DECADENCE – The 3rd Stage Of Decay (Re-release)

Kiadó: Massacre Records

Weboldal: www.decadence.se

Kiadás éve: 2008

Stílus: Melodic Thrash Metal

 

(scroll down for English Version)

 

A Decadence egy fiatal svéd bandát takar, akik 2003-ban alakultak. Nevük számomra eddig ismeretlen volt, pedig elég termékeny zenekarnak számítanak, hisz ez a korongjuk (3rd Stage Of Decay) még 2006-ban jelent meg és már a harmadik volt a sorban. Pedig nem volt egyszerű dolguk, hisz számos tagcsere is hátráltatta őket. Most viszont tisztulni látszik a kép, mivel a Massacre Records lecsapott rájuk, és most újra kiadja ezt a korongot. A banda egyik érdekessége (már amennyire ez a mai korban annak számít), hogy női énekessel dolgoznak. Persze, ha valami gothic/doom zenekarról lenne szó, akkor ügyet sem vetne rá az ember, de itt erről szó sincs, ugyanis a stockholmi srácok a thrash metal enyhén dallamos, ám kőkemény stílusában utaznak.

Jó persze, mondhatná az ember, hogy hát ott van például a Holy Moses, akik már rég lelőtték ezt a poént, de nem baj, a lényeg, hogy itt Metallic Kitty-nek nagyon is jó hangja van ehhez a zenéhez. Semmiféle megjátszás nincs benne, csak igazi rekedt torkú, erős hang. Persze ez fabatkát sem érne ha nem lennének a lemezen jó nóták. Viszont a kezdő Corrosion-ben olyan lendülettel vetik bele magukat a muzsikába, hogy az embernek abban a pillanatban lendül a léggitár a kezében. Igazi tempós húzós dal, kiváló kezdő nóta. Aztán a második Claustrophobia még rátesz egy lapáttal, igaz itt inkább a sebességen van a hangsúly. Már itt feltűnik, hogy Kenneth Lantz és Simon Galle micsoda érzékkel kezelik gitárjukat.

Egyébként egy szem hiba nincs a játékukban, mindig ott tekernek és ott riffelnek egy nagyot, ahol éppen kell. Persze ugyanez elmondható Erik Röjås dobosról is, aki a gitárosok mellett néha-néha bonyolultabb témákba is benne van. A nótákra visszatérve, a harmadik, címadó dal a zenekar dallamosabb oldalát villantja fel. Persze semmi csöpögős énekre vagy ilyenre nem kell gondolni, csak a tömény thrash riffek közé rengeteg harmóniát pakoltak, és a vokál is kicsit visszavesz a szigorból. Aztán a másik kedvencem a kezdő nótával közvetlen rokonságban álló Theater Of The Absurd, mely egy tömény energiabomba. Lüktető ritmusa koncerten hatalmasat ütne.

Akármelyik nótát említhetném (Sculpture, Invert), mert mindegyikben találhatóak érdekes megoldások, és a lemez egészséges 35 perce is jó ötletnek bizonyul. A hangzás is kellően telt, erőtől duzzadó. Egyedül a borítón agyalhattak volna még, mert az elég semmilyen lett, de ez legyen a legnagyobb problémám. A félreértések elkerülése végett nem egy egyedi zenekar a Decadence és nem is váltják meg a világot, de szerintem egy adott stílusban, egy ilyen színvonalú korongot elkészíteni nem kis feladat, és jó hogy nem a technikázáson van a hangsúly, hanem a mindent elsöprő elemi erőről, amelyről kell, hogy szóljon ez a stílus.

A zenei tehetségük vitathatatlan. Aki nem csak az old school thrash-t szereti, hanem annak kicsit újabb kori, ám semmivel sem nyálasabb válfaját, annak ez a lemez nem fog csalódást okozni. Én egy kicsit még óvatos vagyok, ugyanis nem halottam előző lemezeiket, így a pontszámban némi jó indulat is benne van, de egyszerűen a sok jó megoldás miatt képtelen vagyok ennél kevesebbet adni.

—————–

ENGLISH VERSION:

Decadence is a young swedish band formed in 2003. Their name was pretty unknown to me, even though this record was already their third release. Through the years they had lot of line-up changes, but finally Massacre Records signed them, and rereleased this CD. The band has a female vocalist, which is not an unusual thing today, but in thrash metal it’s still pretty rare, but there a few examples like Holy Moses. The bands style is very hard thrash, but a little bit melodic too, and Metallic Kittys voice fits this music very well. Her voice is very strong, raw, and loud. Musically, the album is very strong. The songs are awesome, and the first track “Corrosion” was so dynamic, that i started headbang with my air guitar. The second one is “Claustrophobia”, is even more faster, and more energic! Kenneth Lantz and Simon Galle are brilliant guitarist, they’ve done an excellent job on this album, as well as drummer Erik Rojas.

The third song is the title track, and it shows a softer side of the band, but don’t expect some disgusting romantic voice, and slowdown, it is a hard thrash song, but with some more harmonies, and a bit softer vocal. My next favourite track is “Theater Of The Absurd”, which can be realted to the first to “Corrosion”, because this track is a pure energy-bomb too! I guess this song really works well on concerts. I think this record is full of great tracks, and the lenght is 35 minutes which is absolutely optimal. Of course, the sound is very powerful and strong. The only thing that i dislike very much is the cover of the CD, but this is the biggest problem of the album.

I think that Decadence may not conquer the world at once, but they created a very good material, they’ve done an awesome job, the disc is full of energy, and i think that this is what is thrash metal about. This album can catch the attention of both old-school, and new-school thrash fans, no one of them will be disappointed.

Personally, i didn’t know the bands previous works, so i”m a bit aware with the points, but this CD is so good, that i can’t give less points for it.

SAMPLE:
MySpace link

Tracklist:

1. Corrosion
2. Claustrophobia
3. 3rd Stage of Decay
4. Theatre of The Absurd
5. Settle The Score
6. Sculpture
7. Invert
8. Endgame

Pontszám: 8.5

Kapcsolódó cikkek

Hot News – Decadence: A New Year Has Come

NorthWar

DECADENCE – Chargepoint

ash (a/d/sly)

DECADENCE – Bitter Rain

Hoze

Decadence Interjú

Hoze

Decadence Interjú

Menegroth

Decadence, Vale of Tears, Stardrive – Koncertbeszámoló

Forest

Szólj hozzá!