Interjúk

Turbocharged interjú

A kérdésekre Ronnie Ripper válaszolt.

Hail Ronnie, üdvözöllek a Kronos Mortus hasábjain! Először is, fogadd jókívánságaimat az új gyilkos régisulis Turbocharged anyaghoz, az „Alpha Beast, Omega Gods”-hoz (10-esre értékeltem a magyar nyelvű ismertetőmben, s egyik kedvencem az idei évben). Milyen visszajelzéseket kaptatok az underground médiától eddig?

Köszönöm, úgy tűnik ez alkalommal eléggé jó és nagyszámú ismertető zúdult friss fuvallatként a táborunkra. Úgy látszik, az emberek megjegyeztek minket egyszer s mindenkorra és a kritikák sokkal jobbak eddig, mint amiket valaha is kaptunk az előző kiadványainkra. Csapatként mindig igyekszel a legjobb albumot kihoznod, ugyanazzal az érzéssel, bár most, úgy gondolom sikerült valami különlegeset alkotnunk együtt, s úgy látszik, ezt a világ úgyszintén észrevette.

Hol rögzítettétek az új albumotokat? Hogyan zajlottak a munkálatok? Ki volt a producer?

A próbatermünk mellett lévő stúdióban vettük fel, mely valójában egy másik próbaterem, stúdió felszereléssel, mint a miénk, de azt akartuk, hogy több fül ellenőrizze a hangzást, s ez egyszer Johan Sundströmöt kértük fel a produceri teendőkre. A stúdiójának DECIBELL HELL a neve és tökéletesen megfelelt az elvárásainknak, nem volt különleges szarakodás vagy vita arról, hogy s mint legyen, tökéletesen eltalálta, amit akartunk. Jómagam kevertem és mastereltem a nagylemezt otthon, így egyfajta együttműködés lett végeredményben.

Tudom, hogy ez mindig nehéz ügy, de arra kérlek, mondj az „Alpha Beast, Omega God”-on található minden nótátokról pár gondolatot.

  • Piss Stigmata: D-beat pusztítás egy orrszarvú golyóival ellátva, tökéletes nyitó nóta.
  • Irreligious: Egyfajta védjegye a hangzásunknak, D-beat ismét, némely thrashes riffel és csípős szövegekkel.
  • Slave Rhetoric: Súlyosabb track, D-beat az alap ismét, Bolt Thrower hatással, ahogy felfedezni véltem, de mint rendszerint, punkos kiteljesüléssel.
  • Phantom Cataclysm: Eléggé kilóg a többi közül, blastokkal és blackes riffekkel, mélyebb hangnemű szöveggel, a menő hallgatóknak.
  • Alpha Beast, Omega God: Ha az amerikai The Ramones folytatna sírrablást ámokfutóként, nos, pont ilyen lett ez.
  • Chaos Chronicles: Ez punk, metal és háború a rádiós lejátszások ellen.
  • Sanguinary: Blastok és erőteljes ütőcsapások, valószínűleg több death metalt tartalmaz, mint a többi szerzemény az albumon.
  • Hunger of the Wendigo: Thrashes nóta, eléggé a mi saját hangzásunk és egy jó első lépés az új hallgatók számára, hogyan is szólalunk meg.
  • Land of Pest: Gyors death metal, hozzájárulásunk a járvány reflexiójára és a szövegeket egy évvel azelőtt írtam, hogy kitört.
  • Hyper Blasphemous Shitstorm: Ez a tiszteletadásunk a Motörheadnek az albumon. Nem teljes egyetlen nagylemezünk sem egy olyan nóta nélkül, mellyel ne tisztelegnénk Lemmy és gárdája előtt!
  • Profane Vortex: Néhány okból kifolyólag a germán thrash vonalra hajaz véleményem szerint, gyors dal, sok szöveggel.
  • Priests in Darkness: Egy olyan szerzemény, mely a Celtic Frost Hellhammer-re emlékeztet az elején, azután pedig valószínűleg a Merciless-re vagy a Massacra-ra.

Az albumotokat a dán Emanzipation Productions adta ki. Hogyan jött létre a közös együttműködésetek velük?

Valójában Perra Karlsson (Nominon, Benediction, Destroyer 666, stb.) beszélt rólunk a kiadónak, ők ajánlatot tettek, mi pedig megragadtuk. Ez csupán vakszerencse és segítség egy baráttól, nincs mögötte nagy sztori. Jó időben történt, és számunkra egy irány kellett a következő lépéshez, nos, itt tartunk most.

A Turbocharged 2020-ban méltatta a csapat 20-dik évfordulóját, egy fantasztikus dokumentumfilmet készítettetek „7300 Days in Sodom” címmel egy rakat pazar feldolgozással a kedvenc bandáitoktól. Végig élveztem a sztorizásotokat és természetesen a feldolgozásokat is, különösen a Nihilist/Entombed, az Impaled Nazarene és The Exploited nótáinak az átiratát. Ossz meg néhány érdekes gondolatot erről a hatalmas projektről.

Az egész feldolgozás dolog egy élő fellépés lett volna, melyet kivégzett a covid és a fesztivál elmaradt, amint kiválasztottuk az utolsó két átiratot. Úgy döntöttünk, hogy felvesszük az egészet a próbatermünkben, és miután észrevettük, hogy túl jól sikerült ahhoz, hogy csak egy merevlemezen őrizgessük otthon, elhatároztuk a videók elkészítését is. A dokumentumfilm egy régi ötlet, csak ki lett egészítve a feldolgozásokkal és néhány mozgalmas hónapba telt, míg elkészültünk vele. Szerdánként és vasárnaponként forgattunk, és két forgatás között megpróbáltam véglegesen szerkeszteni, mielőtt belefogtunk volna egy újabba. Nem ismerek más olyan csapatot, hogy elkészítsen egy ilyen hosszadalmas dolgot, hiszen egy komplett idiótát igényel ez az egész, így szerencsénk van, hogy VAGYOK.

Ha már megemlítettem a kiváló Nihilist/Entombed: „Supposed to Rot” feldolgozásotokat: Játszottatok-e valaha az Entombed-dal vagy más olyan csapattal ahol Lars-Göran Petrov is tag volt? Ha igen, mesélj az emlékeidről.

Sohasem játszottunk együtt egyik bandájával sem, de arra emlékszem, hogy csinált egy kis gubancot egy bérelt autóval a koncert területén kívül Strömstadban, iszogatott és nem volt jogsija. A koncert tulajdonképpen az legelső Dissection show is volt.

Majd elfelejtettem megkérdezni: tervbe vannak-e véve hivatalos videók az új LP-hez?

Tulajdonképpen most szerkesztem az elsőt, ahogy írom a válaszokat és tervbe van még néhány ehhez a lemezhez.

Láttam egy jó élő koncertet a csatornátokon, melyet szeptemberben adtatok Craiovában, Romániában. Milyenek a benyomásaid? Mikor és hol lesznek az újabb fellépéseitek?

Igen, ismét Romániában léptünk fel, és őszintén mondom, nagyon jól éreztük magunkat a színpadon és azon kívül is! A mulatság egészen addig tartott, amíg megpróbáltunk hazajutni, azonban lemondták a repülőjáratot, így újabb 24 órába került a hazaérkezésünk, de megcsináltuk. Dániában is felléptünk néhány héttel ezelőtt, és jövőre újra megyünk egy másik, jövő évben történő májusi zajos találkozásra. Nem igazán mi üldözzük az élő fellépéseinket, jönnek azok hozzánk maguktól és meglátjuk, milyen robbanás történik az új albumunkból kifolyólag.

Beszéljünk egy kicsit a Ronnie Rippers Private War-ról. Mikor lépsz fel újra a Private War-oddal?

Három koncertet nyomtunk a Private War-ral, csak dán zenészekkel és én voltam az énekes. Egyet terveztünk, de néhány okból kifolyólag három fellépés lett belőle. Nincs tervben véve, hogy újra fellépjünk, soha nem volt egyébként ez a projektem az élő fellépésekhez írva.

A svédországi Forshaga-ból származtok. Milyen érdekes látnivalókat ajánlanál a környékedről? Esetleg helyi jellegzetes ételt, italt?

Valójában semmi említésre méltó sincs itt, az ország egy álmosító része és az a bája, hogy semmi sem történik itt soha. Nincs helyi konyha és helyi italkülönlegesség, csak egy helyi pizzázó és sok furcsa ember.

Tack så mycket/Köszönöm szépen Ronnie, öröm volt beszélgetni veled. Jókívánságaimat/jókívánságainkat küldöm/küldjük és remélem hamarosan láthatlak élőben is a közeljövőben a régiónkban. Üzenj a magyar rajongóknak a beszélgetés végén, hogy teljessé tegyük az interjút.

Köszönd meg magadnak, mindig öröm láttatni és hallatni magunkat a nyilvánosság előtt! Reméljük, hamarosan visszatérünk Magyarországra egy napon, de egyelőre nem tudjuk, merre visz az utunk, még nincs eltervezve semmi! Ha még nem hallgattátok meg az új albumunkat, megér néhány lejátszást, nem olyan nagy szívás! Maradjatok kegyetlenek, népek!


https://www.facebook.com/turbochargedswe

https://www.instagram.com/turbocharged_official/

Angol nyelven elérhető itt: https://kronosmortusnews.com/2022/11/11/turbocharged-interview/

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Elfogadom Részletek