Kiadó: BadMoodMan Music
Weboldal: myspace.com/kauanmusic
Kiadás éve: 2008
Stílus: Folk Doom
(scroll down for English Version)
Az Anton Belov (ének, gitár, szintetizátor, programok) és Lyubov Mushnikova (hegedű) felállású, 2005-ben alakult orosz csapat a folk stílust ötvözi a dallamosabb doom zene jegyeivel. Eddig egy lemezük jelent meg, 2007-ben, „Lumikuuro” címmel, mostani anyagukat vendégzenészek – Alexandr Chaus (dob), Katerina Ershova (ének), Mihail Korotkov (duda), Nikita Megevich (zongora, szintetizátor), Tyurgen Kam (dob, torokhangok) – közreműködésével rögzítették. Az igényes, látványos borító jól illik a benső zenei és szövegi tartalomhoz, amely a természet körül forog. Figyelemreméltó lemezt adtak ki a kezük közül, a zenekar fejlődését, további munkáját érdemes figyelemmel követni.
A sámán hangjaival kezdő Vmesto Slez orosz nyelvű énekkel, akusztikus gitárjátékkal indít minket útnak egy elvarázsolt birodalomban, ahol a színek szinte izzanak a kellemes délutáni fényben, és mintha minden belassult volna. A szám közepe táján beszáll a dob és az elektromos gitár finom, erőteljes és lebegős játéka, amit a hegedű szólamai tesznek még színesebbé. A vége egy nem várt befejezést hordoz, ami meglepetés.
A Kyynelten Sijaan zongorahangjai először némi zajjal elegyítve, tompán szólalnak meg, hogy azután beinduljon a többi hangszeres is. A skandináv jegyeket viselő dallamokról a Tenhi és az On Thorns I Lay neve ugrott be, ők alkottak hasonló számokat. A kellemes hangzású, gyengéd szomorúsággal operáló dal erőteljesen szólal meg, a különböző témák szöveg nélkül is helyt állnak a kilenc és fél perces instrumentális tételben.
A Pesnja Materi sámándob hanggal indít ismét, ám itt a rövid „intro” után hegedű és zongora együttese következik, ezek alkotják a nóta fő gerincét. A dob később beszálló finom ütemei, mindkét ének kellemes összhangzása. A melankolikus utazás követi a lemez eddigi fonalát, a szám végét itt is egy instrumentális gitárjáték zárja le, egy kissé a pszichedelika felé hajolva.
Az Äidin Laulu erős hangokkal indít, a fő ütemvilág itt érezhetően a doom világát idézi a 190-es évek közepéről. A belassuló témára kemény ének fekszik, a refrén azonban fordít egyet, tiszta hangokkal és énekkel veszi át a szerepet. Nagyon eltalált „szellemidézés” ez, érzékeny dallamokkal, jó koncepcióval.
A Prozrachni Cvetok megbolydult, felkavarodott hangulattal indít, a zongora éles hangjai egy-egy esőcsepp koppanására hasonlítanak, a gitártéma itt úgy úszik be szinte, mint ahogyan az a Monumentum zenei világában is megfigyelhető. Az ének effektezve van, Anton Belov és Katerina Ershova nagyon kifejezően bánik a hangjával. A merengésből egy erőteljesebb doom világba úszik át az egész, a zongora fő vonalvezetését megtartva.
Az utolsó track az Orkidea súlyos hangokkal indít, majd megszelídülnek. A hangulati átvezetés teljesen kidolgozott, a finoman feltörő ének határozottsága, a könnyed, precíz hangszeres játék, nagyon ütősen szólalnak meg. Magával ragadó élvezetet hordoz és ad át. Egyszerűen egyből megfogja az embert a hangszerelés precizitása, az erőteljes kompozíció. Csak ajánlani tudom mindenkinek ezt a lemezt!
————————–
ENGLISH VERSION:
This Russian act, consisting of Anton Belov (vocals, guitar, synth, programming) and Lyubov Mushnikova (violin) and formed in 2005, mixes folk with more melodic doom music. They have one release out (Lumikuuro, 20079, and this present stuff was recorded with guest musicians Alexandr Chaus (drums), Katerina Ershova (vocals), Mihail Korotkov (bagpipe), Nikita Megevich (piano, synth), Tyurgen Kam (drums, throat). The nice and spectacular cover fits the music and content well, dealing with nature. They’ve made a noteworthy release so it’s worth following their progression and further works.
Vmesto Slezstarts with shamanistic voices, Russian vocals and acoustic guitars in their magic realm where colours are glowing in the pleasant afternoon sunlight, and as if everything had been slowed down. The gentle, floating play of drums and electric guitar set in in the middle of the song, being even more colourful with the sound of violin. The ending of the song is an unexpected surprise…
The piano sounds of Kyynelten Sijaan first sound muffled, blended with some noise then the other instruments step in. The Scandinavian melodies remind me of Tenhi and On Thorns I Lay, they create similar tunes. The song, operating with pleasant, gentle sadness, sounds powerful and the various themes are alright even without lyrics in this 9 and a half minute long instrumental one.
Pesnja Materi also starts with shaman drums, but here, after a short „intro”, the track is built on the duo of violin and piano. There’s fine drumming and good vocals. The melancholic journey follows the line of the album and is closed by instrumental guitar play, turning a bit towards psychedelia.
Aldin Laulu opens with strong sounds, the main theme reminds of the doom milieu o the mid nineties. The vocals are hard here on the slow base, but the chorus has clean vocals. It’s a cool „necromancy” with sensitive melodies and good concept.
Prozrachni Cvetok starts with upset mood, the sharp sound of piano remind of rain drops, and the guitar theme floats in as in Monumentum, for instance. The vocals got some effect; the voice of Anton Belov and Katerina Ershova are expressive.
The last one is Orkidea starting with heavy sounds which become soft after a time. The change of the mood is entirely worked-out, the determination of gently bursting up vocals, the light, precise instrumental play all sound perfect. It’s stunning and gives joy. It simply catches the listener with its precision and power.
I can only recommend this to everyone!
Tracklist:
1. Вместо Слёз (Instead Of Tears)
2. Kyynelten Sijaan
3. Песнь Матери (Mother’s Song)
4. Äidin Laulu
5. Прозрачный Цветок (Transparent Flower)
6. Orkidea