BLACK MESSIAH – Heimweh

Kiadó: AFM Records

Weboldal: www.black-messiah.de

Kiadás éve: 2013

Stílus: Pagan / Viking Metal

 

(scroll down for English Version)

 

A Black Messiah, mint a német pogány színtér egyik legismertebb és legrégibb bandája, nem arról híres, hogy túl sűrűn ad ki lemezeket. Így lehetséges, hogy 21 év alatt hat nagylemezük jelent csak meg. Igaz, legutóbbi anyaguk, a 2013. november végén megjelent Heimweh („Honvágy”) viszonylag hamar követte a 2012 februárjában kiadott The Final Journey-t.

Már a cím, a borító és az intró alapján sejthető, mit is tartalmaz a „Ruhr-vidéki vikingek” új anyaga. A zenekar első német című lemezén minden eddiginél erősebben van jelen a német nyelv, csupán egy angol nyelvű tétellel találkozunk az In the Name of Ancient Gods személyében. A borító elárulja, hogy egyszerűbb, kevésbé színes lemezre számíthatunk, míg az előhang (Symphonia Pagana) erősen sejteti, hogy a klasszikus zene ezúttal a népi vonal fölé kerekedik.

A fekete, puritán borító a legutóbbi anyagoknál blackesebb, nyersebb anyagot takar. A hangzás olyan szinten nyers és régisulis, hogy néhol kifejezetten gyenge minőségű – ez leginkább a 8 perces zárótételben, a Die Quelle der Weisheitben („A bölcsesség forrása”) feltűnő, ahol a cinek úgy szólnak, mint egy korai demón. A vokálok és a szimfós, folkos témák hangzása szerencsére elég jó, de a gitárokon és a dobokon még lett volna mit keverni. Folkos téma egyébként tényleg nincs sok, gyakorlatilag egyetlen dal sikerült folk metalra, illetve még két nótában bukkan fel a népies érzés hosszabb időre. A Wildsau („Vaddisznó”) cserébe tipikusan csőrdöngölős, mulatós darab, ihletője a jól felismerhető német népzene – nem véletlen, hogy e dalhoz készült el az új lemez klipje is. A furulya, hegedű és harmonika dominanciája miatt ez a tétel legélvezhetőbb, mivel itt a metal hangszerek tényleg csak a háttérzenét szolgáltatják.

Sajnos nem csak a hangzás terén tapasztalható visszaesés, de a dallamvilág sem olyan változatos, mint amit a Black Messiah-tól megszokhattunk. Javarészt középtempó dominál, mely fel-felgyorsul egy kissé a refrének vagy átvezetők alatt. Az intró és a címadó a lágyabb, akusztikus vonalat képviseli, míg az Edmund von Ostanglien („Kelet-angliai Edmund”) a lassabb, epikus pogány metal világát villantja fel Szent Edmund, a mártír angolszász király történetén keresztül. E tételek pozitívuma a nyersen szóló metal hangszerek hiánya/alacsonyabb száma mellett Zagan tiszta éneke. A zenekarvezető-frontember tehetséges énekes és zenész, de a számok többségét meghatározó hörgések kevésbé mennek neki.

Bár majdnem két év telt el a friss és a legutóbbi anyag között, úgy érzem, várni kellett volna még az új matéria kiadásával. Míg a The Final Journey a csapat egyik legjobban sikerült kiadványa, addig a Heimweh jóval gyengébb, a kettőt egymás mellé rakva pedig utóbbi szinte mélyrepülésnek tűnik számomra.

———————————-

ENGLISH VERSION:

Black Messiah as one of the best-known and oldest bands of the German pagan scene is not famous about releasing albums frequently. This is why they released only six longplayers in 21 years. But their latest album, Heimweh (“Home-Sickness”) was released at the end of November, 2013 – relatively soon after The Final Journey (out in February, 2012).

You can guess after seeing its title, front cover and listening to the intro what will come on the new album of the “Ruhr Vikings”. On the first album with German title the German language dominates, there’s only one track in English entitled In the Name of Ancient Gods. The front cover tells us that we should expect a simpler, less colourful material while the prologue (Symphonia Pagana) marks that classical music has it on folk music now.

Behind the black, austere cover there’s a more blackened, rawer material than on the latest albums. The sound is so raw and old school that sometimes it’s simply weak in quality – it’s the most apparent in the 8-minute-long ending track, Die Quelle der Weisheit (“The Source of Wisdom”) where cymbals sound like on an early demo. Fortunately the sound of the vocals and symphonic and folk themes are good enough but they should pay more attention to the mixing of guitars and drums. By the way there’re really not so much folkish melodies; only one song is folk metal actually and longer folkish feelings appear only two times in other songs. On the other hand, Wildsau (“Wild Boar”) is a typical pint-waving party song, clearly inspired by German folk music – they also shot a music video for this one. Also it is the most enjoyable track because of the lead role of flute, violin and accordion; the metal instruments play only the background music here.

Unfortunately we experience decay not only in sound – the melodies are neither as various as Black Messiah’s ones are (were?) usually. Mid-tempo governs the album with some faster refrains and interludes. The intro and title-track are softer, acoustic pieces while Edmund von Ostanglien (“Edmund of East Anglia”) represents the world of slower, epic pagan metal through the story of Saint Edmund, the Anglo-Saxon martyr king. The strength of these tracks – along with the lack/lower amount of the raw metal instrumentation – is Zagan’s clear vocals. The band-leader and frontman is a talented singer and musician but he is not so strong in growls which are more common in their music.

Although almost two years passed between the new and the latest albums, I feel that they should wait a bit more before releasing the new material. While The Final Journey is one of the group’s best records, Heimweh is much weaker – and if we compare these two LPs to each other, the latter seems to be a debasement in my view.

SAMPLE:
YouTube link

Tracklist:

1. Symphonia Pagana (Intro)
2. In The Name Of Ancient Gods
3. Jötunheim
4. Wildsau
5. Edmund von Ostanglien
6. Nidhögg
7. Heimweh
8. Die Quelle der Weisheit


Pontszám: 6.5

Kapcsolódó cikkek

Hot News: Black Messiah – video clip in preparation / new song available for streaming!

NorthWar

BLACK MESSIAH – The Final Journey

ST. Toma

Hot News – Black Messiah: Teaser video available!

NorthWar

BLACK MESSIAH – First War Of The World

pagangoddess

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár