AVIAN – Ashes And Madness

Kiadó: Nightmare Records

Weboldal: www.avianband.com

Kiadás éve: 2009

Stílus: Power / Heavy

 

(scroll down for English Version)

 

Az amerikai melodikus power metalt játszó csapatot még Lance King (ének) hozta össze 2002-ben David Ellefson (basszusgitár), Jerry B (dob), Jonah Weingarten (szintetizátor) és Yan Leviathan (gitár) közreműködésével. Első lemezük 2005-ben látott napvilágot “From The Depths Of Time” címmel. A klasszikus alapokkal operáló zenekar friss erőt képvisel a stíluson belül, köszönhetően a nagy neveknek is.

A címadó Ashes And Madness nyitja a korongot, tipikus jegyeivel a stílusnak, de egyszerűen olyan pluszokat beletéve, amitől mégsem válik elcsépeltté, sablonossá. Minden hang a helyén van, az alapoktól kezdve a különleges, Stormwitch-et idéző énekhangig, nincs felesleges téma, nincs üresjárat a karakteres szerkezeten belül. A The Lost And Forsaken dallamos kezdése igazi hangulatot ébreszt, a kellemes hangok finoman ívelnek, egyszerűen lefesthetetlen, mit is látok magam előtt a hallgatásánál. Itt is lüktetnek a tiszta hangú és egyszerű alapok, mégis, valahogy ezek felett vibrál az egész, ahogyan a kis betétek megszínesítik.

Az Into The Otherside igazi metal himnusz a javából. A feszes tempó alatt duplázós dobtémák erősítenek meg egy-egy részt a verzében, Lance hangja itt még jobban érvényesül. A belső energiáktól feszülő témák kifejezőek, hatásosak és remekül előadottak. Kiváncsi vagyok koncerten milyenek. Az Esoteric Lies erős hangjai magukkal sodornak mindent. A jó kis galoppozós, a ’80-as évek hangulatát felelevenítő track dinamikus, nyílt, és szép egyszerre. A könnyű dallamvilágú gitárjáték, a feszes alapok mind magukért beszélnek, a szóló pedig hab a tortán!

Az instrumentális Fall Of Grace alig több mint egy perc, és egy akusztikus témára épülnek fel a szólóhangok, amik könnyen úsznak a levegőben. Ezekre az alapokra épül fel a következő track, a Beyond The Hallowed Gates dallamvilága, ebből az utolsó pár hangból lüktet tovább a hangok verőér falán minden alkotóeleme ennek a dalnak. Már rég nem hallottam olyan jól megszólaló, ízig-vérig old-school power bandát, mint az Avian! Pedig válogatós vagyok ezen a zenei téren nagyon.

A Thundersoul duplázós dobbal indít, majd a basszus mély hangjai szelik ketté a levegőt. A betonbiztos alapokon jól fekszenek a gitár harmóniái és szólóbetétei, valamint az ének igazi ereje. A szóló itt is nagyon karakteres, ahogyan maga a szerkezeti felépítés is. Az All The King’s Horses ismét tisztább, akusztikus hangzással indít, ami mögött a háttérben finoman ível a szólógitár szárnyainak vonala. A torzított gitár, a dob szögelése, a basszus játéka erőssé teszi az egészet, rendesen üt a nóta, ahogyan azt kell.

A Never Fade From Me a lemez egyik gyöngyszeme a maradék kilenccel együtt:) A szintetizátor játéka (hol szőnyeg, hol dallamok, szinte egyedi szólóbetétek), a populárisabb énekrészek, a megszelídült hangulati elemek, és úgy általában véve minden eltalált. Ugyan kissé eltér a klasszikus power metal gyökerektől, vagy legalábbis ötvözi őket a soft rock jegyeivel, de ettől semmit sem veszít az értékéből. A záró dal a Time And Space Part II: Unlock The Mystery, egy kissé komor dallamvilággal indít, és a szólógitár sikolyai ebbe az esőverte csendbe hullanak bele, de a vágta itt sem maradhat el. A nóta nekivág a gyors ritmusok világának, erőteljes, korrekt darabot hallhatunk utolsó trackként. Ez is a zenekar ötletes munkáját dicséri, és a belefektetett energia megtérült, az biztos. Power fanoknak kötelező, de bárki nyugodtan berakhatja a lejátszóba.

———————————

ENGLISH VERSION:

The American band that plays melodic power metal was founded by Lance King (singer) in 2002 with the cooperation of David Ellefson (bass), Jerry B (drums), Jonah Weingarten (synths) and Yan Leviathan (guitars). Their first album was released in 2005 with the title “From the Depths of Time”. They operate with classic basics and they are a fresh power in the genre thanks to the big names.

The titleing song Ashes and Madness opens the disc with it’s tipical marks of the style but with plus things so it will not become worn-out or stereotyped. Every notes are in it’s places, from the bases to the peculiar, Stormwitch-like singing, there are no spare themes, no empty parts in the representative structure. The Lost and Forsaken’s melodic beginning brings a real mood, the fine sounds are sweeps nicely, it is completely impossible to paint what I see while I’m listenind to it. The clean and simple bases are throbbing, but somehow the whole is vibrateing over this as the small inlays colorize it.

The Into the Otherside is a real metal anthem from the better ones. Under the tense tempo there are doublebass drumming that enpowers some parts in the verse, Lance’s voice prevails more here. The themes which are strained by the inner energies are emphatic, potent and performed in a really fine way. I’m intrested how good are they on a concert? Esoteric Lie’s powerful voices drifts everything with themselves. The nice galopping track that reminds me of 80’s sounds is dynamic, direct and beautiful at the same time. The softtly melodic guitars, and the tight bases are all talks for themselves, and the solo is cream on the cake.

The instrumental Fall of Grace is only a bit lnger than one minute, and the sounds of the solo, which are flying easily in the air, are built upon an acoustic theme. On these foundations the next track is building, Beyond the Hallowed Gates’ melodies are pulsateing onward from the last few notes in the veins of sounds. It was a long time ago when I heard such a fine sounding old-school power band like Avian! And I’m really choosey in this kind of music.

Thundersoul starts with double-bass on drums then the bass’ low sounds cuts through the air. On the bases that are hard as concrete the guitar harmonies and solo inlays are laying fine, moreover the vocals real powers. The solo is really characteristic here too, jsut like the structure. The All the King’s Horses begins again with a clearer, acoustic sound, and behind it the solo guitar’s wings are moveing on an arch. The distorted guitar, the drums’ hammering, the bass’ play makes the whole song more powerful, the song kicks as it has to.

Never Made from Me is a gem just like the other 9 songs of the disc. The playing of the synths (sometimes carpet, sometimes melodies, nearly solos), the popular vocal parts, the gentle mood elements, and generally everything is bitching. Though it differs from the root’s of classic power metal or at least it is mixed with soft rock elements, but it still not loses anything from it’s value. The closing song Time and Space part II: Unlock the Mistery begins with a bit gloomy melody and the solo guitar’s screaming are falling into this rain soaked silence, but the dash can’t be cancalled. The song rams into the fast rhytms’ world, we can hear a forceful, correct piece as a last track. This also praises the nimble work of the band, and the ivested energy will return for sure. For power fans this is a must have but anyone could give it a try.

Tracklist:

1. Ashes and Madness
2. The Lost and Forsaken
3. Into the Other Side
4. Esoteric Lies
5. Fall from Grace
6. Beyond the Hallowed Gates
7. Thundersoul
8. All The Kings Horses
9. Never Fade from Me
10. Time and Space Part II: Unlock the Mystery

Pontszám: 9

Kapcsolódó cikkek

Avian Interjú

ash (a/d/sly)

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár