Trauma Interjú

(scroll down for English Version)

A kérdésekre Kris Gustofson válaszolt.

Kris, köszöntelek webzine-ünk nevében. Öröm és megtiszteltetés számomra eme interjú elkészítése, amely egyben a legelső Trauma interjú nekünk magyar fanatikusoknak. Arra kérnélek, hogy tartsál nekünk egy kis történelem órát, rendben van?

Először is köszönöm a lehetőséget… Mindig öröm új emberekkel találkozni. Sok éve dobolok. A Traumán kívül más bandákkal is turnéztam, Európában és Amerikában is. Stúdió dobos is vagyok, sok lemezen játszottam más műfajok zenéjét is.

Egyetértesz azzal, hogy az Exodus-szal, az Anvil Chorus-sal, a Blind Illusion-nal, a Control-lal és a Griffin-nel (korábban Sinister Savage) a Trauma volt a Bay Area színtér előfutára? Egyáltalán hogyan alakult ki a színtér, mikortól lehet Bay Area színtérről beszélni?

Igen, egyetértek… Több giget is játszottunk az Exodus, Slayer, Anvil Chorus és más bandákkal is. Voltak bandák, akik a héten hét napot koncerteztek mindenfelé. Mindenki koncertezett, hogy észrevegyék őket és kiadókhoz kerüljenek. Nem éppen mint ma.

Szerinted nagy lökést és támogatást adott a helyi bandáknak a Ron Quintana által készített Metal Mania fanzine valamint a KUSF rádióállomás? Milyen volt a kapcsolat a helyi bandák között ekkoriban?

A KUSF akkoriban inkább punk rock adó volt. De azt tudom, hogy sokat segítették a szcénát. A bandák közti kapcsolat többnyire mindig jó volt.

Mely klubok nyitották meg kapuikat ekkoriban a metalosoknak? Ruthies Inn, Old Waldorf, Mabuhay Garden stb.?

Igen, az összes fentebb említett, plusz a The Stone, On Broadway, Keystone Berkeley, Keystone Palo Alto, New Georges, The Omni.

A Trauma 1981-ben alakult, de te csak egy évvel később csatlakoztál hozzájuk Dennis Schaefer helyére. Korábban, tehát a Trauma-t megelőzően játszottál más bandákban?

Igen, a Trauma meghallgatást tartott, én megtanultam három számot és ajánlatot kaptam a gigre…

Dennis Schaefer miért lépett ki a bandából?

Tényleg nem tudom.

Ismerted a banda zenéjét? Esetleg hallottad őket a Metal Massacre II-n?

Nem nagyon ismertem a zenéjüket. Tudom, hogy sokat koncerteztek. Ez a része érdekelt engem is, annyit akartam élőben játszani amennyit csak lehetett.

Köztudott, hogy a Metallica azért költözött Los Angelesből San Francisco-ba, mert Cliff Burton csak ezzel a feltétellel volt hajlandó beszállni hozzájuk, megrázott benneteket Cliff távozása, aki tulajdonképpen a zenekar lelke, motorja volt?

Én ezek után csatlakoztam a bandához. Cliffel találkoztam párszor. Nagyon laza srác volt. Lucas Advinculla jött a helyére, aki nagyszerű basszusgitáros volt. A banda mindenféle külső segítség nélkül szerződött le a Shrapnel Records kiadóhoz, majd felvettük a Scratch And Screamet. Szóval többnyire siker következett.

Azáltal, hogy a Metallica áttette a székhelyét Frisco-ba, arra sarkallta a többi csapatot, hogy gyorsabb, keményebb zenét játsszon?

Azt tudom, hogy mi nem. Talán?? Mások igen. Nehéz megmondani. A saját dolgukat csinálták, és jók voltak benne. Egyik kedvenc bandám…

Gyorsan és könnyen sikerült a Metallica-nak kiépítenie a rajongóbázisát, rajongótáborát?

Tényleg nem tudom… Nem biztos.

Ekkoriban több tagcserétek is volt, hiszen Cliff helyére Lucas Advicula érkezett, Tiger Lady gitárost pedig Ross Alexander váltotta, mit kell tudnunk az új srácok zenei múltjáról? Esetleg te egy időben érkeztél Lucas-szal, lévén mindketten 1982-ben csatlakoztatok a Trauma-hoz?

Én Lucas után jöttem. Majd a két legújabb tag. Kurt Fry gitáros és Steve Robello basszusgitáros, mindketten veterán zenészek akik turnéztak szerte a világban sok bandában és sok műfajban.

1984-ben jelent meg debütáló lemezetek a Scratch And Scream illetve ugyanebben az évben egy demót is kiadtatok, amelyen a korong dalai közül öt volt hallható. Időrendi sorrendben hogyan követték egymást ezek a kiadványok? Milyen célokat szolgált a demo?

Tényleg nem tudom… Szerintem a demó amire te gondolsz az a lemezhez készülő számok előgyártott verziója volt. Valahogy kiszivárgott. Az évek során hallottam belőle részeket.

Elégedettek voltatok akkoriban a végeredménnyel? Azoknak a rajongóknak, akik nem ismerik, sosem hallották a lemezt, mit mondanál róla?

Igen is és nem is… Sajnos a banda feloszlott nem sokkal a lemez után a kiadó miatt. A Scratch and Scream évekig keringett kalóz formátumban. Jó lenne ha a metál rajongók tudnának a lemezről és meghallgatnák, de ez már régen volt…

Az igaz, hogy a borítón Cliff Burton van menekülés közben?

Nem… A kép a Scratch and Scream borítóján nem Cliff…

Az albumot Mike Varney kiadója a Shrapnel Records adta ki, akik ezt megelőzően olyan albumokat jelentettek meg, mint a Heavy Metal Maniac az Excitertől, az In The Raw a The Rodstól vagy az On The Street a Le Manstól, emlékszel még arra, hogyan kerültetek a kiadóhoz? Milyen feltételeket kínáltak a szerződésben?

A Mike Varney tulajdonában lévő Shrapnel Records egy vadonatúj kiadó volt. Eljött koncertekre, hogy lássa kik a jók. A Trauma jó volt, ezért szerződést ajánlott. A szerződéssel kapcsolatban nem sokra emlékszek, csak arra, hogy a The Stone falán írtam alá közvetlenül az egyik koncertünk előtt.

Mikor és miért oszlott fel a zenekar? A Trauma feloszlása után mit csináltatok, részt vettetek esetleg más formációkban? Ahogy olvastam, az utolsó időszakban már Glen Gordon volt a bőgősötök, igaz?

A banda azért bomlott fel, mert nem támogatták a turnézást. Akkoriban sok kiadó nem tudta mit kezdjen ezzel a fajta zenével. A klubokban kezdett életre kelni, de még nem volt elterjedt. Nem ismertem Glent. Los Angeles-be költöztem, stúdióztam és végül csatlakoztam a St Elmos Fire-höz, felvettem négy számot és turnéztam.

1986. szeptember 27-én komoly csapás érte a metal világot, hogyan kommentálnád ezt?

Igen, Cliff hiányzik…

Hosszas kihagyás után tavalyelőtt alakultatok újjá. A régi tagságból te illetve Donny Hillier van itt, a többiek, Kurt Fry gitáros és Marcel Eatont váltó Steve Robello basszusgitáros és új tagok. Ők hogyan kerültek a csapatba? Mi van manapság a régi Trauma tagokkal? Mi motivált benneteket az újjáalakulást illetően?

Kurt és Steve régi barátok akik hallottak a bandáról. Amikor a Shrapnel újrakiadta a Scratch and Scream lemezt, felkértek minket egy új felállásra, együtt. Donny és én sokszor beszéltük, hogy talán elkezdjük ezt a Trauma-dolgot, de az újrakiadásig nem igazán volt erre jó indok. Az évek során mindketten más projektekkel voltunk elfoglalva.

Az igaz, hogy a Shrapnel kért meg benneteket, hogy alakuljatok újjá, hogy támogassátok a Scratch And Scream újrakiadását?

Igen.

Február végén jelenik meg új albumotok a Rapture And Wrath, mikor kezdtetek el dolgozni az anyagon és hogyan zajlott a dalszerzés, hogyan zajlottak a felvételek?

Egy éve kezdtünk dolgozni az anyagon. Sok ötletet kipróbáltunk amíg eldöntöttük, mi kerül a lemezre. Minden tőlünk telhetőt megtettünk, hogy olyan zenét csináljunk, amit az emberek rég nem hallottak. Egy kaliforniai stúdióban dolgoztunk Folsomban, ahol Ronnie Montrose résztulajdonos volt. Az alap számok 3-4 nap alatt megvoltak. A maradék a keverés volt. Gyorsan haladtunk mivel előtte sokat próbáltunk.

A Scratch And Screamhez viszonyítva, milyen lett a korong? Hűek maradtatok a tradicionális, klasszikus power/speed metalhoz, amelyet a Scratch is képviselt?

Szerintem igen. A Scratch más, mivel az a korai ’80-as évekből van. Nem akartuk újra feltalálni a spanyolviaszt. Olyan zenét akartunk csinálni, amit mi mint banda szerettünk.

A mai zene rajongóknak szerinted mit mond a Trauma neve? Van-e esélyetek a fiatalokat megszólítani esetleg egy bővebb, tágabb rajongótáborra szert tennetek?

Meglátjuk. Eddig sikerült újra felkelteni az emberek érdeklődését azzal amit csinálunk. Tudjuk, hogy régen volt már. De még mindig a szívünket is ki tudjuk adni élőben. Igazából senki sem hagyta abba a zenélést. Csak másokkal játszottunk.

A jövőt illetően, mire számíthatunk tőletek? Koncertek, turné, esetleg később egy újabb album?

Egy újabb lemezt biztosan. Turnét is tervezünk. Szeretnénk Magyarországon is játszani.

Kris, köszönöm szépen válaszaidat, mit üzensz a magyar rajongóknak? További szép napot kívánok!

Reméljük tetszeni fog a közelgő új album, és hogy hamarosan találkozunk. Nagyon köszönjük, hogy támogatjátok a bandát. KÖSZÖNJÜK!!!!

————————————

ENGLISH VERSION:

Answered by Kris Gustofson.

Kris, greetings on behalf of our webzine. To make this interview is a great honor to me, which will be the very first Trauma interview for Hungarian fans. If it’s okay, I’d like to ask you to give us a brief history about you. 

Well first of all Thank you very much for the opportunity.. Its always nice to meet new people. I have been playing drums for many years. I have toured Europe and the States many times with other bands other than Trauma. I have also been a studio drummer and have played on many records in other Genre’s of music.

Would you agree, that next to Exodus, Anvil Chorus, Blind Illusion, Control and Griffin (previously known as Sinister Savage), Trauma was the pioneer of the Bay Area scene? Speaking about it, how did the scene come to be, since when can we speak about the Bay Area scene?

Yes, I agree.. We played gigs with Exodus, Slayer, Anvil Chorus just to name a few. There were  bands playing 7 nights a week everywhere. Everyone was out performing to get noticed and hopeful to get signed to a record label. Not really like today.

Would you say that Ron Quintana’s Metal Mania fanzine and the KUSF radio station gave a big boost to local bands? What was the relationship like between the bands back then?

KUSF back then was more of a punk rock station. But I do know that they helped the scene out a lot. Relationships with bands for the most part has always been good.

Which clubs were open to metal heads back then? Ruthies Inn, Old Waldorf, Mabuhay Garden, etc?

Yes all above including The Stone, On Broadway, Keystone Berkeley, Keystone Palo Alto, New Georges, The Omni.

Trauma was established in 1981, but you only joined two years later in the place of Dennis Schaefer. Did you previously – before Trauma – play in other bands?

Yes I did, Trauma was holding auditions I learned 3 songs auditioned and was offered the gig..

Why did Dennis Schaefer quit the band?

I really do not know.

Did you know the band’s music? Maybe you heard them on Metal Massacre II?

I didn’t really know their music too much. I know the band gigged a lot. That is what I was interested in playing out as much as possible.

It is well know, that Metallica moved from Los Angeles to San Francisco, because Cliff Bourton would only join on these terms; was it a shock, that Cliff, who was basically the heart and soul of the band, left?

I joined the band afterwards. I did meet Cliff a few times. He was a very cool guy. He was replaced by Lucas  Advinculla who was a tremendous bass player.  The band did get signed to Shrapnel records without any help from anyone. And went on to record Scratch And Scream. So for the most part it was a success.

With Metallica moving HQ to Frisco were the other bands motivated to play faster, harder music?

I know we didn’t. Maybe?? others did.  Hard  to say. They were doing their own thing and were good at it. One of my favorite bands..

As it quick and easy for Metallica to build his fanbase?

I really don’t know..Doubtful.

At this time you’ve had several line-up changes, Cliff’s place was taken by Lucas Advicula and guitarist Tiger Lady was replaced by Ross Alexander; what should we know about the new guys’ musical past? Did you maybe join at the same time as Lucas, considering both of you joined Trauma in 1982?

I joined after Lucas did. As far as the 2 newest members. Guitarist Kurt Fry and Bassist Steve Robello, Both are veteran musicians who have toured thru out the world with many different bands and many different styles.

1984 saw the release of your debut “Scratch And Scream” and in the same year you’ve released a demo on which we can hear five of the debut’s songs. Chronologically how did these releases follow each other? What was the purpose of the demo?

I really don’t know… I think the Demo your  talking about was a pre production tape of the songs that were to be recorded for the record. Some how it got leaked out. I have heard segmant’s of it over the years.

Were you satisfied with the results back then? What would you say to those fans, who have never heard about the disc?

Yes and no.. The band unfortunetly broke up shortly after the record came out due to the record label. The Scratch and Scream record has been pirated for years. Would be great if for the most part metal fans knew about the record and listened to it, However that was long ago…

Is it true that the cover shows Cliff Burton fleeing?

No.. The picture on the front of Scratch and Scream is Not Cliff..

The album was released by Mike Varney’s publisher, Shrapnel Records, which previously released albums like “Heavy Metal Maniac” from Exciter, “In The Raw” from The Rods or “On The Street” from La Mans; do you remember how you got to the publisher? What were the terms they offered in the contract?

Shrapnel Records owned by Mike Varney was a brand new label. He would come to show’s to see who was doing good. Trauma did good so He signed us to a deal. As far as the contract , I don’t remember except for signing it on the wall of The Stone right before we played one night.

When and why did the band break up? What did you do after the disband; maybe take part in other projects? As I’ve read, in the last period Glen Gordon was your bassist, right?

The band broke up because of lack of tour support. Back then many record companies did not know what to do with this type of music. It was coming to life in clubs but was not huge yet. I did not know Glen. I moved to Los Angeles and did studio work and eventually joined St Elmos Fire and recorded 4 records and toured.

On the 27th September, 1986 a huge tragedy hit the world of metal; what would you say

Yes, Cliff is missed….

After a long pause, you’ve reformed two years ago. From the old crew, Donny Hillier and you remained, the others, guitarist Kurt Fry and bassist Steve Robello, who replaced Marcel Eaton are new. How did they get in the band? What’s up with the old Trauma members nowadays? What motivated you to reform?

Kurt and Steve are old friends that knew of the band. When Shrapnel did a re release on the Scratch and Scream record we were asked to put a line up together. Me a Donny had talked off and on for years about maybe doing the Trauma thing but there was really never a good reason until the re release came along. We both had been staying busy with other projects over the years.

Is it true that Shrapnel asked you to reform in order to support the re-release of “Scratch And Scream”?

Yes

Your newest album, “Rapture And Wrath” will be released at the end of February; when did you begin working on the new material and what were the writing sessions, recordings like?

We started working on the material a year ago. We tried out many ideas until we decided on what is on the record. We did our best to make music we thought people would like for being gone for so long. We recorded it at a studio in Folsom California that Ronnie Montrose had part ownership of. Basic tracks took 3-4 days. The rest was mixing. We did it pretty fast since we were well rehearsed.

Compared to “Scratch And Scream” what is the new disc like? Did you stay true to traditional, classic power/speed metal that Scratch represented?

I think so. Scratch was different since it was the early 80’s. We didn’t want to try to re invent the wheel. We wanted to make music that we as a band really liked.

Do you think the name “Trauma” means something to music fans these days? Do you think you have a chance to reach the youth, maybe widen the fanbase?

We will have to see. So far we have been getting people interested again in what we are doing. We know it has been a really long time. However we all can still play our hearts out live. No one has really stopped playing. We have just been doing it with other people.

Regarding the  future, what should we expect from you? Concerts, tours, maybe a bit later another album? 

For sure another record. We do plan on touring as well. We would love to play in Hungary.

Kris, thank you very much for the answers, anything for the Hungarian fans? Have a good day

We hope you like our new record coming out and we hope to see you all soon. Thank You very much for your support of the band.

THANK YOU!!!!

WEBhttp://traumametal.com

Kapcsolódó cikkek

TRAUMA – Rapture And Wrath

Dr. Feelgood

Trauma – “Rapture And Wrath”

NorthWar

Hot News: Trauma Signed A Worldwide Deal with Pure Steel Records

NorthWar

Hot News: New Trauma album already available for pre-order! “Karma Obscura” to be released on 26th June!

NorthWar

Hot News – Witching Hour news: Lost Soul, Witchmaster, Voidhanger, Trauma

NorthWar

TRAUMA – Scratch And Scream

Dr. Feelgood

TRAUMA – Archetype Of Chaos

gradU

Szólj hozzá!