CHAOSWAVE – Dead Eye Dreams

Kiadó: Nightmare Records

Weboldal: www.chaoswave.it

Kiadás éve: 2009

Stílus: Progressive Heavy metal

 

(scroll down for English Version)

 

Az öttagú olasz csapat – Fabio Carta (ének), Giorgia Fadda (ének), Henrik “Guf” Rangstrup (gitár), Michele Mura (basszusgitár), Raphael Saini (dob) – 2003-ban alakult meg, azóta négy anyag jelent meg tőlük, a mostanival együtt (2004 “Chaoswave” demo, 2005 “The White Noise Within”, 2007 “Fork Tongues And Foul Time” EP). A fejlődőképes csapat zenei világa a heavy metal klasszikus jegyeiben gyökerezik, nyakon öntve néhány más hatással.

A nyitó track a 10 Years Of Denial klasszikus metal alapokkal indít, felidézve a ’80-as évek végi metal scene nagyjainak hangulatát. Fogós dallamok, riffek, verzék váltják egymást, bár van ebben a zenében igazából egy adag metalcore is, egészséges eloszlásban. A Fork Tongues And Foul Times kemény ritmusokkal operál, középtempós lendülettel, igazi metalos énekkel, mindezt úgy, hogy közben mind a zenei, mind az énektémák játékosak, technikásak, ami nagyot dob az élvezetén. Korrekt hangulatot teremtenek.

A How To Define A Race sablonos kezdés után bontakozik ki igazából. Inkább múltidéző ez pusztán, mintsem kirívó teljesítmény, nem mintha zeneileg bármi probléma lenne vele, csak a szerkezet felépítése túl tipikus, túl kiszámítható, amitől gyengébb, mint az előző két szám. A March For The Dying egy szaggatós, lüktető szám, a hangulata a track első részében leginkább a ’90-es évek közepét idézi meg, bár nem heavy, hanem gothic metal stílusjegyekkel felvértezve, míg a második rész a sokkal pörgősebb progresszív metal világát idézi. Lassan hömpölyögnek a témák, bár van tempósabb, komplexebb rész is benne.

Az Another Lie To Liveln Vain egy alig másfél perces átvezető tulajdonképpen, gitárra írva. Jól szól, de sok mindent nem tudok mást írni róla, minthogy karcos, hangulatos, mély. A Blind Eye Focus az utolsó kitartott hanggal nyit, dallamos, de lassú játékkal indul. Itt is szaggatott riffek váltják egymást, a dob kissé monoton, néhol megtört ritmusa magához láncol. A férfi és női ének itt kissé gyenge, bár maga az ötlet jó, de nem kidolgozott teljesen. A címadó Dead Eye Dream sokkal energikusabb, ütősebb dal. Bár itt is hallható sablontéma, de nem zavaró annyira. Pontos, kidolgozott játék, váltakozó énekhangok, belassult, őrlős refrén, őserő jellemzi végig a remek szólóval tálalt nótát.

A Rise ugyanezt a vonalat követi, de sokkal finomabb, effektezett férfi énekkel, ami nagyon jól szól. Keményen szólal meg minden, egy kis szimfonikus metal is ötvöződik a számban, ettől sokkal befogadhatóbb. A szóló egyszerűen frenetikus itt is. A Picture Perfect dübörgő hangjai berobbannak a csendbe, súlyos hangok törnek fel, az ének nagyon jól illeszkedik a feszes keretre. A hangszeresek teszik a dolgukat, klasszikus alapokat ötvöznek progresszív felhangú betétekkel. A Two Shadows andalító, lírai témái a szám első felében jól szólnak, bár a basszusgitár túl hátul, a dob meg túl elől van a finom részeknél. Mindenesetre a súlyos riffelésbe átbillenő dallamszerkezet ezt kívánná meg. Az ének a szokott színvonalat hozza, a hangsúly főleg a női éneken van, de természetesen a harmónia itt is megtalálható.

A The Evident úgy kezdődik, mint valami death/black zenekar száma – rettentő gyorsaság, nyers erő, szilaj vadság. A progresszív/dallamos detah metal kifejezés lenne talán a legtalálóbb, a dinamikus, kifejező, komplex témák egymás után sújtanak le, a refréntéma itt is belassul, az egész felépítés karakteres. A záró darab a From The Stare To The Storm. Nyersen szólal meg itt szinte minden hangszer, a hangzás félig a thrash metal világát, de a felbukkanó szintiszőnyeg (már amikor hallható) inkább a gothic metalt idézi. Dallamos női ének terjeszkedik a szerkezet fölé, érdekes a hangzás, és főleg érdekes a progresszív metal jegyeit felvillantó középrész. Én azt mondom, érdemes lett volna még egy kicsit dolgozni néhány szám egy-egy részén, azért annyi a pont, amennyi, de bárki nyugodtan belehallgathat.

————————-

ENGLISH VERSION:

This Italian band – Fabio Carta (vocal), Giorgia Fadda (vocal), Henrik “Guf” Rangstrup (guitar), Michele Mura (bass-guitar), Raphael Saini (drums) – was established in 2003. Including this record they turned up 4 stuffs (2004 “Chaoswave” demo, 2005 “The White Noise Within”, 2007 “Fork Tongues And Foul Time” EP). This developing band has got a classic heavy metal style with some other effects.

The opening track is the 10 Years Of Denial, and it starts with classic metal bases evoking the greatest metal scene feeling of the end of the 80′-s. Catchy melodies, riffs and verses are changing each other however we can find some metalcore in this song as well. The Fork Tongues And Foul Times operates with mid-tempo verve with a cool metal vocal during the instrumental and vocal themes are playful, technical. It brandishes great on this track, and makes a correct feeling.

The How To Define A Race evolves after a stereotyped starting. It is rather oldschool than an outstanding performance not but that is a problem with the music, just only too typical, calculable, so it is not as good as the previous tracks. The March For The Dying is a staccatto, pulsating track, evoking the feeling of the mid 90′-s in the first part of the song, but it doesn’t show the heavy metal rather gothic metal marks. And the other part of the song evokes more faster, more progressive metal. The themes are slow but there are some faster part in it.

The Another Lie To Liveln Vain is a 90 second interlude written to guitar as a matter of fact. It sounds good but I can write only it is scratchy, intimate, deep. The Blind Eye Focus starts with the last hanging voice, melodic but it sets off a lil’ bit slowly. Jerky riffs change each other, drums are monotonic, sometimes the broken rythm chaining us. The male and female vocal are lil’ bit weak, but the idea is great, but it is half baked. The entitling Dead Eye Dream is more energetic, more cool song. However we can notice some stereotypes, but it is unobtrusive. We can characterize this cool stuff with accurate, finished plays, changing vocals, slow, grinding chorus, ancient power, and outstanding solo.

The Rise follows the same line, but it has got smoother, effected male vocal which sounds great. Everything sounds hard, it has got a little symphonic metal style, and this makes the track more involving. The solo is outstanding here too. The tramping sounds of the Picture Perfect are busting in the silence. Heavy sounds come up, the vocal stick to the tight frame great. The instruments do their job, they mix classic bases with progressive interludes. The Two Shadows has got lyric themes which sounds great in the first part of the track, but the bassguitar is in the back and the drums are in the front too much at the soft parts. The vocal brings the level. They put emphasis on the female vocal, but we can find the harmony.

The Evident starts like a black/death metal track – very fast, harsh power, robustious wildness. Maybe we can say it is progressive/melodic death metal. The dynamic, complex themes strikes after each other, chorus slowes down, this all is very characteristic. The closing track is From The Stare To The Storm. All instruments sound harsh, it sounds like a thrash metal and we can notice gothic metal marks. Melodic female vocal swims over the the istruments, it is an interesting sound, and the mid-part has got progressive metal marks. I can say that they could work some parts of the songs, and it is shown in the point, but everybody can take a chance!

Tracklist:

1. 10 Years of Denial
2. Fork Tongues and Foul Times
3. How to Define a Race
4. A March for the Dying
5. Another Lie to Live in Vain
6. Blind Eye Focus
7. Dead Eye Dream
8. Rise
9. Picture Perfect
10. Two Shadows
11. The Evident

Pontszám: 7.5

Szólj hozzá!