Perihelion Interjú

(scroll down for English Version)

A Perihelion megszületése bizonyára sok ember számára ismerős, de szeretném, ha ismét felelevenítenénk, aki esetleg nem ismerne titeket! Hogyan lett a nagy fordulat, mi változott meg és mi maradt régről?

A Perihelion a hajdani Neochrome-ból alakult Neokhrome egyenes folytatása. Barnával 2001-ben kezdtem el együtt zenélni és a folyamatos zenei és stílusbeli változások mindig kikényszerítették az összes olyan történést a zenekaron belül, amely a felállást és az arculatot meghatározta. Ha valaki összehasonlítja a 2001-es demónkat és a most megjelenő új nagylemezünket, annak persze meglepő lehet ez a „nagy fordulat”, ahogy fogalmaztál, de ha figyelembe vesszük a teljes idő alatt folyamatosan jelen lévő zenei változást, akkor ez inkább egy természetes dolog, pláne mivel a kiszámítható állandóságnál kevés unalmasabb dolog történhet egy zenekar stílusában.

Tavaly jelent meg az első hanghordozótok a Metallic Media jóvoltából. Mennyire voltatok elégedettek a debütalbummal? Gondolom nagy volt a lendület és gyorsan összeállt minden?

Ez a lemez valójában még 2012-ben jelent meg saját kiadásban, Neokhrome zenekarnévvel. A tavalyi, 2014-es megjelenés egy újrakiadás az amerikai Black Plague Records és Metallic Media kiadók közreműködésével, ezúttal már Perihelion zenekarnév alatt és bónuszként a szintén tavalyi „Nap fele néz” EP-vel. Így tehát ez a lemez egyszerre jelenti a Neokhrome végét és a Perihelion kezdetét. Mindannyian nagyon elégedettek vagyunk vele és ma is úgy érezzük, hogy mindent elmondtunk, amit ebben a stílusban el szerettünk volna. Többek között ez is az oka annak, hogy önkéntelenül is kicsit más irányba fordultunk a „Perihelion” lemez után. Úgy is fogalmazhatnék, hogy kijátszottuk magunkból ezt az irányt.

Mennyire értették meg a régi rajongók ezt az irányvonalat? Szerinted több rajongót szereztetek, vagy inkább többen elfordultak tőletek?

Ritkán szoktunk ilyeneken gondolkodni, de érzésünk és tapasztalataink szerint többeknek tetszik ez az irány, mint a régi. A lényeg viszont mégiscsak az, hogy mi is így vagyunk ezzel.

Az Avant-garde és Post metal dolgok mostanság eléggé mennek. Tulajdonképpen ti is erre a „divatosabb” vonalra léptetek, de meg kell hagynom nagyon jók vagytok. Mi a véleményed erről az irányról?

Kevésbé ismerem ki magam ezekben a zenékben, de a posztrock például kifejezetten idegesít. A legelején ugyan izgalmasan hangzott, utána viszont hihetetlenül hamar kifuttatták és kimerítették a stílust.

Nos, sokáig nem kellett várnunk a folytatásra, mert el is készültetek a folytatással a „Zeng” című új albummal. Engem nagyon meggyőzött. Gyakorlatilag a zene hibátlan. Nyilván felfedezhető jó néhány hatás és hasonlat, de ezzel most ne foglalkozzunk. Ennyire lendületben vagytok, hogy gyakorlatilag majdnem 1 év alatt 2 albumot is kiadtok?

Mivel az első lemezünk gyakorlatilag 2012-ben kiadásra került, így több idő telt el a két anyag között, mint egy év, az ugyanakkor tény, hogy a „Zeng” dalai kevesebb, mint egy év alatt íródtak meg. Jelenleg tényleg nagyon lendületben vagyunk és mindannyian érezzük, hogy ezt a lendületet most ki kell használni.

Kérlek, a legfontosabbakat ismertesd a Zeng műről!

Azontúl, hogy ez a lemez egy újabb pillanatkép arról a zenei útról és változásról, amelyet 15 éve járunk és tapasztalunk, nagyon fontos szempont volt, hogy ne húzzuk sokáig a dalok írását, mert egységesebb anyagot szerettünk volna, mint legutóbb. Mivel folyamatos a változás, így egy hosszabb idő alatt megírásra kerülő lemez esetében a végeredmény néha túlzottan is eklektikus lehet, amit el akartunk kerülni.

Új a kiadó is, méghozzá egy szimpatikus underground francia kiadó az Apathia Records. Én úgy látom minden tőlük telhetőt megtettek idáig értetek. Mi a véleményed róluk? Mit ígértek? Milyen formátumokban jelenik meg a lemez?

Nagyon jó véleményem van a kiadóról, tényleg sokat segítenek és hihetetlenül lelkesek a kiadványaikkal kapcsolatos dolgokban. Kiemelkedően jó velük a kommunikáció és ezt nagyon nagyra értékelem, mivel épp elég első- és másodkézből származó tapasztalatom van olyan kiadói kommunikációval kapcsolatban, melyről ez távolról sem mondható el és tudom, hogy ez mennyire frusztráló tud lenni. A szerződésünk fizikai (digipak) és online terjesztésről, illetve egy részletes marketing tervről szól.

Nem akarták, hogy a szöveg angol legyen? Volt valamilyen kikötésük?

Épp ellenkezőleg, nagyon örültek, hogy magyarul íródtak a szövegek, mivel ez különlegesebbnek hat egy idegen fülnek. Egyébként a szokásos betartandó határidőkön túl semmilyen megkötésük nem volt a lemezzel kapcsolatban.

Az „Égrengető” című videoklip már hasít a YouTube oldalon. Azt hiszem egészen jó, mert 10 nap alatt már 3 ezer fölötti nézettséget mutat. Mit érdemes tudnunk a videóról? Mi alapján esett a választás erre a számra?

Az Égrengető egy fogós dal, ami lassan építkezik és kirobbanásszerűen ér véget, ehhez pedig el tudtunk képzelni egy olyan képi világot, ami megfelelő a dal hangulatához. A videót Krizsai Norbert és Krizsai Adrián készítették. Ők nagyrészt reklámfilmekkel és profi esküvői videókkal foglalkoznak, de nagyon érzik ezt a szakmát és külön pozitívum volt, hogy sem a videóklipekben, sem pedig a keményebb zenékben nincs tapasztalatuk, mivel így könnyebb volt kizárni a klisékben való gondolkodást.

Számomra a „Végtelen kék” szám a favorit. Ezért szeretném, ha erről beszélnél egy kicsit részletesebben! Mi is az a végtelen kék?

Ez a dal viszonylag sokat formálódott, talán a legtöbbet mind közül. A fő témája egy másik zenekar teljesen más hangulató dalának egy háromhangos dallamából indult ki, de ma ezt már szinte lehetetlen visszafejteni is. A végtelen kék a kozmoszra utal.

Azt hiszem a sodrás folyamatosan visz titeket jó irányba ezért bízok benne, hogy nagyon magasra feljuttok. Köszönöm a válaszokat, ha szeretnétek még valamit megosztani hát tessék…

Nagyon köszönjük az interjút. Mi is bízunk a pozitív irányban, de nincs értelme túlizgulni semmit, hiszen úgyis az fog történni, aminek történnie kell.

—————————————-

ENGLISH VERSION:

The birth of Perihelion has probably been heard by many people by now, but I’d like you guys to introduce yourselves to those who don’t yet know you! How did the big turn come, what changed and what is left from the past?

Perihelion is the direct continuation of Neokhrome which evolved from the original Neochrome line-up. We started playing together with Barna (the drummer of Perihelion) in 2001 and the constant musical and stylistic changes basically enforced all changes in relation to line-up and image. If one compares our 2001 demo to the newest album to be released in 2015, there certainly is a perceivable “big turn” as you put it. However, for someone who was keeping a close eye on our musical endeavour throughout our musical career, this change is more of a natural thing, especially because predictable constancy is one of the most boring things when it comes to a band’s musical style.

Your first record came out last year on Metallic Media records. How satisfied were you with the debut album? Did you have great momentum and put everything together fast?

Originally, this album came out as a self-released full-length in 2012 under the name of Neokhrome. It was re-released in 2014 jointly by US labels Black Plague Records and Metallic Media, this time under the new bandname and our 2014 EP “Nap fele néz” was added as a bonus. For this reason, this release represented both the end of Neokhrome and the beginning of Perihelion. We are all very satisfied with this album and still feel that we expressed everything we wanted to in this genre. This is also one of the reasons why we moved to a somewhat different direction after this release.

How’s this new direction for the old fans? Do you think you’ve gained a wider audience, or did you rather lose listeners?

We rarely ponder over issues like this, but we feel and perceive that we have more fans than we used to when we were playing a different music. However, the main point is still the fact that we are also into the current direction more.

It’s going well for Avant-garde and Post metal things nowadays. Basically you have stepped on this more “trendy” road now, but I have to say you guys put everything into it. What are your views on this direction?

I’m not too acquainted with these genres, but I must say that post rock annoys me pretty much. In the beginning, this genre sounded exciting, but it was exhausted extremely quickly.

Well, we didn’t have to wait long for the follow up, as the new album, „Zeng” has already been finished. It convinced me, for one. The music is practically flawless. Obviously some influences and familiar elements can be recognized, but let’s move on with that for now. Are you guys so fast paced that it takes almost only one year to release two albums?

Since our previous full-length was released in 2012, almost three years have passed between the two albums. However, the songs on “Zeng” were written in less than one year. It is true that we are in motion now and we all think that we must take advantage of it while it lasts.

Please tell us the most important things about Zeng!

In addition to the fact that this release is just another snapshot of the musical path and changes we’ve been experiencing for 15 years, it was a significant objective not to spend too much time writing the new songs, because we wanted to have a more uniform material than before. Since there is a constant musical change within this band, the outcome of an album whose songs are written for a longer period are sometimes even too eclectic which we had intended to avoid by all means.

You’ve got a new label, too: the appealing French underground record label, Apathia Records. As far as I can tell, they have done everything within their power for you guys. What do you think about them? What promises did you get? On what formats will the record be available?

I have a very positive opinion about the label as they really help us a lot and they are unbelievably enthusiastic about their releases. Communication with them is outstanding and I praise this fact a lot, especially because I have more than enough first- and second-hand experience about label communication which is not even close to ours, that can be really frustrating. Our contract is about physical (digipak) and online distribution, as well as a detailed marketing plan.

Didn’t they want the lyrics to be in English? Did they have any criteria?

On the contrary, they were very happy about the lyrics being Hungarian as it is more peculiar for those who do not speak the language. Otherwise, there were no constraints, other than the usual deadlines to respect.

The video clip for „Égrengető” can already be heard on YouTube. I’d say it’s pretty good, as in ten days it’s already over three thousand views. What should we know about the clip? Why did you choose this particular song?

Égrengető is a catchy song which builds slowly and culminates into an outburst and we could come up with a visual concept that fits this song’s atmosphere. The video was made by Norbert Krizsai and Adrián Krizsai. They mostly deal with commercials and professional wedding videos, but are really talented. Also, it was an especially positive fact that they are not experienced in the field of music videos and extreme music, as it was easier to avoid clichés.

For me „Végtelen kék” is the absolute favorite, so I’d like you to tell us more about the song! In English the title means “Endless blue”, why’s that?

This song changed probably the most of all. Its main melody came from a three-note melody of a different band’s song but now it would be totally difficult to find out how it finally evolved to what it is. “Infinite blue” is the Cosmos itself.

As far as I can tell the currents are taking you guys in the right direction, and I hope you’ll get to the top. Thank you for the answers, if you have any final thoughts please share it with us …

Thank you very much for the interview. We also hope for positive things to happen. However, there is no point in getting too annoyed about things, as what’s meant to be will happen inevitably.

WEBhttps://www.facebook.com/perihelionofficial

Kapcsolódó cikkek

KME videók: Weaksaw, Subterranean Disposition, Dark Witch, Countless Skies, Suicidal Angels, Despised Icon, Terra Tenebrosa, Druidas, Perihelion

NorthWar

Under The Ashes – Perihelion, Svoid, Ygfan, Enter The Void koncert

NorthWar

Perihelion – Nap fele néz klip

NorthWar

Perihelion néven folytatodik a Neokhrome

NorthWar

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár