Kiadó: –
Weboldal: www.dreamgrave.com
Kiadás éve: 2009
Stílus: Gothic / Doom
(scroll down for English Version)
A 2006-ban alakult szegedi zenekar – Antunovics Balázs (basszusgitár), Farkas Ildikó (ének), Gyimesi Dömötör (gitár, ének), Katkó György (dob), Sütő Blanka (ének), Tamási Zoltán (billentyűs hangszerek) – első demója kezdésnek elég sokatmondó és azt hiszem érdemes lesz az útjukat figyelemmel kísérni.
A címadó dal, a Deadborn Dreams nyitja a korongot. A kilencvenes évek közepétől már jól ismerhető melodikus doom metal gyökerei mellett némi szimfonikus orientáltság is helyet kapott zenéjükben. A témák jól átgondoltak és nagyrészt jól szól az egész, bár néhány, könnyen korrigálható hiba azért megfigyelhető: néha a dinamikai játék, néha maguk a témák gyengülnek meg kissé. Mindemellett a súlyosabb témáknál a női ének háttérbe került kicsit, de mindez keverés kérdése. Ildikó éneke az utóbbi időben érezhetően fejlődött, a szintetizátortémák fölé feszülő nyers és zord hangokkal teli dob és gitárjáték hangulatos, karakteres. A szerkezet szerencsére nem erőltetett, így könnyen belopja magát a hallgató szívébe. A next track az Everbleeding Heart (számomra nagyon is ismerős) hangjai a melankolia tengerén úsznak. Az énekhangok a legelején kissé disszonánsak, de Ildikó és Blanka refrénje együtt nagyon ütős, ahogyan a nyers dobhangzás is, a finomabb, elszállós rész alatt. A harmóniák könnyedén fonódnak össze, Dömötör énektémái karcosan illeszkednek a témavilágra, amelyet itt is főképp a melódiák uralnak.
A következő dal a Ruins of Glorious Times súlyosabb témákkal kezd lüktetni, ebben érződik legjobban talán a doom/death metal keveredése. A ziháló gitár, a hörgős ének karcolata néha megszakad a kétszólamú női ének és a dallamos betét idejére, de utána pusztító csapásként szaggat tovább. A funeral doom-ot idéző Dearth Deep Within vendégénekese Mézer János (Sentio Ergo Sum). A zene egy kicsit emlékeztet néhol a The 3rd and The Mortal nevű bandára hangulatilag. Könyörtelen dallamok váltják egymást, mélyről feltörő fájdalom, reményvesztettség. A női ének kissé lehetne lágyabb, de így is jól szól. Janó hangja kiválóan illeszkedik a sötét hangulatú felépítésre – és egyre sötétebb lesz. Finom lüktetések hasítják szét a vásznat – tökéletes.
A két utolsó szám instrumentális, az első az Autumn címet viseli. A folyékony dallamok kellemesen ötvöződnek, a szintetizátorjáték korrekt és bársonyosan szép. A hangulat szomorkás, mint egy eső utáni szép délután – a napfény áttör a fák lombjain, és elterül az avaron. Csend és magunk felé fordulás. A korong befejező dala az Everbleeding Instruments. Az ének nélküli hangszerelés folyammá formálódik, a hangzás szépen szól, a ritmus határozott és pontos. A finom, érzékeny játék itt plusz képeket alkot – a puszta zene ereje ez. Énekkel egy melankolikusabb képet kapunk, míg itt a reális belső lelki feszültség jobban érvényesül. Nem volt rossz ötlet ezzel zárni a demot.
Összességében egy kellemes, jól kidolgozott anyag hallható végig, a zenekar fejlődőképes és jó úton jár – persze némi csiszolnivaló akad még, de pótolhatatlan nincs köztük. Az underground scene fanatikusainak is ajánlom a cd beszerzését, ahogyan mindenkinek, aki szereti ezt a stílust.
———————
ENGLISH VERSION:
This band – Balázs Antunovics (bass), Ildikó Farkas (voals), Dömötör Gyimesi (guitar, vocals), Görgy Katkó (drums), Blanka Sütő (vocals), Zoltán Tamási (keyboards) – was formed in 2006 in Szeged, and this first demo is quite promising and I think they’re a band to keep an eye on in the future.
The title track Deadborn Dreams opens the disc. Beside the roots of mid ’90s melodic doom metal there is a symphonic direction also in the music. The themes are well thought-out and the whole sounds mainly well, but there are some things that can be fixed easily: sometimes the dynamic play and the themes themselves weaken a bit. Nevertheless, the female vocals get to the background at the heavier themes, but it’s all a question of mixing. The vocals of Ildikó have matured for sure, the guitar and drum play of raw and grim sound upon the synth themes are moody and unique. The structure, fortunately, isn’t forced so he listener can easily like it. Next one is Everbleeding Heart, the (to me, very familiar) sounds float on the sea of melancholy. The vocal patterns at the beginning are a bit dissonant, but the chorus of Ildikó and Blanka together is very strong, so is the raw drum sound during the finer, more floating part. The harmonies are woven together with ease, the vocal themes of Dömötör fits the themes, dominated mainly by melodies, in a raspy way.
Next up is Ruins of Glorious Times with heavier themes pulsating maybe here we can feel the most the mixture of doom/death metal. The gasping guitar, the engraving of grunting vocals are terminated here and there by the bipharasal female vox and melodic part, but then it shreds forward as a destructive strike. The guest vocalist in Dearth Deep Within reminding of funeral doom is János Mézer (Sentio Ergo Sum). The music a bit reminds me of The 3rd And The Mortal here and there regarding the mood. Cruel melodies alternate here, bursting up pain from the depths, hopelessness. The female vocals could be a bit finer, but it sounds okay. The voice of Janó perfectly fits the dark structure – and it’s getting even darker. Fine pulsations tear apart the canvas – it’s perfect.
The last two tracks are instrumental, and first one bears the title Autumn. The fluid melodies are blended in a pleasant way, the synth play is alright and velvetly nice. The mood is a bit sad, like a nice afternoon after the rain – the sunlight breaks through the branches of trees and spreads on the fallen leaves. Silence and turning towards ourselves. The last track of the disc is Everbleeding Instruments. The instrumentation without vocals is forming into a stream, the sound is good, the rhythm is determined and precise. The fine, sensitive play here shapes extra pictures – it’s the power of pure music. With vocals, we get a more melancholic picture, while here the real inner, spiritual tension prevails. It was a good idea to close the demo with.
All in all, it’s a pleasant, well worked-out stuff, they can progress and are on the right path – of course, there are thing to be improved but nothing extra. I also recommend obtaining this CD for underground fanatics, as well as to fans of the genre.
Tracklist:
1. Deadborn Dreams
2. Everbleeding Heart
3. Ruins of Glorious Times
4. Dearth Deep Within
5. Autumn (Instrumental)
6. Everbleeding Instruments