The Way Of Purity Interjú

(scroll down for English Version)

Nemrégiben befutottak a Biteback EP és az Equate kapcsán íródott The Way Of Purity kérdéseim válaszai, és amint megláttam a feleletek terjedelmét, rögtön elkapott az elégedettség érzése. A nevek nélküli, nemzetközi csapat 2010-es debütje után, idén márciusban hozza ki a Crosscore folytatását, így ennek kapcsán megragadva az alkalmat volt lehetőségem hosszasan elbeszélgetni „isten kezeinek” egy képviselőjével. Bár kérdéseim túlnyomó része ezúttal inkább a társaság ködös életét és ideológiájukat feszegette, azért az új albumot illetően is sokmindenről lehullt a lepel. Indítsátok a lejátszót, italt a kézbe, kényelmesen elhelyezkedni! Nem két percbe tellt a zene mellett átbeszélni az élet dolgait…

Üdv Magyarországról, köszi, hogy elfogadtátok a felkérést, örülök a lehetőségnek! Sokszor kérdeznek titeket a névtelenség miértjéről, de borzasztóan kíváncsi vagyok, hogy az üzenet közvetítése mellett, valójában miért tartjátok szükségszerűnek az anonimitást?

Hello, mi is köszönjük a türelmet… Elég nyugtalanul teltek az elmúlt hetek, de nagyon szerettem volna válaszolni a kérdésekre. A legjobbat nyújtottam.

Nos, sokan már tudják, hogy mit gondolunk az olyan bandákról, akik mutogatják a rusnya pofájukat, frizurájukat, piercegjüket, sminkjüket, a corpse paintet és minden lehetséges szarságot, ami csak egy arcon lehet. Szerintünk ez nevetséges… Tettetik magukat, megjátszott rocksztár buzik. Soha nem leszünk ilyenek. Emellett, mi aktivisták vagyunk, és biztonsági okokból kifolyólag nem szeretnénk, ha az emberek látnának bennünket, vagy tudnák a nevünket. Egyébként meg, kit érdekel, kik vagyunk? Az állatoknak, istennek és a természetnek nem kell köszönetet mondania nekünk, hisz a részeik vagyunk, szóval semmi szükség rá, hogy tudják kik vagyunk, és nem is a háláért vívjuk ezt a háborút. A szeretet körülményektől független, és ez az, amiért mi kiállunk. A szeretetnek nincs arca vagy neve, akárcsak istennek.

Mielőtt mélyebben foglalkoznánk a mondanivalóval, kezdjük pár „szárazabb” kérdéssel. A Biteback EP-ről mostanában hallani több közleményt, noha a lemez már tavaly május óta beszerezhető. Miért került most ismét középpontba ez az anyag?

Nos, okos kérdés, hisz valahogy rájöttél, hogy valami „nincs rendben” ezzel az EP-vel. Elmondom a történetet, megérdemled. Elég sokáig tárgyaltunk egy nagy kiadóval. Arra kértek minket, hogy kereskedelmi okok miatt, hagyjuk kiadatlanul ezt az EP-t (promócióra alkalmazni lehetett), mert az Eternal Damnation To René Descartes-t nagyon akarták az album kapcsán használni, ha leszerződünk velük. Azért volt célunk nagy kiadóval szerződni, hogy szélesebb közönséghez legyen lehetőségünk eljuttatni az üzenetet, de végül beláttuk, hogy nem ez a legjobb módja terjeszteni az igét, úgyhogy visszautasítottuk az ajánlatot. Ezek után az Aural Music megkért minket, hogy adjuk ki az EP-t, mert Emiliano-nak (Emiliano Lanzoni az Aural Music tulajdonosa és vezérigazgatója – a szerk.) nagyon bejött a cucc, mi pedig rábólintottunk. Egy EP nem hoz nyereséget, egyenesen kereskedelmi öngyilkosság, szóval megértettük, hogy mindezt pusztán a zenénk iránti szenvedélyből tennék, és igent mondtunk. Ezért promotáltuk most, hogy hivatalosan is megjelent. Az egyetlen ok, amiért eladhatunk párat az, hogy néhány albumon is szereplő dalt más verzióban tartalmaz, és ez egy klassz digipack. Meglátjuk, de mint sejtheted, magasan teszünk rá, hogy mennyi megy el belőle… Akárcsak az Aural Music vagy a Worm Hole Death.

A kislemezen helyett kapott Eternal Damnation To René Descartes c. szerzeménynek van köze a francia filozófushoz?

Természetesen. Az a szemétláda egyike volt az élveboncolás feltalálóinak, azzal az általa hitt, állatokra nézve sértő állítással indokolva, hogy ők élvezet nélkül esznek, fájdalom nélkül sírnak, és tudás nélkül nőnek, ergó ők csak egy együttes jelenség, lélek nélkül. Állítása szerint ebben hitt, de ez hazugság… Egyszerűen csak ürügyet keresett az állatbántalmazásra az összes haverjával együtt. Erkölcstelen ember és tudós volt, hisz tudta, hogy téves ez a teória. Az én szememben kevesebb, mint az emberi söpredék… Isten örök kárhozatba taszította, ebben biztos vagyok. Ha a kezeim közé kapnám, addig folytogatnám, míg nem látnád a rothadó agyát a szemén és a száján kilövellni.

Ez a dal isten tiszteletére íródott, nem neki.

A fotókon és a Biteback CD-jén is szerepel egy „háromvonalas” minta. Mit jelképez ez?

Ez a szimbólum képviseli a kecskét Aleister Crowley (brit okkultista – a szerk.) allegórikus látomásában. A divatos kecske-szimbólum helyett úgy döntöttünk, ezt használjuk, amit csak kevesen ismernek és értenek. A kecske az erő szimbóluma, természeti erők és ateista jelkép. Ezért használtuk. Ha nem ismered behatóan az OTO-t (Order Of Oriental Templars, egy 20. század elején alapított nemzetközi vallásos szervezet, melynek Crowley is tagja volt – a szerk.), nem ismerheted, még csak nem is láthattad ezt a jelképet.

A hangzásotok abszolút definiálhatatlan, szinte stílusteremtő. Zenei szempontból mi nyújtott számotokra inspirációt, úgy értem, miért éppen a metal lett a közvetítő csatorna?

A hatásaink a hardcore dinamikájából, a new wave ábrándos és melankólikus ívéből, a post-punk-ból és a death/black metal brutalitásából származnak. Ez a mi hangzásunk. Mindezen alkotók együtt „élhetnek” a zenénkben. A metal a közvetítő csatornánk, talán mert a kegyetlenebb oldalunk az erősebb, teret ad nekünk, valamint a metal média még mindig a minőség kedvéért támogatja a zenét, nem pedig pénzért vagy a nagy kiadók üteme kényére. Továbbá a producerek, akikkel dolgoztunk, elég kemények, így ez a hangzásunk. Egy metal támadás hardcore attitűddel, kiegészülve a new wave sötét színeivel.

Afféle biográfiai kiegészítés gyanánt készült egy kisfilm is a csapat előéletéről. Honnan jött az ötlet, hogy ily módon adjatok körképet a történtekről?

Minden banda klipeket készít, ahogy játszák a jó vagy szar zenéjüket. Mi mások vagyunk, és úgy döntöttünk, hogy valami érdekeset csinálunk, főleg, hogy lehetőségünk volt Susi Medusa Gottardival dolgozni. Valójában ő akarta a zenét és a vallást megfilmesíteni, így felkért minket, hogy legyünk a színészei, egyben a soundtrack-je a filmnek. Elhatároztuk, hogy megcsináljuk ezt, egy idióta normális és trendi videóklip helyett. A legtöbb embernek nem tetszik, de nekünk igen. Mindemellett szerettük volna a teljes történetet elmondani az első énekesünkről, aki a vallás nevében öngyilkos lett… Ez volt a fájdalmunk, mert most sok ember azt hiszi, hogy keresztény banda vagyunk. Ő keresztény, vegetáriánus straight edge volt, de ez a felfogás nem terjedt ki a zenekarra. Most ez ellen a címke ellen küzdünk, amit ránk ragasztott.

Amint az a filmből is kiderül, az évek során komoly lelki megpróbáltatásokon mentetek keresztül. Miként hatottak ezek a zenétekre, a személyiségetekre és úgy ámblokk, az életfelfogásotokra? Átértékeltetek-e bármit is ez alatt az idő alatt?

Mint mondtam, a film Betty és Susi ellentétes vallási nézeteit mutatja be. Egy keresztény hívő, sátánista által kommentálva… Nagyon beteg anyag. Én csak játszottam, mint színész, az egész forgatókönyvet Susi írta, Steve Drakos pedig rendezte.

Ha jól tudom, a dalírásban nem csak ti öten-hatan vagytok érdekeltek, hanem sok általunk ismeretlen személy is segédkezik. Hogyan tudtok ennyi különféle elképzelést egyetlen dallá/albummá konvertálni? Végsősoron hogyan készül el egy TWOP szerzemény?

Igen, általában különböző zenészekkel működünk együtt… Ha az új album dalait vesszük figyelembe, nem igazán volt dalírási folyamat. Három hónapra stúdióba vonultunk, és kész volt a lemez. Egyszerűen csak minden nap dolgoztunk és az album irányvonalára és identitására koncentráltunk, és kemény munkával, türelemmel és kreativitással kész is volt az Equate. Ezt követően kisegített minket pár jóbarát a keveréssel és mastereléssel. De ez volt a gyors rész. A felvétel kevesebb, mint 10 napba telt. Nincsenek szabályok, mi csak követjük az ösztöneinket. Ennyi.

Feltételezem, hogy a szövegek megírását az alkotás egyik legfontosabb fázisaként kezelitek. Hogyan születik meg a végleges tartalom? Spontán írások ezek, vagy hosszasan felépített gondolatok?

A szövegek megírása más kérdés, mert azoknak ábráknak, képeknek, festményeknek kell lenniük… Először vizuálisan látnom kell a szavakat, és utána leírni őket papírra. Némelyikük álom, némelyik a mi gondolatunk, mind isten meglátásával kapcsolatban. Akkor látnak napvilágot, mikor mélyen megihlet valami.

Az állat- és természetvédelem abszolút prioritást élvez a szövegeitekben, amivel manapság elég kevesen foglalkoznak behatóan. A ti esetetekben milyen indíttatás váltotta ki, hogy ilyen elszántan képviseljétek a természeti értékeket?

Ez mind a gyökerek felkutatásáról szól. Mindenkinek meg kellene próbálni megtalálni a sajátjait. A legmélyebb gyökereid a természetben vannak. Nem számít ki vagy, hol élsz, vagy hogy milyen életstílust képviselsz – visszavonhatatlanul kapcsolatban maradsz a többi teremtménnyel.

Gyakran tesztek utalást istenre, az összkép ugyanakkor sokaknak zavaros. Vallás tekintetében, miben hisztek valójában? Milyen állásponton vagytok a keresztény egyházzal kapcsolatban? Magunk irányítjuk a sorsunkat, vagy létezik egy felsőbb erő, melynek mindannyian részesei vagyunk?

Minket isten haragja inspirál. A mi meglátásunkban minden az anyatermészetről szól. Mi csak arra kérjük az embereket, próbálják megérteni, hogy a természet, a tenger, az állatok, erdők az egyetlenek, amink van, és tudnak (és fognak is) létezni nélkülünk. Vírusként tevékenykedünk. Olyan vírusként, ami sejteket és sokszorosítást eredményez. Elpusztítja és megváltoztatja őket. Ezt tesszük mi a Földdel. Elpusztítjuk a szaporodással… Ez lesz a végzetünk. Millió és millió egyének vannak erőforrások nélkül, akik éhen halnak, már most, vízzel és oxigénnel. Mikor eljön a vég, az állatok majd újra elkezdenek élni, az erdők és zöldségek visszaveszik a területeket, elpusztítva a betont. Újra termelnek majd oxigént, egészen addig, míg a Nap meg nem semmisül. Minden ki fog fejlődni újra, mert nem pusztíthatjuk el a rovarokat vagy a baktériumokat… Még egy végső, óriási atombombával sem. Ez nem jelenti azt, hogy megváltoztathatjuk a dolgokat… Minden elölről fog kezdődni, mikor elveszünk az örök kárhozatban. Ha a vallások megmozgatják a tömegeket, miért nem tettek soha semmit, hogy helyre rakják a dolgokat? A keresztény vallás pl. a gonosszal azonosítja a kecskét: ez tényleg jó példa a természet torz ábrázolására, mert számomra egy kecske erőt és tisztességet, erkölcsöt jelképez. Az én szememben az ember alapvetően gonosz legbelül, és a vallások nem segítenek. Szomorú módon az embereknek szüksége van vallásokra, mert félnek a haláltól és a hatalomtól, míg az állatok szabadok. Bírálunk és kinevetünk minden vallási fanatikust és az ő álszent attitűdjüket. Az igaz állatok és a természet szerinti emberi cselekedeteket szeretnénk látni.

Rendkívül szimpatikus a hitelességetek, az őszinte attitűd, ami sajnos manapság ritkán jár együtt nagy megbecsültséggel. Mennyire lehet a mai zeneiparban érvényesülni ilyen hozzáállással? Az eddigi tapasztalaitok alapján, eljut az üzenetetek az erre fogékony, megfelelő réteghez?

Köszönjük a kedves szavakat. Te vagy a legjobb példa rá, hogy mit érhet el a hozzáállásunk a megfelelő rétegnél… Kérdések, a megértés vágya, és a támogatás. A tisztesség bizalmat generál, és az emberek bíznak bennünk, hogy igazak és egyenesek legyünk. Az üzenetünk neked és nekik szól. Sokan egyetértenek, sokan nem, de mind próbálják eldönteni, hogy pozitívak vagyunk-e vagy sem. Az intelligens emberekről beszélek, nem veszem figyelembe a bolygót hússal elárasztó, élő törmeléket. Ők azok, akik isten haragja által lesznek elpusztítva, mert ők azt hiszik, hogy tévedésből dacolhatnak vagy címkézhetik azt, ami teremtette őket. A magas szintű zeneipar úgy követ minket, mintha űrlények vagy más idegen dolgok lennénk, ami bár sikeres lehet, de túl veszélyes támogatni. Szerintem mindnek tetszett az üzenet és a koncepciónk, amit nem szeretnek, az a sötétbe ugrás, és ha valami új, ez az eredménye… Mindnyájan félünk attól, amit nem ismerünk.

Habár nyilván önkifejezéstől vezérelve alkottok, jelentenek plusz motivációt a pozitív visszajelzések és az általatok is képviselt ideológia követői?

Nos, hogy őszinte legyek… Tényleg abszolút nem érdekel minket, hogy az emberek mit gondolnak rólunk, hisz a zene csak egy löket az üzenetünknek, akár tetszik nekik, akár nem… Mi most is, és mindig is csak közvetítők leszünk, és egy közvetítőnek egyenesen a cél felé kell haladnia, anélkül, hogy megkérdezné a befogadót, hogy tetszik-e az üzenet tartalma vagy sem. Nevezd távolságtartónak vagy igazságtalannak, de bármi is, mi csak isten kezei vagyunk, és isten nem akar megfelelni senkinek… Istennek csak hírnökök és cselekedetek kellenek… tetszik vagy sem, ezek vagyunk mi.

A Worm Hole Death-el milyen a kapcsolatotok? A mai modern, profitorientált rendszerben hogyan tudtok ilyen sajátos mentalitással együttműködni egy lemezkiadóval? Elvárások gondolom mindenhol vannak…

A siker és a pénz csak a boldogság után következik, és nem lehetnek ellentétek. Azért dolgozunk, mert van egy küldetésünk, és a kiadó kedveli a zenénket és a nézőpontot. Ha egy nap minket ezért kifizetnek, elküldjük majd a pénz ránk eső részét azoknak, akik az állati felszabadulás frontján vívják ezt a háborút, a kiadó pedig megtartja az ő részét. Egyébként meg boldogabban élünk majd a tudattal, hogy megpróbáltunk tenni valamit, ahelyett, hogy bűntudatunk lenne azért, hogy nem küzdöttünk azért, amit el akartunk érni. A pénz persze nem fontos a kiadónak, mert valamiért kedvelnek bennünket.

Immáron itt állunk az új anyag megjelenésének kapujában. Így a megjelenés előtti utolsó napokban, mit tudnál elárulni előzetesen az Equate-ről? Miben lesz más, mint a debüt, változott-e valamit a zenei irányvonal?

Úgy gondolom, más megközelítésű a produkció.

Elmagyarázom… Eleinte hűvös, fagyos hangzást akartunk, mindenféle emberi érzelem vagy közbenjárás nélkül. Ebből a szempontból próbáltuk tehát megközelíteni a végterméket. Aztán mikor elkezdtük írni az Equate-et, egészen más hangulatban voltunk, és azt akartuk, hogy az album emberibb, érzelmesebb és „valódibb” legyen, hogy kifejezzük az emberi kétségbeesést, a bánatot és felvázoljuk a sötét jövőképet. Egyszerűen változtattunk a hozzáálláson és több hagyományos felszerelést használtunk. A dob és a gitár hangzása természetes maradt, digitális eljárás nélkül, és ez lett az eredménye. A dallamok nem merülnek ki abban a fagyosságban, ami a Crosscore-t jellemezte, érezhető egy kis melegség, ami azt a reményt képviseli, amit mindnyájan igyekszünk életben tartani ebben a pokolban. A Crosscore és az Equate ugyanazon kezek által íródott, szóval, hogy úgy mondjam, ezek a TWOP hideg és meleg oldalát mutatják be. Továbbra is hasonló előadók inspiráltak minket és még csak a hangszereken sem változtattunk. Lesznek, akik azt mondják majd „nem szeretem a kemény részeket/dalokat, mert nekem az jön be, ha úgy szóltok mint a The Cure vagy az Interpol”, és lesznek akik úgy gondolják „nem tetszenek a dallamos részek, 100%-ig brutálnak kell lennetek”. Basszák meg mind… Ha nem tudják, mi a Sisters Of Mercy, a Bauhaus, a The Pixies vagy a Sonic Youth, akkor kibaszottul műveletlenek, és nem tudják, honnan származik egyáltalán a zene, amit hallgatnak. Basszák meg.

A Crosscore tiszta énekes részeitől méginkább nonfiguratív lett a már amúgyis absztrakt összkép, egyfajta brutálisan gyönyörű oldalát előcsalva a zenének. Lesz tiszta ének a friss albumon is?

Természetesen, több szerzeményben van tiszta ének, illetve maguk a dalok is dallamosabbak.

Elnézve az Equate tracklist-jét, a Lijty Crjsty személyében úgyfest, ezúttal egy norvég nyelvű szerzeményt is hallhatunk majd. Van valami mögöttes oka ennek?

Ez gyakorlatilag egy 100%-ig black metal nóta, és nagyon „norvégosan” hangzik, hisz ezen a nyelven íródott és egy régi norvég legendát mond el egy lányról az erdőben. Mivel Tiril egy norvég erdő közelében lakik, és a szövegnek is norvégul kellett íródnia, ezért nagyon magáénak érezte ezt a dalt.

Az új lemezen két vendég is feltűnik majd, Giulia a Ravenscry-ból, és a black metalos Damien T.G., avagy Stielas Storhett. Velük hogyan kerültetek kapcsolatba, illetve honnan jött a vendégszereplés ötlete?

Nos, mindkettő a legjobb feltörekvő projectek közé tartozik, így megkérdeztük őket, hogy lenne-e kedvük velünk dolgozni, és igent mondtak. Giulia bandájával egy kiadónál vagyunk, úgyhogy ez a rész egyszerű volt, mindent a cég menedzserével és az album producereivel csinált. Két dalban énekel, abszolút megbíztunk bennük. Stielas-sal tulajdonképpen albumot és pólót cseréltünk, és miután meghallgattuk a cuccot, rájöttünk, hogy sok közös van bennünk, szóval úgy döntöttünk, hogy írunk pár dalt közösen. Ezek közül az egyiket felraktuk a lemezre, de felvettünk egy másikat is olyan jövőbeli tervekhez, mint mondjuk bónusz számok, válogatások vagy promóció. Mindkettő fantasztikus lett, örökre hálásak leszünk!

A borító szimbólumokban meglehetősen gazdag. Mit üzen a külcsín, illetve tartalmilag mire utal a címként választott egyenlőség?

A borító isten napba ágyazott szemét jelképezi, ami figyel minket… Isten egy háromszög tetején van, és egy kör tartalmazza a 11-es számot. A háromszög ismét isten szimbóluma, a 11 pedig „egy az egy ellen”-t, „én, ellened”-et, „ember isten ellen”-t, vagy „ember az állat ellen”-t jelent. Ezt a háborút vívjuk mi. A kör a végtelenségre utal, öröklétet jelent. A körben és a háromszögben látható egy mágikus forma, mely a magasabb erőket képviseli, a győztest tehát könnyű meghatározni, melyből az első, bíráknak hivatott emberek lelkeinek aláírása következik (akik megtagadták azt, amik most vagyunk, és jóváhagyták az emberiség pusztulásának tervét), mindezt pedig az alkotók és holdfázisok felügyelik… A fertőzött körben fejjel lefelé álló ember és a Napban lévő állat pedig ennek a háborúnak az eredménye. Minden arra utal, hogy az emberek nem küzdhetnek a magasabb erőkkel… Ha majd egy nap, mindez együtt cselekszik, mint ez a kép, szimbólikusan, a tervben a borítónkon, az emberiséget perceken belül eltörlik. Ez az „egyenlőségre” való utalás. Tényleg azt hisszük, hogy egyenlőek vagyunk istennel?

A vizuális megjelenítés láthatóan fontos része a projectnek, adódik tehát a kérdés: terveztek-e videóklipet, netán folytatást az A Passage Through The Purity Of Pain-hez?

Jelenleg egy állatvédő szervezettel tárgyalunk, hogy velük készítsünk videóklipet, hogy bemutathassuk az új hangzásunkat, koncepciónkat és ötleteinket. Remélem, hogy lesz lehetőségünk a forgatásra, mert ha megcsináljuk, olyan megdöbbentő lesz, hogy sokan panaszkodni fognak miatta, de a szép szavak hamisak, az igaz szavak szörnyűek. A valóság könyörtelen, erre szeretnénk rávilagítani ezzel a videóval. A költségvetési korlátok és problémák persze lényegesen lelassítják a dolgokat.

Jómagam legelőször koncerten találkoztam veletek, és meg kell mondjam, sohasem láttam még ennyire intenzív, hangulatos és egyedi performanszot. Maga az alkotói stádium, vagy az élő fellépés jelent számotokra jelentősebb önkifejezést?

Igen, az élő fellépéseink elég mélyenszántóak és vérfagyasztóak, hisz mind a reakciók brutalitását, mind a kétségbeesett üzenetet érezheted, amit szeretnénk megmutatni a performanszokkal. Mindkét rész nagyszerű, alkotni és élőben játszani is. Egyik sem fontosabb a másiknál. Mindkettő ugyanannak a dolognak a része.

Hamarosan újabb körútra indultok Amerikában és Kanadában a Negură Bunget-el. Európai turnéra mikor számíthatunk? Várhatóan kikkel fogtok majd együtt fellépni?

Nem tudjuk még mi lesz velünk az amerikai és európai turnék alkalmával. Az USA körúttal kapcsolatban sok gondunk van az amerikai bürokráciával… Borzasztóan idegesítő, csak pénzt akarnak elszívni a bandáktól, akik ott játszanak, még úgy is, hogy a zenekaroknak semmit nem fizetnek. Hogy őszinte legyek, nem tudom, hogy le tudjuk-e majd nyelni ezt a hozzáállást, mert ez kibaszottul nevetséges. A világ az világ, és ha én tiszta és becsületes vagyok, akkor oda utazhatok és ott játszhatok, ahol akarok, anélkül, hogy olyan akadályokba ütköznék, mintha bűnöző volnék. Vagy ha mást nem is, legalább fizetnem kell nekik azért, hogy előadjam a művészetemet az országukban. Ember, ez gusztustalan. Az európai turné egyszerűbb lesz, éppen most lett leszervezve a Go Down Believing által. Nem tudjuk kikkel fogunk játszani… Annyi biztos, hogy a kiadó valamelyik bandájával és minden városban helyi csapatokkal, akiket szeretünk.

(Mai hír, hogy vízum problémák miatt, a csapat lemondani kényszerült az összes tengerentúli koncertjét az USA-ban és Kanadában. – a szerk.)

Bár az információkat tekintve zárkózottnak tűntök, a koncertek alkalmával mennyire vagytok elérhetőek az emberek számára?

Én személyesen sosem beszélek az emberekkel a bulik után, ez az énekesünk hatásköre. A támogatóink mindig őt találják meg a tömegben, hisz ennek így kell lennie. Ő képviseli a The Way Of Purity-t. Még ha keresztül is mennék a tömegen, senki sem beszélne velem, mert a színpadon ugye maszkot viselek, és annyira leizzadok, hogy át is öltözöm. Lehetetlenség felismerni, ráadásul mindenki az énekesért rajong, velem senki sem törődik.

A turnék során nem egyszer, nyíltan istentagadó bandákkal osztottátok meg a színpadot, elég csak a Blackfest turnéra gondolni (Gorgoroth, Belphegor). Nem ütközött ez a párosítás anno a szellemiségetekkel?

Nos, a Gorgoroth és a Belphegor tették a dolgukat és mi is a miénket. Ha valaki a Gorgoroth-tól odajött volna hozzánk és azt mondja, hogy változtassuk meg a hozzáállásunkat, az ütközött volna a szellemiségünkkel. Voltaképpen elismerték azt, amit csináltunk, különösen Frank (Frank Watkins aka Bøddel – a szerk.) a Gorgoroth-ból (előtte az Obituary-ban játszott) és a Belphegor dobosa, Martin, szintén vegetáriánus. Mi ugyancsak keresztényellenes életmódot folytatunk, szóval igazából tökéletes párosítás volt. Az egyetlen gondom azzal a kibaszott lóvérrel volt, amit a Belphegor és az Impiety használt, mindenesetre, nem ölhetek meg valakit egy bandából csak azért, mert lóvért használ, különben börtönbe jutnék, úgyhogy inkább lenyelem. Mindemellett, egy Brovar nevű hihetetlenül tapasztalt turnémenedzser az általam valaha látott leghatékonyobb és legprofibb módon összetartotta a dolgokat.

A maja kultúra próféciája idén, 2012-re várja az apokalipszist. Mi a véleményed az ehhez hasonló jóslatokról? Lehetségesnek tartod, hogy az emberi lét ténylegesen egy természeti katasztrófával ér majd véget?

Nem tudom, hogy 2012-ben lesz-e, nem hiszem, de hamarosan megtörténik. Negyven éven belül a népesség eléri a 10 billió főt, és a katasztrófa közel lesz. Amint tudjuk, 2050 után bármelyik elkövetkező év az utolsó lehet az emberiség számára. Az „önpusztítót” aktiválták, most már csak idő kérdése.

A természet ugye kiemelten fontos szerepet tölt be az életetekben. Talán furcsa kérdés, de vannak olyan helyek, ahová gyakran jártok feltöltődni, kikapcsolódni a hétköznapi életből?

Nincsenek speciális helyeim, de vannak különleges „valakik”. Mikor a feleségemmel és a kutyámmal vagyok, minden gondomat elfelejtem, boldognak és szabadnak érzem magam… Ez a legjobb érzés a világon. Hálát adok a természetnek, hogy ilyen hihetetlen, döbbenetes és elképesztő teremtményeket alkotott.

A zenén túlmenően, mivel szerettek még foglalkozni? Külső szemmel azt mondanám, emberileg is meglehetősen sokszínűek vagytok. Vannak kedvenc filmjeitek, könyveitek, stb.?

A zenén kívül szeretem a fegyvereket. Lövöldébe szoktam járni gyakorolni. Elég nagy fanatikus vagyok most. Szintén sok dokumentumfilmet nézek, biológiát, kémiát és ilyesmit tanulok, illetve néha eljárok otthonról pár alaposan megválogatott baráttal.

Köszönöm a válaszokat és a végtelen türelmet az interjúhoz! Őszintén kívánom, hogy érjétek el mindazt, amiért ezt a zenét csináljátok!

Köszönjük a nagyszerű kérdéseket és a támogatást. Rendkívül élveztem a beszélgetést. Remek a webzine-etek!

————————————

ENGLISH VERSION:

Hi from Hungary, I’m glad that you accepted my request for the interview, thanks for it! You’ve been asked many times about why are you remain unknown, but I’m really curious about, that why are you exactly take this anonimity so necessary, if the only important thing is your message?

Hello, thanks to you for your patience… These weeks have been hectic but I really wanted to answer your questions… I did my best. Well, a lot of people already know what we think about these bands showing up with their ugly faces, aircut, piercing, make up, corpse-paint and all the possible crap that a face can have on. We think they are just ridiculous…Wannabes, fake rockstars faggots. We will never be like them. Furthermore we are activists and we don’t want people to see our faces or know our names for security reasons. Also, who cares about who we are… Animals, God and Nature don’t need to thank us because we are part of them, so they don’t need to know who we are and we are not fighting this war to hear „thank you”. Love is uncondioned and that’s what we stand for. Love have no face and no name, like God.

Before we sink deeper into the message, let’s start with some general questions. We heared much about the Biteback EP in these days, although the disc is available since last year’s May. Why did this stuff get into the focus again?

Well you are really smart doing this question because somehow you understood that there’s something „wrong” behind this EP. I will tell you the story, you deserve it. We have been talking with a major label for quite a long time. They asked us to keep this EP commercially unreleased (it was ok to use it for promotion) cause they were really interested in using „Eternal Damnation To Tené Descartes” on the album if we were to sign with them. Our goal in signing with a huge label was to have the opportunity to spread our message to a bigger audience but in the end we understood that this wasn’t the best option for our message so we decided to decline the offer. After that Aural Music asked us to release the EP (Emiliano really like it) and we accepted. An EP brings no money and it’s a commercial suicide so we understood that they were going to do it for the sake of passion in our music and we said yes. That’s why we are promoting it now, it will be officially released. The reason why we could sell some is that it contains some songs that are on the album in different versions and it’s a cool digipack. We’ll see but as you might imagine we don’t give a shit on how much it will sell… Nor do Aural Music or Wormholedeath.

You’ve got a song called Eternal Damnation To René Descartes in this release. Is there any connection between this and the french philosopher?

Of course there is. That motherfucker was one of the inventors of vivisection justifing abuses on animals with the fact that he believed that animals eat without pleasure, cry without pain and grow without knowing so they are just an ensemble of actions without conscience or soul. The fact is that he said he believed that, but it was not true… He just needed to justify animal abuses, he and his friends did. So he’s corrupted as a man and scientist cause he knew that this theory was just wrong and fake and to me he’s less than scum… Human scum. God has led him to eternal damnation, I am sure. If I would have him in my hands I would strangle him until you would see his rotten brain squirting from the eyes and mouth.

That song is dedicated to God, not to him.

There’s a three-lined paradigm both in Biteback’s disc and in one of your photo. What does it symbolize?

That symbol represents the GOAT in Aleister Crowley’s allegoric vision. Instead of using the trendy goat symbol we decided to use the one that only few can understand. The Goat is the symbol of strength, natural powers and anti-christian symbol. That’s why we used it. If you don’t know the OTO deeply you cannot know that symbol, not even see or find it.

Your sound is absolutely indefinable, it’s like a brand new perception. From a musical view, what have inspired you, I mean, why exactly metal is your intermediary channel?

Our influences come from the urgency of hardcore, the dreamy and melancholic influence of New Wave and post punk and brutality of Death and Black Metal. That’s it, that’s our sound. All these elements can “live” together in our music. The metal intermediary channel is because maybe our brutal side is the strongest and also the metal media still support music for the sake of quality and not for money or through the dynamics of the major labels and give us space. Furthermore the producers we worked with are really brutal so that’s our sound. A metal assault with hardcore attitude and the dark colours of new wave.

You’ve made a short film about the beginning, to supplement your biography. Where did this idea come from?

All bands make videoclips with them play their crappy or good music. We are different and we decided to do something that could be interesting, also because we had the opportunity to cooperate with Susi Medusa Gottardi. In fact she wanted to make a movie about music and religion and asked us to become her actors and soundtrack for the film. We decided to do this instead of a stupid normal and trendy videoclip. Most of the people don’t like it but we do. We also wanted to tell you all the story about our first singer that committed suicide in name of religion… This was our pain cause now a lot of people think we are christian band. She was Christian Vegan SXE but this attitude was not extended to the band. Now we are fighting to erase that label she gave us.

As we can see it in the film, you’ve gone through some serious psychic trial. How did these things influenced your music, your personality, and your view of life? Did you revalue anything, during this time?

As I told you the film is about xBettyx and Susi’s opposite views for religion. It’s a christian fanatic narrated by a satanist… Very sick stuff. I just acted as an actor, the storyboard is all writte by Susi and edited by Steve Drakos.

If I’m not mistaken, you usually write the music along with some others, who we don’t know as the members of the group. How can you put all these ideas into one single song or album? In the end, how does a TWOP song born?

Yes we usually cooperate with different musicians… If you take the songs on the new album, There’s no song writing process. We entered the studio, 3 months, and the album was ready. We just worked everyday to keep focused on the direction and identity of the album and with some hard work, patience and creativity “Equate” was done. After that we have been helped by some great friends to track, mix and master it… But this was the fast part… Recordings took less than 10 days. There are no rules, we just follow our mood/instinct… That’s it.

I suppose that the lyrics are one of the most important elements in your work. How does the final content see the daylight? Are these lyrics come spontaneously, or are they lenght-structured thoughts?

With the lyrics is different because they have to be images, pictures, paintings… I first have to see the words in a visionary way and then put them on paper. Some are dreams, some are thoughts all related to our vision of God. They see the light when deep inspiration posseses me.

Your themes are mostly dealing with animal and nature protection. Nowadays, people don’t really care about these things seriously, but what led you to this way to do it so intently? What was the source of your standpoint to stand up, and say: I am different?

It’s all about the research of the roots. Everyone should try to find his own roots. Your deepest roots are in nature. No matter who you are, where you live, or what kind of life you lead, you remain irrevocably linked with the rest of creation.

You often mention God, but many people can’t decide that what are you believing in exactly? For example, what do you think about Catholicism? Are we create our own fate, or are we just a small part of a higher power?

Our inspiration is the wrath of God. In our vision is all about mother nature. We are just trying to ask people to understand that nature, sea, animals, forests are the only thing we have and they could (and will) exist without us. We are acting like a virus. A virus enters your cells to replicate… Destroying and modifying them. That’s what we do with the Earth. We are devastating it to replicate… This will be our end. Milions and milions of individuals with no resourches (and believe me I am not discovering anything) that will die starving, with now water and oxygen. When the end will come animals will start again to live, the forests and vegetables will take back all the space destroying the concrete. Oxygen will be created again as long as water until the sun will end. Everything will develop again because we cannot destroy insects or bacteria… Not even with a final immense nuclear bomb. This doesn’t mean that we can change things… Everything will only start again when we will disappear in eternal damnation. So if religions can move the masses, why have they never done anything to put things right? For example the Christian religion identifies evil with a goat: this really is an example of distorted portraying of nature, because to me a goat represents power and honesty. In my eyes, man is fundamentally evil inside and religions are not helping. Sadly humans need religions because they are afraid of death and authority, while animals are free. We criticize and deride all religious fanatics and their hypocritical attitude, and would like to see humans act according their true animal nature.

Your credibility and honest attitude is very symphatic, which is sadly, often don’t go along with great appreciation. How much can you prevail in today’s music industry with such mentality? Based on your experiances, is your message generally get to the right people?

Thank you for your words. You are the best example of what our attitude can do on the right people… Questions, the wish to understand and support. Honesty generates trust and people trust us to be true and real. Our message is for you and them. Many do not agree, many agree but they all try to understand if we are positive or not. I am talking about the intelligent ones and I am not taking in cosideration the living scraps of meat infesting this planet. These are the ones that will be erased by the wrath of God, beacuse they think they can defy or label what created them by mistake. The high level music industry is following us like we are aliens or a strange thing that could have success but it’s too dangerous to support it. I think they all liked our message and concept, what they don’t like it to jump in the dark and when something is new, that’s the result… We are all scared of what we don’t know.

That’s obvious that you’re making music because of self-expression, but do the positive feedbacks and your followers give you plus motivation?

Well, I have to be honest… We really don’t care about what people think because the music is just a push for our message so if they like it or not… We are, and will always be, just messengers and a messenger has to go straight to the destination without asking the recipient if he/she likes the content of the message. Call it cold, call it unfair but whatever, we are just the hands of God and God don’t want be thanked or liked… God just needs messengers and actions… Like it or not, that’s what we are.

How’s your relationship with your label? How can you cooperate with a record label with your individual mentality in nowadays profit-oriented system? I think, everyone’s got expectations…

Success and money only come after happiness and cannot be the opposite. We are all working because we (TWOP) have a mission and the label loves our music/concept. If one day we will get paid for this, we (TWOP) will send our part of the money to the ones that fight the war in the trenches like animal liberation front and the label will keep their part. Otherwise we will all be happy living with something we have tried and not with a remorse of not having fighted for what we wanted to achieve. Of course money are not important for the label because somehow they are like us.

I’m really looking forward to your new material. What can you say about Equate before the official release date? What will be different compared to the debut? Is the musical path still the same?

I think it is just a different approach to the production.

I explain… At the beginning we wanted to sound cold, glacial without any human feeling or intervention. So the production of the album was approached to reach this result. When we started to write “Equate” we were in a different mood and we wanted the album to sound real, emotional and more human… This was done to represent the human desperation, sadness and dark future. We just changed the approach and we used more analog gear, drums, guitars were left natural with no digital processing and that’s the result. The melodies are not submerged by the icecap that characterized Crosscore and you can feel a little bit of warmth that represents the hope that we all are trying to keep alive in this hell. Crosscore and Equate are written by the same hands so they both represent, let’s say, the cold and warm sides of TWOP. We are still influenced by the same artists and we even didn’t change the instruments actually. There will be the ones that will say, ” I don’t like the brutal songs/parts because I like you when you sound like The Cure or Interpol ” and there will be the ones that will say “I don’t like the

melodic parts, you must be 100% brutal”. Fuck them all… If they don’t know what the Sisters Of Mercy, Bauhaus, The Pixies or Sonic Youth are, they are fucking ignorants and will not know where the music they listen to comes from either. Fuck them.

The clean vocals on Crosscore have made the album more abstract, although it was already a very specific stuff. Will be any clean vocal on the fresh release too?

Of course there are more songs with melodic vocals and the songs are more melodic theirselves.

As I’m looking at the tracklist, Liti Kjersti sounds like a song in norwegian language. What’s the reason of this?

This song is almost 100% black metal song and sounds really norwegian since it has been written in norway and talks about an old norwegian legend about a girl in the woods. Tiril somehow „saw” herself in that song since she lives nearby a norwegian forest and the text had to be in norwegian for all these reasons.

There’ll be two guests in the new album: Giulia from Ravenscry, and Damien T.G. from his one-man black metal project, Stielas Storhett. How did you get in touch with them, and where does the idea of guest musicians came from?

Well, these are 2 of the best uprising projects around so we asked them if they would like to cooperate with us and they said yes. Giulia, with her band, is signed to the same label we are so it was easy, she did it all with the label manager and producers of the album… We trusted the 100%. She sings in 2 songs. With Stielas we got in touch to make an album and t-shirt trade and then after having listened to the respective albums we understood that there are many things in common and we decided to write some songs together. We featured one of these songs on the album, but another one is recorded already for future proceedings like bonus tracks, compilations or promotion. They both have been fantastic and we will thank them forever.

The cover is rich in symbols. What’s the message of this, and what’s the meaning of the equate title?

The cover represents the eye of God (that watch us) embedded in the Sun… God is on the top of a triangle and a circle containing the number eleven. The triangle is again the symbol of GOD and the number 11 strands for “one against one”…”me against you” or “man against god” or “human against animal”. It’s the war we are fighting… The circle strands for the infinite, means forever. Into the circle and triangle you can see a magic formula that represents the higher powers, so the winner is easily determined also due to the signatures of the souls of first humans called to be the judges (and they deny what we are now and approve the plan for destruction of humanity) everything supervised by the elements and lunar phases… The upside down man into a virus shell and the animal into the sun are the result of this war. Everything means that humans cannot fight against the higher forces… If one day they will act together, like it is, symbolically, in the plan in our cover, humans will be erased in a few minutes. That’s the meaning of “Equate”… Do we really think that we can Equate with God??

The visual displaying seems important to you, so are you planning to shoot an official videoclip, or maybe continue the film of A Passage Through The Purity Of Pain?

At the moment we are talking to an animal rights organization to create a videoclip with them to present both our new sound, concept and ideas. I hope that we will be able to shoot this thing cause if we do it, it will be so shoking that most of the people will complain about it but nice „words” are fake, real „words” are terrible. Reality is terrible and that’s what we will represent with this video. Of course budget limitations and troubles are slowing things a lot.

First time, I see you live, and I have to say that I’ve never seen such intense, intimate and unique performance before. Which one is more important and satisfying: making the music itself, or play the songs live in front of the audience?

Yes, our live set is quite scary and intense because you can feel both the brutality of the reaction and the desperate message we want to represent with our perfomances. Both the parts are great, write and record/produce and play live. There’s nothing more important than the other… They are both parts of the same thing.

You’re going to take a tour in the USA and in Canada with Negură Bunget. What’s the plan for a possible European tour? What bands should be your partners during that?

We don’t know what is going to happen both with the US and euro tour. For the US tour we are facing a lot of troubles with the american burocracy… That’s really frustrating, they only want to take money from the bands that play there, even if the bands are not getting paid. To be honest I don’t know if we will be able to stand this attitude because it’s fucking ridiculous. The world is the world and if I am honest I should be able to travel where I like and perform everywhere without facing these fucking boundaries like I am a criminal, or at least they want to get paid, for me to perform my art in their country. This is disgusting man. The euro tour will be easier and is being booked right now by our agent at Go Down Believing. We don’t know who we will play with… For sure it’s gonne be with some label mates and local bands we like in every city.

Maybe we can’t find so much information about you, but do you like to talk a bit with people after your show? Are you usually available for your supporters?

I personally never talk to people after the show but who is in charge of doing it, the singer, has to do it. Supporters will always find our vocalist in the crowd because that’s the way it has to be. She represents TWOP. Even if I will walk throgh the crowd nobody will talk to me since I wear a mask on stage and I sweat so much that I change my clothes… Impossible to recognise me, also they like the singer, nobody likes me.

Many times you shared the stage with purely atheist bands, like Gorgoroth or Belphegor on the Blackfest tour. Wasn’t that line-up turn against your ideology?

Well, Gorgoroth and Belphegor did their thing and we did ours. If someone of Gorgoroth was coming to us and say that we had to change our vision, that would be against our ideology. They actually appreciated what we have done, specially Frank from Gorgoroth (he was in Obituary before) and the drummer of Belphegor (Martin) that was also vegan. We also shared the anti-christian lifestyle so it was perfect actually. The only problem I got is with that fucking horse blood that Belphegor and Impiety used but whatever, I cannot kill someone from a band because is using horse blood, I would go in jail so I just swallow. Also an incredibly experienced tour manager called Brovar kept all the pieces together in the most effective and professional way I have ever seen.

The prophecy of the Mayan culture predicts the apocalpyse on 2012. What’s your opinion about these expectations? Do you think it’s possible that the human race will be destroyed by a sudden natural disaster?

I don’t know if it will be in 2012, I don’t think so but this will happen soon. In 40 years the population will reach almost 10 billion people and the disaster will be really near. Every subsequent year after 2050 could be the last one for the humanity as we know it. The „killswitch engange has been activated” now it’s just a matter of time.

It’s clear that nature means a lot for you, so (maybe it’s a weird question, but) have you got any favorite or special place in outside, where you can relax and forget the everyday problems?

I have no special place, but I have some special „someone” since when I am with my wife and dog I forget all the problems and I feel happy and free… That’s the best feeling ever. I thank nature for having created such incredible, awesome and amazing creatures.

Except music, what do you like to do? Judging from your sound, I would say that you’re also multicolored people in the civil life too. So have you got any favorite film, book, anything?

Except music I like guns. I go to the shooting gallery to practice with my guns. I am kinda fanatic right now. I also watch a lot of documentaries and study biology, chemistry and such subjects. I also go out with a few very selected friends.

Thank you so much for your time and patient for this interview, it really means a lot for me! I wish you honestly to reach that purpose, why you’re creating music!

Thank you for the great questions and support. I really enjoyed. Your webzine is really cool!

WEBhttp://www.thewayofpurity.com/

Kapcsolódó cikkek

Hot News: The Way Of Purity to enter studio on February the 10th

NorthWar

Hot News: The Way Of Purity Working On The New Album

NorthWar

Hot News: The Way Of Purity – European Tour / New album details

NorthWar

Hot News: The Way Of Purity part ways with Tiril Skardal and presents new singer Marja Panic

NorthWar

THE WAY OF PURITY – Equate

Jillian

Hot News: The Way Of Purity – Release sophomore album ‘Equate’ in US & Canada on 17 April

NorthWar

THE WAY OF PURITY – Biteback

Jillian

Hot News – The Way Of Purity: “Bitaback” EP – Release date announced!

NorthWar

Hot News – The Way Of Purity: USA/Canada Tour

NorthWar

Hot News – The Way Of Purity: New Album Preview is online!

NorthWar

Hot News – The Way Of Purity: Mission Statement

NorthWar

THE WAY OF PURITY – Crosscore

A honlap alapértelmezése

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár