DEADSTAR – The Hook Killer (demo)

Kiadó: –

Weboldal: myspace.com/deadst

Kiadás éve: 2009

Stílus: Experimental / Soundtrack

 

(scroll down for English Version)

 

Érdekes anyaggal lepett meg a francia Deadstar nevű formáció. A The Hook Killer nevű demo ugyanis nem más, mint egy fura kísérlet. Nem tudom, ki emlékszik még Clive Barker 1992-es Candyman című filmjére, mindenesetre a “The Hook Killer” azt a történetet dolgozza fel, méghozzá a filmből vett párbeszédek segítségével. Emlékeim szerint az eredeti filmzene sem volt rossz, így a kérdés rögtön adott: hogyan lehet újragondolni ezt, esetleg hozzátenni az eredetihez valamit. Nos a Deadstar – bárki is álljon emögött a név mögött, mivel információt semmit nem kaptam a borítón és a dalokon kívül, azon pedig csak a számcímek szerepelnek – mindkettőt jól meg tudta valósítani.

Ha valaki visszaemlékszik a filmre, netán újra megnézi, akkor észreveheti, hogy a lényeges párbeszédeknél nem megy a háttérben zene. Nos Deadstar pont ezeket ragadta ki és komponált alá, így az egészet meghallgatva megkapjuk a horrortörténet esszenciáját 18 percben, sajátos hangulattal. Mert az kissé elüt az eredetitől. Inkább John Williams fantasyhoz írt munkáihoz hasonlít, mintsem horrorhoz, de ami a meglepő, hogy igényességben, hangszerelésben, sőt, még hangzásban is sikerül visszaadnia a nagy öreg által megteremtett légkört – még ha utol nem is érheti. Valóban, itt nincsen az, ami a legtöbb hasonló stílusban mozgó önjelölt zeneszerzőnél, miszerint vannak jó ötletek, aztán azt felrántja egy szintire, és a dobozhangzás megöli a zenét. Itt valódi(nak tetsző) hangszerek és kórusok szólnak minden percben. Hozzátenném, hogy John Williams csak egy példa volt, csak hasonlít rá, másolásról szó sincs. Felütik más kortárs (film)zeneszerzők is a fejüket, például nekem az I Came for You című tétel dallamáról és hangneméről Kenji Kawai ugrott be, igaz, ez esetben a hangszerelés kevéssé sötét. A Deadstar tehetségét mi sem jelzi jobban, mint hogy Argentínában már rá került egy, a kortárs zeneszerzőket tartalmazó válogatáslemezre. A stílust viszont nehéz meghatározni ez esetben. A klasszikus és a neoklasszikus nem teljesen helytálló, a soundtrack-et mint stílust nem szeretem alkalmazni – hacsak nem valóban egy film zenéjéhez készült. Ugyanakkor egy bizonyos szempontból mégis annak tekinthető, vagy legalábbis egy klasszikus soundtrack kísérleti megvalósításának, ezért a fenti három stílusmeghatározás.

Hogy miként talált meg pont minket a Deadstar, az számomra rejtély, de örülök neki, hogy így történt. Többet viszont nem tudok róla elmondani, mert sem a MySpace oldalon, sem sehol nem találtam semmilyen információt arról, hogy ki vagy kik állnak emögött a név mögött. A zenébe bárki belehallgathat a formáció MySpace oldalán, és ezt ajánlom mindenkinek, engem meglepett a professzionális komponálás (végre valaki, aki rendesen odafigyel a hangdinamikára is) és a kivitelezés. Tehetség és kreativitás terén tehát nem, ismertség terén azonban még szűkölködik a csapat, de nem hiszem, hogy ez sokáig így marad. Aki szereti a Candymant, annak a The Hook Killer érdekes csemege lesz, de mindenkinek ajánlom, aki szereti a konceptzenét, illetve a monumentális filmzenék világát.

———————–

ENGLISH VERSION:

The French formation ‘Deadstar’ sent us a really interesting material. Their demo titled ‘The Hook Killer’ is an interesting experiment. I don’t know if anybody remembers Clive Barker’s ‘Candyman’ movie from 1992 but this demo is based upon that movie and using its dialogues. As far as I can recall the original soundtrack wasn’t bad so here comes the question: is it a remake or just a contribution to the original music? Deadstar did both (whoever is they. I only got the demo and the cover with no information only titles, so I don’t know who’s behind this monicker).

If someone recalls the movie or watches it again, they would notice that when a monologue or a dialogue is important, there is no music in the background (or it is quiet). Deadstar took some of these parts and composed his own music under it, and what we got in the end is the essence of the horror story in 18 minutes with a unique atmosphere which is a bit different from the original. It’s similar to the fantasy works of John Williams rather than to the creepy horror sounds, but not only with the feeling and the atmosphere, the quality of the compositions, the orchestration and the sound are also similar to John’s (it’s not as perfect though). The usual problem within this musical scene is that many self-styled composers record they ideas on low-budget synthesizers and the dull sound kills the music. But not here, the sound of the instruments and choirs are absolutely realistic (maybe real). The sound also reminds me other contemporary soundtrack composers (the better ones), for instance, the track ‘I Came for You’ reminded me some of Kenji Kawai’s work, but with brighter atmosphere. But Deadstar’s music is only similar to their sound, it isn’t a copy, it’s unique. Despite this is only a demo, Deadstar’s work has already been appreciated by featuring their song ‘Saviour of the City’ on an Argentinian compilation of the contemporary composers. It’s hard to tell what genre it really is though. Classical and neoclassical wouldn’t be maximally right and I don’t like to use the word “soundtrack” when it is not a soundtrack of something. But on the other hand, it could be a virtual soundtrack based on classical music, which is a nice experiment. And here we are, we got the three genres above.

I don’t know how did Deadstar find us, but I’m so glad with it. But I also don’t know any other thing about they because there isn’t any info neither on their MySpace page nor on other websites. But that’s just makes it more interesting to me. By the way, everybody can listen to the Deadstar songs on the MySpace page, and I recommend it for those who want to hear a professional composing from an underground act. They have talent, they have creativity, what they don’t have is reputation, but it’s only a matter of time to get that from the world, they have the potential. ‘The Hook Killer’ demo is a unique release for those who liked the “Candyman” movie but it is recommended for everyone who like concept music or the world of the monumental soundtracks.

Tracklist:

1. Saviour of the City
2. Act I-Birth of a Legend
3. Act II-A little boy murdered
4. I came for You
5. Act III-The first Apparition
6. Act IV-The second Apparition
7. Act V-Deadly Romance

Pontszám: 8

Kapcsolódó cikkek

DEADSTAR – Moonlight

A honlap alapértelmezése

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár