BASTARD PRIEST – Ghouls Of The Endless Night

Kiadó: Pulverised Records

Weboldal: http://bastardpriest.blogspot.com

Kiadás éve: 2011

Stílus: Death metal

Brief Sum: In short, the album is raw death metal rooting back to the 80s, on the path of the first Possessed album, sometimes coming up with a little evil Bathory rock and roll. The whole sounding and the simplicity of the songs implies this. Sadly the ingenuity is missing, along with a peculiar character and some well-placed riffs that present a little haven on this monotonous sea of sounds.

Igazi underground csemegének ígérkezik Matt Mendoza és Inventor új lemeze. Azért is fontos kiadvány, mert a 2001-ben alakult csapatnak lényegében ez az első igazán friss anyaga, hiszen a tavalyi alkotás gerincét első demójuk adta. Akik még nem hallottak róluk, elöljáróban annyit, hogy zenei gyökereiket a 80as években kibontakozóban lévő extrém metal palettáján kell keresni. Ha 25-30 évvel ezelőtt jön ki ez az anyag, simán a death metal előfutáraként emlegetnénk most.

Ezt erősíti a nyers hangzás, az érdes ének és a dalok viszonylagos egyszerűsége. Legjobban az első Possessed lemezhez áll közel, de néha a debüt Bathory gonosz rock and rollja is beugrik. De ezek inkább az imént felsoroltak miatt, a zsenialitást hiányolom.

A lemez minden köntörfalazás nélkül egy dobütésre kezdődik. Nyomban a zenei mindenség közepében találjuk magunkat. A kezdő dal egy gyors lendületes tétel, kevés karakteres fogódzóval, gyorsan elvakkantott refrénnel, minimál szólóval. Ezzel nem is lenne gond, de majd az összes dalról elmondható ugyanez. A címadó, a Ghouls of the Endless Night csak a kicsit jobban belassuló refrénben különbözik az előzőtől. Az Enter Eternal Nightmare lendülete frissebbnek hat, ugyanakkor a középrész már komolyabban belassul, elővetítve a Poison szinte doomos vánszorgását. Sajnos a fő riff nem tartogat túl sok izgalmat, így a rá épített dalból csak annyi marad meg, hogy ez volt a lassú szám.

Ezek után a Fucking Slaughter fekete rock and rollos kezdése szinte üdítőleg hat, de monotonitását az egyértelmű refrén sem képes ellensúlyozni, mégis talán ez a legmaradandóbb darab a lemezről. Nem úgy, mint a következő track, ami a lemez elején felépített receptet követi. Gyors verze, lassú refrén.

A Last Screm-ben kis frissesség költözik, a tempó is némileg mérséklődik, a dal is szellősebb. Így érkezünk a záró felvonáshoz, ami a kezdéshez hasonlóan egy dobütésre indul, de most hallhatunk egy zenei felvezetőt, mielőtt a csapat felvenné utazó sebességét. Talán ez a másik tétel, ami rejt némi izgalmat magában, legalábbis a teljes anyag szintjén nézve.

Az előző lemezhez képest nem sok változást tudnék mondani. A hangzás veszített nyerseségéből, kaotikájából, ami ebben az esetben negatívum. A dalok is hasonló szinten íródtak, továbbra is hiányzik belőlük pár fogós riff, amit fel lehetne idézni az anyag kapcsán. Szerethető anyag, hozzám közel áll ez a zenei világ, de biztos vagyok benne, hogy pár hét múlva el is felejtem és ha betéved a lejátszómba Bastard Priest anyag, akkor az már inkább az előző alkotás lesz. Arra mindenesetre jó volt, hogy hatására előbányásztam a régi Bathory és Possessed lemezeket, amik amúgy sem voltak túl mélyre rejtve.

SAMPLE:
MySpace link

Tracklist:

1. Pestilent Force
2. Ghouls of the Endless Night
3. Enter Eternal Nightmare
4. Poison
5. Fucking Slaughter
6. Sacrilegious Ground
7. Last Scream
8. Enormous Thunder of the End

Pontszám: 6

Kapcsolódó cikkek

BASTARD PRIEST – Under The Hammer Of Destruction

Saint-Savin

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár