CAPITOLLIUM – Engraved Fear

Kiadó: More Hate Productions

Weboldal: http://capitollium.com.ua/

Kiadás éve: 2006

Stílus: Symphonic Black Metal

 

(scroll down for English Version)

 

A 2001-ben, Ukrajnában megalakult zenekar ezen a lemezen A. Sinless (szólógitár), Orchidea (női ének), St. Julius (ének, gitár, basszusgitár, szintetizátor, dob) felállásban rögzítette a tizenkét számot. Korábbi anyagaik (“Undivine Antipathy” EP 2002, “Symphony Of Possession”, és a “Seraphim’s Lair” CD 2004) megállták helyüket, és a sorban következő lemez, a sok tagcsere ellenére sem változtatott döntően a célon. Az antikrisztussal és miszticizmussal foglalkozó szövegek nem egy egységes koncepció részei, de átvitt értelemben mégis azok.

Az első track a húsz másodperces Within A Cathedral. Igazából néhány effektre felépített intro ez, kellemes hangulattal. Az I Am The Night egy határozott templomi orgonával indít, de azután bejön az a gagyi dobgép, amit legjobb meggyőződésem ellenére se kívánok a hátam közepére se, majd az orgonán hangzik el néhány olyan taktus, hogy a fejem fogom. Maga a nóta nem lenne rossz, bár szimfonikus black metal kategóriába sorolták magukat, amiben van is valami, ezt a zenét egy vámpírfilmben el tudnám képzelni, persze kidolgozottabban. Mert vannak benne határozott és jó ötletek, annak ellenére, hogy stílusilag néha közelebb áll az industrial metal világához, és annak ellenére is, hogy néha az ének is borzalmas egy gurgulázásba csap át.
A The Rules Of Pain se jobb. Érdekes hangulatot szül a szám eleje, egyszerre gótikus és industrial hatású, mintha Grabesmord és Laibach keverékét hallgatná az ember. Érdekes megvalósítás, igaz nem új ötlet, mégis, jól dominálnak az egyes részek, és a finom átfedések.

A Fear Me Not már a black metal berkein belül próbálkozik egyfajta érdekes hangulattal, árnyalatnyi keveredésekkel, ami remek út (a 2008-as megjelenésű “Bloodfall Of Flesh”-t még nem hallottam), a szóló pedig nagyon jó munka a végén. A Why I’ll Die? átlagos dallamaival nekem nem túl sokat mond. Van benne tagadhatatlanul egyfajta bizarr hangulat, de ezt már sokan használták. Mindez azért problémás csak, mert mellette felbukkannak az egyedi ízek, a finom kis hálók, betétek, amik újra meg újra átszövik egymást a rezdülések, így kicsit lagymatag a kép.
A Testimony In Impregnation temetőkerti hangulata, párás kigőzölgése csemegeszámba megy, eltekintve attól a pár szépséghibától, hogy az éneken még dolgoztam volna egy kicsit, vagy épp a gitárhangzással játszadoztam volna pár helyen.

A Subdued Pride című nóta egy nem egyszerű szólóval indít már a legelején, és mintegy betétként fel-felvillan az alap taktusai közt továbbra is. Azután egy szaggatott ütemű, már-már death metalba hajló rész jön, amit egy nagyon gagyi szintetizátor téma viszont teljesen tönkretesz, általában véve ez se lenne rossz, de hiányzik egy kis kraft, meg egy kis munka hozzá.
A Monarch Of The Red egyfajta doom alappal indít, sok ilyen számot halhattak már a beavatottak. Az orgonabetétre, majd a lassú alaptémára felépített számmal egyetlen probléma van, amint mindkét ének együtt szól, elnyomják a dobot. Nem szól rosszul a háttérben, de itt több teret kellett volna engedni neki. A folytatás rémálom is, meg nem is, nem tudom hová tenni.
A Brands Of Innocence elektro alappal indít, itt aztán igencsak tombol a keveredés, az EBM keveredik a black metal-al, és az egész fuzionál egy industrial goth rock keveredéssel. Nem rossz felépítmény, de hiányoznak az igazi hangszerek, és egy súlyos keverés neki.

A Twilight Chariot is távol áll egy kicsit a black metal-tól szerény véleményem szerint. A goth jegyeket magán viselő számban ugyan vannak határozottan death/black feelingű betétek, de túlnyomó többségében mégsem ez dominál, de ez itt nem is baj. Ezen is dolgozni kellett volna néhol még, mert némelyik váltás nem elég tiszta.
A Field Of Disrespect elég furcsa lehet a hallgatónak hirtelen, a metalt valamilyen gépi zenével egyesíteni nem mai találmány, gondolok itt a Diabolos Rising, Ministry, Laibach, stb zenekarokra. De azoknak, akik csak egy vámpírkastélyos számot várnak, csalódást fog okozni a zenekar, mert furcsasága ellenére igenis elég jól össze van rakva ez a dal. Néhol ugyan itt is finomítani kellene a váltásokon és gitárhangszíneken, de nem rossz.

Az Untitled egy bonus track elméletileg, szerintem meg egy feleslegesen feltett, kísérleti stádiumos darab. Nem így való ide. Ennyi. A lemez nagyrészt hallgatható, köszönhetően az ötletes témáknak, remek hangulatoknak. De, vannak hibák, amiken szerintem még dolgozni kellene; apró kis dolgok, de fontosak. A legfontosabb viszont egy stúdió és élő hangszerek (kivéve persze az effekteket). A többi? Idő. Türelem. Kísérletezés. Ajánlom mindenkinek, aki szereti a vámpírkastélyos hangulatot:)

—————————

ENGLISH VERSION:

The band, which was formed in Ukraine at 2001, recorded the new 12 songs with the following line-up: A. Sinless (solo guitar), Orchidea (vocal), St. Julius (vocal, bassguitar, synthesizer, drums). Their previous materials (“Undivine Antipathy” EP 2002, “Symphony Of Possession”, és a “Seraphim’s Lair” CD 2004) successfullycame through, and the upcoming album – despite changing the members so often- didn’t have a bad influence on the main goal. The lyrics dealing with stuff like the Antichrist and mysticism don”t really creates the foundation of a solid conception, but observing it in a figurative sense, after all they are.

The first track is the 20 second long Within A Cathedral. To tell the truth, this intro is just based on a few effects with a pleasant atmosphere. The I Am The Night starts with a determined church organ, afterwards there comes a frivolous drum machine, which really freaked me out just like a few organ beats coming later on. The song wouldn’t be so bad, i could also imagine this symphonic metal material for example in a vampire movie, of course if it is prepared with more chicelled care. I could find a lot of briliant ideas in it, despite the fact that the style is more close to industrial and the vocal sounds sometimes really awful.

The Rules Of Pain isn’t better at all, but it composes a very interesting atmosphere with an impression of gothic and industrial style at the same time, just like listening to the mixture of Grabesmord and Laibach. No absolutely new ideas, but the different parts dominate pretty well with gentle superimposition.

The Fear Me Not already tries to bring a new interesting sound within the category of black metal, just a smack of mixing, which turns out to be a great leading route (I haven’t heard the Bloodfall Of Flesh from 2008), and the solo is also a very good job in the end. The Why I’ll Die? seems too banal for me, the picture remains half-hearted, despite finding some unique fillings too. The Testimony In Impregnation creates a deep cemetery atmosphere, it has only a few conspicouos fault : the vocal and guitar sounding would still need some improvement.

The Subdued Pride starts with a complicated solo, and it follows a discursive rhythm leaning almost towards the fields of death metal, unfortunately having destroyed by a really awful synthesizer theme generally saying, it also wouldn’t be so bad, but I still need something more here.

The Monarch Of The Red has a common sounding, starting with a doom base, which mainly consists of a slow organ sounding. The vocal really holds down the sound of the drums, and the carrying-on sounds really like a nightmare, i just couldn’t accept it.

The Brands Of Innocence starts with an electro base, this mixture of EBM and black metal creates a really furious industrial goth-rock compound. We can say, it’s not a bad structure at all, but I miss the real instruments, and a heavy sound mixing.

My opinion is that the Twilight Chariot also seems to be far from black metal. This goth featured song also unites definite parts of dath/black sounds, but it doesn’t mean a problem here, after all some more work would be necessary.

The field Of Disrecpect can be really weird for first listening, mixing the metal with some machine made noises isn’t a new creation, thinking now about the bands like: Diabolos Rising, Ministry, and Laibach. Above all, the song is really good structured, not just a banal “vampire castle song”.

Theoretically saying the Untitled is a bonus track, but I think it is a really unnecessary experimental piece here. It doesn’t fit in this album in its present condition. That’s it, no more to say.

My opinion is that the album is pretty enjoyable, thanks to the great ideas, and the moving atmospheres. But, there are also a lot of little problematic stuff here, and they should all be corrected. The most important would be a good studio, and real instruments of course (apart from the effects). Something more? Time definitely, and patience.
I can advise to everybody, who really likes the vampire castle atmosphere:)

Tracklist:

1. Within A Cathedral
2. I Am The Night
3. The Rules Of Pain
4. Fear Me Not
5. Why I’ll Die
6. Testimony In Impregnation
7. Subdued Pride
8. Monarch Of The Red
9. Brands Of Innocence
10. Twilight Chariot
11. Field Of Disrespect
12. Untitled Bonus Track

Pontszám: 7.5

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár