APOCALYPTIC VISIONS – Leave None Living

Kiadó: 

Weboldal: myspace.com/apocalypticvisions

Kiadás éve: 2008

Stílus: Death Metal

 

(scroll down for English Version)

 

A death metalban utazó, Carey “Pestilence” Brewer (ének, basszusgitár), Cory “Plague” Brewer (dob), Dan “Famine” Klein (gitár), Sam “War” Cuadra (ének, gitár) felállású amerikai banda 2001-ben indult útjára. 2006-ban megjelent a “Promo 2006” demo, majd még ebben az évben a “Doomsday Device” album is. Szövegeik a gyűlölethez és a mizantrópiához kötődnek. A kifejező borító készítőjére sajnos utalást sem találtam, de a munkája mindenképp dicséretet érdemel, nagyon hatásos. A zenekar határozott kiállása, a vastag sound, a jó keverés és a súlyos témák tökéletes egészet alkotnak. Nyers, brutális, és kötelező.

A Leave None Living-el kezdődik a korong, harci ütemekkel, effektekkel, hangokkal, suttogásokkal megtűzdelt szintitémák elevenednek meg, és ezek végén egy sátáni hang elindítja a pusztítást. Ami itt feltör, az egy nagyon súlyos, technikás, de old-school gyökerekkel rendelkező death metal, némi progresszív felhanggal.
Az All Shall Fall tovább görgeti ezt a brutális folyamot, a gitárok káosza, a ritmusszekció ereje hihetetlen mélységbe húz, és megmutatja a lélek kálváriáját. Nyers és tört ritmusok ugyanúgy előfordulnak a rendesen összehozott szerkezetben, mint a stílus kötelező jegyei.
A Move And Appear a gyűlölettől vakon csapkod maga körül – a hanghullámok elöntenek és végigkorbácsolnak mindent. Dallamok a súlyos, beteg hangzás egyvelege ez, mély érzelmekkel telve.

A Destruction Ritual intenzív tempóval vág neki az útjának, a hangszeresek halálpontosan hozzák a jobbnál jobb, technikás részekkel megfejelt témákat. Az ének nagyon jól feszül a zene fölé, harmonikusan illeszkedik rá.
Warship egy velejéig bestiális nóta, érdekes énekkel feldobva. A zúzós témák, a dobtémák, a belassult betét szaggatott rituáléja, ráadásként a szóló egyszerűen remek.
Az Abyssal Plain egy zajoktól terhes két szám közötti átvezetés, mély zümmögés, bugyborékolás, sötét, hangulat, zivatar, vészterhesen felhős ég.
Az Eight Arms egy gyors, sebes témavilágú szerkezetet tár fel, páros és páratlan ütemű betétekkel, iszonyú jó játékkal. Az old-school hangzás csak erősíti a szám erőteljes kisugárzását, és jól felépített riffjeit.

Az Enemy szintén egy villámgyors támadás, de tiszta hangú, “kiabálós” ének is van benne. A majdnem egy perces zúzda hangjai nyersek, ütősek. Hangorkán, amikor elszabadul. Az Extinction Level Event egy szaggatottabb nóta, középtempós verzével, pár grindcore ütemmel. Kiszámítható, halálpontos, de ettől olyan kemény és karakteres, ettől olyan elborult. Az Erase The Earth inkább a grindcore technikásabb fajzatai közé sorolható, iszonyú élvezetes játékot hallhatunk alig egy percben, korrekt módon előadva.
A Tearing Heaven Out Of The Sky hosszabb lélegzetvételű szerkezetében keveredik a death metal és az extrem grindcore hangzás, az ének szinte rituális sikolyai, és hörgése agresszív hangon szólalnak meg, ahogyan tekintélyes szigorral szól az egész, a dallamos betétekkel, komplex témák változatos hangulatával.

Magnificent Descent To The Infernal Chambers Of Hell a next track címe, ami egy rövid pusztítás, egy technikás gitárjátékkal megtűzdelve, hihetetlen hangulattal és sebességgel, érdemes rajta eltűnődni, kiváló játék.
A Ceratathoa Imbricata egy súlyos, funeral hangzással indító death metal nóta, borult, mély szintiszőnyegekkel a háttérben, tempósabb váltásokkal, fura hangzásokkal. Elég beteg ahhoz, hogy jó legyen.
A Tambores De Guerra egy négyperces eksztatikus szám, ütős hangszeren végigkísérve, különös lüktetéssel, ősi motívumokkal, eredeti nyelvhasználattal. Szinte törzsi rítusok elevenednek meg, valamelyik esőerdő mélyén. Titkos szertartás, beavatás a természet ölén.
A Parasite Rex beteges világa, középtempós, csontig hatoló, darálós ütemei, a gyorsabb betétek, a változó felépítésű témák variálása tette élővé ezt a zenét.

Érdekes nyitása van az I Want You Dead című tracknak, majd beindul a főképp a stílus alapjegyeiből merítő, de komplex hatással rendelkező energikus játék. Figyelemre méltó megoldások, egyedi világ.
A Funeral Furnace death metal a javából, annak is több variációját villantja fel, miközben extrem metallal keverik zenéjüket. Súlyos, keményen megszólaló ritmusok dübörögnek a hangfalakból, erőteljes, pontos játék. Sötét hangulata lebilincselő, megfoghatatlan.
Az Unnamed Track egy 22 másodperces csend az utolsó szám, az Outro előtt. A lemez lezárása méltóképpen szintetizátoron játszódik le, sci-fi filmbe illő zenei aláfestés, érdekes hangulat, néhol egy-egy keleti motívum is előbukkan a gótikus és szimfonikus jegyek között. A lemez minden death metal rajongónak elfér a gyűjteményében. Érdemes hallgatni.

———————————

ENGLISH VERSION:

This American death metal band, having Carey “Pestilence” Brewer (vocals, bass), Cory “Plague” Brewer (drums), Dan “Famine” Klein (guitar), Sam “War” Cuadra (vocals, guitar) in the line-up, started in 2001. They released a demo titled “Promo 2006” in 2006 and, in the same year, the album entitled “Doomsday Device”. The lyrics deal with hatred and misanthropy. Unfortunately, I haven’t found any reference concerning the person who did the cover artwork but his work must be acknowledged because the cover is effective. The band”s determined attitude, the thick sound, the good mix and heavy themes all make up this a perfect, whole release. It’s raw, brutal and mandatory.

The disc starts with Leave None Living with battle rhythms, synth themes with effects, sounds, whispers come to life and then at the end a satanic voice starts up the destruction. Which is bursting up here is very heavy, but oldschool-rooted death metal with a touch of progressive overtone.
All Shall Fall continues this brutal sound-flow, the chaos of guitars, the power of the rhythm section draws us down into incredible depths and shows us the calvary of the soul… Both raw and broken rhythms and mandatory elements of the genre occur in the well-built structure.
Move and Appear is flapping around blindly with hate. The sound waves flood everything and are whipping. This is a mix of melodies, and the heavy, sick sound, filled with deep emotions.

Destruction Ritual starts off with intense rhythms, the instruments bring very good themes with technical overtones with a deadly precision. The vocals are good and fit the music in a harmonious way.
Warship is an all the way bestial track with interesting vocals. The themes crush, the drum patterns, the staccato ritual of slow inset, and the solo…. it’s simply excellent.
Abysmal Plain is a sort of interlude filled with noises, deep buzzing, bubbling, dark mood, rainstorm, sombre, cloudy sky.
Eight Arms has fast-paced themes in its structure with extremely cool playing. The powerful emanation is also strengthened by the oldschool sound and well-built riffs.

Enemy is also an extremely fast attack but it also includes some “shouting” parts with clean vox. The sounds of the almost 1-minute long crushing are raw and killer. It’s a sound storm unleashed. Extinction Level Event is a more staccato song with a mid-paced verse and some grindcore rhythms. It’s predictable, deadly precise but, due to this, hard and unique and obfuscated.
Erase The Earth is rather technical grindcore which is extremely pleasant performed alright in a duration of 1 minute.
Tearing Heaven Out Of The Sky is a longer one with a structure in which death metal and extreme grindcore are mixed, the almost ritualistic screams of the vocals and grunts sound aggressive like the whole track with its melodic parts and variety of moods of the complex themes.

Next up is Magnificent Descent To The Infernal Chambers Of Hell which is a short destruction spiced with technical guitars and incredible mood and pace, it’s something to meditate upon… excellent playing.
Ceratathoa Imbricata is a heavy death metal tune starting with funeral sounds with obfuscated, deep keyboard carpet in the background, faster changes and strange sounds. Sick enough to be good.
Tambores De Guerra is a 4-miute long ecstatic piece, accompanied by percussions, with a strange pulsation, ancient motifs, and language. The rhythms are almost tribal here as if they’re coming from a ritual held in the depths of rain forest. A secret ritual, an initiation in nature.
In Parasite Rex, it’s the sick aura, the mid-paced, grinding-to-the-bone rhythms, the faster insets and the variety of themes that made the music lively.

The opening of I Want You Dead is interesting, then comes the energetic play based on the basic elements of the genre but with complex ideas too. There are noteworthy ideas here, it’s unique.
Funeral Furnace is death metal to the bone, and it presents several face of the genre while they mix the music with extreme metal. Heavy rhythms, powerful, precise performance. Its dark mood is excellent.
Unnamed Track Unnamed Track is 22 seconds of silence before the outro. The closing track is based on synth with sci-fi themes and interesting mood, here and there with some oriental motifs among the gothic and symphonic elements.
The record can have a place in every DM fan’s collection, it’s worth listening.

Tracklist:

1. Leave None Living
2. All Shall Fall
3. Move and Appear
4. Destruction Ritual
5. Warship
6. Abyssal Plains
7. Eight Arms
8. Enemy
9. Extinction Level Event
10. Erase the Earth
11. Tearing Heaven Out of the Sky
12. Magnificent Descent to the Infernal Chambers of Hell
13. Ceratathoa Imbricita
14. Tambores De Guerra
15. Parasite Rex
16. I Want You Dead
17. Funeral Furnace

Pontszám: 9

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár