FUNEBRE – Indictment About The World Of Man

Print Friendly, PDF & Email

2008. Sze 7, 12:42 :

Kiadó: Hungaryan Records

Weboldal: 

Kiadás éve: 2008

Stílus: Black Metal

 

(scroll down for English Version)

 

A nagyjából a Gorgoroth / Immortal zenei hagyományait követő egyszemélyes szentendrei black metal banda létrehozója Khrul, aki ezt még 2002-ben hívta életre, saját zenei ötleteinek kifejezésére. Zenei koncepciója és szövegvilága az ember belső lelkivilágát veszi górcső alá, szembesítve a világgal és saját magával. Az eddig megjelent anyagok (“Hasadás” demo 2003, “Splitorment” split 2005, “Mind Over Matter” demo 2006, “Hail Hunderground vol. 1” demo 2007, “Forever On The Dark Side” split 2007) tükrében mindenképp érezhető egyfajta változás, azonban ettől még ugyanazon az ösvényen halad Khrul. Mivel létrejött egy “élő” felállás (Barglish-gitár, Oszlár-basszusgitár), koncerten is képes megnyilvánulni az egyszemélyes banda. Az igényes borító Padre segítségével készült el, a design pedig Dave nevéhez fűződik. A borítón belül a szövegek mind magyarul, mind angolul megtalálhatóak, ami pozitívum.

Az első dal címe a Hail, ami tulajdonképp egy intro. Egy akusztikus akkordbontással indít, majd bejön a kőkemény black metal heroikus témáival. Nem vagyok teljesen elégedett a keveréssel, a soundot nézve szólhatna ez sokkal vastagabban is, persze így sem rossz. Az About The World Of Man alaptémáival, a szintetizátor kíséretével, a fogós, dinamikus harmóniákkal, az akusztikus kiállásal penge kis darab. Az ének jól fekszik a témákon, érthető a szöveg, hangulatilag pedig minden finoman vagy épp halál brutálisan van odatéve. Az Indicment-Believe Yourself alap black metal témákból építkezik, tipikus feelingel ront rá az egész az emberre. A szám azonban túllép az átlag black metal keretein, karakteres vonalai feldobják az old school alapokat, a beteg, morbid ének keményebbé, pusztítóbbá teszi a szerkezetet. Az enyhén “bölcselkedő” szöveg teljesen fogós, jól kidolgozott, érett témákat vonultat fel.

A People In Misery szintén egy filozofikusabb, mélyebb értelmű szöveggel ellátott darab, ahol a skandináv hatások ismételten karakteresen mutatkoznak meg. A témák jellege, az ének hangsúlya (bár itt egy intenzívebb éneknek jobban lenne helye) ezt sugallja, ezt mutatja. A zúzósabb részeket megszínezi az epikusabb felhang, a lassabb, szaggatósabb kiállás. Maradéktalanul nem vagyok elégedett, mert szerintem erősebb, dinamikusabb hangzást is el lehetett volna érni. A The True Reason egy sokkal húzósabb témavilágra építkezik, súlyos riffekből áll, hangulatos, sötét, melankolikus részei a félelemről, a restségről árulkodnak – mondanivalóként. Mélység, pusztulás, hanyatlás a legfőbb “konklúziói” a számnak, habár Khrul nem feltétlen erre épít, mégsem lehet elkerülni ezt a következtetést.

A Here And Now már csak azért is érdekes (mint ahogy igaz ez az egész lemezre), hogy szövegvilága nem a vérre, barbarizmusra épít feltétlenül, hanem a fontos, lényegi mondanivalóra. A valóság tükrének a hallgatók elé tárása ugyanolyan fontossággal bír, mint a zene érzelmek általi kifejezése (bár ez utóbbin van még egy kis csiszolnivaló a hangzás tekintetében, mint említettem). Jól átgondolt koncepció, jól megmunkált számok. Igen, ez egy jól kezdődő történet. With Head Erect a next track címe, ami mintha egyenes folytatása lenne az előző dal lezárásának, bár itt már kissé zavaró a néha egysíkúnak tűnő témafelhozatal. Szerintem Khrul ennél többre is képes, ahogyan hallgatom a jó ötleteket, minden szempontból. Zeneileg az érés felé haladó képet kapunk, tömény igazságot, odabaszós vonalvezetést. Mégiscsak ismétlődik valahol az egész felépítés, ha csak nyomokban is, de a másik oldalról ott van a kísérletezés ereje, ami viszont egy olyan út felé viszi a zeneét, ami egyediségre utal.

A To The Underground egy instrumentális tétel, ahol sajnos kiütközik a dobgép-hangzás, ami eleinte nekem kissé nagyon nem idevaló, de hát a jó dobos nem csak úgy a fán terem. Remek ötletekkel teli nóta ez is, és az old school alapokat jól vegyíti a saját ízzel. Ez mindenképp szintén egy pozitív képet mutat, előrelépést, és remélhetőleg néhány éven belül ez a project is diadalmaskodni fog kis hazánkban. Messzemenően elégedett vagyok ezzel a számmal, pörgős, jól eltalált riffek, kemény, beteg hangulat, amelyet az epikus témákkal ötvözött Khrul.

A két utolsó nóta két feldolgozás, ezek közül az első a Metallica “From Whom The Bell Tolls” című dala, ami talán a hangzás miatt nem jön be nekem annyira. Nem rossz az elképzelés, ahogy játszva van, bár kissé erőtlen dinamikailag a szám eleje, mindenképp dicséretes az elgondolás, amelynek fonalán elindult a feldolgozás. Érdekes ezt a kultikus számot black metal köntösben hallgatni, a témák feszesebben eljátszva, keményen megröffentve szerintem sokkal jobban ülnének.

A Tormentor “Into The Torment” feldolgozást már hallottam régebben más bandáktól is, ez itt inkább doom-os beütésűre sikerült, és az erőteljesebb, előtérbe helyezett ének jobban elfért volna ebben a számban, mint bárhol máshol a lemezen. Kissé “halk” nekem ez a nóta, több időt töltöttem volna a kidolgozásával no meg a keveréssel. Kissé tompa, ami szerintem magához a bandához sem illik.

Összességében egy korrekt lemezt hallgathatunk végig, a műfaj kedvelőinek az esetleges hibák sem fognak gondot okozni. Kissé gyenge, de érezhetően egyedi muzsika, ötletes zene, lényeges mondanivaló black metal-ba öltöztetve. Csak azért annyi a pontom, mert a hangzás lehetett volna sokkal jobb.

—————-

ENGLISH VERSION:

Following the musical traditions of Gorgoroth / Immortal the one membered balck metal band’s founder Khrul, called upon the project to express his own musical ideas back in 2002 in Szentendre. His musical concept and lyrics studies the cast of human mind, facing the world and his self. Some changes are decidedly sensible on the records, which are released so far (‘Hasadás’ demo 2006, ‘Splitorment’ split 2005, ‘Mind Over Matter’ demo 2006, ‘Hail Hunderground vol.1’ demo 2007, ‘Forever On The Dark Side’ split 2007), but he walks his own path. Since a ‘live’ form has been created (Barglish – guitars, Oszlár – bass) the solo can give concerts. The exigent cover was made by Padre and the Design is twit with Dave. Inside the cover the lyrics can be find in both hungarian and english language, which is factual.

The Hail is an intro. Starts with an acoustical chord and then comes the stony heroic black metal themes. I’m not totally satisfied with the mastering, in the point of the sound it could be much better, altough it’s not bad. The base themes, with syhintetizer and catchy dinamic harmonies along with the acoustical protrusion in About The World kick-ass. The singing is good on the themes, the lyrics are clear and it depends on the mood when it’s nice or even brutal. The Indicment-Belive Yourself is construct itself from roots of balck metal themes, which springs on the listener in a typical way. However the song is overstep the avarenge black metal and the sick, morbid vocals makes the works harder and more destructive. The slightly sententious lyrics are pretty catchy, wrought and all about mature topics.

The people In Misery is also a philosophical piece, where the scandinavian effects can be found again -maybe it could use more intensive vocal here-. The crasher parts are colored with the epic overtone and with the slower staccato front. I think a more stronger and dinamic sounding could have reached so as I said I am not totally pleased. The True Reason is based on a more drawer world. It has Heavy chords, the moral dark melancholic parts are peep on fear and sloth. Profundity, destruction, fall.

The Here and Now is therfore intersting, since it’s not about blood and barbarism, than it has important substantive message. Showing the reality to the listeners is such as important as the utterance of emotions in music. Well reasond conception, well wrought songs. Yes, it’s a good begining. The next track is With Head Erect, seems as a straight continue of the previous song’s ending, altough here the repeating themes gets kind of interfering. I think Khrul can do it better, the good ideas of him makes me feel like that. We get music full of emotions, straight justice and kick-ass tracing. Someway the construction repeat itself, but on the other hand he is opened to experiment, which makes the whole music special.

The To The Underground is an instrumental piece, where unfortunately the drum-machine is noticeable, which was weird for me at the first time, but the good drumer is not grow on tree. This song is full with better and better ideas as well and the old-school bases with his own savor tastes fine. This is definitely positive and shows a further step and a picture of better future in the future for him. I’m satisfied by large with this song. Puller well-hit chords, tough, sick mood mixed with epic themes.

The last two songs are re-makes. The first one is From Whom The Bell Tolls by Metallica, that -maybe because of the sounding- is not catch me. The cast isn’t bad, but the first period of the track is shiftless. The conception how he played is praiseworthy anyways. It’s juicy to hear this cultic song in a black metal way, if the themes would be tighten, the whole piece would be better.

I’ve heard the Into The Torment re-make from different bands already, here it’s kind of doom effected, where the robustic frontal vocals would fit more then anywhere else on this record. This track is a bit quiet for me, I would have spent more time with the working-out and of course with the mixing. It’s kind of matt, which is not match with any of the bands.

It’s a correct record on the whole. The occurrent mistakes won’t cause trobule to the lovers of this genre. Bit weak, but sensibly original, clever music, with important message dressed in the robe of balck metal. The only reason is the lame sounding why I give this point.

Tracklist:

1. Hail
2. About The World Of Man
3. Indictment – Believe In Yourself
4. People In Misery
5. The True Reason
6. Here And Now
7. With Head Erect
8. To The Underground

Pontszám: 7.5

VN:R_U [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Ezt a cikket eddig 1 155 alkalommal tekintették meg.

Szólj hozzá!