BEDLIGHT FOR BLUE EYES – Life On Life’s Terms

Kiadó: Trustkill

Weboldal: www.bedlight.net

Kiadás éve: 2007

Stílus: Emo rock

 

 

 

Amikor kezembe vettem a Bedlight For Blue Eyes második CD-jének promóját, nem tudtam, mire számítsak. A borító – amelyről a villanykábelen lógó cipők miatt rögtön Tim Burton Big Fish című filmjének az a jelenete ugrott be, amikor Edward Bloom Spectre-be érkezik – és annak színvilága illetve az együttesek kinézete alapján valamiféle modern – mondjuk olyan Queens of the Stone Age-féle – vagy valamilyen brit hatású populáris rockzenét vártam. Azonban rögtön elbizonytalanodtam, hiszen ugyan a debütlemezzel még nem volt szerencsém találkozni, mégis rengeteget olvastam róla, és a szakmai körökben nagy sikert aratott Dawnról írt kritikák sok helyen kiemelték a zene karcosságát, emos, metalos és legtöbb helyen hard rock-os hatásait.

Nos, az igazság valahol a fentebb leírt stílusok találkozásánál van, sőt, még ez sem válik nyilvánvalóvá a lemez elején számunkra. A The City And The Ghost című nyitótétel ugyanis úgy kezdődik, hogy az bármelyik kaliforniai stílusú punkzenekar (Blink 182, újabb The Offspring) albumára simán ráférhetne. A verze és a refrén is könnyen megjegyezhető, fülbemászó és a groove-os dobtéma is segít abban, hogy megragadjon az emberben, ám már a deszkás rockbandák a hasonló témákat ezerszer eljátszották. Ettől függetlenül persze nem rossz, sőt, kifejezetten kellemes hallgatnivaló, 4-5 évvel ezelőtt egy ilyen számmal ez a zenekar bizony könnyen a csúcsra érhetett volna. Az ezután következő Waste My Time című számnál már felcsillant a szemem az ízes nyitólead miatt, ám utána sajnos középszerűségbe fullad a szerzemény. Erről a számról is hasonló a véleményem, mint az elsőről, bár ebben kevesebb a kalipunk hatás, de szerintem egy kicsit gyengébbre is sikeredett, mint az előző.

Ezután azonban már sokkal inkább érződik a lemezen a hard rock hatás, mindjárt a Ms. Shapes egy húzósabb témával kezdődik, amely egészen a refrénig tart, ahol újra a populárisabb oldalról közelítik meg a rock fogalmát. Az ezt követő számok nagy része is ebben a szellemiségben íródott, ezek közül is legerősebb talán a Too Late For Us, de például a Meant To Be is egy ezerszer ellőtt, mégis megunhatatlan klasszikus hard rock riffel nyit, majd az ezt követő modern groove-os dob teszi könnyen megjegyezhetővé. Persze a kötelező lírai hangvételű darabok sem maradhatnak el, mint a Walk With Me, és a személyes hangvételű klipnóta, a Michael, amelyet az énekes Daniel a bátyjának írt. Kiemelném még a slágergyanús Broken Door-t, mellyel egyik legnagyobb problémám, hogy a refrén alatt lévő gitárleadet jobban előtérbe helyezhették volna, mert szerintem nagyon jól el van találva.

Noha az előző albumnál említett karcosabb stílusok hatásai itt nyomokban is aligha felfedezhetők, a gitártémák, szólók technikásságukban azért olykor a keményebb vonalra emlékeztetnek. A dobos Itzhak Bishburg szépen, színesen játszik, látszik, hogy törekszik arra, hogy ne ragadjon le egyféle ritmusképletnél, munkáját pedig még jobban díszíti az olykor felbukkanó csörgődob. Mivel hivatalos basszerosuk nincs, így ezeket a témákat a két gitáros, Derek Weber és Daniel Taylor játszotta fel, akik saját posztjukon is jól teljesítenek, megpróbálnak minél ötletesebben játszani, még a líraibb hangvételű számoknál a szokásos akkordbontogatást is úgy variálják, hogy a szám ne fulladjon unalomba. Ami számomra kevéssé volt meggyőző, az a vokálos Daniel Rinaldi. Jó hangja van, kétségtelenül képzett, tiszta, de nem túl erőteljes, ráadásul – az általam nem igazán kedvelt – kis vibrato is érezhető nála az éneklés közben, ami a magasabb tartományoknál jobban előjön.

Amikor ezeket a hangokat próbálja elénekelni, sajnos nem érzem az erőt, ami főleg azért baj, mert ez leginkább a hard rockosabb témáknál jelentkezik, ahol a dinamikus ének adná meg az egész fazonját. Ez azonban kevéssé feltűnő olyankor, amikor több sávon szól a vokál, ugyanis a mély hangok remekül kompenzálják, és ilyenkor teltebb, erőteljesebb is az éneksound. Ettől függetlenül nem kell valamiféle szörnyű nyávogásra gondolni, nagyon is rendben van az a hang, csak pont a dögösség veszik ki néhol a zenéből. Ugyanakkor ez a kamaszos-emocionális hangszín rendkívül jól passzol például a lassabb tételekhez, és a zseniálisan remixelt bónusznótához (amelyet Haick készített a Waste My Time-ra), szerintem érdemes lenne egy efféle befordulós electropop zenét játszó bandában is kipróbálnia magát.

A hangzás kiválóan sikerült, ez nem véletlen, hiszen Dave Collins masterelte az anyagot, aki az egyik legelismertebb hangmérnök Amerikában (olyanoknak kevert már lemezt, mint a Black Sabbath, Sting, Madonna, Bruce Springsteen, Queens of the Stone Age és még sorolhatám). Minden hangszer telten, arányosan szól, ahogy az egy ilyen produkciónál el is várható. A dalszövegek rendben vannak, nagy részét valami személyes tapasztalat, érzelem ihlette, ám nem mennek át önmarcangolásba. Néhol némi öniróniát is belecsempésztek a szövegbe, így például a Too Late For Us című számban, ahol megígérik, hogy a dalt ihlető lányt felhívják, ha a Billboard lista élére kerül az aktuális lemez. Nos, a fentiek tükrében azt hiszem ennek a célszemélynek nem kell egyelőre tartania attól, hogy az együttes zaklatná őt telefonon, mégis egy nagyon kellemes, hallgatható anyagot tettek az asztalra a srácok, melynek egyedisége leginkább abban rejlik, hogy egyik stílus iránt sem kötelezik magukat száz százalékosan. Vezetéshez, háttérzenéhez, kiválóan megfelel, de mivel nincsenek igazán kiugróan jó minőségű számok a lemezen, ezért az átlagnál csak egy ponttal jobb.

SAMPLE:
MySpace link

Tracklist:

1. City And The Ghost
2. Waste My Time
3. Ms. Shapes
4. Whole Again
5. Walk With Me
6. Life On Life’s Terms
7. Too Late For Us
8. Broken Door
9. Without You
10. Meant To Be
11. Michael

Pontszám: 6

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár