Sybreed Interjú

(scroll down for English Version)

Hi, először is köszönöm, hogy válaszolsz a kérdéseimre!
Hogy alakult az együttes?

Drop: A Sybreed 2003 nyarán született. 1997-től 2003-ig volt egy Rain nevű bandám. 2003-ban csatlakozott Benjamin, és találtunk egy dobost (addig a Rain dobgéppel működött), aztán úgy határoztunk, nevet váltunk. 2004 szeptemberében kijött az első albumunk, a Slave Design, ami után rögtön egy észak-amerikai turnéra indultunk. Aztán a dobosunk, Alex kilépett és megkérdeztem a barátomat, Dirk Verbeuren-t (Soilwork, Scarve, …) hogy segítene-e a második album, az Antares felvételeinél. Ezzel kezdődött a Listenable Records-zal való kapcsolatunk is. Volt néhány európai turnénk és fesztiválokon is felléptünk, majd 2009-ben megjelent a harmadik album, a „The Pulse of Awakening”. Ezután az In Flames-szel és a Deathstars-szal is turnéztunk és játszottunk néhány nevesebb fesztiválon, mint a Download Festival, Hellfest és a Brutal Assault. A negyedik album megírásának 2011-ben álltunk neki, és egy 2012 tavaszán lezajlott ausztrál turné után stúdióba is vonultunk, hogy felvegyük. Itt tartunk.

Hogy érzitek miben változott a zenétek, milyen a változással kapcsolatos visszajelzések?

Drop: Nagyon örülünk és elégedettek vagyunk a visszajelzésekkel. Nem hinném, hogy sokat változott volna a zenénk, továbbra is tipikus Sybreed dalokat írunk és formáljuk őket színpadi előadásra. Próbáltuk árnyalni az előző 3 album legjobb részeit, mint a Slave Design groove-ját, az Antares dallamosságát és a The Pulse of Awakening káoszát. A visszajelzések nagyon jók, némelyik szerint nem mentünk olyan messzire, mint azt várták, de nem is ez volt a cél, csak olyan számokat akartunk írni, amelyekről felismerhető a Sybreed.

Koncerten, hogy oldjátok meg a sampleres részeket és a vocoderes dolgokat?

Ben: Tulajdonképpen a vocoder részek már meglévő dallamra épülnek, melyeket a énekfelvételek során rögzítettem. Úgyhogy a színpadon a már meglévő dallam sávra váltok vocoder helyett. A samplek úgy működnek, hogy van egy kis sequencerem, ami elektronikus hangokat játszik, miközben a dobosunk csak követi a fejhallgatóban hallható click trackeket, így folyamatosan szinkronban marad a samplekkel.

Szeretitek a fesztivál koncerteket? Mi alapján válogatjátok össze a dalokat egy ilyen fellépésre?

Drop: Persze, imádjuk! Mindig jó buli, csomó banda egy kis helyet, rengeteg nagyszerű emberrel találkozol és jól érzed magad. Meg mindig hatalmas a nézősereg is, sokkal nagyobb, mint egy normál fellépésen. Próbálunk mindig változatos számlistát összerakni egy album promózásának koncertjére. Amikor megvan, akkor már nem sokat változtatunk rajta, inkább csak attól függ a lista, hogy mennyi időnk van játszani.

Van bármiféle rituálétok koncertek előtt?

Ben: A magam részéről több időt töltök el az öltözködéssel és a felkészüléssel, ezzel időt hagyva, hogy átkerüljek a színpadi „önmagamba”. Néha iszom is egy kicsit, hogy ne legyek túl ideges, bár nem vagyok túl lámpalázas. Vannak ilyen közös szokások, mint a tesós öklözés, meg ilyenek, haha.

Milyennek érzitek a visszhangot az új lemez kapcsán?

Ben: Örülök, hogy az emberek erős albumnak érzik és sokaknak tetszik a zenénk közvetlensége. Bár tudom, hogy néhányan hiányolják a „The Pulse of Awakening” kísérletezős témáit. De egyébként a visszajelzések nagyon bátorítóak eddig.

Mennyi időbe telt rögzíteni az albumot?

Drop: Nagyjából 3 hónapba, majd további 3 hónap kellett a felvételekre és 1 hónap a keverésre. A fő részt 2011 szeptembere és novembere közt írtuk, majd a felvételek december és 2012 februárja közt zajlottak a Downtone Studiómban, Genfben. Aztán a 2012. márciusi, ausztrál turné után Los Angelesbe mentem Rhys Fulberrel megcsinálni a keverést. Közreműködött a billentyűs részek ötleteiben és a hangszerelésben is.

Ki írta a dalszövegeket az új lemezre?

Ben: Én, mint mindig. Azt hiszem a többiek nem szeretnek annyira szöveget írni, mivel sok időt vesz igénybe és így is elég dolguk van a hangszeres részekkel. Meg aztán bíznak is bennem, hogy érdekes dalszövegekkel rukkolok elő. A basszerosunk szívesen közreműködne ebben a jövőben, aminek örülnék, mert új ízt adna a zenének.

Mindenki a saját hangszeres területén hoz ötleteket, vagy inkább összedobjátok a számokat abból, ami van? 

Drop: Kevin hozza a ritmus ötleteket, egy darab papírra írogatja őket, aztán felvesszük a stúdiómban. Benjaminé a dallam, ének és a szinti. Én gitárokra, dobra és még billentyűre is szoktam ötletekkel előállni. Ales is hozott néhány frankó riffet az új albumhoz a basszusgitárral. Először az elménkben születnek meg a dolgok, ezért különféle hangszerekkel is megvalósíthatóak.

A pár tagcsere hogy hatott a zenekar életére/zenéjére?

Ben: Annyira azért nem sok. Kis módosításokat kell eszközölni a játékstílusunkban, mikor új taggal dolgozunk. A banda magja Drop és jómagam, már a kezdetektől és amíg mi itt leszünk, addig nem lesz radikális változás a Sybreed hangzásban. Az új tagok általában alkalmazkodnak a banda filozófiájához, hangzásához és hozzáállásához.

Szoktatok külön próbálni vagy a legjobb próba a koncert elven csináljátok?

Ben: Egy kicsit mindkettő. Próbálunk, mert gyakorolni kell a zenénket és a pontos játékot. A próbák viszont általában egy-egy fellépésre való felkészülést jelentik, szóval nem jövünk össze túl gyakran. Egy idő után természetes egy banda életében, hogy csak fellépések előtt próbál.

Általában mennyit turnéztok/mennyire fárasztó?

Ben: Attól függ, jelent-e meg akkor albumunk. Olyankor ugyanis elég sokat turnézunk, ami általában 2 vagy 3 turnét jelent, és ott vannak még a koncertek és fesztiválok is. Jelenleg azonban nem ez történik, talán teljes munkaidőben képesek leszünk ezt csinálni. A turnézás egyébként mindig kimerítő. Majdnem minden este koncertezünk, utána általában nem túl jó körülmények között alszunk egyet, eszünk aztán sokat iszunk… de ez végre olyasmi, amit élvezünk és mindegy, milyen fáradtak vagyunk, a turnénak mindig túl gyorsan van vége.

Mit szóltok ahhoz hogy a Fear Factory dobgéppel nyomja koncerten?

Drop: Nem hinném, hogy a Fear Factory dobgépet használ koncerteken. Beszéltem Dino-val az albumuk megjelenése előtt és dobost keresett a koncertekre és azt hiszem nem is játszottak sosem nélküle. Azt tudom, hogy az albumot dobgéppel vették fel, ami király, mert így ugyanúgy szól, mint az előző albumaik. Sok időt és fáradságot spórolnak meg, valamint szerintem az FF-nek pont erre van szüksége!

Mik a jövőbeli terveitek? Koncert DVD készítése esetleg?

Ben: Nos, egy teljes élő DVD készítése nagyon drága és kényes körülmények kellenek hozzá, szóval szerintem ez nem fog szerepelni a tennivalóink listáján. Hamarosan jön viszont egy jó minőségű élő klip, még az év vége előtt. A következő hónapokban sok dolog vár ránk. Turnészervezés, fesztiválok keresése és a promóció folytatása.

Már az előző lemez megszólalását is nagyon szerettem, de ez most még tisztább, erőteljesebb, ugyanazon helyen és emberekkel dolgoztatok, mint előzőleg?

Drop: Igen! Rhys Fulber keverte már az előző, „The Pulse of Awakening” albumunkat is. Ezúttal azonban sokkal organikusabb hangzást akartunk, szóval úgy csináltuk a felvételeket, hogy sokkal „emberibb” eredményeket kapjunk. Erősítőkkel dolgoztunk, kevesebb szerkesztés és rájátszás volt, hogy közelebb kerüljön az élő játék az albumon hallható minőséghez. Aztán, mikor Rhys keverte az albumot, meg tudtuk tartani ezt a hangzást.

Mikor jöttök végre Magyarországra?:)

Ben: Remélem, minél hamarabb! Azt hiszem ez azon európai országok egyike, amit még nem látogattunk meg, úgyhogy ideje már meglátogatni titeket!

Mit üzensz a magyar rajongóknak?

Drop: Reméljük, hamarosan találkozunk. Addig is hallgassátok meg az új albumot! Remélem, tetszik. Béke!

————————————

ENGLISH VERSION:

Hi! first of all thanks for your time and for your answers!
How did the band form? What is the story of it?

Drop: Sybreed was born in Summer of 2003. I’ve had a band called Rain from 1997 to 2003, when Benjamin joined the band in 2003 and we found a real drummer (Rain was playing with a drum machine) we decided to change our name.
We’ve released our 1st album Slave Design in September 2004, and we directly embarked on a North-American tour. Then our drummer Alex left the band and I’ve asked my friend Dirk Verbeuren (Soilwork, Scarve, …) to record the drums on our 2nd album Antares. This was also the beginning of our collaboration with Listenable Records. We made few European tours as well as some festivals and we’ve released our 3rd album “The Pulse of Awakening” in 2009, then we toured with In Flames and Deathstars among others, and player some famous festivals such as Download Festival, Hellfest and Brutal Assault. We started writing our 4th album in 2011 and after an Australian tour in Spring 2012 we entered the studio to record it. And here we are.

How do you feel, what changed in your music and what are the feedbacks about it?

Drop: We are feeling good, really happy about the result and the feedbacks on the album. I don’t think our music changed a lot, we just wrote typical Sybreed songs, shaped for live shows. We tried to blend the highlights of our 3 previous albums, such as the groove of Slave Design, the melodies of Antares and the chaos of The Pulse of Awakening. The feedbacks are really good, some of them says that we did not went as far as they expected, but this was not our goal, we just wanted to write songs in which you can recognize Sybreed.

During live events, how do you solve the sampler and vocoder parts?

Ben: in fact, vocoder parts are usually based on existing melody I have recorded during vocals production. So, on stage I switch to the existing melodic line instead of the vocoder line. Regarding the samples, it’s pretty easy: we have a small sequencer playing the electronic sounds and synths while our drummer just has to follow a clicks track in his headset so that he stays synchronized with the whole samples.

Do you like the festival gigs? You select songs for these kind of events based on what?

Drop: Yeah we love it! It’s always really cool, so many bands in a small area, you meet a ton of cool people and have fun with them. Also, there is always a huge crowd, much bigger than on normal gigs. And about the setlist, we try few different versions on tour during the promotion of an album, and when we are happy with it, we don’t change it a lot, so for the festival it’s more or less the same as on tour, it just depends on the time allowed.

Do you have any kind of ritual before a show?

Ben: On my side, I usually spend a certain amount of time dressing and getting ready for the show, so at the same time I do some light hypnosis to get in my stage “persona”. I also enjoy having a couple of drinks to not be too nervous, even if I have a very low level of stage fright. We usually also have some collective ritual based on bro fists and shit like that ahah

What are your thoughts on the feedbacks concerning the new album?

Ben: I am pretty happy with the fact people feels it’s a strong album, and that many appreciate the more straight forward aspect of our music. However, I also understand that some miss the experimental aspect of “The Pulse of Awakening”. In any case, feedbacks are quite encouraging so far.

How long did it take to record the album?



