem korlátozzuk magunkat a témával kapcsolatban, így vannak más dolgok is, amik csak elgondolkoztatnak. Ez valószínűleg vagy bizonyosan a King of Asgard név, ami bajba kever minket. De a csápjaink messze érnek! És az utolsó mondatoddal csak egyetérteni tudok, vajon hol lesz vége!

A stúdióban hasonló módszerekkel dolgoztatok, mint legutóbb? Vagyis már csaknem kész dalokkal érkeztetek? Nem is vetődött fel más producer neve?

Először is, most felkészültebbek voltunk ebben az időszakban. Minden világos volt számunkra és nagyon sok mindent befejeztünk részleteiben, csak fel kellett venni szalagra. Állig fel voltunk fegyverkezve! Nagyon klassz, hogy újra együtt dolgoztunk Andy-vel, ő nagyon nyitott és megérti céljainkat és szándékainkat, amik a King of Asgardnak vannak. Ahogy megérkeztünk világossá tettük, hogy milyennek szeretnénk az album hangzását meg hasonlók és közösen megbeszéltük, hogyan tudjuk elérni ezeket a célokat, és onnan kezdődött a kemény munka. A tényleges felvétel ugyanolyan volt, mint a debütáló lemeznél, eltekintve attól, hogy most világos volt számunkra, hogy mit akarunk és milyen legyen a végeredmény. Andyvel a munka nagyon könnyen megy nekünk, most, hogy már évek óta ismerjük, még a King of Asgard korszak előttről. Sokat segít nekünk abban a képben, amit kialakítani igyekszünk, ami a legfontosabb dolog volt, olyan stúdiót választani, ami kreatív. Így még nem gondolkodtunk a változtatáson. Jó dolog, hogy ő is nagyon büszke arra, amit közösen megvalósítottunk, főleg az új lemezen a „…to North”-on.

A lemezen szerepel pár vendég muzsikus is. Egyikük Heléne Bald énekesnő, a másik Jimmy Hedlung gitáros. Heléne betétje remekül illeszkedik az amúgy zúzós The Nine Worlds Burn-be, és Jimmy szólója is nagyot emel a Gap of Ginnungs-on. Ezek a részek direkt nekik íródtak, vagy ők hozták az ötleteket?

Ezek azok a dalok voltak, amik többet követeltek, és így előálltunk ezekkel az ötletekkel. Gondolkodtunk és először a gitárszóló részek jöttek a „Gap of Ginnungs”-ba, az ötlet a próbán jött elő és már rögzítettük is. Kapcsolatba léptünk Jimmy Hedlund jó barátunkkal (Falconer, stb) és megkérdeztük, ő érdeklődött az iránt a rész iránt, amiről tudtuk, hogy ő remekül megcsinálná. Rögtön rajta volt és senki sem volt boldogabb nálunk, hiszen a legtehetségesebb gitáros, akit mi ismerünk és igazán jó fej srác.

A következő dolog volt, hogy népi ihletésű dallamot akartunk a „The Nine Worlds Burn”-be. Nekünk egyből természetesen Heléne Bald ugrott be, aki már volt vendégénekesünk a „Fi’mbulvintr”-en. Ő is nagyon tehetséges, közeli barát és tökéletes választás volt, mivel hasonló feladat volt az előző lemezen és emlékeztetnie kellett arra a dologra, amit előző alkalommal csinált.

Mi a végén valahogy mindig közeli barátokkal dolgoztunk együtt, legyen az művészet, zene szövegek, stb. Nagyszerű emberekkel, művészekkel vagyunk körülvéve, kétség sem fér ehhez, és szerencsére ők részesei akarnak lenni ennek.

A The Nine Worlds Burn lett a klipnóta. Ismét ugyanazzal a stábbal dolgoztatok? Kérdezem mindezt azért, mert a hihetetlen dinamika és az őrült mozdulatok :), ami az Einhärjar klipeteket is jellemzi, itt is jelen van. Milyen volt a forgatás? Vannak extra élmények ezzel kapcsolatban?

Valóban, ezúttal a videó a „The Nine Worlds Burn” készült, ismét az albumnyitó. Ismét összeálltunk az “Einhärjar” videó alkotóival, ahogy feltételezted, Rickard Monéus és az 1897 csapattal, beleértve Andreas Edelönn-t is. Persze könnyű feladat volt gondolkodni a sikeres eredményről, amit legutóbb elértünk. Ők mind közeli barátaink, eléggé kisegítettük egymást, és szorosan együtt tudtunk dolgozni, mivel ugyanabban a városban vagyunk. A tényleges produkció az erdő mélyén, a próbatermünk közelében zajlott, késő este, májusban, szürkületben, esőcseppekkel terhelve. Tökéletes feltételek a munkához. Kutattuk a lehetőséget, ami tükrözi a „The Nine Worlds Burn” mitológiai világ vége témáját, Rickard és Andreas készítettek egy videót tele rituális és apokaliptikus látvánnyal a rájuk jellemző módon, mint mondod, és tökéletesen növelte a dal egyfajta félelmetességét és rombolás hangulatát. Élveztük minden percét a forgatásnak. Rendkívül kemény munka, erőfeszítés és némi pénzt bele kell tenni, anélkül, hogy a Metal Blade támogatna, de egy ilyen nagyszerű eredményt ezúttal is elérni, abszolút megéri. Csak remélem, az embereket leköti és élvezik, mert ez ajándék tőlünk, a Királytól, rajongóinknak. Az eredményt mindannyian büszkén mutatjuk be. Nézzétek meg a Youtube-n: http://www.youtube.com/watch?v=ONcF4GDiSUI

Gondolom, a lemezmegjelenést koncertkörút követi. Merre felé visz utatok? Esetleg felmerült magyarországi dátum is?

Sajnos nem. Megpróbálunk minél több koncertet adni, amennyire ez lehetséges, röviden szólva, ennyit enged meg a magánéletünk. Megpróbálunk a lehető legjobban teljesíteni, amennyire csak lehetséges, mert a King of Asgard zenéje élőben igazán erős. A legjobb számunkra az olyan egyszeri fellépések, mint a fesztiválok és hasonlók, és szeretnénk, hogy ezekből olyan sok legyen, amennyi lehetséges! Szóval, remélhetőleg a közeljövőben játszani fogunk a magyar rajongóknak, de most sajnos nincs az időbeosztásunkban. Hozd el nekünk az ajánlataidat!

Köszönöm a válaszokat! Sok sikert a folytatáshoz! Ha a koncert nem jön össze, akkor remélem legkésőbb két év múlva, hasonló keretek között újra találkozunk! 🙂

Nagyon köszönöm, neked, az olvasóknak, és a Király követőinek – a King of Asgard támogatását!!! Reménykedek pár koncertben előre is, és abban, hogy az album megkapja a megérdemelt figyelmet. Győződj meg róla, hallgasd meg! És remélem, téged szintén látlak! Üdv KoA

—————————————–

ENGLISH VERSION:

Answered by Jonas Albrektsson.

Hi! Welcome from Hungary! We did an interview about 2 years ago regarding Fimbulvintr. How do you do nowadays? What feedbacks has the album received?

Thanks a lot; it’s good to be back! Things are just fine in the KoA camp, so good times. We’re at the moment promoting and talking to people like you as the actual album just got out and finally we’re also getting some response as reviews start appear here and there now… The response has so far been really good so none are happier than us with all the efforts we put into it. And, even better is that people seem to get what it’s (the album) all about, giving it time and stand till its full potential which to us is very relevant.

A bit after Fimbulvintr you got a new member, Lars Tängmark. Since he is still with you on To North, I suppose he made himself a permanent member. Does this mean that the current lineup is stable? How do you distribute work among the band? Who are the main composers?

Yes he is and became permanent member after a short while really. So we’ve got a stable lineup and the fundament of KoA is sure solid. The creative process works pretty much the same way though. On the debut most of the songs were finished and there was not very much time left for changing things and the band was fresh. What differs nowadays is that there is much more that is worked through and structured back and forth due to that we have more perspectives and more interesting ideas. The base of a song is done by Karl and Jonas and it’s taken care of during a long time at the rehearsal and at home and so on. So the basic idea mostly comes from Karl and from there it’s built until everybody is satisfied. All of us bring suggestions and opinions and most ideas will be tried out until perfection is reached. According to us that are. Lars is also getting more involved in things and contributed with several lyrics on “…to North”. Unlike in beginning of King of Asgard we are now a unit and it is of course something we have to protect and take care of. It has just begun.

I feel a minimal difference between the two albums. I instantly recognized King of Asgard, but I feel the evolution and the album is more mature and unified and the songs have much more deepness in them. Have you changed anything regarding your songwriting technique?

As I mentioned above, this is natural as we didn’t have the time to go deeper into ‘Fi’mbulvintr’ and on ‘…to North’ it was full focus from first second. So it is natural and a new way of working. We kind of build songs on a solid ground and work from there with putting melodies, or what it takes, upon it. Building it brick by brick to get to the sensation we’re looking for and to erect and hopefully reach the peak. This takes more care in songwriting and demands more out of us and a careful structure. We record our stuff all the time throughout writing and listen to it a lot during the process so when we finally enter the studio there shouldn’t occur any surprises really. It is basically done and the result comes as a reward of countless hours of hard work in advance. Andy at Sonic Train studios also helps out if there is something we feel is missing so that’s why we still choose to work with him. So I shouldn’t say we changed, we more or less just started.

The first striking difference is that the cover is much grimmer. Who made the artwork this time? How does the artwork connect to the album’s content?

The painting is made by our close friend and great artist, Mattias Frisk. It’s oil on canvas painting which isn’t that common these days and it is also contain slight digital work. The idea of it was developed in collaboration with us, so we worked close together on this one to get it to follow the sensation of the music. Actually we set part of the inspiration and mood to a great Swedish artist named John Bauer whom we also used as such on the debut. He’s an artist we really admire and that we feel use the same expression as we do or try to do with King of Asgard. So the cover artwork for “…to North” is custom made all the way by Mattias as well as he took care of the layout together with us for both CD and vinyl. Its looks is open for the viewer to interpret. We didn’t want to have an obvious cover painting this time around. As the album title ‘…to North’ is vague in its specification we wanted the cover to go with that. Thus the viewers get to think for themselves a bit and create their own opinion and worth. Other curiosities on Mattias is that he’s been helping us out a lot since the beginning with among other things the KoA-emblem and other art related things. And none the least, he’s also the singer/guitarist in Swedish death metal act, Vanhelgd!

Are the songs about mythological themes again? Do you have any concept between the songs? Where do you draw inspiration from; the world we live in is continuously losing magic and myths. Do you agree?

Yes, our main source of lyrical inspiration is still based upon Norse mythology, legends and sagas but not entirely. Thus, with that in mind there’s naturally no concept behind the “…to North” album as far as it goes throughout the whole album. There are main themes that is Norse mythology based, prehistoric tales and believes, but no more than that actually. So every song/lyric stands on its own. The title “..to North” kind of reflects upon that, our Norse heritage and has ambiguous ways of being seen upon. We felt it fit right away as we came up with it. I hardly see we’ll ever do a concept album, just feel it don’t fit us really, but still, never saying never. As for the sources used it is mainly literature based upon the Poetic Edda and such I would say but our lyrics aren’t that hard to grasp either. Could be retelling or simply being a reflection of what or how life in ages of old could be like. Still we do not limit ourselves on just these topics so there are other matters to reflect upon. It is probably or certainly the name King of Asgard that has kind of made us painting ourselves into that corner. But our tentacles are reaches far! And for the last sentence of yours I can only agree and wonder where it will end.

Did you work with the same old method in the studio? Did you arrive with almost done songs? Have you considered working with another producer?

First of all, we were way more prepared this time. Everything was clear to us and pretty much everything was finished into detail and just needed to be set on tape. We were armed to the teeth! It was very cool getting back together with Andy as we work extremely well together and he’s really open and understands our goals and intentions we have with KoA. We made clear as we arrived how we wanted this album to sound etc. and together we discussed on how to reach those goals and from there the hard work started. The actual recording session was pretty much the same as on the debut apart from that it was clearer to us on what we wanted the final result to be like.
Working with Andy is very easy going for us by now as we’ve known him now since many years and before KoA era as well. He’s helping us out a lot and get the picture of what we endeavor which is the most important point for us when picking out a studio to be creative in. So yet we’ve not considered changing. A cool thing is that he’s also very proud of what we achieve together, especially on the new, “…to North”.

Some guest musicians have also contributed on the album. Heléne Bald singer and Jimmy Hedlung guitarist. Heléne’s part fits just perfectly into the shredding The Nine Worlds Burn and Jimmy’s solo takes Gap of Ginnungs into new levels. Did you write those parts especially for them or they were the ones who brought the ideas?

It was actually the songs that demanded something more and thus we came up with these ideas. We thought around that and first out was the guitar solo parts in “Gap of Ginnungs” which was an idea we came up with in the rehearsal and also did a pre-production on. We contacted our good friend Jimmy Hedlund (Falconer etc.) and asked if he was interested in doing that part as we knew he was the one able to pull it off. He was on it right away and none were happier than us as he’s probably the most talented guitarist we know as well as a really cool guy.
Next out was the folk inspired song tunes we wanted in “The Nine Worlds Burn”. We came straight and naturally to mind thinking of Heléne Blad whom also did guest vocals on our debut, ‘Fi’mbulvintr’. She’s also very talented, a close friend and was perfect for the job as it is similar and meant to be reminiscent of the one she did the first time.
We somehow always end up using close friends to work with, be it art, music, words etc. We’re surrounded by great people/artists, no doubt about that, and thankfully they want to be part of this.

The clip was made of The Nine Worlds Burn. Have you worked with the same staff once again? I ask this because the dynamic of it is insane and those mad moves that characterize Einhäjar’s clip appear here as well J. How did you like the video shooting?

Sure, the video this time is for the “The Nine Worlds Burn”, again the album opener. We yet again teamed up with the “Einhärjar” video creators as you presume, Rickard Monéus and the 1897 crew including Andreas Edelönn. Sure was an easy task thinking of the successful result we achieved last time. They are both close friends to us so we kind of help each other out and we can work close together as we’re in the same city. The actual production set up took place in the depths of a forest close to our rehearsal place, a late night in May in dusk and burdened raindrops. Perfect conditions for creating works of ruin. Searching to reflect the mythological end-of-this-world theme of “The Nine Worlds Burn”, Rickard and Andreas produced a video full of ritualistic and apocalyptic visuals in their characteristic way as you mention and perfectly enhanced the song’s sense of dread and destruction. We enjoy every second of the shooting. It’s extremely hard work, effort and some money put into it though as we arrange and create this ourselves without back up from Metal Blade but with such a great result achieved this time as well it’s absolutely worth it. Just hope people absorb it and enjoy as well, because this is a gift from us, the King, to our fans.

A result we are all proud to present. Go see for yourselves on YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ONcF4GDiSUI

I suppose you will follow the release with a tour. Where will you go? Any Hungarian stop planned?

Unfortunately not. We always try to do as many shows as possible it’s just that we have fully booked ‘private lives’ as well to say it in short. We’ll try our very best to come out as much as possible as the music of KoA is the one that really is powerful with a live setting. Easiest for us is one off shows like festivals and such but we sure want it to happen as often as possible! So, hopefully we’ll make it to you Hungarian supporters within the near future but for now there’s none on schedule unfortunately. Bring us your offers.

Thanks a lot for the answers! I wish you all the best for the future! If I won’t be able to see you on tour I hope we’ll meet again with an interview two years later! 🙂

Thanks a bunch, you, the readers and the followers of the King – for supporting King of Asgard!!! Hope for some shows ahead too and that the album gets the attention we believe it deserves. Make sure to check it out. And hope to see you as well! Cheers /KoA

WEBhttp://www.kingofasgard.com/

Kapcsolódó cikkek

A svéd King Of Asgard bejelenti új felállását!

NorthWar

King Of Asgard – Változások a felállásban

NorthWar

KING OF ASGARD – Karg

Saint-Savin

King Of Asgard Interjú

NorthWar

King Of Asgard új videoklipje

NorthWar

Hot News: King Of Asgard Debut New Song on Metal Insider!

NorthWar

Hot News: King Of Asgard to release new album ‘Karg’ the 18th of July!

NorthWar

Hot News: Swedish Viking Metallers King Of Asgard start recordings on their third album!

NorthWar

Hot News: Swedish Viking Death Metallers King Of Asgard stream entire new album ‘…to North’ exclusively via website of Terrorizer!

NorthWar

KING OF ASGARD – …To North

Saint-Savin

Hot News: Swedish Viking Death Metallers King of Asgard premiere ‘The Nine Worlds Burn’ video clip via website of Rock Hard Germany!

NorthWar

Hot News: Swedish Viking Metallers King of Asgard premiere second single ‘Gap Of Ginnungs’ off ‘…to North’ exclusively via website of Metal Hammer Germany!

NorthWar

Hot News: Swedish Viking Metallers King of Asgard post second studio trailer for new album ‘…to North’!

NorthWar

Hot News: Swedish Viking Metallers King of Asgard post first single, track listing and cover art for new album ‘…to North’!

NorthWar

Hot News: Swedish Viking Metallers King of Asgard have finished recording their new album ‘…To North’! ‘…To North’ to be released in July!

NorthWar

Hot News: Swedish Viking Metallers King Of Asgard entering Sonic Train studios today to record new album ‘…To North’!

NorthWar

Hot News – Swedish Viking Metallers King Of Asgard about to record new album in March 2012!

NorthWar

King Of Asgard Interjú

Saint-Savin

KING OF ASGARD – Fi’mbulvintr

Saint-Savin

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár