Orphaned Land Interjú

Print Friendly, PDF & Email

2018. Már 20, 8:06 :

(scroll down for English Version)

Az év első, igazán tavaszias délutánján az izraeli Orphaned Land zenekar szólógitárosával, Chen Balbus-sal beszélgettem.

Helló és üdv a Kronos Mortus metal magazin nevében! Jó újra Budapesten látni titeket! Hogy érzitek magatokat eddig Magyarországon?

Eddig nagyon jól! Jó utunk volt idefelé. Pár napja mondjuk kicsit durvább volt a helyzet, meg hideg is volt, de nálatok nagyon jó az idő! Az emberek is nagyon kedvesen fogadtak itt minket, szóval jó hangulatban vagyok ma!

Az ellátás milyen nálunk?

Fenséges! Nagyon élvezzük! Még mindig tele vagyok!

Épp most találkoztam Alexandrával, a Catering Queen-nel. Tudom, hogy ő mindig nagyon finom kajákat készít!

Valóban, ő nagyon gondoskodó és szenvedélyes, ha az ételekről van szó, úgy látom!

Igen! Nos, immár két hete úton vagytok Európában a legutóbbi albumotokkal. Milyen tapasztalataitok vannak eddig a turné kapcsán?

Eddig nagyon jó újra úton lenni, különösen, hogy új zenével térhettünk vissza. Körülbelül háromszáz koncertet adtunk eddig az All Is One-nal meg az előző albumokkal,  és egy idő után már elég frusztráló volt ugyanazokat a dalokat játszani újra és újra. De ez most egy felfrissítő élmény és nagyon, nagyon jó azt látnunk, ahogy az új lemezt fogadja a közönség, sőt, azt mondják róla, ez lett az eddigi legjobb albumunk, úgyhogy… csordultig van a szívem szeretettel. (nevet)

Január végén jelent meg a hatodik, Unsung Prophets and Dead Messiahs című albumotok. Milyen volt a lemez fogadtatása a hazátokban és világszerte?

Őszintén szólva, a tagcserék után nagyon féltünk attól, hogy fogadja majd a közönség az albumot, nem tudtuk, mennyire fog majd a közönség engem, Idan-t, Matan-t, mint új tagokat elfogadni, fogják-e szeretni az új zenénket, mivel a rajongók a régi tagok iránt is nagyon elkötelezettek. De szerencsére Izraelben és világszerte is azt halljuk, ez lett az eddigi legjobb Orphaned Land album. Jó albumot vártam, mert keményen dolgoztunk rajta, de nem gondoltam, hogy ez lesz az „eddigi legjobb album”! (nevet)

Néhány évvel ezelőtt a Blind Guardian-nal turnéztatok együtt és az énekesük, Hansi Kürsch is szerepel az új albumotokon, a Like Orpheus című dal vendégénekeseként. Milyen kapcsolatban vagytok Németország egyik legsikeresebb bandájával?

Azt hiszem, az elmúlt év elején volt, hogy megkérdeztük Hansi-t, volna-e kedve énekelni az egyik számunkban, mivel úgy látjuk, a hangja tök jól illene a dalhoz, meg magához az album sztorijához is. Ő persze nagyon kedves volt, igent mondott. A közös turné óta nagyon jó barátok lettünk a Blind Guardian-nal. Szeretjük őket, szeretjük Hansi-t, azt, ahogy énekel. A Like Orpheus koncepciója szerint, amikor a főhős kijön a barlangból és először kezd el énekelni az egész világ, az egész Föld számára (ahogy a görög mitológia is mondja), olyan lenyűgöző a hangja, hogy mindenki a csodájára jár. Ebben az értelemben Hansi számunkra olyan, mint a modern Orfeusz.

Ezzel egyetértek. Vannak bizonyos „minták” a metalzenében (mint pl. a német, az olasz, vagy a skandináv minta), de az évek során az Orphaned Land kialakította a saját zenei stílusát és manapság már úgy tartanak titeket számon, mint „a Közel-Kelet legsikeresebb metalzenekara”, vagy „az orientális metal úttörői”. Hogyan tudnád jellemezni az Orphaned Land sajátos zenei világát?

Úgy mondanám, mindenki szükségszerűen azt követi, ami számára természetes. A számunkra tradicionálisnak mondható részek a zenénkben a többség számára újdonságként, sosem hallott dolgokként hatnak. De számunkra ez a természetes, mert mi ilyen zenén nőttünk fel. Amikor a saját dalainkat hallgatom, sokszor teljesen olyan, mintha a népzenénket hallanám – persze abban nincsenek dobok, vagy gitárok. Szóval, számunkra ez a természetes. Mint ahogy a Nightwish-nél ott vannak az ír dudák, vagy a viking metal… mi is úgy vagyunk vele, hogy inkább követjük azt, ami alapból jön, ahelyett, hogy másolnánk másokat.

Igen, ez érthető. Amint tudjuk, számos díjat nyertetek már el (pl. a Metal Hammer ’Az Év Világzenekara’ díját 2014-ben), még békedíjakat is bezsebelhettetek a zenétek által közvetített, békéről és egységről szóló nagyszerű üzenetért, amit szeretnétek, hogy megvalósuljon a Közel-Keleten. Ez egy nagyon különleges és nemes küldetés, de mik a gyökerei? Honnan ered az együttes látásmódja? Hogy kezdődött?   

Ez az attitűd már a kezdetektől bennünk volt. Az Orphaned Land régen sem akart a barátnőkről, a „szex, drog és rock’n’roll” vonalon írni. Nem mondom, hogy ez rossz dolog, nekünk egyszerűen csak komolyabb problémáink vannak otthon. 2000-ben, vagy 2001-ben történt, hogy egy egyiptomi rajongó küldött Kobi-nak egy fotót. Akkor még nem volt facebook, tudod, se online fórumok, e-mail se nagyon. Szóval ez a gyerek küldött egy képet, amin eltakarja az arcát, felhúzza a pólóját és alatta ott van egy Orphaned Land tetoválás! És ő egy egyiptomi srác volt, valaki a „másik oldalról”, ahová mi nem mehetünk és akinek azt mondják, hogy gyűlölnie kell minket. Ez egyfajta megvilágosodás volt az Orphaned Land számára, mert rájöttünk, hogy valami olyasmit csinálunk, ami megváltoztathatja a világot. Így ezután már teljesen abba az irányba fordult a zenénk, amit ma is képviselünk.

Ez bizony jó döntés volt… Egy koncepcióalbummal jöttetek elő. Pontosan honnan származik az album ötlete? Van személyes vonatkozása is a dalszövegeknek, vagy teljesen a politikai-filozófiai vonalon mozogtok most?

Valamennyi dalszöveg ugyanannak a történetnek a része. Koncepció-szerűen akartunk mesélni egy olyan dologról, ami nagyon hasonlít arra, ahogy a mindennapjainkat éljük. Valamiről, ami valóban megtörténik, amit mindnyájan, egyenként megtapasztalunk szerte a világon a média agymosásán keresztül. Ha megfigyeled, van pár hang az albumon, ezek a cenzúrázás hangjai, illetve szirénák hangjai. Ezeket az országunkban naponta lehet hallani. Nem próbálunk ezekről a dolgokról finomkodva beszélni. Azt már az All Is One-nal megtettük, ott már elmeséltük a történet szép részét. Most azokat a dolgokat, amiken keresztülmegyünk, a görög filozófus, Platón barlanghasonlatával próbáljuk elmondani, mert ez nagyon emlékeztet arra, amit ma is tapasztalhatunk. Már háromezer éves, és még mindig teljesen aktuális, ezért is választottuk ezt a hasonlatot.

Semmi nem változik. Kobi egyszer említette, hogy az Unsung Prophets and Dead Messiahs albumnak megvannak a saját titkai, néhány egészen nyilvánvaló, mások kevésbé. Tudnál nekünk mesélni kicsit ezekről a rejtett elemekről az albumon? Mégis miket keressünk?

(nevet) Néhányan észreveszik ezeket, mások nem. Van pár sor, ami ismétlődik minden Orphaned Land albumon. Ez egyfajta hivatkozásként szolgál az előző albumra. Mi valahogy szeretjük ezt, összekötni az albumokat, az igazán nagy rajongóink pedig a dalszöveget olvasva meg fogják érteni, miről is van szó. Egy másik titok, bár ez ténylegesen megtörtént velünk, így annyira nem is titok, na de az volt, hogy a zenénkben vannak ezek a kicenzúrázott, meg kivágott részek. És kaptunk pár üzenetet, amiben az emberek ezek miatt a részek miatt jelezték, hogy szerintük valami gond van a CD-vel, vagy ők épp egy hibás példányt vásároltak meg, mi pedig nem győztük nekik mondani, hogy nem, nem, ez is a zenéhez tartozik!

Mondjuk ezek a cenzúrázott részek a CD-füzetben is áthúzva szerepelnek…

Igen, de az emberek tényleg azt gondolták, hogy rossz CD-t vettek, sőt, volt, aki másikat is vett emiatt. Szóval el kellett mondanunk párszor nekik, hogy nem, srácok, sajnáljuk, de nem a CD-tek rossz! Mi ezt szándékosan csináltuk! Ez is a koncepció része! (nevet)

Van egy másik érdekes elem, a Mindent Látó Szem, ami feltűnik néhány, az együttesről készült fotón, sőt, még az albumborítón is. Lehet ezt pozitív módon, mondjuk Isten Szemeként értelmezni, vagy ez az ellenség Mindent Látó Szeme? Mi volt a szándék ezzel az ellentmondásos szimbólummal?

(nevet) Elsőre azt gondolhatjátok: „Te jó ég, az Orphaned Land illuminátus lett!” Ez jut elsőre az emberek eszébe, de ha elolvassátok az All Knowing Eye szövegét, rájöhettek, hogy alapvetően arról beszélünk, hogy figyelnek minket. Minden pillanatban. A kormány, mindenki. Elég durván belelátnak az életünkbe a média által, a facebook által, bármi által. Ismerik a bankszámlaszámomat. Tudhatnak rólam bármit. A kormányzat tisztában van az életem minden részletével. Ők a Mindent Látó Szem.

Talán Isten Szeme is figyelhet minket, jó értelemben.

Ha vallási oldalról nézed, nos, azt mondanám, hogy erre is emlékeztet, de alapvetően a kormányzatot értettük ez alatt.

Itt nemrég ünnepeltük a Nemzetközi Nőnapot. Ez az apropója a következő kérdésnek: az együttes hivatalos fotóin láthatunk egy nőt Kobi lábai előtt fekve, illetve hasonló elemek tűntek fel például néhány évvel ezelőtt az All Is One videoklipjében. Az új albumon nők és gyermekek hangját is hallhatjuk. Ha jól sejtem, a család témájával is foglalkoztok, ami, tudjuk, bármely társadalom legkisebb egysége.

Igen. Kaptunk néhány hozzászólást a földön fekvő nőkről… Bár a fotós ötlete, mikor a felvételek készültek, a szimmetria volt, ami a nők erejére emlékeztet. Valójában ők azok, akik megtartanak minket. Akik támogatnak minket. Ők az anyák. Ami az album egész koncepcióját és az Orphaned Land korábbi lemezeit illeti: nagyon sokat beszélünk a gyermekekről, mivel ők a jövő. Mindenütt ölnek gyermekeket: elrabolják őket Indiában, megölik őket Szíriában vagy bárhol, és nem tudom, az emberek hogyan hunyhatnak szemet efölött. Ez a valóság és ők mégis inkább Kim Kardashian seggére figyelnek. Ez mind a másik oldalon [a platóni barlanghasonlat szerint a barlang sötétjében – a szerk.] történik, szóval… az emberek inkább választják a sötétséget. Erre megy ki a teljes koncepció, amiről az albumon beszélünk. Az emberek a közönyt választják, mikor gyermekek halnak meg.

Igen… Platón barlanghasonlatáról beszéltél, arról, hogy az emberek inkább választják, hogy a sötétben, mint a világosban éljenek. Ezzel ellentétben, valahogy érződik, hogy az üzenetetek több ennél. Olyan, mintha azt mondanátok: mindig van remény. Nem mondjátok ki nyíltan, de a hallgató valamiért mégis érzi.

Egy tiltakozó együttes vagyunk. Tiltakozunk a rendszer ellen, a gépezet ellen. Bármi is történik a médiában, mi tiltakozunk az ellen. Feldühít minket. De természetesen azt is meg akarjuk mutatni, hogy van remény. A valóságot a legvadabb módon akarjuk megmutatni, amennyire az egy dalszerzőtől csak lehetséges. De hiszem, hogy az Orphaned Land a remény együttese. Erre tökéletes példa, hogy az emberek, akik a koncertjeinkre érkeznek, különböző országokból, vallásokból jönnek, különböző neműek stb. Mégis eljönnek, és az egészet lehetővé és lehetségessé teszik.

Amit képviseltek, engem nagyon erősen a Blind Guardian dalszövegeinek üzenetére, vagy Tolkien üzenetére emlékeztet A Gyűrűk Urával: „Mindig van remény.”

Mindig reménykednünk kell. Ezt is egyfajta „tiltakozásnak” nevezném. Amit csinálunk és amihez tartjuk magunkat, az, hogy hiszünk abban, amit csinálunk, és tudjuk, hogy az változást hoz. Még ha csak egy kis változást – az már akkor is változás. Ez az a remény, ami előttünk van.

A beszélgetésünk végén engedj meg egy észrevételt az Unsung Prophets and Dead Messiahs albumról (és azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a véleménnyel): a legnagyszerűbb tapasztalatom személy szerint az volt, hogy az albumot hallgatva egy nagyon tiszta képet kapunk tőletek az együttes zenei hozzáállásáról. Úgy értem, valahogy érzitek magának a zenének a szívét, az esszenciáját, és ez elkerülhetetlenül is a Blind Guardian attitűdjére emlékeztet engem. Nem a zenétek hasonló, hanem az, ahogyan bántok a zenével. Arról az abszolút szeretetről, szenvedélyről és türelemről beszélek, amit adtatok ennek az albumnak és adtok a zenéteknek. Szóval, csak meg szeretném köszönni Nektek ezt a nagyszerű munkát.

Nagyon szépen köszönjük, örülünk neki! Rövidebb idő alatt is elkészültünk volna az albummal, de tényleg valami tökéleteset akartunk csinálni, olyat, ami kiállja az idő próbáját, és azt hiszem, megérte várni.

A témák, amikről énekeltek, eléggé aktuálisak világszerte, különösen napjaink Magyarországán. Van valamilyen üzeneted az Orphaned Land magyar rajongói számára?

Ó, az üzenetem a lehető legegyszerűbb. Csak legyetek jók, fogadjátok el egymást. Nem kell, hogy kedveljétek a másikat, még csak az sem kell, hogy együtt tudjatok élni az illetővel. Csak fogadjátok el, hogy vannak különböző emberek, különböző véleményekkel, és úgy jó lesz.

Ez igaz. Köszönöm az interjút és nagyon jó koncertezést kívánok nektek ma estére, biztos vagyok benne, hogy remek lesz! Remélem, mihamarabb újra viszontláthatunk benneteket!

Természetesen! Vissza szeretnénk jönni, már csak a hatalmas vendégszeretet miatt is. Nagyon köszönöm az interjút, örültem neki!


On the year’s first real springlike afternoon I talked with Chen Balbus, lead guitarist of Israeli metal band Orphaned Land.

Hi and welcome to Kronos Mortus metal magazine! It’s nice to see You here in Budapest again! How do You feel in Hungary so far?

So far, so good! Like we got here, we got a nice way, because a few days ago it was a bit rough! It was kinda cold, but the weather here is great! The people welcomed us very nicely to the venue, so I’m in a good mood today!

Is the food, the catering good here?

Magnificent! I’m enjoying so far! Feeling full!

I just met Alexandra, the Catering Queen and I know she’s always preparing good food!

Yeah, she is very caring and passionate about the food, I can see.

Yes! So, You are on the road for two weeks now in Europe with Your latest album. What are Your experiences so far with touring?

So far, it’s good to be back on the road again and especially back with new music. Cause we’ve been touring like over three hundred shows of All Is One and of the previous albums, it was quite frustrating at some point to play the same thing again and again, but now it’s like refreshing and we feel from the inside that it’s really good to see how people accepting the new album, even saying that it was our best album, so… my heart is full of love. (laughs)

At the end of January You’ve been released Your sixth album called Unsung Prophets and Dead Messiahs. What was the reception of it in Your home country and worldwide?

We were very terrified of that album, honestly, because it was after a transition between the old and the new members. We didn’t know how the people would accept me, Idan, Matan as the new guys in the band, nor if they would like the new music, since the fans are very dedicated to the previous members, of course. But luckily in Israel and worldwide people say that it was the best Orphaned Land album, so it’s like… „Wow!!…” I expected a good album, cause we worked hard, but we didn’t expect the ’best album’! (laughs)

Some years ago You were touring with Blind Guardian and their singer, Hansi Kürsch is appearing on Your new album as the guest singer of the song Like Orpheus. How could You describe Orphaned Land’s relationship with this one of Germany’s leading metal bands?

I think it was the early of 2017, when we just asked him, Hansi if he wanted to sing in one of our newly written songs, since as we could see, his voice would perfectly fit in the song and in the whole album’s story – and he just did it. He was very kind. Since we’ve toured with them, we became like really good friends. We love Blind Guardian, we love Hansi, the way he sings. According to Greek mythology and to the concept of Like Orpheus, when the hero, coming out of the cave was started to sing to the Earth, to the world for the first time, he was singing so beautifully that everyone were amazed. To us, Hansi is like the modern Orpheus.

I agree with You. We can say that there are certain patterns in metal music (e.g. German, Italian, Scandinavian etc. patterns). But during the years Orphaned Land created an own musical style and nowadays You are considered the ’most successful Metal Band from the Middle-East’ or ‘Pioneers of Oriental Metal’. How could You describe this unique taste of Orphaned Land’s music?

I would say, everyone needs to follow something that is natural for them. Those parts in our music which are traditional for us, can affect for the most people like things that they never heard. But for us it is natural, cause we grew up on that kind of music and we always heard those sounds. Whenever I hear our traditional music, it’s pretty much the same as our band’s music just minus the guitars and the drums. So, we pretty much do it naturally. Like you take Nightwish with the uilleann pipes or the Viking metal stuff… it’s something naturally that we just show, instead of being another band does the same thing.

I see. As we know, You already won numerous prizes (like Metal Hammer Award “Global Metal Band of the Year 2014”), even peace-awards You won for Your great message about unity and peace in the Middle-East, which message is transferred through Your music. It’s such a unique and noble mission, but what are the roots of it? What is the origin of the band’s vision? How did it start at all?

I would say that it was always there in a way, since the early days. At the time Orphaned Land never really wanted to speak about girlfriends and „sex, drugs and rock’n’roll”. Although it’s nice, I don’t say it’s a bad thing, but we just have a more serious problem occuring in the Middle-East. There was something that really directed us at some point in 2000 or the year 2001. An Egyptian fan sent Kobi a photo. That time there was no facebook, there was no, you know, no online forums and stuff and barely e-mails. So he sent him a picture, hiding his face, lifting his shirt and showing an Orphaned Land tattoo! And that was an Egyptian guy, a guy from the other side where we’re not supposed to go and he was supposed to hate us. So that was like an enlightment for Orphaned Land, it had been realized that we’re doing something that might change the world. So it was that focused the music into that direction.

Well, that proved to be a nice decision! This time You created a conceptual album. Where the album’s idea came from exactly? Is there anything personal in the lyrics or is it all about philosophy-like and politics-like things now?

Whatever is happening in the lyrics, we tell it in a story. We preferred to tell it concept-wise, and it resembles to what we’ve really been through the years in our daily lives. It’s something that’s really happening, and something that we all experience as individuals, as humans all over the world through the manner of the media is brainwashing everyone. If you listen to some sounds of the album, the sounds of censorship, the sounds of war sirens: those I can hear and probably many others in my region can hear daily. We’re trying to tell this not in a blunt way. We did that in All Is One, we just told everything good by that story. This is what we’ve been through and we just came back to tell it is that story which can be the allegory of Plato, the Greek philosopher. It resembles to what we experience now, still. It’s 3000 years old, but it’s totally about what we’re doing today.

Nothing changes through the years. Kobi mentioned once that Unsung Prophets and Dead Messiahs has its own secrets, some are quite obvious, others less. Could You tell us a bit more about these hidden elements of the album? What we have to search for?

(laughs) I mean some would notice them, some would not. There are a few verses that are repetitive on every Orphaned Land album, they come back as a reference to the previous album. We just like to make a connection between the dots in every album and true fans that will read the lyrics will find out what it means. As for another secret – so, it’s not really a secret, but it’s happened, cause in the music itself at some point we censored the lyrics and some parts are cut! We got messages from people that they thought they’d got a bad CD, it has been a mistake, so we had to ensure them: „No, no! That’s part of the music!”

Although these censored parts can be seen in the booklet even marked with crossed letters…

Yeah, but people literally thought it was a bad CD they bought and some of them bought another one! So, we’re like „No, guys, sorry, it was not a bad CD, we did it on purpose! That’s part of the concept!” (laughs)

There’s another interesting element, the All Seeing Eye that appears on some photos about the band, even on the album cover. Can it be defined as God’s Eye in a positive way or is it the All Seeing Eye of the Enemy? What was the intention with this controversial symbol?

(laughs) First it’s like „Oh my God, Orphaned Land has gone illuminati!” That’s the first thing come to people’s mind, but when you read the lyrics of All Knowing Eye itself, you could figure out that we are talking about basically that we are being watched. All the time. By the government, by everyone. They can pretty much get into our lives by social media, facebook, whatever. They can know my bank account, they can know everything about me. Every detail of my life, by the government. They are the All Knowing Eye.

We might also can be watched by God’s Eye in a positive meaning.

If you can take it to a religious view, I would say it can resemble to that particular story as well, but we actually meant the government.

A few days ago was the International Women’s Day here. That’s the apropos of the next question: on the official photos of the band we can see a woman lying at Kobi’s feet and similar elements appeared for example a few years ago, in the videoclip for All Is One. We can hear also voices of women and children on the new album.  If my suspicion is true, You are dealing with the topic of family as well, which, as we know, is the smallest cell of any nation.

Well, yeah. We did get some comments about the woman being on the floor. The intention of the photographer was, when he took it, through the manner of symmetry got to resemble to the strength of women. They are the ones that hold us actually. They are supporting. They are the mothers. And as for the whole concept of the new album and the previous albums also: we’re talking a lot about children, because children are the future. Children are being killed all over the place: being kidnapped in India, being killed in Syria or all over the place and I don’t know how people can live their lives accepting that. That’s happening and they can still focus on Kim Kardashian’s ass. All this is happening on the other side, so… people are choosing to be in the dark. That’s the whole concept goes and that’s we’re speaking about on the album. People choose to ignore that children are being killed.

Yes… You’re speaking about Plato’s cave: people choose being rather in the dark than in the light, but in spite of it, somehow I can feel Your message is more than that. It’s like You’d say: There is always hope. It’s not spoken directly, but somehow the listener can feel it.

We are a protest band. We protest against the system, against the machine. Whatever is happening in the media, we protest that. We’re angry about that. But we want to show of course that there is hope. We show the reality in the most fierce way as a composer can show it. But I believe that Orphaned Land is the band of hope. Our shows pretty much can be the perfect example for that: people who arrive to our shows are from different countries, different religions, different genders or whatever. But they just show up and they make the whole thing allowed and possible.

All that Orphaned Land stands for resembles me so strongly to Blind Guardian’s message with their lyrics or Tolkien’s message with Lord Of The Rings: „There is always hope.”

One always must hope. I mean it is a protest as well. The fact that we’re still doing and we keep pushing to ourselves is we believe in what we’re doing and we know that it makes a change. Even if it is a small one, it does make a change. That’s the hope we’re following.

At the end of our talking, please let me tell You an observation about the Unsung Prophets and Dead Messiahs album (and I believe I’m not alone with this opinion): personally the greatest experience for me was that while listening to the album, You guys all somehow give us a really clear picture about Orphaned Land’s musical approach. I mean You all can feel the heart, feel the essence of the music itself and that resembles me inevitable to Blind Guardian’s musical approach. Not Your music is similar to them, but the way You’re dealing with it. I’m talking about that absolute love and passion and patience You gave for this album and for Your music. So I just want to thank You this great work.

Thank you so much, I appreciate that. We wanted to release the album faster, it could have taken less time, but we thought „Ok., we want to really make something perfect that will stand the test of time!”, so I guess it was a good idea to wait.

The themes You worked with are quite actual worldwide, especially in Hungary nowadays. Do You have any message for Orphaned Land’s Hungarian fans?

Oh, I have the simplest message. Just be good people, accept one another. You don’t have to like each other, you don’t have to live together. You just have to accept that there are different humans with different opinions and that’s fine.

That’s true. So thank You for the interview and I wish You a great show tonight, I’m sure it’s gonna be great! I hope to see You again here soon!

Of course! We would like to come back, just for the great hospitality! Thank you so much for the interview, I appreciate that!

Web: http://www.orphaned-land.com/

Ezt a cikket eddig 311 alkalommal tekintették meg.

Szólj hozzá!