Kiadó: Metal Blade Records
Weboldal: www.hailofbullets.com
Kiadás éve: 2010
Stílus: Death metal
Brief Sum: Can an album sung by Martin Van Drunen be bad? Of course not. Quality death metal, a good example for all killer – no filler.
1989 óta nemcsak a death metalnak, hanem Martin Van Drunennek is hatalmas rajongója vagyok. Nem tagadom, számomra ő a death metal vokalista, nála extrémebb hanggal nem sokan rendelkeznek (tulajdonképpen senki), Jeff Becerra és a fiatal Chuck Schuldiner (R.I.P.) hatása egyértelműen érezhető, hallható hangján. A korai Pestilence és Asphyx klasszikusokon tette le névjegyét, írta be magát a death metal történelemkönyvébe. Egy darabig a Bolt Thrower illetve a Submission tagja is volt, majd hosszú időre eltűnt a színtérről.
A német Death By Dawn élén tért vissza Martin a 2000-es évek elején és attól a ponttól alaposan felgyorsultak körülötte az események, hiszen 2007-ben megalakult a Hail Of Bullets, újjáalakult az Asphyx, ifjonti hévvel, lendülettel vetette bele magát újra a munkába. Idén egy szavúk sem lehet a death metal (illetve Martin Van Drunen) fanatikusoknak, hiszen az Asphyx koncertanyag mellett, az új Hail Of Bullets album is megjelent. Rögtön az elején leszögezném, hogy ne hasonlítsuk össze a két zenekart. Noha nem nagy a különbség a két csapat között, azért akad, úgy zenében, mind a szövegekben. Talán banális az összevetés, de amíg az Asphyx négy tagot számlál, addig a HOB kvintettként funkcionál, ergo a riffek sokkal töményebbek, súlyosabbak, Paul Baayensnek és Stephan Gebedi-nek több lehetőségük van a gitárok által nyújtott lehetőségek, előnyök kiaknázásában. Helyenként úgy szólalnak meg a gitárok mint a Bolt Throwernél és ehhez kapcsolódik még Theo Van Eekelen torzított basszusa is, ami szintén a brit mestereket idézi. További különbség az is, hogy a HOB Ed Warby személyében egy olyan dobost vonultat fel, aki több stílusban is otthonosan mozog, ezáltal változatos, izgalmas játékot mutat be a lemezen. (Félreértés ne essék, nem becsülöm le Bob Baghuist). Ellentétben az Asphyx halál, okkultizmus, kárhozat témakörét boncolgató szövegeivel, a HOB a háború tematikája köré építi mondanivalóját. Mivel nem állnak a szövegek rendelkezésemre, így csak tippelem, hogy ezúttal is koncept album készült, ezúttal a második háborús japán hadműveletekre fektetve a hangsúlyt.
A billentyűket, bombázást, repülőgépzajt felvonultató The Eve Of Battle intrója után az Operation Z-vel veszi kezdetét a death metal attak. Gyors tempókra épülő, de doomos váltásokat is felvonultató szerzeményről van szó, ami mind az Asphyx, mind a korai Pestilence vagy az Autopsy repertoárjába beillene, beillett volna. Ennek mentén további szerzemények is íródtak, pl. a The Mukden Incident, a Full Scale War vagy az Unsung Heroes. Köztudott, hogy Martin énekelt a svéd Comecon Converging Conspiracies lemezén, így tehát neki nem kell különösebben bemutatni a svéd death metalt és ez két nótában tükröződik vissza, a Strategy Of Attrition-ben (a korai Unleashed-et idézve csak mai friss hangzással) és a Kamikaze-ben. Mindenképpen a csapat javára írandó, hogy a gitárosok nem restek dallamokkal kísérni az agresszív riffelést, mely szintén a HOB és az Asphyx közti különbségekre világít rá. A Guadalcanal és az On Choral Shores gyors részei a régi Pestilence-t idézik, mi több utóbbi kompozícióban a klasszikus, minden idők egyik legnagyobb death metal nótájának, az Echoes Of Death (Consuming Impulse!) nyomaira bukkantam. Kerek egésszé alakítva a történetet, a végig doom tempóban menetelő, gyászos, japán beszéddel kísért To Bear The Unbearable zárja a lemezt, úgy, ahogy tavalyelőtt a Berlin az Of Frost And Wart.
A tömény, brutális hangzással megtámogatott On Divine Winds elődjéhez hasonlóan hibátlanra és gyilkosra sikeredett, a csapat diadalmenete tehát tovább folytatódik. Értelemszerűen az év egyik legjobb death metal anyaga.
SAMPLE:
MySpace link
Tracklist:
1. The Eve Of Battle
2. Operation Z
3. The Mukden Incident
4. Strategy Of Attrition
5. Full Scale War
6. Guadalcanal
7. On Choral Shores
8. Unsung Heroes
9. Tokyo Napalm Holocaust
10. Kamikaze
11. To Bear The Unbearable