Drop: It tooks approx 3 months to write it, 3 months to record it and 1 month to mix it. We wrote the main part between September and November 2011, then we started the recording sessions in December, to end in February 2012, in my studio in Geneva called Downtone Studio. Then, after an Australian tour in March 2012 I went in Los Angeles with Rhys Fulber for the mixing duties. He also added a lot of his personal touch to the keyboards and arrangements.

Who wrote the lyrics for the new album?

Ben: I did, as usual. I suppose my band mates don’t feel like writing much for it takes quite a long time, and they have already sufficient work with their own instrument. Moreover, they trust me to come with interesting enough lyrics. Then, I know that our bass player would be interested in writing something in the future and I would be happy having such an external input, it might be fresher than doing it all myself.

Does each of you bring ideas only from your specific instrumental aspect, or you rather work with what you’ve got?

Drop: Kevin brings rhythmic ideas, he writes them down on a piece of paper and then he record them in my studio. Benjamin brings some melodies, with vocals and synths. I personnaly bring ideas going from guiar to drums, with keyboards in between. Ales also brought some kickass riffs to the new album with his bass. We mainly brings ideas that we hear in our minds, so it can be a lot of different instruments.

Sybreed had some member changes. Did it affect your lives/music?

Ben: not much actually, even though there are necessary adjustments when starting to work with a new member which subtly modify our way of playing. Then the core of the band being Drop and I since the beginning, as long as we are here, the Sybreed’s sounds won’t differ much: most of the time new members adapt to the band’s philosophy, sound and attitude instead of the contrary.

Do you have rehearsals or do you go by “best rehearsals are live”?

Ben: a bit of both. We do rehearse because our music needs practice to be played correctly. However we quite work a lot on each other side, and mostly do rehearsals to prepare shows, so we don’t meet much often to play the songs together: at some point of a band’s life, it is normal to meet only for shows preparation for example.

How many tours do you have annually and how exhausting is it?

Ben: It depends if we just released an album or not. We tend to tour pretty much during such period, usually doing two or three tours plus several shows and festivals. However, we don’t have a huge tour rhythm for now, I mean to the point we could consider it a full-time occupation. Anyway, touring is always exhausting: we play shows almost every night, sleep in sometime harsh conditions, have few decent food and drink too much for our own good … but that’s finally something we enjoy, and no matter how tired we are, a tour always finish too fast.

What do you think about Fear Factory’s drum machine concerts?



Drop: I don’t think Fear Factory has a drum machine in concerts. I spoke with Dino just before their album was released and he was looking for a drummer for the live shows, and I don’t think they played without, even once. But I know that they have done the album with a drum machine, and I think it’s cool because it sounds exactly the same as all their previous albums. They always recorded a real drummer, before completely triggering him, even the cymbals, so I just think they saved a lot of time and sweat, for the exact same result, even better. The people that doesn’t like it might just be purists, haha, cause I personally think the result is exactly what FF needs!

What are your future plans? Maybe some concert DVD?

Ben: well a full live DVD is quite expensive to produce and needs very good conditions so it might be not the number on in our “things to do” list. However, we will soon have a high quality live clip to present, surely before the end of the years. Then, we have much to do in the coming months: finding tours and festivals continue the promotion of our latest album and so on.

I really liked the preceding albums’ sounds, but the new one is much clearer, more powerful! Did you work with the same guys at the same place as the last time?



Drop: Yep! Rhys Fulber already mixed our previous record The Pulse of Awakening. But this time we really wanted to have an organic sound, so we managed recording it in a way that allows us to reach that “human” result. We worked with amps, not so much editing and no so much overdubs in order catch a live aspect to the songs. And when Ryhs mixed the album we managed keeping this hot and organic sound.

When will you finally come to Hungary? 🙂

Ben: pretty soon I hope! I think it is one of the few countries we haven’t visited yet in Europe, so it’s time we come paying you guys a visit!

Do you have any message for the Hungarian fans?

Drop: I hope we will see you all soon, and in the meantime have a listen to our new album and I hope you’ll like it. Peace!

Thanks again!

WEBhttp://sybreed.com/

Kapcsolódó cikkek

Hot News: Sybreed To Open For Soilwork European Tour!

NorthWar

SYBREED – God is an Automaton

SteveShield

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár