Interjúk

Twisted Tower Dire Interjú

(scroll down for English Version)

A kérdésekre Scott Waldrop válaszolt.

Négy esztendő telt el a „Netherworlds” album óta. Hogyhogy ennyi ideig tartott kihozni a „Make It Dark”-ot?

SCOTT: Rengeteg dolog történt azóta. A bandából sokan messzire költöztek, és összejött mindenféle személyes problémánk is. Nekem, nagyjából a „Nehterworlds” megjelenése idején, leégett a házam. Aztán, ahogy már sokan tudják, csőstül jöttek a gondok az előző énekesünkkel, Tony Taylorral (nyugodjék békében) a súlyos drogproblémái miatt (a halálához ezeknek nem volt közük). Igen kemény időszak volt ez mindannyiunk számára, amikor a zenekar nem is élvezhetett elsőbbséget. Nem vagyunk már huszonévesek (Jonny Aune kivételével), a „való világ” mindennapi forgataga minket is magával sodort. De ez már a múlt, a dolgok jobbra fordultak, és visszataláltunk a helyes útra!

Hogyan találtatok rá az új énekesre, Jonny Aune-ra? Hogyan fogadták őt a rajongók?

SCOTT: A srác itt lakik Raleighben (Észak-Karolina állam), és volt egy óriási bandája, a Viper, amely már feloszlott. El-eljutottak hozzánk a hírek arról, milyen jó a csapat, úgyhogy elmentünk megnézni, és tényleg csodálatos volt! Dögös csajok mindenfelé, Judas Priestes gitárkoreográfia, gyilkos nóták – mi kell még egy metal bandától? Amikor gondjaink voltak Tonyval, egyszer éppen  a Widow-éknál söröztünk, Jonny meg jött és elénekelte velünk a „By My Hand”-et. Azonnal megtaláltuk a közös hangot, zeneileg és emberileg is. Ezután megkértük, hogy segítsen ki a közép-kelet-USA-ban (az Attackerrel), Puerto Ricóban és Európában lekötött bulikon, amelyeken nagyszerűen szerepelt! A rajongók szerintem eleinte kissé csalódottak voltak, hiszen Tonyt várták, aki egy gyökeresen más személyiség volt, és igazi ikonja a zenekarnak. Jonny viszont annyira jó srác és óriási énekes, hogy bármennyire is különbözik tőle, az emberek hamar megszokták.

Mely együttesekben játszott Jonny azelőtt?

SCOTT: Ezt a kérdést inkább Jonnynak kellene megválaszolnia, de tudom, hogy a gimiben volt pár együttese a Viper előtt. Az egyik, azt hiszem, egy punk banda volt. Pár éve együtt játszottam vele egy Rokker nevű feldolgozás-zenekarban, amelyben Jim Hunter (TTD) bőgőzött, és amelynek  Peter is tagja volt a Widow-ból. 80-as évekbeli számokat nyomtunk, de sikerült olyan jó kis bulikat megcsípnünk, amelyekre a TTD és a Widow sose jutna be. Ilyenek a nyári raleigh-i belvárosi koncertek, amelyeken az egész város összegyűlik és bulizik a parkban. Mielőtt felmentünk volna a színpadra, a Blind Melon tagjaival söröztünk. Fura volt.

Nem csak az énekesetek új, de a zene is változott: sokkal gyorsabb, mint bármikor azelőtt volt, és kivesztek belőle a lassú, doom-os témák. Van ennek valami köze Jonnyhoz, vagy ő már készen kapta az egész anyagot, amikor beszállt hozzátok? (Tom Phillips – While Heaven Wept – szerint Jim különösen aktívan dolgozott a hangszerelésen és a harmóniákon.)

SCOTT: Néhány dalt – „Only Way”, „White Shadow” és „Make It Dark” – még Aune belépése előtt írtam, hogy Tony énekeljen rájuk. Miután beszállt Aune, kezdtem ráébredni arra a lehetőségünkre, hogy dinamikailag és emberileg is más irányban induljunk el. Ezután alakultak ki az olyan nóták, mint a „Mystera”, a „Snow Leopard”, a „The Stone” stb. Jim apró javaslatokat tett az ismétléseket meg ilyesmit illetően, de ezek az én szerzeményeim, a zene és a szöveg mind tőlem származik. A zenén felül a részletek kidolgozásába mindenki besegített. A „White Shadow” és a „Make It Dark” záró harmóniái például Dave ötletei. A „dark” csordavokál a „Make it Dark”-ban, meg egy csomó harmónia a „Mystera” versszakaiban Jim fejéből pattant ki. Sok vokálharmóniát Aune és Johnny Wooten (Widow) talált ki helyben, a felvételek közben.

Van-e változás az előző lemezeitekhez képest a szövegvilágban? Miről szól pl. a Snow Leopard (egyik személyes kedvencem az albumról)?

SCOTT: Igen, ez az első alkalom, hogy minden szöveget én írtam a lemezen. Azelőtt Tonyval ketten dolgoztunk rajtuk, de most én magam hoztam minden szöveget egy másik énekesnek, akinek más a hangja és a személyisége. Jonny Aune-nal a személyiségünket tekintve közelebb állunk egymáshoz, mint Tonyval álltunk, így az olyan súlyosabb témáim is átmentek a szűrőn, amelyeket Tony szerintem nem akart volna elénekelni. Tony nem volt az a „hópárduc” típus, ha-ha-ha! Azt kicsit bugyutának is találta volna szerintem. Elég komolyan vette azt, amilyennek másokkal akarta láttatni magát. Szóval igen, egyfajta felfrissülést jelentett, hogy ledobhattam magamról a béklyókat a szövegek megíráskor. Meg aztán mostanában úgy vagyok vele, hogy ezek a várbörtönös meg sárkányos szövegek bárgyúak, és nem akarom többé, hogy a zenekarom dalai ilyesmiről szóljanak.

Miért a „Make It Dark” lemezcím mellett döntöttetek? Ez a kedvenc nótátok és / vagy úgy gondoljátok, hogy ez jellemzi legjobban az album egészét?

SCOTT: A „Make It Dark” nótát én írtam, a szövegötlet pedig egy régi Tarot szám szövegéből ered. Legalábbis úgy hallom, mintha ezt énekelnék benne. Utána rájöttem, hogy ez jó kis dalcím volna, és a szöveg magától értetődő módon született. Majd jött Jim Hunter és belökte: „Ez a cím olyan jól hangzik, legyen ez a lemez címe is!” Mindannyian rábólintottunk. Az a vicces, hogy igazából NEM jellemzi az albumot, de ez így jópofa. Előtted a lemez borítója, tele bíbor és narancs színekkel, rajta egy szexi szellemnővel, meg egy nagymacskával. Úgy néz ki, mintha valami 80-as évekbeli gyerekműsorhoz készült volna. Aztán ott vannak az egész nótában a vidám akkordok, miközben a szöveg elég durva és morbid, ha külön nézed. Az egész roppant ellentmondásos és kontrasztos, de szerintem ettől lesz izgalmas és többsíkú a dolog.

Mi a lemezborító koncepciója, és kinek a munkája?

SCOTT: Martin Hanford készítette és Beth Stauffer (a dobos Marc felesége) festette ki. Rajta van a hópárduc, meg egy csomó téma az albumról: a „White Shadow” és a „Mystera” nőalakjai és a vadon képi világa, meg az általános éjszakai hangulat, amelyet közvetíteni akartunk a zenével. El is döntöttük, hogy a lemeznek úgy kell szólnia, mintha „egy kísértet-járta rajzfilm-erdőn keresztül utaznál”, és lényegében ez is látható a borítón.

Megmaradt a kapcsolat a néhai Tony Taylorral a kilépése és a „Netherworlds” album után is? A halála nyilván mindnyájatokat megrázott.

SCOTT: Nem, már nem tartottam vele a kapcsolatot vele, ami igazán szomorú. Eléggé elkeserítette a dolgok alakulása, és azt hiszem, némileg el is távolodtunk egymástól. Voltak személyes, pénzzel kapcsolatos problémáink is, de az végső soron csak piti kis szarság volt. Tartanom kellett volna vele a kapcsolatot. Ráeszméltem, hogy milyen hamar elveszíthetünk valakit, és hogy milyen fontos dolog megbecsülni a barátokat; nem szabad hagyni, hogy csip-csup ügyek mérgezzék meg a viszonyt. Igen, a halála hatalmas megrázkódtatás volt mindnyájunk számára. Amikor értesültem róla, éppen superbowl partit tartottam otthon néhány barátommal. Jim hívott fel a hírrel, amelyet az Interneten olvasott. Borzalmas volt.

Milyen mostanság az egyesült államokbeli old school heavy metal színtér? Mely csapatok a legaktívabbak éppen? Szerintem személyesen is ismeritek (közel) mindegyiküket.

SCOTT: Lövésem sincs, mi újság a színtéren, ha-ha! Tini koromtól a húszas éveim közepéig alaposan benne voltam a mozgalomban, de manapság leginkább a saját dolgaimmal foglalkozom és a barátaimmal lógok együtt itt Raleigh-ben (akik közül sokan nem is metalosok). Valószínűleg én vagyok a legrosszabb, akit csak kérdezhetsz erről. A TTD talán A LEGKEVÉSBÉ aktív, mert Marc és Dave messze él tőlünk, többiektől, bár engem ez nem zavar, mert már nem szeretek túl sokáig úton lenni. Egyedül a Widow-os srácokkal vagyok rendszeres kapcsolatban, akik mostanában állandóan turnéznak.

Néhányan közületek más zenekarokban is aktívak (Dave – Volture, Jim – Hell Razor, October 31, While Heaven Wept). Nem nehéz olykor összehangolni e bandák terveit?

SCOTT: Nem annyira. Mint említettem, már nem igazán vonz a turnézás, a TTD pedig elsősorban az én zenekarom. A TTD ma is fontos része az életemnek, de nem az egyetlen része, úgyhogy sok mindenre kell beosztani az időmet. A többieknek a TTD-ből van más bandája is, én meg csak ülök itt egyedül és írom a zenét, aztán amikor időnk engedi összeülünk, és kidolgozzuk a témákat. Gyerekem is nekem van egyedül (egy nyolcéves fiam), így a többieknek van idejük és energiájuk más zenekarokra.

Európában kétszer is felléptetek Wackenben (Németország). Volt-e más fontos európai koncertetek? Várható-e, hogy a közeljövőben valamikor errefelé turnézik majd a Twisted Tower Dire?

SCOTT: Megfordultunk a Metalbash-en, a Keep It True-n, meg a Headbanger’s Open Airen is, de a wackeni bulik voltak a legrangosabbak. Jelenleg nincs olyan tervünk, hogy visszatérjünk Európába. Szerintem ha van ránk igény, akkor valaki úgyis visszahív majd, de én nem fogom fenekestül felforgatni az életemet azért, hogy pusztán a turnézás kedvéért szervezzek turnét. Pillanatnyilag az egyetlen tervem a TTD-vel az, hogy folyamatosan dolgozzunk a „Make It Dark” album folytatásán. Egyelőre úgy is tűnik, hogy ez a legjobb munkaterv.

A While Heaven Wept szekere a közelmúltban meglódult a legutóbbi lemezüknek és a Nuclear Blastes szerződésüknek köszönhetően. Titeket nem keresett meg valami nagyobb lemezcég? Elégedettek vagytok a mostani kiadótokkal?

SCOTT: Nem, a Cruzon kívül senki nem keresett meg, és nem is tudok elképzelni jobb helyzetet annál, amilyenben a Cruzzal vagyunk. Enrico óriási arc, nagyon keményen dolgozik értünk. Még ha fel is venné velünk a kapcsolatot valaki, én úgysem akarnék megfelelni azoknak a turné-követelményeknek, amelyeket a nagy kiadók legtöbb bandája teljesít Kétlem, hogy bármelyikünk is el tudna szabadulni a melójából annyi időre.

Az első When Twisted Tower Dire albumok idején rengeteg régisulis heavy metal banda alakult újjá vagy tért vissza eredeti / klasszikus felállásában. Tribute zenekarból pedig ma is sok van. Mi a véleményed erről?

SCOTT: Bizonyos helyzetekben ez jó dolog, viszont e visszatérő bandák közül néhány úgy néz ki, mint egy csapat vén marha, ami bárgyúvá és hamissá teszi a dolgot. Inkább őrzöm meg őket az emlékezetemben olyannak, amilyenek annak idején voltak, minthogy öregnek, kövérnek és erőtlennek lássam mindegyiküket. Ezt ugyanolyan gázosnak tartom, mint azokat a fiatal csapatokat, amelyek retro metalt próbálnak nyomni. Minket is rengetegen gondolnak retro zenekarnak, de ezek az emberek hülyék. A retro bandákban olyan fazonok játszanak, akik mást sem hallgatnak, csak Maident meg Priestet, és valami tök átlagos metal zenét hegesztenek össze. Aki a TTD-ben pusztán csak a klasszikus metalt hallja, annak elég diétás lehet a zenei étrendje. Szerintem nonszensz az egész, mert nagyon sok tehetséges csapat van, amelyek izgalmas dolgokat produkálnak, és a közönségnek rájuk kellene felfigyelnie, de hát ez nyilván az előadók szemszögéből nézve van így.

Mivel zárnád ezt az interjút?

SCOTT: Köszönöm a beszélgetést! Mindenki, aki valami jó kis fogós muzsikát akar hallani, tegyen egy próbát új, ötödik albumunkkal, a „Make It Dark”-kal!!!

————————————-

ENGLISH VERSION:

Answers by Scott Waldrop.

Four years have passed since your “Netherworlds” album. Why did it take so long for you to bring out “Make It Dark”?

SCOTT: Lots of stuff happened since then. Many of us moved far away, and had all sorts of personal problems. Right around the time „Netherworlds” came out my house burned down. Then as many people already know we started having a lot of problems with our previous singer Tony Taylor (RIP) as he started developing a serious drug problem (unrelated to his death). It was just a hard time for all of us around then and we couldn’t make the band a priority. It’s not like we’re in our 20’s anymore (except for Johnny Aune), the strain of the „real world” was tugging at us. But that has passed, things are better now and we’re back on the right track!

How did you find the new vocalist, Jonny Aune? How did the fans receive him?

SCOTT: He lives down here in Raleigh NC and had an awesome band called Viper which has now broken up. We started hearing about how cool the band was so we went to check them out and it was indeed awesome! Hot girls everywhere, Judas Priest guitar choreography, killer songs and all you’d want in a metal band. When we were going through our issues with Tony we happened to all be at a keg party together at the Widow house and Johnny came and sand „By My Hand” with us. We clicked immediately musically and personality-wise. After that we asked him to fill in for dates we had scheduled in the mideast with Attacker, Puerto Rico and Europe which he did great at! I think fans were a little confused and dissapointed at first because they were expecting to see Tony up there who had a totally different persona and was a real icon of the band. But Jonny’s such a cool guy and great singer no matter how totally different he was that I think people warmed to him quickly.

In which bands did Jonny play before? Is Viper still active?

SCOTT: No like I said Viper is sadly gone. That would be a better question for Jonny to answere but I know he had a few different outfits before Viper in High School. I think one was a punk band. Him and I had a cover band called Rokker a few years back with Jim Hunter (TTD) on bass and Johnny & Peter of Widow. It was just an 80’s cover band but we got to do some cool concerts TTD and Widow never could have played like the downtown summer concerts in Raleigh where the whole city comes out and parties in the park. Before we went on we were behind stage drinking beer with the guys in Blind Melon. That was weird.

Not only the singer is new but the music has also changed, it’s a lot faster than ever before and there are no slow, doomy parts. Does it have anything to do with Jonny or has the whole album been already written by the time he became your new vocalist? (According to Tom Phillips from While Heaven Wept, Jim was particularly actively involved with arrangements and harmonies.)

SCOTT: I had a few of the songs before Aune came along which I was expecting Tony to sing on like „Only Way”, „White Shadow” and „Make it Dark”. Once Aune came along I started realizing our potential to take things in a different direction dynamically and with our personality. Then songs like „Mystera”, „Snow Leopard”, „the Stone” etc started coming out. Jim makes small suggestions about repetitions and stuff like that but these are my songs, I wrote all the music and lyrics. Everyone helped put the details on top of the music. For example The end harmonies in „White Shadow” and „Make it Dark” are Dave’s ideas. The „Dark” gang vocals on the chorus of „Make it Dark” were Jim’s idea as well has a lot of the verse harmonies on „Mystera”. A lot of the vocal harmonies were created by Aune and Johnny Wooten of Widow right there while we were recording them.

Are there any changes in the lyrical themes compared to your previous albums? What is Snow Leopard (one of my personal favorites from the album) about, for instance?

SCOTT: Yea, this is the first time I wrote all the lyrics on the album. It used to be me and Tony working together but now I was writting the lyrics all by myself and for a different singer with a different voice and a different personality. Me and Jonny Aune are much similar people with our personalities than Tony and I were so I could start getting away with the more outrageous aspects that I don’t think Tony would have wanted to sing. Tony wasn’t really a „snow leopard” sort of person, ha ha ha. I think he would have thought it was a bit silly. He was a pretty serious guy about the way he wanted others to see him. So yea it was kind of refreshing to be able to be myself unfettered with these lyrics. Also as I’ve decided lately that all the dungeons and dragons lyrics are dorky and I don’t want my band to be all about that anymore.

Why did you choose “Make It Dark” as the album title? Is that your favorite song and / or do you think this is one that best represents the whole album?

SCOTT: I wrote the song „Make it Dark” which I took from a lyric in an old Tarot song I think. At least it sounded like he was saying that. Then I figured it would be a cool song title and the lyrics came out naturally for me. Then Jim Hunter came along and was like „That title sounds so cool it should be the album title”. We all agreed. Ironically it really DOES NOT represent the album which is kind of cool. You’ve got this album cover with lots of purples and oranges with a sexy ghost woman and a big cat. It looks like something out of an 80’s children’s show. Then you’ve got happy chord arrangements like in all the songs and the lyrics are pretty violent and morbid if you pick them apart. It’s all very conflicted and contrasting which is what makes it interesting and multi-dimensional I think.

What is the concept of the album cover and who made it?

SCOTT: It was done by Martin Hanford and colored in by Beth Stauffer (our drummer Marc’s wife). It depicts the snow leopard and a lot of the concepts on the album like the female figures in „white shadow” and „mystera” and the imagery of wilderness and the overall feeling of night time we wanted to convey through the music. At one point we decided we wanted this album to sound like you’re „riding through a haunted cartoon forest” so that’s basically what you’re seeing on the album cover.

Did you stay in contact with late Tony Taylor after his departure and the “Netherworlds” album? I’m sure his death has shocked all of you.

SCOTT: No I hadn’t been in touch with him which was really sad. He was pretty disapointed in what happend it I guess we were giving each other some space. There were some personal issues too concerning money wich made things difficult but at the end of the day it was all just some petty shit. I sjhould have been in contact with him. Iy made me realize how quickly someone can be gone and how it important is to value friends and not let petty thing estrange you. Yes it was a huge shock to all of us. When I found out I was having a superbowl party here at my house with a few friends and I got a call from Jim who found out the news on the internet. It just sucked.

What is the old school heavy metal scene in the USA like nowadays? Which bands are the most active ones right now? I believe you know (almost) all of them personally.

SCOTT: I don’t really know what’s going on with it, ha ha. I used to be really involved with scene from my teens through my mid 20’s but these days I pretty much just do my thing in Raleigh and hang out with my friends down here in Raleigh (many of whome aren’t metal people) I’m probably the worst person to ask about this. TTD is probably the LEAST active because Marc and Dave live far away from the rest of us which doesn’t really bother me because I don’t really like being on the road for very long anymore. The only guys I’m really in any regular contact with anymore is Widow who are always busy on the road these days.

Some of you are active with other bands as well (Dave – Volture, Jim – Hell Razor, October 31, While Heaven Wept). Isn’t it sometimes difficult to accord the schedule of all these bands?

SCOTT: Not really. Like I said I’m not really interested on being on the road anymore and TTD is primarily my band. TTD is still a big part of my life but it’s not the only part so I need to split my time up in many directions. Everyone else in TTD has other bands they play in but I just sit here writting the music on my own and we get together and work on stuff when time permits. I’m also the only one with a kid (an 8 year old son) so the rest of the guys have time and energy for other bands.

In Europe, you’ve played Wacken Open Air (Germany) twice. Any other important European live shows? Can we expect a Twisted Tower Dire tour here anytime soon?

SCOTT: We’ve done Metalbash, Keep it True, and Headbanger’s open air but the Wacken shows were  the most presitgious on our list. No plans for a European return as of right now. I guess if there’s a demand then someone will invite us back but I’m not going to go out of my way to organize one just to do it. Right now my only plan with TTD is just to steadily create a follow up album to „make it dark”. It seems like that’s the best plan of action for now.

While Heaven Wept has gained momentum recently, due to their latest album and their contract with Nuclear Blast. Have you been contacted by any bigger record companies? Are you happy with your current label?

SCOTT: Nope, no one has contacted us but Cruz and I can’t imagine we’d find ourselves in a better situation than we are with Cruz. Enrico’s been great and he’s worked really hard for us. Even if someone did approach us I don’t think I’d be willing to do the touring requirements most of the bands on bigger labels do. I doubt any of us could get off work that long.

When Twisted Tower Dire started to release albums, a lot of old school heavy metal bands reunited or returned with their original / classic line-up. And nowadays, there are still many tribute bands. What’s your opinion on this?

SCOTT: I think it’s cool and some situations but some of these bands come back looking like old nerds and it just seems silly and fake. I’d rather remember bands the way they were than see them all old and fat with no energy. I think it’s just as silly when you have these young bands trying to do retro metal. A lot of people think we’re a retro band but those people are idiots. Retro bands are guys that listen to nothing but Maiden and Priest then put together some generic metal music. If all you can here is basic classic metal in TTD then you must not listen to much music. In my opinion it’s all pretty stupid because there’s a lot of talent out there doing interesting things and they’re the one’s that should be getting noticed but this is obviously from an artist’s perspective.

Any last words?

SCOTT: Thanks for the interview. Everyone check out our new and 5th album „Make it Dark” if you want to hear some catchy music!!!

WEB: http://www.twistedtowerdire.com/

Kapcsolódó cikkek

TWISTED TOWER DIRE – Make It Dark

Dehumanizer

Hot News – Cruz Del Sur Update: Argus Shows, Twisted Tower Dire Release Party & More

KMZ

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Elfogadom Részletek