I SHALT BECOME – Poison

Kiadó: Moribund Records

Weboldal: myspace.com/ishaltbecome

Kiadás éve: 2010

Stílus: Black / Ambient

 

(scroll down for English Version)

 

 

Az egyszemélyes amerikai formáció mögött egy S. Holliman nevű muzsikus rejtőzik, akiről eddig túl sok minden nem derült ki, lemezei alapján ismerhető leginkább. Egyébként ezzel nincs is baj, hiszen például a HATE FOREST sem szerepelt soha itt-ott interjúkkal. A stílust tekintve egyébként az I SHALT BECOME talán a szintén amerikai XASTHUR (akit talán többen ismernek picivel) által is járt zenei ösvényen menetel gyászos tempóban, tehát némiképp depresszívebb miliővel van itt dolgunk. A tempók egyébként ennek megfelelően igen lassúak, bár azért a dán, extra-módon ólomsúlyú NORTT gyászmenetét nem érik el. Az említett XASTHUR által megjelenített néhol disszonáns hangzásvilág itt is meg-megjelenik, ám, míg Malefic esetében ez számomra az utóbbi időben inkább idegesítővé kezdett válni nem is kicsit, addig az I SHALT BECOME Poison albumán működik!

Míg az előző lemezen (The Pendle Witch Trials) volt egy olyan érzésem, mintha csupán jó dalvázlatokat hallanék néha (bár nehéz pontosan ezt szavakba önteni, mi okozta bennem a kissé befejezetlenség érzetét bizonyos dalokban), itt kerek egészként vetítődnek a képek elénk. Sőt, még némi innovatív jelleg is megcsillan, mivel a klasszikus hangszereket (elsősorban vonósokat, illetve fúvósokat) idéző billentyűtémák némi monumentális, szimfonikus élt adnak a dalokhoz, meglehetősen egyedivé téve ezzel a végeredményt. Olyasféle hangzásképre kell gondolni, mint például a LIMBONIC ART kolosszális Moon in the Scorpio albumának In Mourning Mistique tételének második fele. Kifejezetten egy jó iránynak tekinthető szerintem ez, hozzátéve, hogy remélhetőleg nem ez a világ lesz unalomig játszva a következő 3-4 albumon. A hangzás is az eddig talán legerősebb, és egyáltalán nem tett rosszat, sőt! Határozottan tragikus felhangot teremtenek ezek a dalok, amit a fájdalmas, kissé háttérben szóló extrém ének tovább mélyít. Tényleg impresszív egy munka lett!

Azt viszont sajnálom, hogy a borítókép kissé tipikus lett, minden 3. lemezborító efféle modern hatású, nem kellett volna beállni a sorba, akárki is követte el… (ma mindenki ugyanazt a programot használja…?)

—————————-

ENGLISH VERSION:

Behind this one-man American act there’s a certain S. Holliman of whom we don’t know too much, we can know him through his records mainly. That’s no problem anyway, as HATE FOREST, for instance, have never given interviews and stuff. Concerning the style, I SHALT BECOME walks nearly the same path as also American XASTHUR (who can be a bit more well-known maybe) with a funereal pace so the milieu can be named as sort of depressive. The tempos, according to that, are rather slow though they do not reach the ultra-slowness of Danish NORTT. The dissonant soundscape reminiscent of already mentioned XASTHUR, however, here it works unlike on Malefic’s latest works where, to me, they were rather annoying to a high extent.

While on the previous record (The Pendle Witch trials) I had a feeling that some of the tracks sound as if they had been some good musical sketches (though I cannot exactly describe this feeling more precisely), they are now projecting full pictures before us. Moreover, there’s some innovative touch to the stuff with the use of keyboard themes sounding like classical instruments (mainly strings and brass), these add a monumental, symphonic feeling to the result. Something like the second part of the track In Mourning Mistique off LIMBONIC ART’s colossal Moon in the Scorpio. I think it’s definitely a good direction, adding that I hope he won’t be re-doing this for the coming next 3-4 full-lengths all the time. The production is maybe the strongest to date but it did not do any bad! These tracks definitely create a tragic aura which is further deepened by extreme vocals sounding a bit in the background. It is indeed an impressive work!

However, it’s a pity that the cover artwork turned out to be rather typical, whoever made it, every third cover these days look as modern as this one… (is everybody using the same software now..?)

Tracklist:

1. Like A Lamb To The Slaughter…
2. Black Swan Events
3. Harlow’s Vertical Chamber Apparatus
4. No Quarter At The Somme
5. Ghosts
6. Leaving Watership Down
7. The Swarming Of The Locusts
8. Doubt
9. The Finest Cut Of The Scalpel
10. Absolve Me

Pontszám: 8.5

Kapcsolódó cikkek

I SHALT BECOME – The Pendle Witch Trials

R.I.P.

I SHALT BECOME – In The Falling Snow

NorthWar

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár