KING DUDE – Burning Daylight

Kiadó: Ván Records

Weboldal: myspace.com/kingdudes

Kiadás éve: 2012

Stílus: Luciferian / Folk / Blues

 

(scroll down for English Version)

 

Hátborzongató, industrial hangjaival a Burning Daylight – King Dude legújabb kiadványának – Intrója lassan kalauzol el minket egy újabb érdekes szerzeményhez a mostanában egyre növekvő neo-folk stílusban. Habár az album borítója nem csábítja magára a tekinteteket, a tokban található korong mindenképp megér egy próbát. Azok, akik jártasak King Dude-ék előző munkásságaiban, már az első dal bevezetője után alig fogják tudni türtőztetni magukat, hogy meghallgathassák a többi dalt.

A dalokat körbelengi egyfajta egyedi hangulat, vészjósló vokálok, motívumok, és a nyelvezet, amelyről ordít, „nem európai”. Kifejezetten üdítő élmény, mert azt kell mondjam, nem a legkönnyebb dolog ráakadni a minőségre – főleg Európán kívül – miközben elárasztanak a mainstream stílusok. A neo-folk behatás letagadhatatlan, azonban az „amerikai” részek azok, amikbe beleborzong az ember. Olyan zenészektől lehet felismerni elemeket, mint például Johnny Cash vagy Nick Cave, miközben ezzel egy időben megjelennek a különböző okkult és pogány képi világok és az egész meghintve néhány keresztény elemmel. Habár a „Jesus in the Courtyard” című kislemezük volt az, ami felkeltette az érdeklődésemet – melyet azóta többször is meghallgattam – szerintem mégis a „Holy Land” az album fénypontja, ahol a hangzást intustrial-szerű ütemek kísérik, szorosan mögötte pedig az egyszerű de nagyszerű „Vision in Black”.

TJ Cowgill mély, öblös baritonja szinte már táncol a zenével, ami az album első felét illeti. A második felétől, nevesítve a „My Mother was the Moon”-tól az album egy picit lelassít és átvált egy újabb kísérteties stílusba; a hangulat is megváltozik. Női hangok is feltűnnek már, és Cowgill vokálja is átalakul (Lorraine), így kölcsönözve az albumnak szükséges változatosságot.

Bár az album úszik a sötét motívumukban, nem lehet nem észrevenni a dalszövegben a reményre utaló jeleket. Teljesen mindegy hányszor hallgatod végig, az utóérzés szinte mindig ugyan az: egy halovány vágyakozás egy biztos pontért, melyre a végén rátalálnak. A záródal „Lord, I’m Coming Home” ezt elég élesen ábrázolja. A King Dude-nak valahogyan sikerült felülemelkednie a tipikus neo-folk témákon, elérve ezzel egy magasabb szintet a stílusban, melyet a sajátjának érezhet.

———————————————

ENGLISH VERSION:

With the eerie, industrial sounds of the Intro to King Dude’s newest release, Burning Daylight, we are slowly led into yet another interesting work in the lately growing genre of neo-folk. Although the album cover might not look as appealing and tempting, what’s inside is definitely worth checking out. Those familiar with King Dude’s previous works will find themselves yearning for more already with the entrance of the first song.

There’s already a feeling, something about the music itself, his sinister vocals, the themes and language, which screams ‘not European’. I find it quite refreshing, as it’s quite difficult to come across quality music nowadays, especially outside Europe, as we’re bombarded by the mainstream genres. The neo-folk influence, too, is unmistakable. However, it’s the ‘American’ part that gives you shivers. You can hear elements of musicians such as Johnny Cash, even Nick Cave, in it, while at the same time picking up images of the occult and paganism, also with some Christian elements on the surface. Although the single Jesus in the Courtyard was the first song that caught my eye, with many listening since, I’d say the highlight of the album are definitely Holy Land, with its echoes accompanied by industrial-like beats, and simple but glowing Vision in Black.

TJ Cowgill’s echoing and vibrating baritone practically dances with the music, at least in the first half of the album. Afterwards, namely with the song My Mother Was the Moon, the album slows down a pinch, into a yet another eerie mode; changes in the atmosphere occur. Female voice is also added, as well as the changes in Cowgill’s vocals (Lorraine), giving the album the needed dose of variety.

Although the album is obviously dipped in dark themes, one cannot help but notice the signs of hope in the lyrics. No matter how many times you listen to the album, the remaining feeling is more or less the same one – a warm feeling of yearning for safety, which is found in the end. The closing song, Lord, I’m Coming Home depicts this quite sharply. King Dude somehow rises above the typical neo-folk themes, and reaches higher spheres of the genre, making it his own.

SAMPLE:
YouTube link

Tracklist:

1. Introduction
2. Holy Land
3. Barbara Anne
4. I’m Cold
5. Vision in Black
6. Jesus in the Courtyard
7. I Know You’re Mine
8. My Mother Was the Moon
9. Lorraine
10. You Can Break My Heart
11. Lord, I’m Coming Home


Pontszám: 9

Kapcsolódó cikkek

A Ván Records bejelenti az új King Dude album részleteit

NorthWar

Hot News: King Dude European tour kicks off this month

NorthWar

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár