Solitude Aeturnus Interjú

(scroll down for English Version)

A kérdésekre John Perez válaszolt.

John, üdvözöllek webzine-ünk nevében, köszönöm, hogy elfogadtad az interjú felkérést? Hogy vagy? Mi újság a zenekar körül?

Köszönjük és elnézést a kései válaszokért! Sok elmaradást kell behoznunk! Az SA jelenleg új számokon dolgozik, lassan de biztosan. Más nem nagyon történik, kiadtunk egy válogatás CD-t régi anyagokból, a banda korai szakaszából.

Mielőtt rátérnénk a Solitude Aeturnus aktuális dolgaira, kezdjük egy kis múltidézéssel. Texasból jöttetek, ahol a ’70-as évek végén, ’80-as évek elején komoly underground színtér bontakozott ki, olyan csapatokkal, mint a Slayer (később S. A. Slayer), Watchtower, Militia stb. Hogyan emlékszel azokra az időkre? Mely klubok nyíltak meg a metalosok és a metal zenekarok előtt? Milyen volt a színtér stb.?

Igen, kellemes emlékeim vannak, és egyébként néhány évvel ezelőtt kiadtam egy Texas Metal Archives Volume 1 névre hallgató válogatást, amin a texasi metál színtéren való ügyködéseim hallhatók. Az volt a metál aranykora és Texas volt a legváltozatosabb és legerősebb színtér! Sok nagy barátság született, az emberek összetartottak és támogatták egymást, így hozva létre ezt a nagyszerű underground metal színteret, mely még a mai napig is nő.

Ami téged illet a Rotting Corpse-ban, egy thrash zenekarban kezdted el pályafutásodat. Ez volt az első bandád? Egyetértesz azzal, hogy a ’80-as évek közepén komoly thrash robbanás ment végbe?

Igen, ez volt az első komoly bandám. Gyorsan és hangosan játszottunk! Mindig is a death metal felé hajlottam, de inkább a Slayer/Exodus vonalat követtük, és ez is tetszett! A thrash szó szerinte berobbant ’84 és ’88 között és meg is untam a stílust, egyszerűen azért, mert nem tudtam a gyors thrashes zenébe a saját súlyos ötleteimet beágyazni. A Rotting Corpse mindig is kedves emlék marad, sok jó dolog történt velünk és sokat dolgoztunk, hogy hirdessük az igét!

Mikor és miért távoztál a Rotting Corpse-ból?

Mint mondtam, csak azért léptem ki, hogy a saját szenvedélyemnek éljek, ami pedig a HEAVY! 1987 április/májusban léptem ki és rögtön elkezdtem dolgozni a Solitude-n.

A Solitude Aeturnus 1987-ben alakult, kezdetben Solitude néven, ti voltatok az első texasi doom csapat, milyen indíttatásból hoztad létre a bandát? Hogyan jutottál el a doom zenéig? Egyáltalán milyen zenéken nőttél fel?

A Black Sabbath volt a kedvenc zenekarom. Imádom azt a sötét és gonosz riffelést, mely minden albumukon megtalálható. Azért foglalkoztam pár évig a thrashsel, mert nem találtam senkit, akit érdekelt volna a súlyosabb zene. Nem bántam meg, hiszen a Rotting Corpse-ban sokat fejlődtem és nagyszerűen éreztem magam. Amikor kiléptem a Corpse-ból, tisztán láttam, mit akarok csinálni. Megfogtam a korai hatásokat, Sabbath, Priest, Heep, Scorpions,  korai Maiden és vegyítettem frissebb heavy bandákkal, mint a Fates Warning, Candlemass, Trouble, Vitus, Pentagram, Metal Church, Savatage, Slayer stb… ezzel létrehozva a Solitude Aeturnus-t. Mi vagyunk azon bandák olvasztótégelye, melyek előttünk születtek és erre büszkék vagyunk!

A korai időkben rajtad kívül Tom Martinez gitáros, Chris Hardin basszusgitáros, Kris Gabehart énekes illetve Brad Kane dobos alkotta a tagságot, őket hogyan találtad meg? Milyen zenekarokban játszottak korábban?

Erről van szó az új kiadvány kiskönyvében is, de röviden, Brad Kane a legrégebbi metál szövetségesem és akkor költözött vissza Arlingtonba San Fransiscoból, mikor kiléptem a Corpse-ból, úgyhogy nem volt nehéz. Gabehart, a barátom, aki a Death Tripperben volt (a legrégebbi black metál banda az államokban) és ugyanúgy szerette a Sabbathot és a súlyos témákat, mint én. Tomra szóbeszéd útján találtam rá, Chris Hardin pedig hirdetést tett fel, ahol bandát keresett, és King Diamondot, Fates Warningot és az Iron Maident említette, mint hatásokat. Ennél több nem is kellett!

Az idén megjelent In Times Of Solitude azt az And Justice For All demót tartalmazza, amit ’88-ban fentebb említett tagság rögzített, mennyi idő alatt készültek el annak idején a felvételek? Hogyan álltak össze a dalok? Mondjál el minden fontos információt a demo létrejöttéről!

A dalok 1987 tavaszán és nyarán íródtak és rengeteget próbáltunk, mielőtt 1988 januárjában stúdióba vonultunk. A demót egy hétvége alatt felvettük, a keverést pedig a következő hétvégén csináltuk meg, egy nap alatt.

Elég gyorsan kész lettünk vele, általában elsőre felvettünk mindent, majd jöttek a ráéneklések és a szóló gitár. Gabehart és én már stúdióztunk előtte is, a többieknek az volt az első alkalom. De tulajdonképp mindannyiunknak elég új élmény volt és mivel gyorsan vettük fel, sok hiba volt benne, nem volt tökéletes, viszont az elvárásaimnak megfelelt, és még a mai napig büszke vagyok rá!

A demo címe ihletett adott egy mára már sztárrá vált san francisco-i (eredetileg los angelesi) zenekarnak, igaz? Ha-ha!

Hahah! Igen, csupán a véletlen műve. A címeket már hónapokkal a felvételek előtt kitaláltuk. Úgyhogy, igen, sokszor kérdeztek minket akkoriban erről, és még mindig!

Vannak-e olyan régi Solitude illetve Solitude Aeturnus felvételek, melyek még sosem láttak napvilágot?  

A Solitude-s időkből mára mindent normálisan kiadtunk. Van egy három számos demo a Darkest Hour előttről, amit még nem sikerült kiadni, de talán egy nap kiadjuk. Korlátozott számban szeretnénk kiadni bakeliten, de még ülünk a számokon egy kicsit.

Kinek az ötlete volt amúgy az In Times Of Solitude megjelentetése és milyen célokat szolgál?

A régi idők és a régi felállás emlékére akartam megcsinálni. Bízom benne, hogy minden igazi SA rajongó szeretné a gyűjteménye közt tudni. Van rajta néhány nagyon ritka, kiadatlan anyag, részletes megjegyzésekkel és ritka fotókkal. Mint a banda rajongója, meg akartam csinálni, úgyhogy  eldöntöttem, kiadom normális formában, mivel eddig csak kazettán volt elérhető.

Nem gondoltatok arra, hogy Robert újra felénekelje a dalokat?

Nem igazán. Talán újra felvenném a Sojourner-t, de inkább hagyom. Persze az It Came Upon One Night, Transcending Sentinels ls Where Angels Dare to Tread számokat felvettük az albumokra.

A számomra klasszikus Solitude Aeturnus tagságból (te, Edgar Rivera, Robert Lowe, Lyle Steadham és Wolf) mára csak ketten maradtatok, mi a helyzet Wolffal, Edgarral és Lyle-lal manapság? Zenélnek még? Kapcsolatban vagy még velük? Annak idején miért távoztak a bandából?

Még mindig jóban vagyok az összes ex-taggal. Lyle sikeres a Ghoultown bandájával és más projektekben is tevékenykedik (hamarosan megjelenik a Bigfoot könyve!).

Wolf különböző projektekben van és elköltözött Clevelend, Ohioba.

Hiányzik. Edgar sokáig nem zenélt, de most felvesz valamit egy régi barátjával. Mindenki a saját magától lépett ki, de akkoriban ez volt számukra a helyes döntés. Úgy érezték, elérték, amit tudtak a bandában, mi pedig tiszteletben tartottuk a döntésüket. Imádom őket és megtiszteltetés volt velük zenélni annyi éven át.

Robert Candlemass béli elfoglaltsága nem befolyásolja a csapat karrierjét? Hogyan tudja megosztani idejét a két zenekar között?

Nem igazán, mivel annyira nem vagyunk elfoglaltak. Örülök, hogy Robert a Cmass-ban van, nagyszerű lehetőség ez számára, hogy még többen hallják a hangját, és kiváló számokat hoztak össze vele az új albumokon. A Candlemass nem sok idejét veszi el egyébként, az SA-ban betöltött pozícióját pedig egyáltalán nem érinti.

Dolgoztok-e már új dalokon? Mikorra várható a következő Solitude Aeturnus lemez? 

Néhányon dolgozunk, de nem tudom megmondani mikor végzünk az új albummal. Majd lesz valahogy. Szeretnék biztosra menni, hogy nagyszerű minőségű legyen, nem akarom elsietni.

Mi a véleményed a jelen doom scene-ről? Milyen zenéket hallgatsz manapság? 

Sajnos 1-2 éve nem követem annyira a mostani színteret, de hallottam néhány nagyszerű dolgot! A New Black Oath nagyon jó és a legutóbbi Memory Driven is nagyon hatásos! Tetszik a Druid Lord CD is tavalyról, ami egy nagyszerű Autopsy stílusú death/doom!

John, köszönöm az interjút, minden jót, további szép napot kívánok!

Köszönöm az interjút! Hallgassátok meg a legújabb psychedelic projektemet, a The Liquid Sound Company – Acid Music for Acid People-t, melyet most ad ki a saját stúdióm, a Brainticket! Brainticket.com Köszönöm!

————————————

ENGLISH VERSION:

Answers by John Perez

Welcome, thanks for accepting the interview. What’s up with the band?

Thanks and sorry for delay here!  Just got off the road tour managing Swedish band In Solitude opening for Down here in the states for 3 weeks!  Lots of catching up to do!  SA is currently working, slowly but surely, on some new songs.  Not much else going on really, other than the compilation CD we’ve just released of old material, covering the very early days of the band.

You are from Texas, which was a serious underground scene in the late ’70s – early ’80s with bands like Slayer (later S.A. Slayer), Watchtower Militia, etc. How do you remember that era? What clubs opened to the metal fans, what was the scene like?

Yes I remember it fondly and in fact released a compilation a few years ago called Texas Metal Archives Volume 1 which goes into great detail my involvment and take on the Texas metal scene.  It was a golden era for metal and Texas was one of the strongest and most diverse scenes around!  Lots of long time friend ships were formed and I have fond memories of everyone pulling together and supporting each other to create this great underground metal scene that still thrives today.

You started in Rotting Corpse, a trash band. Was this your first band? Do you agree that there was a serious trash explosion in the mid ’80s?

Yes, this was my first serious band.  We were heavily into the faster and louder category!  I always wanted to incorporate more of a death metal approach but we went more in a Slayer/Exodus direction which I was also fine with!  Thrash did literally explode between the years of ’84-’88 and I grew tired of the genre simply because I couldn’t get the heavier ideas across within the framework of faster thrash oriented music.  Rotting Corpse still remains one of my greatest memories of my youth, we had so much fun and did a lot of work to get the message across!

When and why did you quit Rotting Corpse?

Again, it was just so that I could pursue my first passion within metal music and that was HEAVY!  I left in April/May of 1987 and immediately began work on Solitude.

Solitude Aeturnus was founded in 1987 with the name Solitude. You were the first Texas doom band, what drove you to form the band? How did you end up with doom? What music did you listen when you were a child?

Black Sabbath was and is my favorite metal band of all time.  I just love the evil and sinister riffing and the ability to take chances on all of their albums.  I did thrash for a few years since I couldn’t find anyone around our area into the more heavier stuff so I settled for thrash for a few years, no regrets at all since Rotting Corpse was a great learning and fun experience (I could it not be with Walter in the fold!?!).  When I left Corpse it was already clear to me for some time what I would do.  I just took all of my influences from the very early years of my metal upbringing, Sabbath, Priest, Heep, Scorpions,  early Maiden and combined it with the refreshing approach of the newer heavy bands like Fates Warning, Candlemass, Trouble, Vitus, Pentagram, Metal Church, Savatage, Slayer etc… to create what became Solitude Aeturnus.  We are a melting pot of all that came before us and proud of it!

Back in the early times the line up consisted Tom Martinez guitarist, Chris Hardin bassist, Kris Gabehart vocalist and Brad Kane drummer. How did you find them? What bands have they played in before?

These notes are also in great detail within the booklet of the new release but briefly, Brad Kane was one of my longest standing metal allies and he had just moved back to Arlington from San franscicso right as I left Corpse, so that was easy.  Gabehart was in Death Tripper (the earliest black metal band in the states), and a friend of mine that shared a love for Sabbath and all that was heavy.  His passion was over the top so we got started to work. I found Tom through a word of mouth situation and Chris Hardin had posted a notice looking for a band to play with stating his influences as King Diamond, Fates Warning and Iron Maiden!  Good enough for me!

In Times Of Solitude came out this year and consist the And Justice For All demo back from ’88 which was recorded by the mentioned line up. How long did it take to record it? How did you compose the songs? Please tell us some major info about the creating of the demo.

The songs were written during the spring/summer of 1987 and we rehearsed like mad before entering the studio in Jan of 1988.  We recorded the demo in one weekend and went back to mix in one day the following weekend.  It was done rather quickly, mostly one takes and then overdubbing vocals and some lead guitar work the second day.  Gabehart and I had already been in a recording studio a few times it was a first for the other guys.  We were all still a little new to the recording process and since it was recorded so quickly it was a full of mistakes and not perfect, however the overall quality and idea was executed perfectly to my standards and I’m still very proud of it to this day!

The title of the demo inspired a San Fransisco (originnal LA) band that made to the top of the tops by now, didn’t it? Ha-ha!

Hahah! Yea, that was sheer coincidence.  We had the title worked up months before we even recorded teh demo.  So, yeah, we were asked about that a lot in those days and still are!

Are there any unreleased Solitude or Solitude Aeturnus records?

Since the Times of Solitude release nearly everything we’ve recorded as been issued properly now.  There is a 3 song demo before Darkest Hour that we still havn’et released but maybe someday.  It was going to come out on the limited vinyl issues coming out soon but the band wanted to hold on to these tracks just a little longer.

Whos idea was the releasing of In Times Of Solitude and what purposes does it serve?

I wanted to do it to give credit to the old days and old line up.  I also believe that any real SA fan is going to like to have this in their collection.  It’s got some very rare non-recorded material some very detailed liner notes and rare photos.  It’s something I would want as a fan of a band so I decided to release this properly for the first time since we had it out on cassette.

Have you every considered for Robert to re-record the vocal parts?

Not really.  Maybe we’d like to re-record the song Sojourner, but I’d just as soon leave the demo as it was.  We did record It Came Upon One Night, Transcending Sentinels and Where Angels Dare to Tread on our albums of course.

Only two of the classic line up have remained (you, Edgar Rivera, Robert Lowe, Lyle Steadham and Wolf). What’s up with Wolf and Edgar and Lyle nowadays? Do they still play music? Are you in touch? Why did they leave the band back then?

I’m still great freinds with every ex-member of the band.  Lyle has done some very succesfull work with his band Ghoultown and other projects ( a book on Bigfoot coming out soon!).  Wolf did some various projects around town and has just moved to Cleveland Ohio area now!  We’ll miss him here.  Edgar stayed out of music for many years but is just now recording some new stuff with some old freinds of his.  I suppose all of the guys left teh band for their own reasons but in general it was just time for them to move on.  They felt that had accomplised all that they were going to within this band and we respectfully accept their indivdual decisions.  I love all the guys and have been honored to have played with them for the years that we did.

Does Robert’s activity with Candlemass affect the band’s career? How can he dispose of his time?

Not all all since we’re never very busy!  I’m very happy for Robert to be in Cmass, it’s great opportunity to get your voice heard to even more people and they done some great songs with him on the new albums.  Candlemass doens’t really take that much of Roberts time actually, and in no way affects his position in SA.

Do you work on new songs? When will you release a new Solitude Aeturnus album?

Working on some now, but I cannot give a for sure time schedule on when we’ll finish materail for a new album.  It will just have to happen as it happens.  I’d rather make sure it’s the highest quality possible instead of just forcing it out for the sake of getting something out.

What’s your opinion about the recent doom scene? What bands do you listen to?

I’ve unfortunately been a bit disconnected from the current scene somewhat over the last year or two, but have heard several things that are definitely great!  New Black Oath on I hate records is very good, the latest from Memory Driven is also inspiring!  I also like the Druid Lord CD from last year, great Autopsy styled death/doom!

John, thanks for the interview, all the best to you!

Thanks to you for the interview!  Check out my latest psychedelic project, The Liquid Sound Company – Acid Music for Acid People out now on my own Brainticket label!  Brainticket.com or anywhere online!  Thanks!

WEB: http://www.myspace.com/solitudeeternal

 

 

Kapcsolódó cikkek

SOLITUDE AETURNUS – In Times Of Solitude

Dr. Feelgood

Szólj hozzá!