Kiadó: http://atnightifly.hu/
Weboldal: –
Kiadás éve: 2012
Stílus: Progressive metal
Brief Sum: The debut album of the progressive band from Budapest, a shining example of blooming new alliances. A must have for those with a high standard in the genre!
Az egyik szemem sír, a másik nevet – mondhatnám ezt azok után, hogy a miskolci Slytract bejelentette a feloszlását, miközben megalakult egy olyan zenekar, amelyet a magyar progresszív színtér elismert zenészei hoztak létre. Nem túloztam a Brief Sum-ban, ugyanis valóban egy ígéretes formáció „hajnaláról” van szó.
Lássuk, hogy miért. Először az együttes tagjairól:
Bátky „BZ” Zoltán énekes elsősorban a Stonehenge, az After Crying, a Wendigo, vagy a Queen emlékzenekar révén lett ismert. 1998-ban került a Stonehenge-be, s az elmúlt 14 évben a színtéren való munkásságát szakmai szempontból nemzetközileg és világszerte egyaránt elismerték. Zenekarai mellett folyamatosan részt vett projektekben, támogatott más előadókat.
Horváth András Ádám gitáros pályája szintén figyelemreméltó. 2002-ben Springer Gergővel megalapította a Dreyelands-t, melynek első nagylemeze (Rooms of Revelation) megnyerte a „2010 legjobb bemutatkozó albuma” kategóriát, idén pedig BZ meghívására csatlakozott az After Crying-hoz. Producerként, társszerzőként és gitárosként napjainkban is közreműködik a színtéren.
Hegyaljai-Boros Zoltán, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem végzett mélyhegedűse vonósként részt vett a Dreyelands, a Stonehenge, a Mindfields Factory, az Ossian, és a Republic munkálataiban. Dobosként a Random Deeds, valamint az Apollo zenekarokat erősíti, miközben basszusgitárosa és producere a Solar Return-nak. 2007-ben alapított meg egy industrial-experimental bandát, amely a FutureRealm névre hallgat.
Nagygyörgy Gábor 17 éves korában kezdett el dobolni. Első komolyabb együttese a Cry Free-Deep Purple Cover band volt, míg 2004-2012 között a K3 nevű zenekar csapatát erősítette. Tagja lett a Making History-nak, és jelenleg is itt játszik az At Night I Fly mellett.
Nos, dióhéjban ezek az információk tesznek tanúbizonyságot arról, hogy bizony nem kezdő zenészekről van szó, hanem a műfaj profijairól. Mint egy zenei hősök által létrehozott szuperliga. S most nézzük, mit tartogat a bemutatkozó anyaguk! Az Alienated billentyűs nyitása hangzásában és hatásában megegyezik a külföldi együttesek által nyújtott színvonallal, megkockáztatom, ha senki nem nézett volna utána, eszébe sem jutna, hogy egy magyar együttesről van szó. Már ez alatt a cím alatt meg lehet győződni a zenei profizmus fogalmáról, mert a hangszerek keverése, BZ éneke, András gitártémái és Zoltán basszusai, valamint Gábor dobolásai mind tanítani való és szórakoztató színvonalat nyújtanak. A September Kills-től valamiféle erős zúzdát vártam, miután olvastam a velük készített interjúban, hogy a szeptember újra elhozza a hétköznapok szürkeségét. Ehelyett megalkottak egy középtempós, jobbára borús hangulatú szerzeményt, amely ugyancsak nagyszerű lett a maga mivoltában. A Spiral hangulata és mondanivalója javára továbbviszi az SK által lefektetett alapokat, emiatt felmerül némi hasonlóság a két dal között. Ha van egy megemlíthető gyenge pontja az EP-nek, akkor ez az, de inkább szóljon mellettük, semmint ellenük. A Stolen Seconds nyolc perces időtartalma alatt már kapunk némi zúzdát, groove-os elemekkel és „magyaros” vonásokkal körítve. Tehát egy szó, mint száz, így kell ezt csinálni!
Őszintén remélem, hogy a progresszív négyes gépezete még sok-sok évig fog fennmaradni, mert az, amit ők megalkottak, nem más, mint egy zenei „Bosszúállók”! 🙂
SAMPLE:
Soundcloud link
Tracklist:
1. Alienated
2. September Kills
3. Spiral
4. Stolen Seconds