CEMETERY OF SCREAM – Frozen Image

Kiadó: Metal Mind Productions

Weboldal: www.cemeteryofscream.com

Kiadás éve: 2009

Stílus: Atmospheric Dark metal

 

(scroll down for English Version)

 

A COS gyökerei egészen 1992-be nyúlnak vissza, 1993-as első demójuk óta egy EP mellett ez az ötödik sorlemezük, de az első az új énekessel, Olaffal és a muzsikán, a szövegeken hagyott jéghideg ujjlenyomataival. Olafnak is köszönhetően a Frozen Image a korábbiaktól eltérő karakterű anyag, de természetesen megtartja a zenekar sajátosságait, a sötét, misztikus részeket, a doomos, death-es elemeket, a valóság és a fantázia, a misztikumok között kalandozó, az emberi lélek sötétebb oldalát bemutató szövegeket.

A kiadó első sorban a Paradise Lost és a Katatonia híveinek ajánlja a Frozen Image-t, szerintem azonban bárki próbát tehet vele, aki szereti a sötét, húzós, mégis melodikus muzsikákat.

Zongorás mini intróval indul a CD és a Bluebird című dal, mely lassú középtempóban vonul végig a hallójáratokon. Verzéi visszafogottak, refrénje vontatott, ragadós. Az énekhang jobbára tiszta, kellemes tónusú, dallamos, olykor zordabb, a hörgéshez közelítő hang színezi az összképet. Nagyon erős nyitónóta, a lemez egyik legjobbja! Rövid saját intró után energikus gitár- és dobjáték, majd csendesebb verze, jól felépített férfi-női vokalizálás, kiváló zongorás betétek, az előző tracknél is említett énekhang variációk és nagy ívű, hasító, igen emlékezetes refrén jellemzi a Prince Of The City’s Lights-t. Intenzív, sok kétlábgépet, végig hörgést és károgást váltogató, az előző két tételnél súlyosabb, málházósabb témákat is hozó dal a Cat’s Grin. Húzós, doom-os, énekhangban és dallamokban is számomra kicsit a Candlemass-t idéző nóta a The Bridge Of Ashes, némi keleties érzéssel, király gitármelódiákkal, férfi és női éneket is felvonultató refrénnel, elszállós betéttel. Nagyon rendben van. Prüntyögősen (első pár hangjával a U2-t eszembe juttató) nyitó, lassan vánszorgó, kicsit szögletes verzére, dallamos és zordabb hangú együtténeklésre épül a In Your Blood. Figyelemre méltó finomság a háttérben a folkos, jódlis női vokál és a jól felépített záró refrén is. Szintis, orgonás alapokon nyugszik az igen emlékezetes dallamokkal felékszerezett, melankolikus Golden Lullaby. Érdemes figyelni a változatos dobjátékra és a dal végén hallható egyszerű, de ütős gitármelódiára.

Komolyzenei ihletésű és felépítésű, egy dallamsor köré épülő változatosan díszített instrumentális tétel a Ritual Fire Dance. A Black Flowers egy a többitől kicsit eltérő felfogásban íródott, durvább, más hangulatú riffre épülő, középtempós, monoton alapú, zordabb éneket és kesernyés hangulatú refrént hozó nóta enyhén kaotikus, nyikorgatós, kapkodós szólóval. Ez a nekem legkevésbé tetsző tétele a lemeznek. Mintha az előző dal folytatása vagy testvére lenne, olyan kapkodósan, thrash-esen, gitárt vijjogtatva indul az A Million As One. Érdekes elektro részek és effektezett verze, kicsit horrorisztikus, kísérteties hangulatú (bennem olykor Alice Coopert felderengető) refrén jellemzi. Keleties billentyű szólamokat és kiváló gitárdallamokat, elementáris erejű refrént, változatos, melodikus énekszólamokat vonultat fel a Geisha Out Of Dream. Vánszorgó, death/doom fílingben indul, majd lágy, akkordbontós, borongós verzébe fordul a szellős, szaggatott riffeket és úszós témákat is bemutató Sapphire Sun. Bónuszként szerepel a CD-n a fenséges, szépen előadott, de nem nyálas, romantikus, szimfonikus hatásokkal és finom háttérdallamokkal, női vokállal is színezett ballada, a Night In White Satin, mely kiváló zárása az anyagnak.

A dark, goth, atmoszférikus metal műfajban az utóbbi évek egyik legjobb albumát tette rajongói elé a Cemetery Of Scream. Szerencsére nem tipikus, amit alkottak. Változatos, igényesen megszólaló anyagról van szó, melynek dalai energiát és melankóliát ugyanúgy hordoznak magukban, ahogy zseniális, fülbemászó dallamokat és zordabb, hátborzongatóbb részeket is. A szólók többnyire rövid, jól elhelyezett villantások, hangulatfokozó elemek, s a változatos énekhangokhoz hasonlóan, az érzelmek mind érzékletesebb kifejezésére szolgálnak. Remek munka.

———————————

ENGLISH VERSION:

The roots of COS go back to as far as 1992, beside thier 1993 demo and an EP this is their fifth full-length but the first with the new vocalist Olaf, and his cold touch on the music and lyrics. The different nature of the material is partly due to Olaf but of course they’ve kept their trademarks also, the dark, mystic parts, the doom and death elements, the lyrics presenting the darker side of human soul wandering between reality and imagination, mysticism.
Their label mainly recommend Frozen Image to fans of Paradise Lost and Katatonia but in my opinion everyone into dark, catchy yet melodic music can have a try.

The CD stars with a piano mini intro and the song titled Bluebird, a slow, mid-paced one. Its verses are modest, the chorus part is halting and sticky. The vocals are mainly clean with a pleasant tone, melodic, at times grimmer, close to growling. A very strong opening song, one of the best on the record! Prince Of The City’s Lights starts again with a short intro, followed by energetic guitar and drumming, and then a softer verse, well-built male-female vocalisation, excellent piano parts, varied vocals described at the previous track, and a great, highly memorable chorus. Cat’s Grin has much intense double-bass drumming, all the way alternating growling and BM-typed vox, and it’s heavier and doomier than the previous two songs. The Bridge Of Ashes is catchy and doomy, vocal-wise reminiscent of Candlemass, with some oriental touch and great guitar melodies, alternating male-female vocals in the chorus and floating insets. It’s perfect. In Your Blood with sounds reminiscent of U2, in a slow manner, built on a bit rectangular verse, a blend of melodic and grim vocals. The folkish, yodelling female vocals in the background and the well-built closing refrain have also to be mentioned. The melancholic Golden Lullaby having memorable chorus parts is built on synth, organ themes. I need to point out the varied drumming here and the simple yet effective guitar melody at the end of the song.

Ritual Fire Dance has the spirit and structure of classic music, it’s a richly decorated instrumental piece. Black Flowers is a bit different compared to the rest of the songs because it”s rawer, and is built on a riff of a different mood. It’s mid-paced, monotonous, having both grim and bitter vocals with a slightly chaotic, creaking, rushed solo. I like this one least on the album. As if it were the brother of the previous track, A Million As One starts off with faster, thrash-like guitars. It has interesting electro parts and a verse with effects, and the chorus is a bit horrific, ghastly (reminding of Alice Cooper a bit). Geisha Out Of Dream presents oriental keyboard themes and excellent guitar melodies, great refrain, varied and melodic vocal parts. Sapphire Sun, having having airy, staccato riffs and floating themes, starts with crawling, death doom feeling turning into light, murky verse. As a bonus, there’s the majestic, nice but not syrupy Night In White Satin with symphonic touches and fine background melodies and colouring female vocals. An excellent closing of the album.

Cemetery Of Scream have delivered one of the best records in the genre of dark, gothic, atmospheric metal recently. Fortunately, what they’ve created is not typical. Varied, with a good sound, and the song carry both energy and melancholy, catchy melodies and grimmer, spine-chilling parts too. The solos are mainly well-placed short ones, atmosphere enhancing elements, and they serve, like the vocals, as a means of expressing emotions in a perfect way. Excellent work.

SAMPLE:
MySpace link

Tracklist:

1. The Bridge Of Ashes
2. Bluebird
3. Prince of the City’s Lights
4. Geisha Out of Dreams
5. Million as One
6. In Your Blood
7. Sapphire Sun
8. Golden Lullaby
9. Cat’s Grin
10. Black Flowers
11. Ritual Fire Dance
12. Night in White Satin

Pontszám: 9

Kapcsolódó cikkek

Cemetery Of Scream Interjú

Southpeace

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár