NORDVERG – Bagrovyy Rassvet (Crimson Dawn)

Kiadó: Stygian Crypt Productions

Weboldal: myspace.com/nordverg

Kiadás éve: 2011

Stílus: Viking / Folk

 

(scroll down for English Version)

 

A középkori kelet-európai történelemben jártasabbak előtt köztudott, hogy az első orosz államot, a Ruszt közösen hozták létre a helyi keleti szláv törzsek és az északi hódítók, a varégok (vikingek). Így tehát nem csoda, hogy Oroszország-szerte egyre szaporodnak a viking metal zenekarok, az azonban már valamivel ritkább, hogy mindkét kulturális háttérből egyaránt merítsenek. Ez utóbbira példa a jekatyerinburgi NordverG, akik bár 2004-ben jöttek létre, e nevet csak 2011 óta viselik, mikor is kiadták debütlemezüket a Stygian Crypt Productions segítségével.

A csapat önmeghatározása szerint „skandináv-szláv folk metalt” játszik. Ez lényegében annyit tesz, hogy az öt állandó tagot három népi hangszeres vendégzenész segíti ki: Vlagyimir „Volk” Resetnyikov (Arkona) a legtöbb népi hangszeren, Diana Timoscsenko brácsán és Alekszandr Sztakov dudán. A népi hangszerek így inkább kiegészítő funkcióval rendelkeznek, az ötösfogat pedig saját metalszekciójával klasszikus viking metalt játszik. A dalok egytől egyig oroszul íródtak, ezeket többféle vokál (tiszta ének, hörgés, epikus férfikórus) szólaltatja meg.

A 42 perces Багровый Pассвет-et (Bagrovüj Rasszvet – „Bíbor hajnal”) egy epikus népi intró nyitja, mely Покидая фьорд (Pokidaja Fjord – „Távozás a fjordból”) címre hallgat, majd ezt követi a középtempós, melodeath-es riffelésű címadó. A durva hörgést epikus férfikórus egészíti ki a heroikus, akusztikus refrénekben, így a dal afféle viking induló benyomását kelti. A harmadik szám, a Хмельная (Hmelynaja – „Iszákos dal”) címéből fakadóan egy korsólengetős nóta gitáron játszott mulatós dallamokkal, sok kórussal és akusztikus betéttel; furulyával és balalajkával. Zeneileg a dallamos death metal mellett heavy/speed és némi power metal hatás is felfedezhető. Az instrumentális, brácsa dominálta átvezető (Перед последним боем [Pered poszlednim bojem] – „Az utolsó csata előtt”) után jön a hősi Берсерк (Berszerk – „Berszerker”) a félelmetes északi harcosok utolsó ütközetéről.

Az akusztikusan induló Холод цепей (Hálod cepej – „Hideg láncok”) a rabságba hurcoltak szomorú története, melodikus riffekkel és szólóval. A hetes Приглашение в трактир (Priglasenyije v traktir – „Meghívás a csárdába”) egy bevezető a Старый трактир (Sztarüj traktir – „Régi csárda”) című újabb kocsmadalhoz, mely bár hagyományos ivós nóta, alapja heavy/speed témára van felfűzve. A Волкодав (Volkodav – „Farkasölő kutya”) egy melankolikus, szlávos szám, melyben végig a tiszta férfiének a meghatározó. A Кузница Богов (Kuznyica Bogov – „Az istenek kovácsműhelye”) ismét egy intró a korongot záró, dudával operáló harcias Меч судьбы (Mecs szugybü – „A végzet kardja”) előtt.

A lemez minőségére és változatosságára nem lehet panasz, hisz profi keverésről és maszterelésről van szó, amit Szergej Lazar végzett (CDM Records – Arkona, Rossomahaar) és csatadalok, iszogatós témák, instrumentális és akusztikus dallamok is helyet kaptak rajta. Emellett a lemez grafikája is dicséretet érdemel. Az átlagos, végletekig felhasznált, már-már elcsépelt viking témák mellett egyértelműen érezhető a szláv népzene és szellemiség hatása is a NordverG-en. Legnagyobb hibájuk, hogy a változatosság ellenére is kissé egybefolynak a számok, de egy-két meghallgatásra mindenképp érdemesek a kelet-európai srácok.

——————————

ENGLISH VERSION:

It’s known among the people who are familiar with medieval Eastern European history, that the first Russian state, the Rus’ was founded by both local East Slavic tribes and the Norse conquerors, the Varangians (Vikings). So we shouldn’t wonder that Viking metal bands spread all over Russia, but taking from both cultural backgrounds is a bit rarer. But NordverG from Ekaterinburg is an example for this situation. The band was founded in 2004 but they are using this name from 2011, when they released their debut album via Stygian Crypt Productions.

According to their self-definition, they play “Scandinavian-Slavonic folk metal”. Actually this means that there are five constant members supported by three folk musicians: Vladimir “Volk” Reshetnikov (Arkona) on most ethnic instruments, Diana Timoschenko on viola and Alexandr Stakov on bagpipe. So the folk instruments rather play supporting roles and the quintet plays classic Viking metal with their own metal section. All of the songs are in Russian, sung with more kinds of vocals (clean singing, growls, epic male choirs).

The 42 minute-long Багровый Pассвет (Bagrovyy Rassvet – “Crimson Dawn”) is opened by an epic folk intro, titled Покидая фьорд (Pokidaya f’ord – “Leaving Fjord”) followed by the midtempo title-song with melodeath riffs. In the heroic, acoustic refrains epic male choir supports the harsh vocals, so this track seems to be a kind of Viking march. The third one, Хмельная (Hmel’naya – “Drinking Song”) is a pint-waving track according to its title with humppa melodies played on guitar, many choirs and acoustic interlude: on whistle and balalaika. In their music we can find heavy/speed and some power metal influences beside the melodic death metal. After the instrumental interlude lead by viola (Перед последним боем [Pered poslednim boem] – “Before the Final Battle”) here comes the heroic Берсерк (Berserk – “Berserker”) about the last battle of the fierce Northern warriors.

Холод цепей (Holod tsepey – “Cold Chains”) – starting with acoustic melody – is the sad story of the enslaved ones with melodic riffs and solo. The seventh Приглашение в трактир (Priglashenie v traktir – “An Invitation to Tavern”) is an intro for the next pub-song, titled Старый трактир (Staryy traktir – “Old Tavern”), although it’s a traditional drinking song, it’s based on a heavy/speed theme. Волкодав (Volkodav – “Wolfhound”) is a melancholic, Slavic track dominated by clean male vocals. Кузница Богов (Kuznitsa Bogov – “Smithy of the Gods”) is an intro again before the final, war-like Меч судьбы (Mech sud’by – “Sword of Fate”) which uses bagpipes.

We have no ground of complaint because of the quality and variety, because the mixing and mastering is professional, done by Sergey Lazar (CDM Records – Arkona, Rossomahaar) and there are battle songs, drinking themes, instrumental and acoustic tunes, too. The graphic artwork is also praiseworthy. Beside the average, absolutely exhausted, nearly banal Viking topics we can feel the influence of Slavonic folk music and spirit on NordverG. Their biggest problem is that – in spite of the variety – the songs flow into each other a bit, but it’s worth to listen to the music of the Eastern European guys one or two times.

SAMPLE:
YouTube link

Tracklist:

1. Покидая фьорд / Leaving Fjord
2. Багровый рассвет / Crimson Dawn
3. Хмельная / Drinking Song
4. Перед последним боем / Before the last battle
5. Берсерк / Berserk
6. Холод цепей / Cold Chains
7. Приглашение в трактир / An Invitation to Tavern
8. Старый трактир / Old Tavern
9. Волкодав / Wolfhound
10. Кузница Богов / Smithy of the Gods
11. Меч судьбы / Sword of Fate

Pontszám: 7.5

Szólj hozzá!

A továbblépéshez fogadja el a sütik használatát. Részletek

Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Bezár