Temnein Interjú

Print Friendly, PDF & Email

2017. okt 20, 9:26 :

(scroll down for English Version)

Helló! Hogy vagytok?

Helló Ľuboš! Köszi, minden rendben, nagyon-nagyon elfoglaltak vagyunk jelenleg, de ez természetes egy album kiadása előtt 🙂

A Temnein új albuma White Stained Inferno címmel jelenik meg most októberben. Milyen volt az alkotói folyamat?

A dalok megírását már nagyon régen megkezdtük, több mint három éve. A számok többsége 2014 ősze és 2016 eleje között született, rengeteg demóval, próbákkal és persze sok-sok köztes változattal! James és Florian hozta a legtöbb dalt, a végső hangszerelés pedig a teljes banda bevonásával történt.

Mire számíthatnak a rajongók?

Zeneileg valami sötétebbre és hangulatosabbra az előző anyagainknál. Kevesebb a komplexitás a riffekben és hangszerelésben, a technikaiság helyett inkább az érzelmekre helyeztük a hangsúlyt. Lett pár akusztikus rész is, amit már régóta ki akartunk próbálni! Az album érettebb dalszerzésben, és jobban jelképezi a banda mai formáját. Ennek tükrében is még mindig sok elem lehet ismerős a 404 B.C.-ről: gyors részek, rengeteg gitárszóló, sok-sok dallam és ikergitár harmónia!

2016-ban új énekes csatlakozott a bandához. Ez hatással lesz a White Stained Inferno-ra?

A zene szinte egésze készen volt már, mikor csatlakozott hozzánk. A lemez összes dalszövegét és ének részét át kellett írnunk… kevesebb, mint 6 hónap alatt! Nem volt könnyű, de megérte! A vokál nagy hatással lett az albumra, szerintünk az egyik legszembetűnőbb része lett. Az énekskálája jóval szélesebb, mint az előző énekesünké, és ez volt az egyik legfontosabb dolog, amit az új tag kutatása közben figyelembe vettünk.

Van más jelentősebb változás az előző, 404 B.C. című albumhoz képest?

A szövegkoncepció és a vizuális megvalósítás. Az artwork megalkotásához egy fiatal és tehetséges indonéziai művészt, Ibay Arifint kértük fel. Imádtuk a grafikus stílusát ami javarészt fekete-fehér metszetekből áll, és több olyan képet is készített, ami tökéletesen megfelel az album általános koncepciójának.

A Temnein több műfaj érdekes egyvelegét játssza – melodeath, progresszív és thrash metál elemek. Milyen bandák inspiráltak leginkább? Vannak olyan határok, melyeket a zenétekkel soha nem akartok átlépni?

Ez egy jó leírás 🙂 Klasszikus melodeath (At the Gates, Dark Tranquillity, Insomnium, Be’lakor…), több progresszív banda (Opeth, Nevermore) modern/NWOAHM cucc (Kataklysm, Darkest Hour, Chimaira), a legújabb albumunkat pedig leginkább a Ghost Brigade és In Mourning bandák ihlették.
A zenénk magja ugyanúgy a melodikus death metál marad. Ezen kívül nem akarunk megszabni semmilyen határt a jövőbeli zenéinknek. Nem szeretjük ismételni magunkat, és csupa hasonló dallal kiadni egy-egy albumot. Ahhoz, hogy elkerüljük ezt a monotonitást, szeretjük keverni a behatásokat a zenénkben, a következő albumunkon például lehetne több billentyű, blues/jazz behatás, több poszt-metál elem, vagy akár elektronika. Meglátjuk, mit hoz a jövő!

Érdekelnek a dalszövegek is. Elmondanád miről szólnak?

Az album dalszövegi koncepciója a betegség és az ezzel való együttélés nehézségei körül forog, főleg ha hosszabb időre kórházba van kényszerítve az ember. Többünk ki volt téve ennek mostanában közvetetten vagy közvetlenül, szóval adta magát a téma. Minden egyes dal annak a férfinak a történetét írja le, akit ismeretlen betegség sújt, ami akár halálos is lehet. A betegség minden egyes lépcsője összefügg: az első tünetek, fizikai és pszichológiai nehézségek, a kórházi dolgozók meg nem értése, az elhagyatottság, belső küzdelem, és a gyógyulás törékeny állapota.
Az album címe is a kórházat jelképezi. A pokol többnyire sötét és homályos helyként van ábrázolva, mi azonban a kórházat egy „fehér pokolhoz” hasonlítottuk, innen jön a cím: „Fehér foltos pokol”.

Mi a helyzet koncerttéren? Hol láthatnak benneteket a rajongók?

Jelenleg csak Franciaországban vannak betervezett fellépéseink, 2017 végére. Több koncertszervezővel is tárgyalunk, de még semmi sincs kőbe vésve. Annyit szeretnénk turnézni a White Stained Inferno promótálására amennyit csak lehet, a fő célunk bandaként pedig a nagyobb európai metál fesztiválok rendszeres szereplőivé válni. Ketten közülünk jártak Budapesten mostanság, és szeretnénk ott koncertet is adni! Szóval szólj kérlek a helyi promótereknek 😉

Mesélnél kicsit a bandán kívüli életetekről?

Mindannyiunknak van hétköznapi munkája különböző területeken (IT, biotechnológia, logisztika, szállásolás), mivel jelenleg teljességgel lehetetlen a zenénkből megélni. Persze ha ez megváltozna egy nap, akkor nagyon szeretnénk hivatásos zenészekké válni!

Hogyan jellemeznéd a francia metál színteret?

Franciaország soha nem volt egy rockos kultúra. Szóval gondolhatod milyen a Metál felhozatal… Nincs olyan nagyobb rádióállomás, ahol Metált adnának. A fősodratú francia rádiókban például ne számíts Volbeat vagy Five Finger Death Punch számokra… És ugyanez a helyzet a klipekkel is; a Metál mondhatni egyetemesen nincs reprezentálva a médiában.
Ez a helyzet pedig limitálja a helyeket, ahol feltörekvő bandaként felléphetsz, szóval nehéz korrekt turnét szervezni Franciaországban. A nagyobb helyek vonakodnak a Metál koncertektől még akkor is, ha nagy nevek keresik meg őket. Sok turné csak egy vagy két alkalommal érinti Franciaországot (többnyire Párizst), míg Németországban és Nagy-Britanniában 7 helyszínt is meglátogatnak…
A dolgok jó oldalát nézve viszont néhány francia fesztivál hatalmas sikert aratott, például tudjátok, hogy a Hellfest a világ egyik legnagyobb Metál fesztiváljává vált, és több feltörekvő eseményről is beszélhetünk (Motocultor, X-trem Fest, Sylak Open Air…). Király bandáink is vannak, több, mint 15-20 évvel ezelőtt szerintünk! Ismerhetitek a legnagyobb neveket (Gojira, Alcest, Betraying the Martyrs, Dagoba, Benighted, Gorod…), és valószínűleg a feltörekvő bandákat is (Regarde les Hommes Tomber, Svart Crown, Novelists, The Great Old Ones…), de sok undergroundabb vagy még fel nem fedezett csapat van, akik megérdemelnék a figyelmet: Year of no Light, Eryn Non Dae, Glorior Belli, Hangman’s Chair, Monolithe, Grorr és sokan mások!

Oké, ez volt az utolsó kérdés. Köszönöm az interjút, és ha üzennél még valamit a rajongóknak, itt a lehetőség:).

Köszönjük az érdekes interjút! Köszi, hogy elolvastátok, reméljük tetszeni fog az új albumunk, és hogy találkozunk turnékon! Üdv!


Hi! How are you?

Hi Ľuboš! We’re all fine thanks, very very busy at the moment but it’s quite natural when you’re close to an album release 🙂

Temnein will release their new album called White Stained Inferno this October. What was the process of creation?

The writing process has started a long time ago, it’s been more than 3 years now. Most of the songs were written from fall 2014 to early 2016 with a lot of demoing, rehearsal working and of course many different versions of the songs throughout the process! James and Florian brought most of the songs and the final arrangements were made with all the band.

What can fans expect?

Musically, something darker and more atmospheric than our previous stuff. There are less complexity in riffs and arrangements, we cared to focus on the emotions rather than technicity. We also add some acoustic parts, something we wanted to do for a while! This album shows more maturity in the song-writing and is more representative of the whole band today. However, we still have many elements that were on 404 B.C.: fast parts, lots of guitar solos, loads of melodies and twin-guitars harmonies!

The band was joined by a new vocalist in 2016. Does it have an impact on White Stained Inferno?

The music was almost completely written when he joined the band. We had to rewrite all the lyrics and the vocal parts for the whole record… In less than 6 months! It wasn’t easy, but it was worth it! The vocals have a great impact on the album, we think it’s one of the greatest highlights of the album. His vocal range is way wider than our previous singer and that was one of the most important thing we were looking for when we searched for a new vocalist.

Are there other significant changes compared to your debut album 404 B.C.?

The lyrical concept and the visual work. For the artwork, we worked with a young and talented artist from Indonesia named Ibay Arifin. We loved his graphic style mainly made of engraved drawings in black & white and he made several astonishing artworks which represent the global concept of the album.

Temnein play interesting mixture of more genres- melodeath, some influences of progressive and thrash metal. What are the bands that inspired you the most? Are there any limits which you will never step over in your music?

That’s a good description 🙂 Classic melodeath (At the Gates, Dark Tranquillity, Insomnium, Be’lakor…), more progressive bands (Opeth, Nevermore) modern/NWOAHM stuff (Kataklysm, Darkest Hour, Chimaira) and for our last album we’ve been inspired by more atmospheric bands like Ghost Brigade and In Mourning.
The main core of our music will remain on melodic death metal. Outside of this, no we don’t want to set boundaries over our future songs. We don’t like to repeat ourselves and make a record with a lot of similar songs. To avoid this kind of repetition we love to mix different influences in our music, for the next record we could incorporate more keyboards, blues/jazz inspirations, more Post-Metal influences or even electronic parts. We’ll see what the future holds!

I was also interested in the lyrics. Could you tell us more about it?

The lyrical concept of the album is about illness and all the difficulties to live with it, especially when you’re trapped in a hospital for a while. Several of us were confronted to this these last years directly or indirectly, so that was a natural choice to write lyrics about this. Each song tells a part of the story of a men who’s confronted to an unknown disease which could be deadly. Every step of the illness is related: first symptoms, physical & psychological difficulties, incomprehension with the medical staff, loneliness in hospital, inner-struggles and fragile state of healing.
The title of the album is in fact the representation of a hospital. Hell is often described as something dark and obscure but here we compared the hospital to a “white hell”, hence the title “White Stained Inferno”.

And what about concerts? Where can fans see you?

For the moment we only have a bunch of gigs in France that are planned for the end of 2017. We’re discussing with several bookers but nothing is signed yet. We’d like to tour as much as possible to promote White Stained Inferno and our biggest goal as a band is to reach the main European Metal festivals on a regular basis. Two of us have visited Budapest recently and we’d love to play there! So please tell your local promoters 😉

Could you tell us something about your lives beside the band?

We all have day-jobs in various domains (IT, biotechnology, logistic, hotels), for the moment it’s totally impossible to make a living out of our music. Of course, if one day it happens to change we’d be glad to become professional musicians!

Could you describe to us the metal scene in France?

France has never been a country with a rock music culture. So you can imagine how it is for Metal… There’s no major radio channel where you can hear Metal tracks. For example, don’t expect to hear Volbeat or Five Finger Death Punch on the mainstream rock radios in France… It’s the same for video-clips and Metal is globally not much represented in the media.
This situation leads to a lack of places to play when you’re an upcoming band, so it’s quite difficult to book a proper tour with correct conditions in France. The bigger places are often reluctant to book Metal gigs, even when big names & tours are proposed. Some tours are often doing only one or two dates in France (in Paris most of the time) while there are 7 dates in Germany or in UK…
On a more positive note, some French festivals gained a massive success, you probably know the Hellfest who became one of the biggest Metal festival in the world, but there are others which are rising (Motocultor, X-trem Fest, Sylak Open Air…). We also have killer bands, more nowadays than 15 or 20 years ago in our opinion! You know the biggest names (Gojira, Alcest, Betraying the Martyrs, Dagoba, Benighted, Gorod…), probably the rising bands (Regarde les Hommes Tomber, Svart Crown, Novelists, The Great Old Ones…) but there are also more underground or underrated acts that deserve more attention: Year of no Light, Eryn Non Dae, Glorior Belli, Hangman’s Chair, Monolithe, Grorr and many more!

Ok, that was the last question. Thank you for the interview, and if you have anything else to say to our fans now is the time :).

Many thanks to you for your interesting questions! Thank you for reading this interview, we hope you’ll like our new album and we’d love to see you on tour! Cheers!

WEBhttps://www.temnein.net/

Ezt a cikket eddig 261 alkalommal tekintették meg.

Szólj hozzá!