(scroll down for English Version)
A kérdésekre Beleth (Noctem énekese) válaszolt
Hola asesinos, üdv a Kronos Mortus-on! Hogy vagytok, mivel foglalkoztok mostanság, hogy elkészítettétek napjaink egyik legjobb extrém metal lemezét?
Hello, tesó! Jól, köszi. Elég elfoglaltak vagyunk az új album promózása miatt. Nemrég turnéztunk Európában a Lux Mundi turné keretein belül, a Samaellel, Melecheshsel és a Keep of Kalessinnel. Most az első videoklipünket forgatjuk az Oblivionhoz és hamarosan jönnek új turnék, jövőre pedig a metal fest.
A Noctem megalakításakor elsősorban mely bandáktól lestétek el a műfaj alapjait?
A Noctem 2001-ben alakult. A zenei stílus más volt és a felállásunk is. Használtunk szintit és hegedűt… most, 10 évvel később ebből semmi sem maradt. Olyan bandák inspiráltak, mint a Vader, Decapitated, régi Dimmu Borgir, Satyricon, Slayer és hasonlóak.
Egészen a God Among Slaves demó óta meglehetősen komplex zenében utaztok, több stílust is érintve. Eredetileg mely „ágazat” zászlaja alatt kezdtetek zenélni, és miként szélesedtek idővel a beépített elemek?
A God Amond Slaves MCD a mi munkánk volt 2007-ben. Akkor kezdtünk el keményebben dolgozni, de még sok megvolt a régi Noctemből. Az alapstílus Death Metal volt, de a banda sokat merített a Doom metalból is, ami ugye egy súlyosabb zene. 2008-ban és utána teljesen megváltozott a felállás és elkezdtük megírni a Divinity-t és jobban koncentráltunk a Death, Black és Thrash metal egyediségeire.
Kritikámban az Anaal Nathrakh nevét említettem, mint hozzátok hasonlóan egyedi és egyetlen ily mértékű káoszt megidéző csapat. Általában milyen hordákkal emlegetnek benneteket egy lapon, illetve ti magatok, a sajátos ív mellett, kikben látjátok leginkább vissza a tükörképeteket?
Anaal Nathrakh az egyik kedvenc bandám, de sosem voltunk kapcsolatban. A metálosok általában azt mondják, a Noctem olyan bandák közé sorolható, mint a Belphegor, Dark Funeral, Dimmu, vagy a Behemoth.
Az új anyagra rátérve, kezdetként beszéljünk egy kicsit a lemez mondanivalójáról. Az régóta nyilvánvaló, hogy nagyon fontosak számotokra a szövegek, olvastam, hogy anno a Divinity volt az első része egy Atlantisszal kapcsolatos koncepciónak. Miről szól tehát tulajdonképpen az Oblivion?
Az Oblivion annak a trilógiának a második része, melyet a Divinityvel kezdtünk. Az Oblivion a Mezo-amerikai kultúrákról szól, különösképp a Maya-ról. A spanyolok megérkezéséről és a birodalmi hódítók által hozott hanyatlásról. Az Oblivionnal erősen kritizáljuk a spanyol hódítást, a szent inkvizíció célját és az őseink hibáit. Tudjuk, sosem lehet helyrehozni, amit Yukata földeivel tettünk. Nem volt elég a spanyoloknak, hogy ellopták az összes aranyat és a kultúrájukat, még rájuk erőltették a kereszténységet is.
A debüt, és a friss album hangzása is elképesztően pusztító és bombasztikus. Mi a titkos recept? Mennyi időbe telik belőni egy ilyen bivaly megszólalást?
Nagyon köszönöm! Az új albummal meglepetést akartunk okozni. Rengeteg dolgoztunk, hogy létrehozzuk az egyik legjobb opuszunkat. Még soha nem törekedtünk ennyire a tökéletességre. Az Ultra Sound Studios 2-ben vettük fel, Portugáliában, Daniel Cardosoval, aki nagyon eltalálta, milyen hangzást szeretnénk és a banda rettentő elégedett a végeredménnyel.
Egyébként általában a dalírás mely formája jellemez benneteket? Spontán vagy tudatos akarással születtek meg ezek a szörnyetegek?
A bandánkban Exo írja a zenét, én pedig a dalszövegeket, témákat és az énekrészt. Zeneszerzéskor hetekre bezárkózunk a próbaterembe és hanyagolunk minden más elfoglaltságot. Csak akkor nyújthatod a legjobbat, ha 100%-ig koncentrálsz. 2010-ben volt ezzel a koncentrálással egy kis gond, mivel folyamatosan turnéztunk és mindig újabb és újabb fellépéseket vállaltunk.
A kíváncsiság kérdezteti velem, hogy honnan szeditek az olyan címeket, mint a Popol Vuh, a Q’uma’rka’aa’j vagy a Sons Of Hun-Vucub?
Popol vuha maya kultúra szent könyve. Leírja, hogy az atlantiszi kultúra egyenes ági leszármazottjai. A Popol Vuh-ban található a Hun Vucub figura, aki a maya istenséget képviseli. Q’uma’rka’aa’j volt az egyik leghatalmasabb város a spanyolok megérkezésekor a 16. században. A legpontosabb fordítása: rothadó nád házak.
Tény, hogy nem pusztán hangilag, hanem a külsőtökkel is kiemelkedtek a szürke többségből. Hogyan alakult ki ez az „imidzs”?
Az „image” csak egy elem a bandának. Létrehoztuk, megmutatjuk a Noctem harcias és vad mivoltát.
Az előző borító után Marcelo Vasco ezúttal is mutatós külcsínt készített nektek. Mit jelképez ez a kép? Kapott tőletek instrukciókat a munkához vagy teljesen szabad fantáziából dolgozhatott?
Marcelo nagyon kemény!!! Elmondtuk neki mit szeretnénk az új albumra, ő pedig a semmiből létrehozta a képet. Gyorsan és könnyen lehet vele dolgozni. A borító a Q’uq’umatz-t képviseli, egy szárnyas kígyót átdöfve és holtan. A halált szimbolizálja a maya kultúrában, a kereszténység miatt, amit a szent inkvizíció erőszakolt ki. Az Oblivion erről is szól, a gyökerekről és az identitásról.
A Divinity-hez valami döbbenetesen lenyűgöző klipeket forgattatok. Miért tartjátok ezt fontosnak? Az Oblivion-hoz is terveztek hasonló megfilmesítést?
Hamarosan kész az első videónk az Oblivionhoz. Ez valami teljesen más lesz. Nem a Divinity videó második részét adjuk ki, de sok ember ezt várja. Nem akarunk kiszámíthatóak lenni.
Tavaly novemberben volt szerencsénk személyesen is találkozni Prágában, a Gorgoroth-tal közös turnétok nyitó állomásán. Milyen volt az a pár hét tűzközelben?
Nagyszerű! Élveztük és jól éreztük magunkat a Gorgorothtal és a Cavus-szal a turnén. Csodálatos bandák és jó kapcsolatot alakítottunk ki egymással. Minden bulin hatalmas energia volt a közönségben. Kell ennél több?
Alig egy hónapja tértetek vissza legutóbbi európai turnétokról, ami sajnos továbbra sem érintett minket, pedig az eddigi fellépéseiteket elnézve, gyakorlatilag már körbelövöldöztétek a térképen országunkat. A kérdés egyszerű: mikor láthatunk végre benneteket Magyarországon is?
Magyarországon, és még Romániában, Görögországban és Törökországban nagyon jó a rajongói bázis, de sajnos a jelenlegi turnénk Közép-Európára koncentrál. Reméljük, jövőre szétzúzhatjuk nálatok is a színpadot. Hamarosan!
Ha már az élő performanszokról beszélünk, látványban is nagy hangsúlyt fektettek az előadásra. Tegyük fel, hogy pénz és mennyiségbeli limit nélkül, bármilyen kelléket és látványvilágot használhatnátok. Milyen lenne egy Noctem-show díszlete?
Még ha lennének is hatalmas lehetőségeink, akkor sem változtatnám meg a jelenlegi fellépéseket. Sokan szeretnék látni a Noctemet élőben és hamarosan ízelítőt kapnak.
Európaiként általában nem könnyű egyhamar jelentős sikereket elérni a tengerentúlon. Ti hogy álltok a népszerűséggel Amerikában?
Amerikában egy nagy kiadónál vagyunk, aki nagyszerű munkát végez. Jelenleg együtt promotáljuk az Obliviont, mely október 25-én jelent meg, majdnem öt hónappal az európai megjelenés után.
A zenétek alapján, bevallom őszintén, rendkívül kíváncsi vagyok rá, hogy a civil életben milyen emberek vagytok. Mondanátok nekünk pár szót egymás személyiségéről?
Nos, ezt már kérdezték és nem sűrűn válaszolunk rá, heheh. Van családunk és bonyolult életünk, mint mindenkinek. A személyiség csak egy átlagos élet pozitív és negatív élményeitől függ.
Végül, nem maradt más hátra, minthogy megkérdezzem: mikor tervezitek zenétekkel végleg elpusztítani a világot és eltörölni az emberi civilizációt?
Remélem, minél hamarabb.
Köszi az interjút srácok! Mégegyszer gratulálok az Oblivion-hoz, remélem hamarosan találkozunk. Az utolsó szó jogán…?
Köszönjük, hogy időt szakítottál ránk és köszönjük a Kronos Mortus olvasóknak. Reméljük hamarosan találkozunk és együtt zúzhatunk basszátok meg!!
Minden jót!
—————————–
ENGLISH VERSION:
Interview answered by Beleth (Noctem’s singer)
Hola asesinos, greetings on Kronos Mortus! How are you, what are you doing recently, after you made one of nowadays’ best extreme metal albums?
Hello bro! Really fine. We are pretty busy with the promotion of the album. We recently toured Europe in the Lux Mundi tour with Samael, Melechesh and Keep of Kalessin. Now we are preparing our first video for Oblivion and closing next tours and metal fest for the next year.
When you founded Noctem, what bands did you get the basic things of the genre from?
Noctem was founded in 2001. The musical style was very different as well as our line up. We used keyboards and violins … now 10 years later there is nothing of that. Bands like Vader, Decapitated, old Dimmu Borgir, Satyricon, Slayer and many more.
You travel in a rather complex music from God Among Slaves demo, touching more genres. Originally under what „sector’s” banner did you start playing and how did the used elements expand later?
The MCD God Among Slaves was our work in 2007. In those years we started to work harder but there was still a heavy load of old musical Noctem. The basic musical style was Death metal but the band had a great influence of Doom metal , you know, a denser music. In 2008 and after a total change of line up we started composing Divinity and focussing our work directly to a most unique and original blend of Death, Black and Thrash metal.
In my review I mentioned Anaal Nathrakh, a band being as unique and evoking as big chaos as you. Generally what hordes are mentioned along with you or who do you think is the most similar to you?
Anaal Nathrakh is one of my favourite bands but we never have been related with them; I gotta say that for my is a pleasure. Usually metalheads say that Noctem is in the line of Belphegor, Dark Funeral, Dimmu, or Behemoth also.
Entering upon the new material, first of all let’s talk a bit about the main matter of the album. It’s obvious for a long time, that the lyrics are very important for you, I’ve read, that Divinity was the first part of a conception about Atlantis. So what’s the actual matter of Oblivion?
Oblivion is the second part of a trilogy that started with the album Divinity. Oblivion talks about the great Mesoamerican cultures, specially the Maya. The arrival of the Spanish and decay of the empire in the hands of conquerors. With Oblivion we strongly criticized the Spanish conquest. The role of the holy Inquisition and all the errors of our ancestors. We know we can never undo all the harm we caused in the lands of Yukata but Oblivion is a small token of appreciation for the suffering that the Spanish caused to America because of gold. We were not happy enough to steal the gold and Inquisition stole their culture and imposed Christianity.
The sound of the debut material and the new album is amazingly killer and bombastic. What’s the secret recipe? How long does it take to create such a cool sound?
Thank you very much! I could explain… we wanted to surprise with this new album and we took great pains to make one of our best opus, being much more perfectionist than ever before. We recorded in Ultra Sound Studios 2 in Portugal with Daniel Cardoso, who was actually very fast in getting our sound and the band is very pleased with the result.
Otherwise what sort of song-writing do you use generally? These monsters were created spontaneously or by direct composing?
In our band, Exo composes the music and I write the lyrics, topics and vocal lines. When we decide is time to compose just lock ourselves in the rehearsal room for weeks and we leave the other activities. Only when you focus in an activity 100% you can give the best of yourself. In 2010 we had some trouble focussing our attention because we did not stop touring and we were doing always more and more dates.
I’m very curious, where do you take the titles like Popol Vuh, Q’uma’rka’aa’j or Sons Of Hun-Vucub from?
Popol vuh is the sacred book of the Mayan culture, it explains they are the direct descendants of the Atlantis culture. In the Popol Vuh you can find the Hun Vucub figure as one of the most representative Mayan deities. Q’uma’rka’aa’j is known as one of the most powerful Mayan cities when the Spanish arrived in the 16th century. The most accurate translation is rotten reed houses.
In fact, you are different from the grey mass not only with your sound but also with your appearance. Where did this „image” come from?
Image is only another element of the band. We created it, showing in this way the warlike and wild aesthetic of Noctem.
After the previous cover, Marcelo Vasco created a slightly artwork again. What does this picture symbolize? Did you give him instructions or was he able to work from his own fantasy?
Marcelo is the shit!!! we just explained him what we had in mind for this new album and he designed the cover from zero. He’s very fast and is very easy to work with him. The cover represents Q’uq’umatz, the winged snake being impaled and dead. Symbolizes the death of the Mayan culture due to Christianity’s imposition by the holy Inquisition. Oblivion talks about it, about the oblivion of their roots and identity.
You shot amazingly fascinating clips for Divinity. Why do you think this important? Do you plan similar videos also for Oblivion?
Soon we’ll present the new and first video for Oblivion. Is going to be something completely different. We are not going to release the second part of “Divinity” video or something like that, because that’s what a lot of people expects and by this way we would be predictable.
Last November I had the luck to see you in Prague, on the opening show of the tour with Gorgoroth. How were those couple of weeks near the fire?
Really great! We enjoyed a lot and had really good times touring with Gorgoroth and Cavus, they’re amazing bands and we established a very good relation with them. Lot of energy from the audience every show, what else can you ask for?
You’ve just returned from your last European tour in a month, which also avoided us, and when we look to your shows, you’ve circled our country on the map. The question is simple: when can we see you in Hungary?
Hungary, like Romania, Croatia, Turkey or Greece are countries where we have a good fan base and we didn’t visit it for the moment. Unfortunately most of our current tours are focussing in central Europe. We hope to start destroying stages in your country for the next year. The time is coming!!!
If we’re talking about the live performances, you take big care in the show. Suppose that you can use any kind of decoration and scenery without limits in money and amount. Then how would a Noctem-show look like?
Even if we would have enormously big possibilities right now, I wouldn’t change anything of our current live show. A lot of people wonders about how is a Noctem live performance and soon they will see a demonstration of it.
For Europeans, it’s not easy to achieve significant successes quickly overseas. What’s about your fame in America?
In America we have the support of a big hugue label that is doing a great job with us. In this moment we’re working together in the promotion of Oblivion, which was released the 25th October, almost five months after the european release of the album.
Knowing your music, honestly I’m very curious, what people are you in civil life? Can you say some words about your personality?
Well, we have been asked about this before and we don’t use to answer this very often hehehe, we’ve families and complicated lives as everybody. Personality is only an adjustment of positive and negative experiences of an ordinary life.
Finally there’s nothing left, just ask you: when do you plan to destroy the world and erase mankind with your music?
I hope it to be very soon.
Thank guys for the interview! Congrats again for Oblivion, I hope we’ll meet soon. Your last words…?
Thank you so much for your time and for all the readers of Kronos Mortus. we hope to see you soon destroying the stages and headbanging together motherfuckers!!!
cheers and beers bros!!!