Necronaut Interjú

(scroll down for English Version)

A kérdésekre Fred Estby válaszolt.

Fred, mikor, hogyan fedezted fel annak idején a metal muzsikát? Rögtön a death metalra gerjedtél rá vagy fokról fokra, lépésről lépésre jutottál el odáig?

Lépésről-lépésre. A KISS-szel kezdtem, majd a Black Sabbathtel, Motörheaddel, Venommal, Mercyful Fatetel, Metallicaval, Slayerrel és így tovább folytatódott egészen a korai death metal anyagokig.

Mikor döntötted el, hogy zenész leszel, hogy zenélni fogsz? Mindig is dobos akartál lenni? Játszol más hangszereken is?

Azt hiszem, rögtön zenész akartam lenni, mikor 8 évesen megláttam a Kiss-t a TV-ben. Nem igazán akartam dobolni, gitáron kezdtem, mikor elindult a Dismember, de nem találtunk dobost, így akkor és ott kellett megtanulnom dobolni. Gitáron, dobon és basszuson játszok.

A ’80-as évek vége felé Stockholmban komoly death metal színtér bontakozott ki, amelyben te szinte az első perctől részt vettél, hogyan emlékszel vissza azokra az időkre? Beszélnél róla bővebben?

Haver, azok voltak a szép idők! Fiatal srácok voltunk, akik nagyon oda voltak ezért a zenéért és mindent elkövettünk, hogy kialakítsuk a saját hangzásunkat. Az olyan stockholmi bandák, mint a Nihilist, Dismember, Treblinka, Crematory, stb. mind a barátaink voltak, bulikat szerveztünk magnókkal, amin a saját és mások demóit hallgattuk, hogy eldöntsük merre tovább.

Hidegen hagyott titeket a thrash metal, amely akkoriban Európában illetve az Egyesült Államokban tombolt?

Teljes mértékben! A német és amerikai trash bandák, mint a Sodom, Kreator, Testament, Dark Angel, stb. nagy hatással voltak a zenénkre.

Annak idején a logotokat az egykori Entombed dobos Nicke Andersson készítette, komoly összetartás, barátság volt akkoriban az underground csapatok között?

Nicke készítette a Necronaut logot, így mondhatom, az összetartás és a barátság még mindig nagyon szorosan jelen van, a színtéren mozgó emberek közt.

Olyan, mára már klasszikussá vált lemezeken doboltál, mint a Dark Recollections (Carnage), a Like An Everflowing Stream és Indicent And Obscene (Dismember), mai fejjel/füllel mi a véleményed róluk?

Nehéz kérdés! A Carnage album érdekes, mert általában régi Dismember és carnage számokat tartalmaz. Különös, de jó kombináció. Az Indecent and obscene egy jó album, ambiciózus és magában hordoz néhány klasszikus számot, de talán egy kicsit túl technikás lett és nem sikerült olyan nyersre, mint szerettük volna.

Miért léptél ki a Dismemberből három évvel ezelőtt? A helyedre lépett Thomas Daun teljesítményéről a Dismember illetve az Under Blood Red Skiesról mi a véleményed? Tartod még velük a kapcsolatot?

Belefáradtam a turnézásba és abba, hogy a dolgok nem haladtak. Thomas Daun nagyszerű munkát végzett az utóbbi Dismember albumon, a DVD pedig gyilkos lett! Imádom! Gyakran találkozom a Dismemberes srácokkal.

A Necronauton mikor kezdtél el dolgozni, gondolkodni? Mi motivált a létrehozásában? Mit jelent egyáltalán a Necronaut név?

Rögtön a Dismember után gondoltam rá. Olyan albumot akartam, amely a saját élményeimen alapszanak, magma adom elő néhány frankó vendéggel. Ez jól működött számomra, közel 20 évig csináltam. A Necronaut egy olyan lény, mely a holtakkal utazik vagy vitorlázik. Szerintem megfelelő.

Ez egy „normális” zenekar vagy egy project?

Még csak project, könnyen bandává nőheti ki magát…

Mikor kezdtél el dolgozni a dalokon? Maradtak olyan dalaid, amiket nem használtál fel, amelyek nem kerültek fel a lemezre?

2007-ben kezdtem el írni a számokat, az albumot pedig 2010 tavaszán kevertük. Lassú folyamat volt, de úgy gondoltam, nem kell rohannom.

Mindegyik dalt más énekelte fel, hogyan, milyen szempontok szerint választottad ki az énekeseket? Egyből rábólintottak a felkérésre? Volt olyan is, aki esetleg visszautasította a felkérésedet?

Főként úgy választottam az énekeseket, hogy passzoljanak a számokhoz. Mindenki nagyon pozitív és segítőkész volt, mikor megkérdeztem, csatlakoznának-e a Necronauthoz.

Egymagad írtad meg az összes nótát, értem ezalatt a zenét és a szövegeket vagy a közreműködők is hozzátehették az ötleteiket? Komplett dalokat vagy csak dalvázlatokat kaptak esetleg küldtél nekik?

A zenét és a dalszövegeket is én írom, kivéve egy riffet a „Rise of the Sentinel”-hez, melyet David Blomquist írta, valamint az „Infecting Madness” lassú részének énekét, melyre Chris Reifert írta a dalszöveget. Mindenkinek kész számot adtam.

A felvételek hol és hogyan zajlottak? Milyen technikával rögzítetted a korongot? Kik játszották fel a ritmusokat (bőgő, dob), a gitárokat?

Mindent a saját és Nicke Anderssons stúdiójában vettünk fel, Stockholmban. Protoolsszal rögzítettük, de csak egy régi mikrofonnal, keverőpulttal, kompresszorral és effektekkel. Főként Pro Toolst használtam, nem sokat szerkesztettem, úgy mint a régi időkben. Én játszottam fel a dobokat, basszust és a ritmus gitárt.

A lemez címe Necronaut lett, de eredetileg Infecting The Madness címen futott, nem?

Ez nem így van. Az elejétől Necronaut a név.

A nyitó Crimson Fields a Kiss God Of Thunder bevezetőjét, hangulatát juttatta eszembe, míg az In Dark Tribute-ban a Casket Garden klasszikust hallottam ki, erről mi a véleményed?

Szeirntem ez nagyszerű! Erre sosem gondoltam! Örülök, hogy az album meghallgatása után ezekre asszociáltál.

A szakma, a rajongók eddig hogy fogadták a lemezt? Mik a terveid a jövőre nézve? Turnéra is mész esetleg vagy csak szimplán stúdiós elfoglaltságról van szó?

Eddig úgy tűnik, aki hallotta, annak tetszett, ami nagyszerű! Meglátjuk mi lesz. Talán sikerül egy-két bulit csinálnunk, de sosem terveztem, hogy turnézni megyünk.

A death metal műfaj rengeteg zseniális dobost termelt ki az évek folyamán, pl. Lee Harrison (Monstrosity), Pete Sandoval (Morbid Angel), Bob Baghuis (Asphyx), Marco Foddis (Pestilence), Steve Flynn (Atheist), Sean Reinert (Cynic) stb., te magad hogy vélekedsz a teljesítményedről?

Nem tudom, ezt a többieknek kell elmondaniuk. Én csak a rohadt dobokon játszok, hehe!

Mely zenekarokat választanád be a death metal Hall Of Fame-jébe?

Autopsy!

Fred, köszi az interjút, sok sikert kívánok a jövőt illetően!

Köszönöm szépen!
Metal!!!!

——————————————

ENGLISH VERSION:

Fred Estby answered the questions.

Fred, how and when did you discover metal music back then? Was it death metal at first try that riled you up, or was it a continous, step-by-step process?

It sure was a step by step process. It started with KISS to continuewith Black sabbath, Motörhead, Venom, Mecryful fate, Metallica, Slayer and so on up til the early death metal stuff.

When did you decide to be a musician? Have you always wanted to be a drummer? Do you play other instruments as well?

I guess I wanted to be a musician when I saw Kiss perform on tv when I was around 8 years old. I didnt really want to be a drummer from the start I actually started out playing guitar when we first got Dismember going but we couldnt find a drummer so I just had to learn how to play drums then and there. I play drums guitar and bass as you can hear on the album.

At the end of the 80’s a serious metal scene had risen in Stockholm, a scene that you have been part of from the very beginning. How do you recall those times? Would you tell us in detail?

Man, that was great times! We were a bunch of kids really dedicated to this new kind of music style that we put all our effort in evolving to our own sound from the view of our influences. The bands in the stockholm scene back then like: Nihilist, Dismember, Treblinka, Crematory and such bands were all friends and we had parties outside with taperecorders where we would listen to our own and other bands demos to determine the further progress of our bands.

Did you have any interest towards trash metal that was rampaging in the United States and Europe?

Absolutely! The german and american thrash bands like Sodom, Kreator, testament, Dark Angel etc were really influential on our music.

Back then your logo was created by former Entombed drummer Nicke Andersson, was there a strong solidarity and friendship among underground groups in those times?

Nicke also did the Necronaut logo so I´d say the solidarity and friendship was and still is very strong between many of the people who were involved in the scene.

You’ve played the drums on now classical albums like Dark Recollections (Carnage), Like An Everflowing Stream and Indicent And Obscene (Dismember), with your current personality and taste how would you characterize these discs?

Tough question! The Carnage album is interesting cuz it consists of mainly old Dismember and some old carnage songs. Strange but kind of cool combination.
Like an ever flowing stream I think is a solid punch in the face album with quite good variation to be such an early Dismember album.
Indecent and obscene is a cool album because of its ambition and carry some classic tracks but I think it got a bit too technical in some songs and the production did not really turn out as rough as we wanted.

Why did you quit Dismember three years ago? What do you think of the performance of Thomas Daun and Dismember and Under Blood Red Skies? Do you guys keep in contact?

I was just tired of the touring and the fact that things did not ever rise to the next level. Thomas Daun is doing a great job on the latest Dismember album and that dvd is killer! I love it! I still see most of the Dismember guys often.

When did you start to think about your new project Necronaut? What motivated you in creating it? What does the name Necronaut mean?

I started to think about it right after I left Dismember. I just wanted to create an album that would show my influences as a songwriter performed by myself with some really cool guests. I though that concept was perfect for me sfter leaving the band I had started and played in for nearly 20 years. Necronaut means a being that travels or sails with the dead. Suitable dont you think?

Is it a „general” band or project?

It is a project but can easily turn into a band…

When did you start writing the songs? Do you still have songs that haven’t been used or got a place on an album?

I started to write the songs in 2007 and the album was mixed and ready in the spring 2010. So it was a slow process but I thought I didnt have to rush anything.

All the vocals have been sung by a different person, what points made you choose the singers? Did everyone accept your request or were there people who didn’t?

I mainly chose the singers to match the songs. Everybody was very positive and helpful as soon as I asked them to join the Necronaut camp.

Did you write all the songs by yourself – by which I mean both the lyrics and the music – or did the contributors also took part in it? Did they have to work with complete songs or maybe just song drafts?

I wrote all the music and lyrics myself except for one riff in “Rise of the sentinel” which David Blomquist wrote and the vocals in the slowpart on “Infecting madness” where Chris Reifert wrote the lyrics. They all had ready songs to work with when I presented it to them.

How and where did the recordings happen? What technique did you use to record the album? Who played the rhythm (bass, drums) and the guitars?

I recorded everything at mine and Nicke Anderssons studio here in Stockholm. I recorded it in protools but with only vintage microphones, mixing desk, compressors and effects. I was using protools mainly as a tape recorder not editing much at all like in the old days. I played all drums, bass and rhythm guitars myself.

The album’s title is Necronaut, but originally it was Infecting The Madness, wasn’t it?

Thats not true. It was supposed to be called just Necronaut from the start.

In the opening, Crimson Fields, I have recalled the intro of God Of Thunder from Kiss, while an other song, In Dark Tribute was like the Casket Garden classic, what’s your opinion on that?

I think thats really cool! I havent thought of it that way myself at all! Its good that you can relate to my influences when you hear the album.

How did the metal scene and the fans react to the album? What’s your plans for the future? Will you go on tours or will you only deal with your duties in the studio?

So far it seems that most of the people who have heard it really like it which is great! I will see about the future. Perhaps we can do one or a few shows with Necronaut it was never intended to be an extensive touring band.

Death metal genre has bred many ingenious drummers like Lee Harrison (Monstrosity), Pete Sandoval (Morbid Angel), Bob Baghuis (Asphyx), Marco Foddis (Pestilence), Steve Flynn (Atheist), Sean Reinert (Cynic) etc., how would you rate your own performance?

I dont know, that is up to other people to say. I just play the damn drums, hehe!

What bands would you choose to be in the death metal Hall Of Fame?

Autopsy!

Fred, thanks for the interview, and good luck for the future!

Thank you very much!
Metal!!!!

WEB: http://www.myspace.com/necronaut666

Kapcsolódó cikkek

NECRONAUT – Necronaut

Dr. Feelgood

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár