MENA BRINNO – Wicked Polly

Kiadó: Dark Balance

Weboldal: www.menabrinno.com

Kiadás éve: 2009

Stílus: Folk / Heavy / Symphonic metal

 

(scroll down for English Version)

 

A death metal egyik fellegvárának számító floridai Tampából származik a Mena Brinno, ez az olaszos hangzású nevet viselő, folkos elemeket heavy metaljába keverő banda.

A csapat hangja, Katy Decker klasszikusan képzett, s profi operaénekesnő volt mielőtt felfedezte a metalt. A gitáros, Marius Kozlowski Lengyelországból származik és 2006-ban egy tavaszi éjjel találtak egymásra Katy-vel egy akusztikus projekt kapcsán. Ekkor derült ki, hogy mindketten ugyanazt szeretnék: olyan zenét, mely metalba ötvözi az amerikai folk zene időtlen szépségét. Az első albumuk 2007-ben jelent meg Icy Muse címmel, azt követi most a Wicked Polly.

Dallamos, epikus, kicsit galoppozós lovagmetal a Banks Of Ohio, középmagas énekkel, kellemes, furulyával is kísért refrénnel. A furulya hangja olykor kissé művinek tűnik. Király szólóval indul, majd furulyát és áriázást is hoz a némi középkori hangulatot és folkos elemeket egyesítő Entrapment, melyben igen magas, az eget és picit talán a hallójáratokat is karcoló ének is van. Ezzel együtt is az egyik kedvencem a CD-n. Akusztikusan (barokk-reneszánsz) indul a kicsit andalgós refrénű címadó, a Wicked Polly. Érdemes odafigyelni a szólókra, mert nagyon rendben vannak, a dalt záró alatt a dobos is villan egyet.

Újra akusztikus, ezúttal furulyás, folkos érzésű nyitánnyal, majd némi reszeléssel jön fel a Secrets Of War. A második, magasabb furulyaszólam kelta fílinget hoz a dalba, a refrénben éteri magaslatokban száll az ének. Jó kis dal. Középtempós, bólogatós, jófajta klasszikus metal nóta a Labyrinth, a szóló előtt lendületes kalapálós betéttel. Billentyűs, operás hangulatú lassabb, elszállósabb nóta a Nightsounds, a címhez illő atmoszférával és fergeteges szólókkal.

A lemez leghosszabb dala a mind hangszerelésében, mind dallamaiban country ízeket is felvonultató Wildwood Flower, mely a közepén igazi speed-elős témát is villant ujjkapkodós szólóval, majd visszalassuló dallammal. Majd teljesen témát váltva csendesen, akusztikusan zárja a lemezt.

A zenei alapok sokszor a 80-as éveket idézik, főleg a gitártémákat és azok hangzását tekintve. Máskor neoklasszikus megoldások, fergeteges és fülbemászó szólók, az énekdallamokat megszégyenítő gitárdallamok viszik hátukon a nótákat. Az ének sokszor igen magasan szárnyaló, időnként már-már bántóan éles, de lehet, hogy ezzel csak én vagyok így. A billentyűs és furulyás díszítések, szólók jobbára folkos, olykor középkori színt hoznak a zenébe, így kölcsönözve kicsit felismerhetőbb arcot a daloknak.

Marius olykor nagyon varázsol, máskor pedig kő egyszerű (már-már fantáziátlan) megoldásokat hallhatunk tőle. Ezekkel együtt egy teljesen hallgatható, bár a folkos felhangokkal együtt sem túl különleges lemezzel van dolgunk. A dalok egészen jók, mind ott van az agybaragadás határán, de a szólóktól eltekintve sajnos egyik sem kápráztatja el az embert, így összességében is nehéz hét pontnál többet adni.

—————————–

ENGLISH VERSION:

Mena Brinno is the – Italian sounding – name of a band mixing folk elements into heavy metal from one of the greatest centers of death metal, Tampa, Florida. The voice of the band, Katy Decker, was a classically educated professional opera singer before discovering metal music. The guitarist, Marius Kozlowski is from Poland and they met each other with Katy on a spring night in 2006 while working on an acoustic project. It became clear then that they wanted the same thing: music, which melts the timeless beauty of american folk music into metal. Their first album – entitled Icy Muse – was released in 2007, and now Wicked Polly is out.

The first song, Banks of Ohio is a melodic, epic, galloping “knightmetal” song with medium-high vocals and a pleasant refrain accompanied by a flute. The sound of the flute however, sometimes seems a bit artificial. The medieval mooded and folk-like Entrapment starts with a cool solo and later introduces flutes and arias. The vocals in this song are extremely high, scraping the skies and sometimes the listener”s ears, too. But still, it is one of my favourites on the album. Next comes the eponymous song, starting with acoustics (baroque-renaissance) and having a little daydreamish refrain. It is worth paying attention to the solos, because they are pretty well done; during the one closing the song even the drummer shows some skills.
Secrets of War has an acoustic opening too, this time with flutes after which comes some nice metal rasping. The second, higher flute-melody brings celtic feelings into the song and the vocals in the refrain soar in atmospheric heights. Nice song. Labyrinth is a middle-tempo, headbanging, good classic metal track with a dynamic, hammering insert before the solo. Nightsounds is a slower, more flying song with operatic mood, lots of keyboards, an atmosphere that fits the title, and fantastic solos. The longest track of the disc is Wildwood Flower which shows country flavours both in its instruments and its melodies. In the middle, it has a real, speeding part with a finger-burning paced solo and the melody slowing back again afterwards. Finally, totally changing moods, it closes the disc silently, acoustically.

The musical bases many times remind me of the ’80s, mainly because the guitars and their sounds. In other occasions, neoclassical things, fantastic and catchy solos and guitarmelodies even better than the voicemelodies sell the songs. The voice often soars in extreme heights, sometimes almost hurting the listener’s ears, but maybe it’s just me. The keyboard and flute decorations and solos add medieval and folk-like colours to the music, thus making them a bit more characteristic.
Sometimes Marius makes wonders, other times he just makes primitive musical things (almost as if he lacked imagination). Along with this, we have a fully listenable, but not very special album – despite the folk-stuff. The songs are really good, they are on the border of sticking into the brain, but apart from the solos, none of them enchants the listener, so all in all, it is hard to give more than a seven.

SAMPLE:
MySpace link

Tracklist:

1. Banks of The Ohio
2. Entrapment
3. Wicked Polly
4. Secrets of War
5. Labyrinth
6. Katie Cruel
7. Nightsounds
8. Court Me
9. Wildwood Flower

Pontszám: 7

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár