DEMONIC RESURRECTION – The Return To Darkness

Kiadó: Candlelight Records

Weboldal: http://demonicresurrection.in

Kiadás éve: 2010

Stílus: Progressive Black / Death Metal

Brief Sum: An interesting and exciting album with many influences. So far the best Indian metal album, and the best symphonic extreme metal release in this year. The black/death metal riffs are well-written, the symphonic parts are really good, not to mention the great clean vocals. The special effects, the out-of-genre influences and the progressive elements make this full-length even more unique. It’s something like the mixture of the fantasy-theme of the recent Dimmu Borgir, and the atmosphere of the new Abigail Williams but with real songs instead of sets of good riffs and symphonic parts. The biggest surprise in 2010!

Egy érdekes tanulmányt lehetne írni arról, hogy manapság a metalzenei téren egzotikusnak számító országokban felbukkanó bandák miért játszanak magasabb színvonalú, esetleg innovatívabb zenét a szcéna által támogatott területről jövő társaiknál. Ha csak az elmúlt két év termését nézzük, akkor jómagam olyan drágakövekre bukkantam, mint az andorrai Persefone, a tunéziai Vomit The Hate, az indonéz Wormrot, de említhetném akármelyik japán csapatot is akár (habár az ottani zenei világ progresszivitása már nem számít annyira különlegesnek manapság). Bár India azért adott már egy pár „védikus metalcsapatot” a nagyvilágnak, még nem sikerült szerintem olyan horderejű lemezzel előállnia, ami feltette volna őket a nagy metal-világtérképre. Egészen mostanáig.

Ugyanis itt van a szintén Indiából származó Demonic Resurrection, akiknek ez ugyan a harmadik nagylemeze, ám a jelenlegi stílusuk még nemrég forrt csak ki. Korábban ugyanis – az internet elmondása alapján – szimfonikus black metalt játszottak, míg most ugyan megmaradtak a szimfonikus betétek, de a black metalt olyan elemekkel keverték, mint death metal, power/heavy metal, hogy aztán egy-egy helyre bekerüljön némi melodic death metalos vagy doomos rész is. Mindezt úgy, hogy a refrénekben az ének sokszor olyan, hogy azt bármelyik dán metalcore csapat megirigyelhetné. A dalok nagyon erősek, szinte mindegyiket ki lehetne emelni valamiért. A korrekt, fantasy-játékokat idéző introt követő „Where Dreams And Darkness Unite” például egy keményebb melodic black tételnek indul, olyasminek, mint amilyeneket mostanában az Abigail Williams csinál, csak sokkal jobban megírva. Ám ez nem tart sokáig, mert bejön egy göteborgi dallamos death/thrash téma, ami bármily meglepő, illik az egészbe. Azután tiszta ének, és jó sok témaváltás, minden, ami jó volt például a Persefone tavalyi lemezében, az itt is megtalálható. Sőt, még jobban, mert az ének és a vokál sokkal erősebb, a tiszta ének pedig kifejezetten popos hangzású (egy helyen még amolyan tipikus pitch shifteres hangjavítást is felfedeztem, ami lehet, hogy egyes embereket zavar, de szerintem ahhoz a részhez pont illik, ez a minimális „kommerszitás” még változatosabbá teszi a dalt).

Ugyan nem ez a legerősebb dal az albumon, sőt, de jól jellemzi azt, hogy mit várhatunk a későbbiekben… legalábbis gondolná az ember. Ehhez képest már rögtön a „Warrior’s Return” a szokásos fantasy-s nagyzenekaros introból egy olyan hard rock/heavy/power számba csap át (némi prog. rock elemmel), hogy azt bármelyik 80-as évekbeli csapat megirigyelhetné. Természetesen a black/death elemek itt is visszatérnek, úgyhogy megijedni nem kell. Ezek után sorra 9 és 10 pontos dalok következnek, amelyek közül nálam rögtön kedvenc lett a „Bound By Blood, Fire And Stone” a slágeres refrénjével, az „A Tragedy Befallen”, amely úgy kezdődik, mintha egy korai Dark Tranquillity szám lenne, vagy éppen az epikus atmoszférájú és hosszúságú „Lord of Pestilence”, amely eleje hangulatilag az Akercocke munkáira emlékeztetett (abból is azokra, amelyek lassan, tiszta énekkel kezdődnek, majd később egy keményebb résszel váltják fel). Ezt egy, az Aeons Conferre emlékeztető indusztriálisabb téma vált fel (érdekes, itt a vokál is hasonlít a németekére), az ezt követő elemeket pedig fel sem sorolnám, annyi van belőlük. És ha ez nem elég, akkor a „The Final Stand” végén felbukkanó halvány, de tetten érhető art rock hatások még inkább kielégítik a jó értelemben vett eklektikus zenék kedvelőit. Nem kell azonban megijedni, ez nem megy a black/death metal riffek kárára, önmagukban is elég erősek ahhoz, hogy alkossanak belőle egy albumnyi jó dalt, csak éppen ez a Mumbai illetőségű formáció nem elégedett meg ennyivel, ők kiemelkedőt akartak írni. Sikerült.

Nincs értelme tovább magasztalnom ezt az albumot, nálam ez a lemez jött, látott és győzött. Az idei szimfonikus extrém metal kiadványoknál egyértelműen jobb, még akkor is, ha nincsenek benne olyan jól megkomponált szintetizátor/nagyzenekari témák, mint a Dimmu Borgirnál, vagy nem annyira rifforientált, mint mondjuk az idei Abigail Williams. Cserébe vannak nagyon jó és hibátlan dalok, amelyek finoman szólva sem nélkülözik a progresszivitást és az innovatív megoldásokat. Ha az ember túlteszi magát a sablonos album- és számcímeken, valamint az átlagos borítón, akkor a mostanában kiadott egyik legerősebb szimfonikus/progresszív metalalbumához lehet szerencséje (amely nem mellesleg kiváló háttérzene fantasy és RPG-játékokhoz). Az idei év egyik legnagyobb meglepetése!

SAMPLE:
MySpace link

Tracklist:

1. Between Infinity And Oblivion
2. Where Dreams And Darkness Unit
3. The Warriors Return
4. A Tragedy Befallen
5. The Unrelenting Surge Of Vengeance
6. Bound By Blood, Fire And Stone
7. Lord Of Pestilence
8. Dismembering The Fallen
9. The Final Stand
10. Omega, I

Pontszám: 9.5

Kapcsolódó cikkek

DEMONIC RESURRECTION – The Demon King

Menegroth

Hot News: Demonic Resurrection studio report from Rolling Stone magazine!

NorthWar

Hot News: Demonic Resurrection get the Sabbath treatment!

NorthWar

Hot News: Demonic Resurrection – Announces departure of longtime bass player Husain Bandukwala

NorthWar

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár