TESTAMENT – The New Order

Print Friendly, PDF & Email

2013. Már 17, 15:52 :

Kiadás éve: 1988

Kiadó: Atlantic Records

Web: www.testamentlegions.com

Köztudott, hogy a thrash metal ’86-ban érte el zenitjét, az volt a műfaj virágkora, legtermékenyebb éve, mivel alapvető klasszikusok jelentek meg akkor. Természetesen egy ilyen termést nem lehetett megismételni később, de ’87 és ’88 sem volt gyenge eresztés.

Nem túlzás, ha azt mondom, hogy a Testament ’87-ben a The Legacy-vel minden idők egyik legzseniálisabb bemutatkozó lemezét tette le a thrash asztalára, mégpedig úgy, hogy konkurencia akadt bőven. Mást ne mondjak, a Death Angel, a Heathen a Sacred Reich, a Blood Feast, a Toxik, az Infernal Majesty, a Coroner vagy a Necrodeath is ’87-ben adta ki debütáló alkotásait. A lemezzel a banda egy csapásra a thrash élbolyában, elitjében találta magát, felléphettek a legendás Dynamo fesztiválon, majd még ugyanabban az évben kihozták a Live At Eindhoven Ep-t és nem sokkal eme anyag megjelenése után már stúdióban is voltak, hogy folytassák diadalmenetüket, azaz felvegyék új korongjukat. Mindenképpen hozzáteszem, nem hiszem, hogy bárkit is meglepett, meglephetett a méregerős bemutatkozás –különösen a kazettacserélgetős undergroundban résztvevőket, fanzine szerkesztőket-, ugyanis a Testament jogelődjének számító Legacy ’85-ben egy kitűnő négyszámos demóval hívta fel magára a figyelmet. Három dal is felkerült a The Legacy-re a kazettáról, a Burnt Offerings, az Alone In The Dark és a Raging Waters (a pontosság kedvéért, a negyedik a Reign Of Terror volt), Alex Skolnick és Eric Peterson már akkor a legígéretesebb gitáros párosnak számítottak, Greg Christian bőgőzött, az énekes azonban Steve „Zetro” Souza volt, a dobokat pedig Mike Ronchette kezelte. ’86-ban változtatták nevüket Testament-re és miután Zetro Paul Baloff-ot váltva csatlakozott az Exodus-hoz, a Guilt frontemberét, Chuck Billy-t vette be a zenekar, Mike Ronchette helyét pedig Louie Clemente vette át a dobszerkó mögött. Chuck-kal egy show-t játszottak Legacy név alatt 1986 júliusában és a Testament volt a legelső (hacsak nem az első) thrash banda, amely multi kiadóhoz szerződött, miután aláírtak az Atlantic-hoz. Tehát, ’88-ban folytatódott a hadjárat mégpedig egy újabb, briliáns mestermű képében, amely a The New Order lett.

A banda semmit sem bízott a véletlenre, ezúttal is Alex Perialas producerrel dolgoztak a Pyramid Sound Studiosban, aki a The Legacy hangzásáért is felelős volt. Ha pedig fentebb már ejtettem szót a konkurenciáról, ehelyütt is ezt kell tennem, ugyanis ’88-ban a Forbidden, a Vio-lence vagy a Morbid Saint bemutatkozásain kívül további klasszikus thrash lemezek láttak napvilágot, úgy is mint a Release From Agony a Destruction-től, a Punishment For Decadence a Coroner-től, a Dimension Hatröss a Voivod-tól, a South Of Heaven a Slayer-től vagy a So Far, So Good…So What! a Megadeth-től. Hangvételében és stílusában nagyon hasonlít a The New Order az első koronghoz, olyannyira, hogy az Into The Pit a The Legacy-n szereplő C. O. T. L. O. D. (Curse Of The Legions Of Death) kistestvére is lehetne, ugyanakkor megjegyzem, hogy az Új Rend nem az Örökség másolása, egyenes ági leszármazottja. Ugyanaz a lendület, erő, dinamika, pazar zenészi teljesítmények jellemzik a The New Order-t, mint elődjét, a zakatolós riffeken, ritmusokon alapuló, parádés szólókkal tarkított dalok, mint az Eerie Inhabitants, a címadó, a Disciples Of The Watch vagy a The Preacher zseniálisak, a thrash metal műfaj vitathatatlanul legfogósabb, legjobb szerzeményei közé tartoznak. Sebesség szempontjából a Trial By Fire-ben és a Day Of Reckoning-ben vesznek vissza egy kicsit, ezekben a felvételekben a középtempók dominálnak. Noha nem ismerem az Aerosmith Nobody’s Fault-jának eredetijét, abszolút nem lóg ki a sorból, ahogy az instrumentális szerzemények sem, a Hypnosis és a Musical Death (A Dirge), amelyekben Alex Skolnick mester varázsol. Véleményem szerint Chuck Billy őserejű hangja és Greg Christian basszusa a Testament védjegyeinek tekinthetők, a bőgőtémák kiemelt jelentőséget kapnak a dalokban. Mindazonáltal úgy vélem, hogy a Greg Christian Louie Clemente alkotta ritmusszekció az egyik legalulértékeltebb páros a metal világában. Nem érdemtelenül, abszolút megérdemelten a The New Order lemez nagy sikert hozott a Testamentnek, az album az amerikai Billboard 200 slágerlistán a 136. helyet érte el, hivatalos videoklipeket pedig a Trial By Fire-hez és a Nobody’s Fault-hoz forgattak. Eme két dal a Trial By Fire maxin is kijött a Reign Of Terror-ral megtoldva, a címadó szám rövidített változata kapott helyet az anyagon.

Ha visszatekintünk a csapat múltjára, diszkógráfiájára elmondható, hogy első négy lemezük abszolút thrash klasszikusok, egytől egyig hibátlan alkotások. Ezt követően némi törés és jó pár tagcsere következett be náluk, de a The Gathering-en újra magukhoz tértek. Chuck Billy betegsége sem tudta a ’90-es évek végén, a 2000-es évek elején megtörni lendületüket, az indián óriás felépült, meggyógyult és a The Formation Of Damnation óta pedig újra formába lendültek, megállíthatatlanul dolgoznak, nem tudnak hibázni. Bízom benne, hogy ez még nagyon sokáig így is marad.

Tracklist:

1. Eerie Inhabitants
2. The New Order
3. Trial by Fire
4. Into the Pit
5. Hypnosis
6. Disciples of the Watch
7. The Preacher
8. Nobody’s Fault (Aerosmith cover)
9. A Day of Reckoning
10. Musical Death (A Dirge)

Ezt a cikket eddig 472 alkalommal tekintették meg.

Szólj hozzá!