CULTUS SANGUINE – Shadows’ Blood

Kiadás éve: 1997

Kiadó: Candlelight Records

Web: @ last.fm

 

(scroll down for English Version)

 

A zenekar felállása ezen a lemezen még az Aqua Regis (gitár, basszusgitár), Cultus Arckanorum (dob) és Joe Ferghieph (ének) volt. Az 1993-as alapítású olasz gothic doom/death metal csapat az ezredforduló után sajnálatos módon feloszlott, pedig nem kis zenei örökséget (“Official Rehearsal” demo ’94, “Cultus Sanguine” EP ’95, “Promo” ’96, “Shadows’ Blood” ’97, “The Sum Of All Fears” ’99, és a “War Vol. III.” split 2000-ben) hagytak maguk után. A kétségkívül mély zenei érzékkel átitatott, különleges hangzású zenét áthatja a depresszióról, a szomorúságról és az életről szóló szövegek ereje. Ínyenceknek érdekességként: az itt játszó Aqua Regis nem más, mint a szintén olasz Monumentum gitáros Roberto Mammarella.

Intenzív hangulatokkal indít a The Calling, a lemez első dala. Minden hangszer egyszerre indul be, viszont a szintetizátor kiemelt hangzása abszolút elsőséget élvez. Az énekhang a tiszta tartományokban, finoman szenvedő hangon nyit, majd a zenei háttér megváltozásával dühödten károgósra vált. A szintetizátor kiállásos rész remekül fekszik együtt gothic doom hangulatával.
Az Il Sangue kísérteties hangokkal szövi a kezdetet, az egyedi hangulatú gothic doom jegyei, itt erőteljesen érződnek, az elnyújtott hangok, a folyamatos lehangoltságérzet erősödése eleven börtöncellává válik. Mélyről feltörő fájdalomérzet az ének, a félelem és a gyötrődés összefonódása.
A Shadows’ Blood az éjszaka elfojtott érzéseinek feltörése. A gitár kellemes egyensúlyozása, a dob és a basszus összjátéka síron túli hangulatot teremt a perc töredéke alatt. Egy félig aláhullóan alázatos dal ez, köszönhetően a dallamos, elszállós betétnek és az erőteljes témáknak.

A We Have No Mother már kissé visszanyúlik a death és black metal old-school gyökerei felé, a hangulat, az egész felépítés és az ének is erre utal. Persze itt is találunk egy-egy dallamos részt a húzós témák mellett. A keverési arányok itt is nagyon jók, minden úgy szól, ahogy ennél a zenénél szólnia kell.
A The Graves Forgot My Name egy kultikus doom tétel önmagában is. Halál lassú dallamok, egyensúlyvesztés a semmi fölött. A basszusgitár futamai, a dob és a szintetizátor szőnyege, a gitár egyszerű témavezetése lélegzővé teszi a számot, amitől hihetetlen módon válik egyedi kisugárzásúvá.
A Lady Of Lies ismét egy erőteljes szám, főképp azonban dallamvilágra épít, mintsem megmaradna az egyszerűbb alapoknál. Megőrizve azonban egyedi jegyeit, belekeverednek súlyos, black metal hangulatok is. A szintetizátor szólótémája a gitárral együtt jól eltalált kiemelkedő rész a szám végén.

A One These Nocturnal Wings technikás témákkal indít, egyből érezni, hogy egy skandináv jegyekre építő számot fogunk hallani. A hangulat ettől lesz tipikus, az ember egy végtelen hómezőt képzel el, ahogyan köpenyükbe burkolódzó harcosok vonulnak a széltől korbácsolt fagyos mezőn. Végig megmarad ez a hangulat, a gitártémák, a töredezett ritmusok csak erősítik mindennek hatásait.
A Le Tombe egy érdekes játék effektekkel, hangokkal, és egyetlen szintetizátortémával, két perc utazás a… hol is?
A Silent Tunes Of Falling az előző szám záró hangjainak elhalkulása közben lassan beúszik a kimért doom zene, és egyre jobban felerősödik, mintegy feltámad a hamvakon. Kétségbeesett hangulat, gyötrődő énekhang, briliáns zenei megoldások. A gitártémák lassú hömpölygése, a dob minimális, de zseniális játéka, a szintetizátor hangulati árnyalatai mind oszlopfői a dalnak.

A záró tétel az Among Shadows címet viseli, és egyetlen hangfolyam, amely bepillantást nyer önmagunk mennyébe és poklába. Finoman, de sötét színekben pompázva úsznak itt a hangok, az imamormolás félálomba ringat, a képek összefolynak, ólom nehezül tudatomra, zuhanok, szememre éjfekete köd borul.
Kinek ajánlanám? Mindenkinek, aki szereti a hangulatos, mély tartalmú zenéket.

————————–

ENGLISH VERSION:

On this record the band’s line up was Aqua Regis (guitars, bass), Cultus Arckanorum (drums) and Joe Ferghieph (vocals). The Italian gothic doom/death metal group was founded in 1993 but sadly after the year 2000 they have parted, but they have created a great musical heritage (“Official Rehearsal” demo ’94, “Cultus Sanguine” EP ’95, “Promo” ’96, “Shadows’ Blood” ’97, “The Sum Of All Fears” ’99, és a “War Vol. III.” split 2000-ben). The admittedly deep musical sense soaked, peculiar sounding music is prepossessed by depression, sadness and the vigor of the lyrics about life. For gourmands: Aqua Regis is not else but the guitarist of the also Italian group Monumentum, namely Roberto Mammarella.

With intense moods starts The Calling, the first song of the disc. All of the instruments begins at the same moment, but the synths’ highlited sound enjoys an absolute lead. At first the singing is in the clear territories with subtly suffering voices, then with the music it turns into angry cawing. The synth part lays really nicely with the gothic doom mood.
Il Sangue weaves the onset with ghostly voices, the unique gothic doom’s marks can be felt hardly at that part. The lengthened voices, the rise of the persistent gloom is turning into a real prison’s cell. The vocals are a pain came crushing from the deep, the interlocking of fear and anguish. Shadows’ Blood is the upsurge of the night’s suppressed feelings. The guitars’ fine poiseing, the drums’ and the bass’ teamwork creates an afterlife-like mood in no time. This is a half fallingly humble song because of the melodic, flying parts and the stronger themes.

We Have No Mother builds a bit on old-school death and black metal, the mood and the whole structure and the vocals too. But of course we can find some melodic parts between the heavies. The sounding of the instruments are really proportional, so everything sounds as it has to sound at this kind of music.
The Graves Forgot My Name is a cult doom song on itself. Deathly slow melodies, losing balance over nothing. The bass themes, the carpet of the drums and the synths, and the simple leading of the guitar makes this song brething, and because of that it’s aura it becomes pretty unique.
Lady of Lies is a forceful song again, but it mostly builds on melodies, not only on simple basics. It keeps it’s distinctive marks, but there are heavy, black metal feels mixed into the song. The synths’ solo along with the guitars is a fine part at the end of the song.

On These Nocturnal Wings starts with technicla themes, it can be immediatelly felt that we will hear a Scandinavian song. The mood will become typical because of this, the listener imagines an endless snowfield where warriors cloaks themselves into their robes and walks on the frozen field. Until the end this feeling is in the song and the guitar themes and the broken rhytms just strengthens it.
Le Tombe is an interesting play with effects, voices, and with one synth theme… two minutes of travel to… to where?
Silent Tunes of Falling comes in when the previous song’s last notes starts to become quiet. Slowly the measured doom music flows in and becomes stronger, it revives on the ashes. Desperate mood, anguishing vocal sound, brilliant musical issues. The slow flowing of the guitars, the drums’ minimal but gorgeous play and the synth’s moodish shades are all capitals of the song.

The closing song bears the Among Shadows title, and it is just one sound-stream, which gives a view of our own heaven and hell. Subtly but in dark colors, the notes flowing delightfully, the murmuring of the prayer slues me into a dream-like state, the images are pouring away, plummet wheighs down the senses, I am falling, a myst of nocturnal blackness overcasts my eyes…
Who would I advise the album? To everyone who loves moody music with deep matter.

Tracklist:

1. The Calling Illusion
2. Il Sangue
3. Shadows’ Blood
4. We Have No Mother
5. The Graves Forgot My Name
6. Lady of Lies
7. On These Nocturnal Wings
8. Le Tombe
9. Silent Tunes of Falling Blood
10. Among Shadows

Pontszám: 9

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár