Soulburn Interjú

(scroll down for English Version)

A kérdésekre Bob Bagchus válaszolt.

Srácok, úgy gondolom, hogy a Soulburn visszatérése érdekes körülmények között történt. Rogga Johansson (Paganizer, The Grotesquery, Demiurg stb.) és Bob Bagchus megalapították a To The Gallows-t 2013-ban, mégpedig azzal a céllal, hogy old-school Doom/Black Metalt játsszanak a korai/régi Bathory stílusában. Ezután hívták Eric Danielst és Henri Sattlert (God Dethroned), hogy teljes legyen a felállás. Ahogy az első lemezhez a dalszerzés haladt előre, úgy döntöttetek 2014 elején, hogy a zenekar nevét Soulburnre változtatjátok, majd Rogga Johansson elhagyta a bandát…

Igen, valóban pontosan így történt. Ezután pedig új irányt vettünk, ahogy az most már hallható is. A jelenlegi felállással végre révbe értünk, remekül passzolunk egymáshoz. Henri helyére, akit túlságosan is lefoglalt az SKG és a God Dehtroned újjáalakítása, Twan érkezett, és így minden összeállt.

Miért változtattátok vissza Soulburnre a zenekar nevét?

Mert Eric is és én is szerettük volna a debütalbumunk dalait is játszani, imádjuk őket, azt a fajta blackes atmoszférát, ami rajtuk ül.

Bob azért szállt ki az Asphyx-ből, hogy a Soulburnre koncentrálhasson? Barátilag történt a kiválása?

Nem, azért szálltam ki az Asphyxből, mert már nem akartam annyit koncertezni, több időt szerettem volna otthon tölteni. Emellett pedig úgy éreztem egyszer és mindenkorra beteljesítettem ott a kört. Természetesen baráti hangvételben váltunk el, különben feloszlattam volna a bandát, hiszen tulajdonképp a mai napig az én zenekarom. Szerencsére a mai napig jó barátok vagyunk a srácokkal, ők pedig nagyon lelkesen tartják életben az Asphyx lángját, kiváló munkát végezve. Büszke vagyok rájuk. Amikor tavaly otthagytam az Asphyxot, szóba sem jött a Soulburn újjáalakítása. Persze ez a banda jóval kisebb annál.

Bob helyére a német Desaster dobosa Tormentor került az Asphyx-be, ehhez mit szóltok?

Ő volt az egyetlen választás. Ugyanazzal a nyolcvanas évekbeli hangulattal és hozzáállással játszik, mint én, az Asphyx – és a Soulburn is – pedig csak a hangulatról szól.

Arra nem gondoltatok esetleg, hogy újra Wannes Gubbelst (Pentacle) állítsátok a mikrofon mögé?

Igen, felkértük Wannest, de túlságosan lefoglalta a családja és saját bandája, a Pentacle, úgyhogy sajnos nem tudtuk összehozni. De a Hymn of the Forsaken II szövegeinek megírásában sokat segített.

A Soulburn tagsága Twan Van Geellel és Remco Krefttel vált teljessé, hogyan kerültek ők a képbe? Amennyibe nem tévedek, tapasztalt, öreg motorosokról van szó, igaz?

Twant pont Wannes ajánlotta, és valóban kiváló választásnak bizonyult. Remcot és a ’80-as évek stílusa iránt érzett szeretetét pedig már jól ismertük, úgyhogy ő természetes döntés volt. Mindannyian tapasztalt veteránok vagyunk és pontosan tudjuk, mit akarunk kezdeni a Soulburnnel.

Mikor álltatok neki az új dalok megkomponálásának? Hogyan álltak össze az új dalok? Maradtak-e témák/ötletek a Feeding On Angels idejéből?

A tavalyi év végén, idei év elején indult be a dalszerzés és elképesztően gyorsan ment. Erickel lementünk a próbatermünkbe és egy este alatt két dalt meg is írtunk. Minden nagyon természetesen jött, a dalok a kezdettől fogva tökéletes hangulatot sugároztak. Néha azért olyan is volt, hogy Eric emailben küldött dalvázlatokat és aztán azokat gyúrtuk teljes számokká, de az anyag körülbelül nyolcvan százalékát a próbateremben írtuk. A Feeding on Angels korszakból nem volt semmiféle maradék, minden új és éppolyan, amilyennek a Soulburnnek lennie kell.

Egyértelmű volt számotokra, hogy a Century Media-hoz szerződjetek vagy más kiadók is megkerestek benneteket?

A jogok már amúgy is a Century Mediánál voltak, úgyhogy amikor szóltam nekik az ötletünkkel kapcsolatban, először hallani akarták az új anyagot. Át is küldtünk néhány dalt, nekik meg nagyon bejöttek, szóval kicsit átszabtuk és kiterjesztettük az eredeti megállapodást. Egy-két másik cég is érdeklődött, de mivel a debüt is a Century Mediánál jelent meg 1998-ban, velük volt a legkönnyebb dolgunk. Meg persze Eric és én 1990 óta szerződésben állunk velük.

A felvételek hol, melyik stúdióban és kinek a segítségével zajlottak?

Harry Wijering volt a hangmérnökünk a Harrow stúdióban, Frank Klein Douwel a Sonic Assaultban és Marco Stubbe az Aftermathban. A végső keverést és masteringet Dan Swanö végezte és az album úgy is hangzik, ahogy kell, a mi saját, természetes hangzásunkkal és védjegyeinkkel.

Véleményem szerint egy újabb, hibátlan death metal mesterművel rukkoltatok elő, erről mi a véleményetek? Milyen visszajelzéseket kaptatok eddig a korongra?

Köszönjük a kedves szavakat, mi magunk is nagyon büszkék vagyunk az albumra, valóban nagyon olyanra sikerült, amilyenre akartuk. A reakciók is nagyon jók eddig, igaz, sokan a debütöt részesítik előnyben. De rengeteg embernek bejön az új korong. Persze, kicsit máshogy hangzik, mint az előző, de a mi fejünkben a Soulburnnek ilyennek kell lennie, sötétnek, zordnak, pokoli atmoszférával.

Saját szavaitokkal, hogyan ajánlanátok a lemezt a fanatikusoknak? Beszélnétek bővebben a szerzeményekről?

A The Suffocating Darkness azoknak szól, akik az igazán sötét és zord, ’80-as évek szellemét megidéző metalt szeretik. A dalainkból annak a kornak az atmoszférája árad, melyet a Bathory, a Celtic Frost és a korai Venom jellemez a legjobban. A dalok többnyire középtempósak vagy kicsit gyorsabbak, rengeteg doom elemmel, ami a tipikus védjegyünk.

A Feeding On Angelshöz, de akár az Asphyx és Grand Supreme Blood Court anyagokhoz viszonyítva, hogyan jellemeznétek az albumot? Mire utal a cím?

A Soulburn lemez mindenekelőtt jóval sötétebb és hidegebb, mint az előző bandáink, teljesen más az atmoszférája. A Soulburnben sokkal több az okkult, mondjuk mint az Asphyx a legelején, a nyolcvanas-kilencvenes évek fordulóján. Míg a többi bandák főleg death metal, addig a Soulburnben rengeteg ’80-as évekbeli black behatás van. A cím az unalmas földi nappali életről szól és arról, hogy éjszaka hogyan születik újjá az ember, befogadva a sötétséget és végre valóban lélegezve.

A Feeding On Angelst a Century Media öt évvel ezelőtt újra kiadta hét próbatermi felvétellel illetve a szövegekkel megtoldva? Annak idején a szövegek miért nem voltak belenyomtatva a bookletbe? A próbatermi felvételek között voltak-e feldolgozások vagy korábban kiadatlan számok?

A szövegeket azért nem akartuk anno kinyomtatni, mert többeket megsérthettek volna. Idén azonban a Soulseller újranyomta a lemezt bakeliten és ott már szerepelt az összes szöveg. Nincs más régi anyagunk azon kívül, ami ezen az újrakiadáson szerepelt.

Az új lemez borítójával elégedettek vagytok? Nekem annyira nem jött be…

Mi nagyon szeretjük ezt a borítót, ez a legsötétebb és legmélyebb jelentéssel bíró borítónk az eddigi zenei karrierünk során. Timo Ketola lenyűgöző munkát végzett, mi pedig ismerjük a mögötte rejlő igazi jelentést, így nekünk száz százalékosan illeszkedik a szövegekhez. A Roberto Toderico által rajzolt belső illusztrációk is tökéletesen illeszkednek a szövegekhez és a korong atmoszférájához, mindketten kiváló munkát végeztek.

A jövőt illetően, mit várhatunk a Soulburntől? Hosszútávra terveztek?

Igen, mindenképp hosszútávra tervezünk, a Soulburn végtelennek tűnő kreativitást biztosít számunkra. Rengeteg mindent meg tudunk valósítani, mert a Soulburn teljes egészében arról a zord hangulatról szól, amit annyira szeretünk. Jövőre egy split 7” kiadását tervezzük, de már a harmadik albumhoz is gyűlnek az ötletek, ami egy igazi doom/death/black mérföldkő lesz, egy jóval lassabb korong.

Köszönöm szépen az interjút és további sok sikert kívánok!

Én köszönöm az interjút és a támogatást!

——————————————

ENGLISH VERSION:

Answered by Bob Bagchus.

Guys, I guess the return of Soulburn happened in quite interesting circumstances. Rogga Johansson (Paganizer, The Grotesquery, Demiurg, etc) and Bob Bagchus established To The Gallows in 2013 with the goal of playing old-school doom/black metal in the vein of early/old Bathory. They then called Eric Daniels and Henri Sattler (God Dethroned) to make the line-up a whole. As you’ve advanced with the writing of the first album, you’ve decided in early 2014 to change the name to Soulburn and Rogga Johansson left the band…

Bob-Yes it did went exactly that way.And took a different turn afterwards as one can hear now.Everything is settled now with this line up which fits like a glove.Twan replaced Henri(who was too busy with SKG and reforming God Dethroned) and all comes together.

Why did you change the name back to Soulburn?

Bob-Cause both Eric and myself wanted to also play the old tracks from our debut again,which we still like a lot.We always loved the blackish atmosphere they had.

Did Bob leave Asphyx to focus more on Soulburn? Did he leave on friendly terms?

Bob-No,I did not want to play so much gigs anymore and needed to be home more.Also it felt like I completed the circle now for once and forever.Of course I did leave on friendly terms,otherwise I would have split up the band(since it remains my band,in the end anyway).We still are,luckily,good friends and the guys keep the Asphyx flame burning and are doing a great job! I am proud of that.When I left Asphyx last year there was no talk of reforming Soulburn at that stage of time either.Soulburn is a lot smaller than Asphyx too.

Bob’s place in Asphyx was filled with the german drummer of Desaster, Tormentor. What do you think about this?

Bob-He was our only choice.He has the same old school ‘80’s feeling like I do and the same attitude.In Asphyx(or Soulburn) it is all about the feeling.

Have you considered putting Wannes Gubbelst (Pentacle) behind the microphone again?

Bob-Yes,we did ask Wannes but he was too busy with his family and his own band Pentacle so he could not make it.But he did co-write the lyrics of Hymn of the Forsaken II.

The line-up of Soulburn was made whole with Twan Van Geel and Remco Kreft; how did they come in the picture? As far as I know, they are experienced veterans, right?

Bob-Actually Twan was suggested by Wannes,which was a great choice indeed.We already knew Remco and his love for the old school ‘80’s so that was only natural.We all are experienced veterans and we know exactly what we want to do with Soulburn.

When did you begin writing the new songs? How did you make them? Any leftover ideas/themes from the Feeding On Angels era?

Bob-By the end of last year and the beginning of this year.The writing process went extremely quickly.Eric and me went to our rehearsalplace and were able to make 2 songs a night.It all came very natural and the songs had the right feeling immediately.Sometimes Eric did send me riffs by email and then we arranged them into songs.But 80% was done in the rehearsalplace.We did not have any leftovers from the Feeding on Angels era.All is new and all sounds like Soulburn was intended to be.

Was it evident that you’ll sign with Century Media, or were you contacted by other publishers?

Bob-Century Media already had the rights to the name anyway,so when I contacted them with our idea they wanted to hear new songs first.So we did send some new tracks and they were really into it,so we extended the old deal with some adjustments.Some other companies were interested to but it was easier to sign with CM since the debut was released by them too in 1998 and we –Eric and me- were already under contract with them since 1990.

In which studio did the recordings happen and with whose help?

Bob-In the Harrow Studio with Harry Wijering,in the Sonic Assault Studio with Frank Klein Douwel and in the Aftermath Studio with Marco Stubbe.Dan Swano did the final mix and mastering and the album really sounds like it should sound too,with our own natural sound and trademarks.

I’d say you’ve made another flawless masterpiece of death metal; what would you say about this? What are the responses so far?

Bob-Thanx for the nice words! We are very proud of this record ourselves and it really came out the way we wanted it to be too.The responses are very good so far,some people prefer the debut but most really like the new record a lot.Of course,it does sound a bit different than our debut,but this is how we want Soulburn to sound like.Dark and very grimm with a very hellish atmosphere.

In your own words, how would you recommend this disc for fans? Would you talk a bit more about your songs?

Bob-The new Soulburn-The Suffocating Darkness is for those who are into very dark and grimm metal with a huge ’80 vibe in it.Our songs breathe the atmosphere coming from that era of time grandly influenced by Bathory/Celtic Frost/old Venom.Songs are mostly midpaced to uptempo with very heavy doom elements,our trademarks.

Compared to Feeding On Angels, or even Asphyx and Grand Supreme Blood Court, how would you describe the album? What is the title about?

Bob-The Soulburn album is first of all a lot darker and colder than our previous bands.The atmosphere is totally different here.Soulburn is more occult,maybe like the very early Asphyx from ‘89/’90.While the other bands are death metal,Soulburn has also ‘80’s black metal influences.The title is about the boring earthly life at day,but getting reborn by night,embrace darkness and being able to breathe for real.

Feeding On Angels was re-released five years ago by Century Media with two rehearse recordings and added lyrics. Why weren’t the lyrics pressed into the booklet at the first release? Are there any covers or previously unreleased tracks on the rehearse recordings?

Bob-We did not want to get the lyrics printed then since some could be offended by them.But this year Soulseller records did a re-release on vinyl and there the lyrics are featured in.We have no other old material besides what was on the re-release.

Do you like the cover of the new album? To me, it didn’t really click…

Bob-We love the cover a lot and this is the darkest cover with the deepest meaning we have had so far during our musical career.Timo Ketola did a great job and we know the true meaning behind the cover,so for us it fits 100% with the lyrics.Also the inside drawings done by Roberto Toderico really fit the lyrics and atmosphere of the album.They both did a tremendous job.

What can we expect from Soulburn in the future? Do you plan for the long run?

Bob-We have indeed plans for the long run since Soulburn gives us musical creativity which seems endless to us.We can do so much since Soulburn is all about the grimm atmosphere we love so much.We are planning a split 7” for next year and have already ideas for the 3rd record too,which will be a milestone in doom/death/black…it will be slower.

Thank you for the interview and the best of luck to you!

Bob-Thank you for doing this interview and thanx for support!

WEBhttps://www.facebook.com/official.soulburn

Kapcsolódó cikkek

SOULBURN – The Suffocating Darkness

Dr. Feelgood

Soulburn – Új dal online, tracklist, album előrendelés

NorthWar

Soulburn „The Suffocating Darkness” borító és első dal

NorthWar

Soulburn „The Suffocating Darkness” második album bejelentése, Bolt Thrower koncertek!

NorthWar

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár